» سبک زندگی » نکات بهداشتی که برای رزرو آنلاین هتل باید توجه کرد
نکات بهداشتی که برای رزرو آنلاین هتل باید توجه کرد - تصویر 1
سبک زندگی

نکات بهداشتی که برای رزرو آنلاین هتل باید توجه کرد

آذر 22, 1402 30341

بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که از راه دور و به‌صورت آنلاین، چگونه می‌توانند وضعیت بهداشت هتل‌های تازه تاسیسی مانند هتل الماس ۲ مشهد را تشخیص دهند. نکاتی چون تحقیق آنلاین، بررسی وجود فناوری‌های بدون تماس دست و احتیاط درباره وسایل هتل، راه‌حل‌های مناسبی در این زمینه هستند.

اهمیت بهداشت در هتل

بیشتر هتل‌ها درباره پروتکل بهداشتی خود حساس هستند و آن را به‌عنوان یک قانون ضروری رعایت می‌کنند. آموزش پرسنل در زمینه مسائل بهداشتی و برخورداری از تجهیزات کامل بهداشتی، برای همه هتل‌ها از موارد الزامی به شمار می‌رود. هتل‌های موفق در ایران مانند هتل اسپیناس تهران، هتل الماس ۲ مشهد یا هتل عباسی اصفهان قواعد خاصی در این زمینه دارند.

این هتل‌ها می‌کوشند تا نحوه رعایت بهداشت، نحوه نظافت توسط کارکنان و نحوه استفاده از تجهیزات بهداشتی خود را به اطلاع مهمانان برسانند. ۷۸% مهمانان، بهداشت هتل را مهم‌ترین عامل انتخاب یا عدم انتخاب آن می‌دانند. بهداشت با سلامت انسان ارتباط مستقیم دارد.

بخوانید  آشنایی با انواع روش های نورپردازی در ساختمان

۹ نکته بهداشتی برای رزرو آنلاین هتل

سابقه هتل و اعتبار آن از نظر بهداشت، همیشه مهم‌ترین عامل در تعیین میزان بهداشت هتل خواهد بود. البته اگر هتل موردنظر را نمی‌شناسید یا امکان بررسی آن از نزدیک را ندارید، رعایت چند نکته کمک می‌کند.

تحقیق و سرچ کردن نام هتل موردنظر

اگر به دنبال رزرو هتل آنلاین هستید، نخستین گام همیشه این است که تحقیقاتی را درباره هتل در سایت‌های اینترنتی انجام دهید. با یک جستجوی ساده و تایپ نام هتل در موتورهای جستجوگر، می‌توانید اطلاعات فراوانی را پیدا کنید. برای مثال، امکان مشاهده مشخصات کامل هتل موردنظر شما، در وب‌سایت فلای تودی وجود دارد.

توصیه می‌شود در کادر متن، عبارت‌هایی مانند «تمیز» یا «بهداشت» را نیز در کنار نام هتل تایپ کنید. بدین ترتیب، صفحات و عباراتی که به بهداشت هتل مرتبط هستند، برای شما نمایش داده می‌شوند.

تماس گرفتن با هتل

تماس با هتل، می‌تواند بسیاری از شبهات شما درباره وضعیت بهداشت آن را برطرف کند. پس از تماس، می‌توانید از مسئولان هتل درباره نحوه نظافت، سطح بهداشت و دفعات نظافت هتل سوال کنید.

خواندن کامنت‌ها

پس از مراجعه به صفحه هتل موردنظرتان در سایت‌های رزرو هتل آنلاین، حتما بخش کامنت کاربران را مطالعه کنید. اگر از مرورگر استفاده می‌کنید، با فشردن هم‌زمان کلید Ctrl و کلید F روی کیبورد کامپیوتر، عبارت‌هایی مانند «تمیز»، «کثیف»، «بهداشت»، «چرک» و غیره را در صفحه سرچ کنید. با این ترفند، کامنت های مرتبط با بهداشت را پیدا خواهید کرد.

بخوانید  کدهای خطای کولر گازی اینورتر گری و راهنمای کامل عیب یابی

مشاهده همه عکس‌های هتل

به هر سایت رزرو هتل آنلاین که مراجعه داشته باشید، دست‌کم ۵ تا ۱۰ عکس از فضاهای مختلف هتل پیدا خواهید کرد. مواردی چون نحوه چیدمان فضا و وسایل که روی بهداشت تاثیر می‌گذارند، در عکس‌ها مشخص خواهند بود. طراحی داخلی هتل و محیط بیرونی آن نیز از نظر بهداشتی مهم هستند.

