» ترمیم دندان » کامپوزیت سارمکو بخریم یا کاریزما؟
کامپوزیت سارمکو
ترمیم دندان

کامپوزیت سارمکو بخریم یا کاریزما؟

بهمن 17, 1402 30343

برای سلامتی و زیبایی هر چه بیشتر دندان ها امروزه از روش های بسیاری استفاده می شود که یکی از آن ها روش کامپوزیت است. کامپوزیت های موجود در بازار دارای برندهای متنوعی هستند که ما دو مورد از آنها را برای بررسی انتخاب کرده ایم. دو برند مد نظر ما سارمکو و کاریزما هستند و از آنجایی که برای انتخاب میان این دو باید با ویژگی ها، رنگ های موجود، درجه و کیفیت رزین کامپوزیت آشنا باشید، در ادامه این موارد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

چرا خرید کامپوزیت سارمکو را پیشنهاد می کنیم؟

کامپوزیت سارمکو SAREMCO Composite ساخته کشور سوئیس است و دارای ویژگی هایی است که می تواند به عنوان محصولی ایده آل برای کامپوزیت انتخاب شود.

این محصول به دلیل نداشتن چسبندگی به قلم و همچنین کاربری ساده پیشنهاد می شود. به علاوه شکل پذیری این نوع از کامپوزیت آسان تر بوده و بعد از اتمام درمان نیز برای بیمار، حساسیتی ایجاد نخواهد کرد.

بخوانید  عوارض ریمو یا برداشتن کامپوزیت دندان چیست؟

مهم ترین ویژگی سارمکو این موضوع است که خاصیت رادیو اپک دارد و در بلند مدت تغییر رنگ نخواهد داد. این ویژگی مهم ترین مورد است؛ دندان پزشکان آن را انتخاب می کنند. البته ویژگی هیدروفوبیک سارمکو نیز قابل توجه است؛ زیرا مانع از جذب آب در آن خواهد شد.

کامپوزیت سارمکو ویژگی هایی همچون زیبایی، دوام و کیفیت و قیمت مناسب دارد. مورد مهمی که در مورد این برند وجود دارد، بیشترین سازگاری آن با بدن انسان است. تمامی محصولات برند سارمکو از مواد فاقد TEGDMA و HEMA ساخته شده اند. به همین دلیل هیچگونه حساسیتی ایجاد نخواهد کرد.

اگر به دنبال محصولی مناسب برای درمان قدامی و خلفی کلیه لایه های I تا V و همچنین تکنیک غیر مستقیم هستید، سارمکو بهترین پیشنهاد ما به شما می تواند باشد. از ویژگی های این محصول می توان به عدم چسبندگی به قلم، عدم حساسیت پس از پردازش، حفظ رنگ بالا و چکش خواری آسان اشاره کرد.

چرا آمار فروش کامپوزیت سارمکو بالا است؟

کامپوزیت سارمکو یکی از محصولاتی است که دارای تنوع رنگ های بسیار بالا می باشد. در این محصول می توانید تمام رنگ های استاندارد ویتا و همچنین گروهی از رنگ های خاص را بیابید. این محصول دارای نزدیک ترین طیف رنگی به استانداردهای رنگی ویتا است. تمامی این رنگ ها در بین رنگ های کامپوزیت سارمکو ارائه شده است. عمده کاربرد کامپوزیت SAREMCO Composite ترمیم پوسیدگی های دندان ها است. برای ترمیم های خلفی و قدامی این محصول می تواند انتخاب مناسبی باشد.

بخوانید  عوارض کامپوزیت دندان؛ راه های مراقبتی و پیشگیری از عوارض

چرا خرید کامپوزیت کاریزما را پیشنهاد می کنیم؟

برای خرید کامپوزیت کاریزما دلایل بسیاری وجود دارد که ما در این قسمت به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  1. این محصول تا به حال رضایت بسیاری را بدست آورده است.
  2. با استفاده این برند مشکلات دندانی اعم از پوسیدگی، لب پریدگی و..را نخواهید داشت.
  3. به علاوه کامپوزیت کاریزما دارای مقاومت خوبی در برابر رنگ و ضربه است.
  4. هزینه مناسب کاشت کامپوزیت دندان کاریزما نیز از جمله دیگر ویژگی های مثبت آن است.
  5. در نصب کامپوزیت کاریزما نیازی نیست دندان ها تراشیده شوند.
  6. کامپوزیت کاریزما آلمان دارای طیف ها و درجات رنگی متنوعی هستند و افراد می توانند پس از مدتی کامپوزیت کاریزما را در صورت نیاز حذف کنند.

