» سبک زندگی » اپل واچ برای چه سنی مناسب است ؟
اپل واچ برای چه سنی مناسب است
سبک زندگی - تناسب اندام - سلامت و پزشکی

اپل واچ برای چه سنی مناسب است ؟

اسفند 7, 1402 100330

اپل واچ برای چه سنی مناسب است و چه تاثیری روی سلامتی دارد ؟

اپل واچ یک محصول ساعت هوشمند است که شرکت اپل در ۲۴ آوریل ۲۰۱۵ عرضه کرد. می توانید با شناسایی دستگاه در آیفون خود استفاده از آن را شروع کنید. بنابراین اپل واچ چه نیازهایی را برآورده می کند؟ اپل واچ به جز برنامه های آموزشی و سلامتی چه ویژگی هایی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد؟ اگر اپل واچ بخرید چه چیزی در خود دیجیتالی شما تغییر می کند؟ پاسخ این سوالات را در این مقاله خواهید یافت.

وقتی به صفحه رسمی تبلیغ اپل واچ نگاه می کنیم، اپل برنامه های آموزشی و سلامتی را برجسته می کند. اگرچه من عاشق استفاده از این ویژگی ها هستم، اما به لطف کاربردی بودن آنها در زندگی روزمره، مزایای زیادی به دست آورده ام.

بخوانید  علت سوزش انگشتان پا چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم ؟ 12 علت شایع

۱- زنگ هشدار فقط برای شما روی مچ شما

همه ما با زنگ هشدار از خواب بیدار می شویم و زنگ در سراسر خانه به صدا در می آید. گاهی اوقات شما اولین کسی هستید که از جای خود بلند می شوید و هیچ کس دیگری نیازی به شنیدن زنگ ندارد. حتی گاهی اوقات بیدار می شوید و زنگ ساعت را خاموش می کنید تا کودک خوابتان بیدار نشود.

اما با اپل واچ، این مشکل اکنون حل شده است. زنگ زنگ فقط زمانی که ساعت شما در حالت بی صدا است، شما را بیدار می کند. من از این واقعیت خوشم می آید که شما یک آلارم مخصوص روی بازوی خود دارید.

اپل واچ برای چه سنی مناسب است و چه تاثیری روی سلامتی دارد

۲- دوران گم شدن گوشی، فراموشی تمام شده است!

اگر گوشی خود را در خانه گم کرده اید، می توانید با پینگی که برای گوشی ارسال می کنید، تلفن خود را به صدا در بیاورید و با چرخاندن روی صدا بلافاصله آن را پیدا کنید.پس از جدا شدن اپل واچ از گوشی، یک هشدار روی صفحه نمایش ظاهر می شود. اگر در شرایطی هستید که گوشی را فراموش کرده و ترک می کنید، می توانید بلافاصله به خانه برگردید و گوشی خود را بردارید.

بخوانید  چگونه مانتو و روسری خود را ست کنیم؟ | فوت و فن ست کردن رنگ مانتو و روسری

۳- تمامی پخش کننده های موسیقی – ویدئو را از مچ خود مدیریت کنید

اگر پخش کننده موزیک ویدیو در آیفون باز باشد، از جمله Spotify، Youtube، ویدیویی که در مرورگر تماشا می شود، دکمه های بازگشت، مکث/پخش، جلو و صدا به طور خودکار روی صفحه ظاهر می شوند. در حالی که با هدفون بلوتوث خود در خانه از موسیقی لذت می برید یا گوشی خود را با AUX به خودرو متصل می کنید، اپل واچ استفاده بسیار کاربردی و ایمن را ارائه می دهد.

۴- امکان پیگیری تلفن بدون نگاه کردن به گوشی برای والدین

این مورد ممکن است برای کسانی که بچه/کودک ندارند کمی بی اهمیت به نظر برسد، اما فکر می کنم والدین مرا درک خواهند کرد. این یک واقعیت شناخته شده است که بچه ها به محض دیدن گوشی می خواهند به آن بچسبند. والدین نیز با انواع و اقسام تلاش ها برای مخفی کردن گوشی دست و پنجه نرم می کنند. در این بین، اگر منتظر تماس یا پیامی از تلفن هستید، می تواند مشکل بزرگی ایجاد کند.