بررسی امتیاز هتل در فلای تودی

هتل‌هایی که از نظر بهداشت در سطح عالی نباشند، معمولا نمی‌توانند امتیازی بالاتر از ۳ یا ۴ دریافت کنند. هتل‌هایی با امتیاز ۵ یا نزدیک به آن، شاید از نظر بهداشت قابل‌اعتمادتر باشند. گاهی نیز امتیازدهی کاربران به‌ طور خاص بر اساس بهداشت انجام می‌گیرد که راهنمای خوبی خواهد بود.

نکات بهداشتی که برای رزرو آنلاین هتل باید توجه کرد - تصویر 2

بررسی چشمی فضا هنگام ورود به هتل

مشاهده فضای هتل از نزدیک، همیشه یک راه‌حل قطعی و نهایی برای تشخیص وضعیت بهداشت بوده است. بررسی کنید که آیا موی انسان، گردوخاک و لکه در فضا وجود دارد یا خیر. دستگیره‌های در و کلید برق را از زوایای مختلف نگاه کنید؛ زیرا اگر مسئولان هتل به مسائل بهداشتی اهمیت ندهند، معمولا این قسمت‌ها کثیف‌تر خواهند بود.

استفاده محتاطانه از لیوان‌ها و دیگر وسایل

در بعضی هتل‌ها، لیوان‌هایی که برای استفاده روی میز اتاق مهمان چیده شده‌اند، چندان قابل‌اعتماد نیستند. این لیوان‌ها در بهترین حالت، فقط با دستمال پاک می‌شوند. اگر فرد حساسی هستید، توصیه می‌شود که از لیوان‌های یک‌بارمصرف استفاده کنید.

بخوانید  فال شمع سریع روزانه، امروز و فردا و ماهیانه

رواندازهای تخت نیز در هتل‌های غیربهداشتی، ممکن است هر بار پیش از ورود هر مهمان شسته نشوند؛ بنابراین، باید حتما از روبالشی و ملحفه‌های بهداشتی استفاده کنید. همچنین کنترل‌های تلویزیون یکی از پر میکروب‌ترین وسایل داخل اتاق هستند؛ زیرا خدمتکاران هتل احتمالا آن را تمیز نمی‌کنند.

آمادگی بهداشتی هنگام اقامت در هتل

مهمانان هتل‌ها همیشه این راه‌حل را دارند که وسایل بهداشتی خودشان را به همراه ببرند. مسواک، وسایل غذاخوری، ملحفه شخصی، خمیردندان، روانداز و دستمال پارچه‌ای و کاغذی، ازجمله وسایل بهداشتی قابل‌حمل هستند.

وجود فناوری‌های بدون نیاز به تماس دست

برخی هتل‌ها، تکنولوژی‌هایی دارند که تماس دست مهمانان با وسایل را به حداقل می‌رساند. درب‌های اتوماتیک، شیرهای هوشمند، ربات‌های تمیزکاری، چراغ‌های تایم دار و امکان پرداخت آنلاین، ازجمله این تکنولوژی‌ها هستند. هرچه نیاز به تماس دست کمتر باشد، احتمال آلوده شدن دست انسان و وسایل هتل پایین‌تر خواهد بود.

بهترین هتل های ایران از نظر بهداشت

تعداد هتل‌های تمیز در ایران کم نیست. برای مثال، هتل چمران شیراز و هتل پارسیان آزادی تهران، دو مورد از بهداشتی‌ترین هتل‌ها هستند. اگر به دنبال یک هتل بسیار تمیز در شهر مشهد هستید، هتل الماس ۱ مشهد، هتل الماس ۲ مشهد و هتل قصر مشهد انتخاب‌هایی عالی خواهند بود. هتل‌هایی چون هتل ویدا کیش، هتل پیروزی اصفهان و هتل پارسیان بزرگ رامسر نیز دیگرهای هتل‌های تمیز کشورمان هستند.

بخوانید  بهترین راهکارها برای تقویت سیستم ایمنی بدن/ برای تقویت سیستم ایمنی چه بخوریم؟

رزرو آنلاین هتل در فلای تودی

شما می‌توانید بهترین هتل های ایران در فلای تودی را ضمن بررسی کامل وضعیت بهداشت از طریق کامنت‌ها، عکس‌ها و توضیحات، جستجو کنید. با فلای تودی، می‌توانید از میان بیش از ۱٫۵ میلیون هتل در سرتاسر جهان، بهترین‌ها و تمیزترین‌ها را برگزینید. همچنین مقایسه قیمت رزرو هتل در فلای تودی امکان‌پذیر است.

جمع‌بندی

تحقیق کردن آنلاین، بررسی شبکه‌های اجتماعی و خواندن نظرات، بهترین راه‌ برای آشنایی با سطح بهداشت یک هتل هستند. تماس با هتل، خواندن گزارش‌های دولتی و مشاهده عکس و ویدیوی هتل نیز در این زمینه کمک می‌کنند. همچنین خوب است هتل موردنظر از تجهیزاتی که به تماس دست نیاز ندارند، برخوردار باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×