» تغذیه و سلامت » سرکه انگبین چیست و برای چی خوبه ؟ معرفی ۱۴ خاصیت شگفت انگیز
سرکه انگبین چیست و برای چی خوبه ؟ معرفی 14 خاصیت شگفت انگیز
تغذیه و سلامت - سبک زندگی

سرکه انگبین چیست و برای چی خوبه ؟ معرفی ۱۴ خاصیت شگفت انگیز

تیر 4, 1402 130305

نوشیدنی انگبین که به شربت سرکه انگبین یا سکنجبین هم شناخته شده است، یکی از نوشیدنی‌های معجره آسا در طب سنتی ایرانی است که دارای خواص و فواید بسیاری می‌باشد. در این مقاله به تمامی خاصیت‌های این نوشیدنی و مواردی که باید حتما در مورد آن بدانید میپردازیم و شما را با طرز تهیه آسان و مواد مورد نیاز برای تهیه این نوشیدنی آشنا می‌کنیم.

تفاوت سرکه انگبین قدیم و امروزی

یک تفاوت بسیار مهمی در این نوشیدنی در زمان‌های قدیم و امروزی وجود دارد که تاثیر بسیار زیادی در طعم، خواص و اصالت این نوشیدنی دارد. و آن تفاوت در استفاده از شکر به جایگزینی عسل در فرایند تهیه نوشیدنی است.

نکته بسیار مهمی که در اینجا وود دارد اگر این نوشیدنی را برای استفاده دارویی میخواهید مصرف کنید، باید در تهیه آن از عسل استفاده کنید.

بخوانید  فال شمع سریع روزانه، امروز و فردا و ماهیانه

سرکه انگبین چیست

طبع سرکه انگبین سرد است یا گرم؟

یکی از مواردی که برای اکثریت افراد اهمیت دارد، طبع نوشیدنی است. این نوشیدنی طبعی میانه دارد و مصرف آن برای افراد گرم مزاج و سرد مزاج توصیه میگردد و باعث تعادل در طبع بدن می‌شود.

دقت داشته باشید میزان به کار بردن سرکه در تهیه انگبین، در گرمی و سردی آن تاثیر گذار است. چون سرکه طبع سردی دارد اگر بیشتر استفاده شود میزان گرمی کاهش می‌یابد و این موضوع بستگی به طبع شما و سلیقه شما دارد.

سرکه انگبین برای چی خوبه؟ خواص سرکه انگبین

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، علاوه بر لذت مصرف شربت انگبین، این نوشیدنی دارای خواص و فواید بسیار زیادی برای بدن است. اما در ادامه به چند خاصیت رایج سرکه انگبین اشاره میکنیم و یکی از موارد را به صورت کامل که بیشتر افراد به دنبال آن هستند، در مورد آن توضیح میدهیم.

درمان کبد چرب
درمان زخم معده
کاهش چربی بدن
پاکسازی کلیه و کبد
پاکسازی خون
تعادل دمای بدن
کاهش چربی خون
باز کننده عروق
مفید برای رفع عطش در گرمای تابستان
درمان مشکل نفخ معده
درمان مشکلات گوارشی
افراد صفراوی مزاج
افزایش سلامتی
بهبود کیفیت خواب
کاهش کلسترول و چربی

بخوانید  چجوری قربون صدقه عشقم برم ؟

مصرف نوشیدنی سرکه انگبین برای کبد چرب

نوشیدنی ایرانی سرکه انگبین نقش بسیار مهمی در درمان کبد چرب دارد و برای افرادی که مشکل کبدی دارند توصیه می‌شود. مصرف این نوشیدنی باعث کاهش گرمای کبد شده و از چرب شدن کبد جلوگیری می‌کند و در بهبود عملکرد و سم زدایی آن تاثیر گذار خواهد بود.

نسخه درمان کبد چرب با سرکه انگبین

افرادی که قصد دارند از این نوشیدنی برای درمان کبد چرب و یا پاکسازی کبد استفاده کنند میتوانند یک الی دو ساعت پس از شام یک لیوان از این نوشیدنی را مصرف کنند.

تاثیر سرکه انگبین در چاقی و لاغری

انگبین برای لاغری: اگر جزء دسته افرادی هستید که میخواهید از شربت انگبین برای لاغری و چربی سوزی استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود به جای استفاده از سرکه انگور در تهیه آن، از سرکه سیب استفاده کنید. این امر باعث چربیسوزی پس از مصرف میگردد و به لاغری کمک می‌کند.

انگبین برای چاقی: شربت انگبین به دلیل دارا بودن عسل و کالری به نسبت بالایی که دارد به افرادی که قصد دارند افزایش وزن داشته باشند کمک می‌کند. برای افزایش کالری این نوشیدنی، میتوانید از مقدار عسل بیشتری در تهیه آن استفاده کنید.

بخوانید  ایا لمینت ناخن در بارداری ضرر دارد ؟

سرکه انگبین چیست

طرز تهیه سرکه انگبین و مواد لازم

مواد لازم برای تهیه یک لیتر شربت سرکه انگبین

سرکه انگور یا سیب:  ۶ قاشق غذاخوری

عسل: ۶ قاش غذاخوری

عرق نعناع: ۱۰ تا ۱۲ قاشق غذاخوری

آب: پنج تا شش لیوان

نکته: میتوانید برای کاهش گرمی طبع نوشیدنی، از عرق کاسنی استفاده نمایید.

برای درست کردن شربت انگبین باید پیش از همه سرکه انگور و عرق نعنا را حرارت داده و پس از جوش خوردن صبر کنید تا دمای آن کمی پایین‌تر بیاید و سپس عسل را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید.

نکته: برای طعم بهتر نوشیدنی میتوانید از نعنای تازه استفاده کنید تا طعم دلنشین‌تری را تجربه کنید.

تا چه مدت میتوان این نوشیدنی را نگهداری کرد؟

پس از درست کردن این نوشیدنی باید آن را در یخچال نگه دارید و میتوانید در بازه زمانی هفت تا ده روزه آن را نگهداری کرد.

برای کاهش سرد مزاجی نوشیدنی چه راهکاری وجود دارد؟

برای این موضوع میتوانید از زنجبیل یا دارچین در تهیه آن استفاده کنید تا علاوه بر طعم بهتر، از فواید زنجبیل و دارچین هم بهره‌مند شوید.

جمع بندی

بخوانید  صبحانه چه بخوریم لاغر شویم؟ صبحانه برای لاغری شکم و پهلو با 5 ماده غدایی

در این مقاله سعی کردیم تمامی مواردی که لازم بود در مورد خواص، مصرف و تهیه شربت انگبین بدانید را بیان کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید از فواید این نوشیدنی بهره‌مند شوید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 1.00
آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×