امکان پیگیری تلفن بدون نگاه کردن به گوشی برای والدین

اما اپل واچ به شما این امکان را می دهد که هر نوتیفیکیشن و هر تماسی را که با گوشی خود دریافت می کنید ببینید و پاسخ دهید، بنابراین این مشکل از بین می رود. امکان ارسال پیام در حین مراقبت از فرزندتان – هم با ایموجی و هم با دیکته کلامی – یک مزیت بزرگ است.

بخوانید  رابطه شاخص آلودگی هوا تهران و تعطیلی مدارس چیست ؟

۵- کاهش اعتیاد به تلفن

هر نوتیفیکیشنی که به گوشی شما می آید در اپل واچ نیز ظاهر می شود. بنابراین، خودتان شاهد خواهید بود که اعتیاد به تلفن شما کاهش یافته است. دیگر وقت خود را با خواندن هر پیامک تبلیغاتی غیر ضروری تلف نخواهید کرد. لازم نیست برای هر تماس ورودی به تلفن خود بچسبید. می توانید همه آنها را از بازوی خود ببینید.

۶- اپل واچ = بهشت ​​شخصی سازی

صفحه‌های مختلف و قابلیت سفارشی‌سازی صفحه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بدون حوصله از اپل واچ خود استفاده کنید. من شخصاً می خواهم درصد باتری، دکمه جستجو، زنگ هشدار و آب و هوا را در صفحه اصلی ببینم و تنظیمات خاصی را انجام دهم. شما به راحتی می توانید ترکیب های خود را ایجاد کنید.

در این مقاله می‌خواستم مزایایی را که در استفاده از اپل واچ دیده‌ام، به شما بگویم. اپل واچ که به پرفروش ترین ساعت جهان تبدیل شده است، لوازم جانبی است که بیش از اندازه خود به شما ارائه می دهد و شایسته تحسین بیشتر است.

بررسی ضربان قلب شما

با استفاده از برنامه ضربان قلب اپل واچ خود می توانید ضربان قلب خود را در هر زمان بررسی کنید. برنامه را باز کنید و منتظر بمانید تا اپل واچ ضربان قلب شما را اندازه گیری کند. همچنین می توانید میزان سرعت استراحت، پیاده روی، تمرین تنفسی، تمرین و بازگشت به حالت عادی پس از تمرین در طول روز را مشاهده کنید. پیچیدگی ضربان قلب را به صفحه ساعت خود اضافه کنید یا برنامه ضربان قلب را به داک اضافه کنید تا برنامه به راحتی باز شود .

بخوانید  راهنمای خرید ویلا در شمال

همچنین می‌توانید اعلان‌های ضربان قلب را روشن کنید، بنابراین می‌توانید بفهمید که آیا ضربان قلب شما از ضربان‌های مشخص شده در دقیقه (v/min) بیشتر است یا کمتر، یا می‌توانید هر از چندگاهی ریتم‌های نامنظم قلب را بررسی کنید.

اعلان‌های ریتم نامنظم فقط در watchOS 5.1.2 یا جدیدتر موجود است. برای فعال کردن اعلان‌های ریتم نامنظم، اعلان‌ها باید در کشور یا منطقه شما در دسترس باشند و باید در کشور یا منطقه‌ای که دستگاه را خریداری کرده‌اید، قرار داشته باشید. اعلان‌های ریتم نامنظم در کدام کشورها/مناطق موجود است.

اپل واچ چه زمانی ضربان قلب شما را اندازه گیری می کند؟

اندازه گیری قلب در برنامه Health در آیفون و ضربان قلب در حالت استراحت در برنامه Apple Watch

هنگامی که از برنامه Workout استفاده می کنید، Apple Watch به طور مداوم ضربان قلب شما را در طول تمرین اندازه گیری می کند و به مدت ۳ دقیقه پس از پایان تمرین ادامه می دهد تا میزان بازگشت به حالت عادی بعد از تمرین را تعیین کند. اگر نمی توانید ضربان قلب خود را ببینید ، تنظیمات خود را بررسی کنید .

اپل واچ چه زمانی ضربان قلب شما را اندازه گیری می کند؟

این اطلاعات و سایر داده هایی که جمع آوری می کند به اپل واچ کمک می کند تا میزان کالری سوزانده شده را تخمین بزند. علاوه بر این، اپل واچ (Apple Watch Series 1 یا جدیدتر) ضربان قلب شما را در طول روز هنگامی که غیرفعال هستید و به طور منظم هنگام راه رفتن اندازه گیری می کند. از آنجایی که این خوانش‌های پس‌زمینه توسط Apple Watch بر اساس داده‌های فعالیت شما است، زمان‌های بین اندازه‌گیری‌ها متفاوت خواهد بود.

