» ایمپلنت » همه چیز درباره ایمپلنت دندان | کاشت دندان دائمی
کاشت دندان دائمی
ایمپلنت

همه چیز درباره ایمپلنت دندان | کاشت دندان دائمی

مهر 2, 1402 130225

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان قطعه‌ای از فلز تیتانیوم است که به شکل پیچ استوانه مخروطی شبیه ریشه دندان فرم داده می‌شود. استخوان پس از دوره کوتاهی به ایمپلنت متصل می‌شود و قابلیت اتصال دندان را پیدا می‌کند. ایمپلنت‌های دندانی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته از یک دندان تا کلیه دندان‌ها و بصورت ثابت و متحرک قابل استفاده می‌باشد.

دندانپزشک هنگام ایمپلنت یا کاشت دندان یک پایه تیتانیومی هم اندازه با ریشه دندان بیمار را جایگزین ریشه از دست رفته می‌نماید. این پایه‌های تیتانیومی که با نام فیکسچر نیز شناخته می‌شوند کاملا با سلول‌های بدن سازگار هستند. در نتیجه نه تنها از لغزش و ایجاد صدا جلوگیری می‌کند بلکه به استخوان‌ها نیز آسیب وارد نمی‌شود.

بسیاری از افراد با گذشت زمان بنا به دلایل متعددی همچون پیری، کشیدن دندان و… دندان های خود را از دست می دهند. این موضوع علاوه بر این که باعث ایجاد مشکل در ظاهر و طرح لبخند شما می شود، می تواند در صحیح جویدن و غذا خوردن شما هم تاثیر منفی بگذارد.

داشتن دندان‌هایی سالم و زیبا در زیبایی چهره و اعتماد به نفس تاثیر چشمگیری دارد. با بهره گیری از مزایای ایمپلنت‌های دندانی علاوه بر زیبایی چهره و لبخند دیگر دچار مشکلات گوارشی حاصل از جویدن غذا نیز نخواهید شد.

بخوانید  معرفی انواع ایمپلنت + معرفی دندانپزشکی برای کاشت ایمپلنت

 

انواع ایمپلنت دندان

اولین سوال مهم در کاشت ایمپلنت این است که کدامیک از انواع آن بهتر است، انواع مختلف ایمپلنت کره ای، ایمپلنت آمریکایی و همچنین سوئیسی وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار و مهارت دندانپزشک در درمان کاشت دندان نوع و برند مناسب انتخاب می گردد، ضمنا ایمپلنت لیزری که به تازگی مطرح شده است از بهترین نوع، جنس و برند می باشد.

اما از نظر روش درمان همان دو روشی که در بالا توضیح داده شد به عنوان ایمپلنت تک مرحله ای و دو مرحله ای به عنوان انواع و روش اصلی ایمپلنت وجود دارند.

ایمپلنت دندان قیمت 1401

 

تنوع بالای ایمپلنت‌های دندانی از جمله عواملی می‌باشد که باعث می‌شود مراجعان تصمیم گیری سختی در انتخاب آن‌ها داشته باشند. ایمپلنت‌ها بسته به کشور سازنده تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. از جمله این تفاوت‌های می‌توان به قیمت و همچنین کیفیت آن‌ها اشاره کرد. همچنین انتخاب کشور سازنده ایمپلنت بر عهده خود بیمار است زیرا فرد باید نسبت به بودجه خود تصمیم‌گیری کند. موردی دیگری که قابل ذکر است نوع کشور سازنده می تواند بر روی هزینه ایمپلنت تاثیرگذار باشد.

بخوانید  آشنایی با انواع مارک ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان قیمت ۱۴۰۱

اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید، باید بدانید که ایمپلنت دندان نوعی جدیدی از انواع درمان های دندانپزشکی است.

می توانیم بگوییم که امروزه در حال حاضر درمان به وسیله ایمپلنت دندان از بهترین جایگزین های برای دندان هایی است که آسیب دیده است.

هزینه و قیمت ایمپلنت دندان بستگی به شرایط دندانی فرد دارد این قیمت بعد از ویزیت توسط متخصص ایمپلنت مشخص خواهد شد. عوامل بسیاری وجود دارد که قیمت ایمپلنت دندان را تعیین می کند. از جمله عواملی که می توان به آن اشاره کرد:

 

  • به صورت فوری انجام شود یا سنتی.
  • نیاز به پیوند استخوان.
  • نیاز به سینوس لیفت (بالا بردن سینوس)
  • برند ایمپلنت

 

ایمپلنت فوری دندان حتی یک روزه

معمولا دوره درمان و مدت زمانی که طول می کشد تا بیمار به هدف خود که همان کسب سلامتی است برسد هم برای بیمار و هم برای پزشک مهم می باشد و هر چه طول دوره درمان کوتاه تر باشد طرفداران آن روش درمانی هم بیشتر خواهد بود. ایمپلنت دندان فوری یکی از درمان هایی است که این ویژگی را دارد و بیمار به سرعت می تواند نتیجه ی مطلوب خود را به دست آورد. در واقع ایمپلنت دندان روشی موثر برای جایگزینی دندان هایی است که به هر دلیلی از دست رفته اند. برای این کار پایه هایی از جنس تیتانیوم را در استخوان فک جای می دهند و بعد از ثابت کردن این پایه ها تاج دندانی را بر روی آن قرار می دهند.

