» ایمپلنت » ایمپلنت دندان جلو
ایمپلنت دندان جلو
ایمپلنت - دندانپزشکی - مقالات

ایمپلنت دندان جلو

آذر 26, 1402 220189

ایمپلنت چیست؟

برای خیلی ها اتفاق می افتد که بنا به دلایل مختلف مجبور می شوند یکی از دندان های خود را از دست بدهند و جای آن دندان در دهانشان خالی می شود. چنین اتفاقی اصلا خوشایند نیست مخصوص که دندان جلو باشد و همیشه یکی از دغدغه های دندانپزشکان پیدا کردن راه حلی خوب برای این مسئله است. یکی از این راه حل ها ایمپلنت دندان جلو است.
در حال حاضر بهترین راه حل برای مشکل پر کردن جای دندان خالی استفاده از ایمپلنت و کاشتن دندان مصنوعی است. به این روش شما دندانی از جنس تیاتینوم را در دهان خود قرار می دهید که می تواند به خوبی به بافت های دهان انسان متصل شود و بهترین جایگزین ممکن برای دندان از دست رفته باشد. ایمپلنت باعث می شود که شما از دندان کاشته شده به خوبی و مثل دیگر دندان های خود استفاده کنید بدون آنکه مشکلی متوجه شما باشد.

بخوانید  جزئیات درمان همزمان ایمپلنت و کامپوزیت + قیمت کامپوزیت دندان مشهد

| مقاله مرتبط : ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت چگونه کار گذاشته می شود؟

روش استفاده از ایمپلنت و کار گذاشتن آن به این صورت است که ابتدا پایه ی دندان را که از جنس تیتانیوم است با عمل جراحی در دهان شما کار می گذارند و بعد از ۳، ۴ ماه آج دندان را به آن متصل می کنند و پس از آن می توانید به صورت دائمی از دندان کاشته شده ی خود استفاده کنید بدون نگرانی از اینکه بعد از مدتی باید آن را دوباره مورد عمل جراحی قرار دهید.

مراقبت های بعد از ایمپلنت

بعد از عمل ایمپلنت باید بیمار نسبت به مراقبت و نگهداری از دندان کاشته شده کارهای به خصوصی انجام دهد و به موارد خاصی توجه کند.
در عمل ایمپلنت سعی می شود قطعه ای از جنس تیتانیوم در دهان کار گذاشته شود و انتظار داریم بعد از مدتی به سلول های دهان جوش بخورد و در صورتی که به هر دلیل این اتفاق نیفتد یعنی عمل موفقیت آمیز نبوده و باید عمل جراحی تجدید شود. ناموفق بودن عمل جراحی دلایل مختلفی مثل سیگار کشیدن در طول مدت درمان، خوردن غذا با قسمتی که مورد جراحی قرار گرفته و … دارد.

بخوانید  هزینه کاشت دندان جلو (ایمپلنت دندان جلو)

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

عمل ایمپلنت برای همه ی دندان ها قابل انجام است و انجام می شود. در این بین دندان جلو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به دلایل متعددی مثل شکستگی دندان، کشیدن دندان و … ممکن است هر فردی دندان جلو خود را از دست بدهد. دندان جلو تاثیر بسیار زیادی در ظاهر فرد دارد و می تواند به تنهایی شما را زیباتر کرده یا برعکس.
اگر دندان جلو خود را از دست داده اید بهترین راه برای جایگزینی آن و که راه حلی دائمی هم محسوب می شود استفاده از ایمپلنت است. در رابطه با ایمپلنت دندان جلو دو نکته مورد توجه قرا می گیرد:
• باید پارامتر های کلیدی در رابطه با آن مثل سایز و رنگ و .. دندان برای زیبایی دندان کاشته شده مورد توجه قرار بگیرد
• باید بافت های نگهدارنده برای ایمپلنت دندان از سلامت و حجم کافی برخودار باشند

ایمپلنت از چه جنسی ساخته می شود؟

می توان ایمپلنت را به سه بخش مختلف تقسیم کرد:
۱٫ ایمپلنت: از جنس فلز تیتانیوم ساخته می شود چرا که بیشترین سازگاری را با سلول های بدن دارد و به استخوان فک متصل می شود.
۲٫ پشتیبان: این هم از جنس تیتانیوم یا در بعضی موارد از جنس طلا و چینی ساخته می شود و ارتباط و اتصال بین روکش و ایمپلنت را برقرار می کند.
۳٫ روکش: از جنس پرسلین یا جینی ساخته می شود و دقیقا شکل دندان واقعی است. این قسمت بخش ظاهری و برونی ایمپلنت است که توسط پشتیبان به پایه متصل می شود.

ایمپلنت از چه اجزایی ساخته می شود؟

ایمپلنت دندان جلو چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت دندان جلو مزیت هایی دارد و در صورت مراقبت صحیح می توان گفت عوارض آن بسیار کم خواهند بود و خیلی زود برطرف خواهند شد. به طور کلی می توانیم مزیت های استفاده از ایمپلنت دندان جلو را در ۴ مورد بررسی کنیم:
دائمی بودن: ایمپلنت توسط دندانپزشک در دهان ثابت شده و به استخوان فک جوش می خورد که در نتیجه به جزیی از بدن فرد تبدیل شده و کاملا نقش یک دندان واقعی و دائمی را بازی می کند.
مقاومت: از مقاومت بسیار بالایی برخودار است و می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای دندان شما باشد با این شرط که موارد بهداشتی مربوط به آن را به خوبی رعایت کنید.
زیبایی: در رابطه با زیبایی ایمپلنت نسبت به بریج اتفاق نظر وجود دارد با این حال تفاوت زیبایی این دو روش در دندان جلو به وضوح مشخص می شود. ایمپلنت دندان جلو با دندان طبیعی شما تفاوتی ندارد.
ترمیم پذیری: مسئله مهم این است که ایمپلنت می تواند ترمیم شود. اگر آسیبی به آج وارد شود دندانپزشک می تواند بخش آسیب دیده را جدا کند و آن را تعمیر یا تعویض کند و به راحتی ایمپلنت شما تریم می شود.

بخوانید  قیمت کاشت دندان طبیعی چقدر است؟

|مقاله مرتبط : هزینه ایمپلنت دندان

#s3gt_translate_tooltip_mini { display: none !important; }

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×