بخوانید  فروش نایلون عریض ، نایلون گلخانه ای و کشاورزی

اپل واچ همچنین میانگین ضربان قلب استراحت روزانه و راه رفتن را با مرتبط کردن ضربان قلب پس‌زمینه با داده‌های شتاب‌سنج زمانی که خواندن پس‌زمینه کافی وجود دارد، محاسبه می‌کند. ۱ می‌توانید کنترل کنید کدام برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند به داده‌های سلامت جمع‌آوری‌شده در برنامه Health در منابع دسترسی داشته باشند.

اپل واچ چگونه ضربان قلب شما را اندازه گیری می کند؟

حسگر نوری قلب در اپل واچ از فناوری موسوم به photoplethysmography استفاده می کند. اگرچه تلفظ این فناوری دشوار است، اما بر اساس یک واقعیت بسیار ساده است: خون قرمز است زیرا نور قرمز را منعکس می کند و نور سبز را جذب می کند. اپل واچ میزان جریان خون را در مچ دست شما در یک لحظه با استفاده از چراغ های LED سبز همراه با فوتودیودهای حساس به نور تشخیص می دهد.

در طول ضربان قلب، جریان خون و جذب نور سبز در مچ دست شما بیشتر است. بین ضربان قلب جذب کمتر است. اپل واچ می تواند تعداد ضربان قلب شما در دقیقه (ضربان قلب) را با صدها بار چشمک زدن چراغ های LED خود در هر ثانیه محاسبه کند. سنسور نوری قلب از ۳۰ تا ۲۱۰ ضربه در دقیقه پشتیبانی می کند. علاوه بر این، سنسور نوری قلب برای جبران سطوح پایین سیگنال با افزایش روشنایی LED و نرخ نمونه‌برداری طراحی شده است.

بخوانید  دعای سریع الاجابه برای شفای مریض

حسگر نوری قلب نیز می تواند از نور مادون قرمز استفاده کند. اپل واچ از این حالت برای اندازه گیری ضربان قلب و ارسال اعلان های ضربان قلب در پس زمینه استفاده می کند. اپل واچ علاوه بر اندازه‌گیری ضربان قلب در طول تمرینات و تمرینات تنفسی، از چراغ‌های LED سبز برای محاسبه میانگین راه رفتن و تغییرپذیری ضربان قلب (HRV) نیز استفاده می‌کند.

اپل واچ چگونه ضربان قلب شما را اندازه گیری می کند؟

محل قرارگیری حسگرهای فوتودیود، LEDهای مادون قرمز و LEDهای سبز در اپل واچ .

روی Digital Crown در Apple Watch Series 4، Series 5، Series 6، Series 7، Series 8 یا Ultra 2 و در پشت اپل واچ، الکترودهایی نیز تعبیه شده است که می توانند سیگنال های الکتریکی را در قلب شما اندازه گیری کنند. مورد استفاده با برنامه ضربان قلب یا برنامه EKG یافت می شود. هنگامی که انگشت خود را روی تاج دیجیتال قرار می دهید، یک مدار بسته بین قلب شما ایجاد می شود و هر دو بازو و تکانه های الکتریکی در قفسه سینه شما اندازه گیری می شود.

برای استفاده از حسگر الکتریکی قلب برای اندازه گیری ضربان قلب، برنامه ضربان قلب را باز کنید و انگشت خود را روی تاج دیجیتال قرار دهید. خواندن با دقت بالا و سریع با اندازه گیری در هر ثانیه به جای هر ۵ ثانیه انجام می شود.

بخوانید  مهم ترین تاثیر نگهداری گیاهان برای سلامت ما چیست ؟

وقتی به داده‌های ثبت‌شده برای ضربان قلب در برنامه Health نگاه می‌کنید، «ECG» را در بخش «محیط ضربان قلب» خواهید دید. همچنین می‌توانید با اپلیکیشن EKG با استفاده از حسگر الکتریکی قلب ، EKG بگیرید. این محصول پرکاربرد و فوق العاده زیبا به خصوص در بین نوجوانان و جوانان طرفداران بسیاری دارد

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×