بخوانید  ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

 

حال تفاوتی که بین ایمپلنت دندان فوری و ایمپلنت دندان سنتی وجود دارد این است که دوره بهبود روش فوری بسیار کمتر از روش سنتی می باشد به طوری که می توان مدت زمان انجام آن را یک روز بیان کرد. البته ذکر این نکته ضروری می باشد که تاج قرار داده شده بر روی پایه ایمپلنت دندان در این روش موقتی بوده و حتما باید با تاج اصلی و دائمی تعویض گردد.

 

مراحل ایمپلنت دندان

 

۱. بررسی وضعیت دهان و دندان: در ابتدا وضعیت دهان و سلامتی تان ارزیابی می شود و عکس های لازم گرفته می شود. کیفیت و حجم استخوان در این مرحله به دقت بررسی می شود تا مشخص شود ایمپلنت از پشتیبانی کافی برخوردار خواهد بود یا خیر.

۲. برنامه ریزی و نوبت دهی: سپس برنامه ریزی درمانی صورت می گیرد و نوبت جراحی برایتان تعیین می شود.

۳. بی حسی یا بی هوشی: پیش از شروع کار، تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی قرار می گیرید. گاهی همراه با بی حسی، نیاز به آرام بخش نیز وجود دارد.

۴. خارج کردن دندان قبلی: اگر هنوز دندان آسیب دیده کشیده نشده باشد، ابتدا دندان با دقت و ملایمت کشیده می شود تا آسیبی به استخوان و بافت های نرم نرسد. که ممکن است در این مرحله پیوند استخوان فک انجام شود و مواد پیوندی استخوان در داخل استخوان حفره خالی دندان قرار بگیرند.

بخوانید  ایمپلنت دندان لیزری برای چه کسانی مناسب است؟

۵. سوراخ کردن استخوان: در صورتی که نیازی به تقویت استخوان نباشد، مرحله بعدی پس از کشیدن دندان، سوراخ کردن استخوان است. با دریل دندانپزشکی استخوان به اندازه مورد نظر سوراخ می شود و ایمپلنت داخل آن قرار داده می شود. سپس سوراخ ایمپلنت با قطعه ای به نام پیچ درپوش بسته می شود.

۶. جایگذاری ایمپلنت و بخیه کردن لثه: مرحله بعدی بخیه کردن لثه است. ممکن است دندانپزشک لثه را اطراف ایمپلنت بخیه کند و سر ایمپلنت بیرون بماند و یا لثه را روی ایمپلنت بکشد و بخیه کند تا از ایمپلنت بیشتر محافظت شود. در حالت دوم، بعدا برای نصب روکش دندان باید یه جراحی ساده صورت بگیرد تا لثه برش خورده و روی ایمپلنت باز شود.

۷. زمان انتظار برای پیوند استخوان و ایمپلنت: پس از جایگذاری ایمپلنت، بسته به شرایط و کیفیت استخوان، مدت زمانی که باید منتظر بمانید از دو ماه تا شش ماه متفاوت است. در این مدت نباید هیچ فشاری بر ایمپلنت وارد شود. باید بگذارید استخوان رشد کرده و به تدریج به ایمپلنت پیوند بخورد تا ثبات ثانویه در ایمپلنت برقرار شود.

بخوانید  قیمت ایمپلنت دندان در شرق تهران چقدر است؟

۸. قراردادن اباتمنت: پس از جوش خوردن استخوان و ایمپلنت به یکدیگر، مرحله بعدی فرا می رسد. دندانپزشک پیچ درپوش ایمپلنت را باز می کند و قطعه ای به نام اباتمنت روی ایمپلنت پیچ می کند. اباتمنت همانند دندان تراشیده ای که قرار است روی آن روکش نصب شود عمل می کند و پایه ای برای اتصال روکش است.

 

این مقاله را هم مطالعه کنید=>  ایمپلنت فوری دندان | مزایای کاشت دندان فوری + قیمت

 

ایمپلنت دندان قیمت 1401

در مرکز دندانپزشکی دکتر سمیه ابراهیم گل کاشت ایمپلنت دندان آمریکایی لیزری که معروفترین برند ایمپلنت دنیا محسوب می شود همراه با تکنیک های مدرن جراحی از جمله ایمپلنت دیجیتال ، ایمپلنت پانچی یا فلپ لس (Flapless) ، کاشت دندان با لیزر، ایمپلنت فوری، ایمپلنت همزمان با بازسازی استخوان، ایمپلنت همزمان با سینوس لیفت و جراحی ایمپلنت با بارگذاری فوری (immediate load) با استفاده از جدیدترین تجهیزات دندانپزشکی و تکنولوژی روز دنیا انجام می‌گردد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۰۸۲۹۴۱ و ۸۶۱۲۸۹۹۶ تماس بگیرید.

منبع : سایت دکتر سمیه ابراهیم گل

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×