کامپوزیت سارمکو بخریم یا کاریزما؟

کامپوزیت سارمکو بهتره یا کاریزما

در قسمت های فوق ما به بررسی مشخصات کامپوزیت کاریزما و سارمکو پرداختیم. حال در این قسمت به صورت مقایسه ای بارزترین ویژگی های هر کدام را در جدول نشان خواهیم داد که بتوانید انتخاب آسان تری داشته باشید.

قبل از بررسی جدول لازم است بدانید می توانید کامپوزیت کاریزما و سارمکو را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. به علاوه از بابت کیفیت نیز خیال تان راحت باشد. برند کامپوزیت کاریزما محصول آلمانی است در حالی که کامپوزیت سارمکو محصولی از سوییس است.

بخوانید  جرمگیری و بروساژ یک اقدام ساده با نتایج شگفت‌انگیز

پاسخ به این سوال که کامپوزیت سارمکو بهتر است یا کاریزما ؟ باید بگوییم به نگرش هر دندانپزشک و البته سطح نیاز او نیز می تواند بستگی داشته باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های کامپوزیت خوب این است که باید استفاده آسان و کیفیت خوبی داشته باشد. ویژگی های ماندگاری و زیبایی نیز برای بیمار بسیار مهم است. در کامپوزیت کاریزما کلاسیک، ذرات پرکننده از میکرو گلس (شیشه باریم آلومینیوم فلوراید) ساخته شده و به همین دلیل با دندان های اطراف به راحتی سازگار خواهد شد.

عکس مقایسه کامپوزیت سارمکو با کاریزما

یک کامپوزیت خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در صورتی که از برند مناسب استفاده کنید، قطعا نتیجه خوبی از کامپوزیت نیز خواهید گرفت. بهترین انواع کامپوزیت ها باید طوری باشند که پس از برخورد پرتو لیزر به سرعت سفت شده و بیمار می تواند بلافاصله پس از جلسه درمان از آن استفاده کرده و غذا میل نمایند.

مهمترین عنصر دندانپزشک برای انتخاب کامپوزیت دندان انعطاف پذیری آن است، دندانپزشک باید بتواند تسلط خوبی روی کامپوزین داشته و آن را به راحتی شکل دهد. یک کامپوزیت خوب باید سازگاری عالی با فرم لثه و محیط دهان و دندان داشته باشد. یعنی بیمار پس از کامپوزیت، مواد اضافی را در دهان احساس نمی کند.

بخوانید  درمان سریع ورم صورت در اثر دندان درد

مورد بعدی که یکی دیگر از ویژگی های کامپوزیت های مرغوب است،  این مورد می باشد که قابلیت ترمیم داشته و در صورت شکستگی یکی از دندان ها، نیازی به تعویض نداشته باشد.

قیمت کامپوزیت سارمکو مناسب تر است یا کاریزما

قیمت هر دو محصول مناسب است؛ اما دارای قیمت های متفاوتی هستند. برای اطلاع از  قیمت ها لازم است به صفحه خرید کامپوزیت سارمکو و خرید کامپوزیت کاریزما مراجعه نمایید. مواردی که روی قیمت ها تاثیرگذار خواهند بود شامل، متریال مورد استفاده است. هرچه کیفیت مواد بالاتر باشد، ماندگاری بیشتر بوده و در نتیجه قیمت بالاتری خواهند داشت.

کشور سازنده کامپوزیت نیز روی قیمت آن تاثیر بسیاری خواهد داشت. به همین دلیل قیمت کامپوزیت المان کاریزما یا قیمت سارمکو سوئیس متفاوت است. برای تعیین هزینه کامپوزیت دندان باید به تعداد واحدهای اعمال شده نیز توجه کرد؛ زیرا روی قیمت تاثیر گذار خواهد بود.

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب پاسخ سوال شما در رابطه با اینکه کامپوزیت سارمکو بهتره یا کاریزما پاسخ دهیم و همچنین ویژگی های این دو محصول را به صورت کامل بررسی کردیم. در صورتی که قصد خرید این محصولات و یا تجهیزات دندانپزشکی در کرج را دارید، کافی است با ما در تماس باشید و یا به صفحه فروش محصولات کامپوزیت در وبسایت رایکادنتال مراجعه نمایید.

بخوانید  تفاوت روکش کامپوزیت و لمینت دندان - دکتر عطیه تقوایی

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×