» ارتودنسی » ارتودنسی تا چند سالگی جواب میده؟
ارتودنسی در بزرگسالان
ارتودنسی - دندانپزشکی

ارتودنسی تا چند سالگی جواب میده؟

بهمن 8, 1402 210346

یکی از بهترین روش های درمانی برای حل مشکلات دهان و دندان ارتودنسی است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند. خوشبختانه این روش درمانی انواع مختلفی دارد که با توجه به شرایط بیمار به کار خواهد رفت. نظرات متعددی پیرامون بهترین سن برای انجام ارتودنسی مطرح شده است که در این مطلب به صورت ویژه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. به طور قطع اگر بتوانید در زمان مناسب این درمان را انجام دهید، نتیجه آن نیز برای شما بهتر خواهد بود.

تاثیر سن بر روی درمان ارتودنسی

برای اینکه بتوان درمان ارتودنسی را به مناسب ترین حالت ممکن انجام داد، حتما باید از عوامل مختلفی کمک گرفت. یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی نتیجه درمان تاثیر می‌ گذارد سن فرد می‌باشد. در حالت کلی در سنین کودکی رشد فک و دندان ها هنوز کامل نشده و فرم نهایی را به خود نگرفته است. از همین رو اگر بتوانید درمان را در سنین کودکی انجام دهید، طول دوره درمان با ارتودنسی کوتاه تر خواهد شد. خوشبختانه با وجود دکتر متخصص ارتودنسی کودکان، تمامی والدین می توانند درمان کودکان خود را در سنین پایین انجام دهند تا در آینده با مشکلاتی نظیر نامرتبی دندان ها مواجه نشود.

بخوانید  آیا ارتودنسی برای کودکان درد دارد؟

در حالت کلی با افزایش سن فرم کلی فک و دندان مشخص می‌شود که به همین دلیل درمان ارتودنسی بیشتر زمان می‌ برد. خوشبختانه متخصص ارتودنسی در تهران خدمات خود را به رده های سنی مختلف ارائه می‌دهد تا همه افراد بتوانند از مزیت های ویژه این روش درمانی بهره مند شوند. بررسی ها نشان داده است که بخش زیادی از جامعه از وجود مشکلات دندانی و فکی رنج می برند. در چنین شرایطی استفاده از روش های درمانی نوین مانند ارتودنسی می تواند بسیار کارساز باشد.

برای حل مشکلات مربوط به کراس بایت و اوپن بایت درمان های مختلفی پیشنهاد می شود ولی با این حال اکثر دندان‌پزشکان روش ارتودنسی را بهترین گزینه پیش رو می دانند. حال که متوجه شدید ارتودنسی چیست و چه فایده ای دارد،‌ حتما نزد یک دندانپزشک معاینه شوید تا در صورت نیاز این درمان برای شما هم اجرا شود. در صورتی که شما می خواهید درمان فرزند خود را با این روش انجام دهید، به شما توصیه می کنیم که حتما آن را به بهترین دکتر ارتودنسی کودکان در تهران بسپارید زیرا با تخصص و مهارت خود مراحل درمانی را به سرعت طی می‌کند.

بخوانید  آیا درمان ارتودنسی در طول بارداری برای جنین مضر است؟

انجام خدمات ارتودنسی از کودکان تا بزرگسالان

اگر شما نگاهی به شرایط سلامتی جامعه بیندازید، متوجه خواهید شد نیاز بسیار زیادی به خدمات دندانپزشکی وجود دارد. در مرحله ابتدائی درمان، معاینه شما به صورت دقیق صورت می‌گیرد تا مسائل موجود به خوبی شناسایی شوند. بعد از آن با توجه به شرایط فک و دندان‌ ها، بهترین روش برای درمان ارتودنسی انتخاب می شود. همانطور که می‌بینید انجام خدمات درمانی مربوط به دهان و دندان اهمیت زیادی دارد. بهترین جراح دهان و فک و صورت در تهران با استفاده از مهارت‌ها و سابقه خود تلاش می‌کند تا درمان بیماران خویش را در سریع‌ترین زمان به نتیجه برساند.

نکته مثبت این ماجرا این است که درمان ارتودنسی از کودکان تا بزرگسالان صورت می گیرد و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی ایجاد نشده است. هر بیمار به صورت جداگانه مورد معاینه قرار می گیرد و بعد از مشخص شدن شرایط او، ارتودنسی ثابت یا متحرک برای او تجویز خواهد شد. فراموش نکنید که درمان ارتودنسی چند ماه زمان می برد و در تمام این مدت باید با صبر و حوصله زیاد درمان را ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. معمولا بعد از اتمام دوره ارتودنسی،‌ همچنان باید مراقبت های خود را تا یک زمان مشخص انجام دهید تا درمان انجام شده به خوبی تثبیت شود. برای اینکه نتیجه کار مثمر به ثمر باشد،‌ معمولا پزشک جلسات معاینه متعددی را برگزار می کند تا از روند درمان شما اطمینان کافی را حاصل کند.

بخوانید  عوارض ارتودنسی

سخن پایانی

قسمت زیادی از نقص‌های فکی و دندانی با کمک روش ارتودنسی درمان می شوند. خوشبختانه درمان ارتودنسی برای سنین مختلف صورت می گیرد و گروه‌های سنی مختلف بعد از معاینه اولیه می‌ توانند روند درمان خود را شروع کنند. برای اینکه دوره درمان در ارتودنسی به بهترین نحو ممکن طی شود، شما باید نهایت همکاری ممکن را با پزشک خود داشته باشید. خوشبختانه امروزه درمان مشکلات مختلف همچون دندان غایب، نامرتبی دندان‌ها، کراس بابت و اوور بایت با کمک روش درمان ارتودنسی ممکن شده است. اگر شما هم با چنینی مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است که هر چه سریع‌تر با کمک ارتودنسی درمان خود را آغاز کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×