» اخبار » ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی امکان پذیر است؟
ایمپلنت دندان
اخبار

ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی امکان پذیر است؟

شهریور 29, 1402 2270822

ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی امکان پذیر است؟

آیا تا به حال به دلیل ابتلا به دیابت از کاشت دندان خودداری کرده اید؟ اما لازم نیست نگران باشید زیرا ایمپلنت دندان برای افراد مبتلا به دیابت مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال، چند نکته وجود دارد که یک بیمار دیابتی باید از آنها آگاه باشد. اول و مهمتر از همه، افراد مبتلا به دیابت برای دستیابی به یک درمان موفق به مراقبت های قبل و بعد از کاشت نیاز دارند. این برای جلوگیری و به حداقل رساندن مشکلات بسیار مهم است.

طبق مطالعات اخیر، ایمپلنت دندان برای بیمارانی که دیابت تحت کنترل دارند بی خطر است. به عبارت دیگر، تا زمانی که سلامت عمومی شما تحت کنترل باشد، آن مشکلی نخواهد داشت.

دیابت کنترل نشده یک عامل خطر احتمالی برای شکست ایمپلنت های دندان در نظر گرفته می شود. برای موفقیت ایمپلنت دندان، باید ارتفاع و عرض مناسبی از استخوان فک وجود داشته باشد. اما متاسفانه در دیابت کنترل نشده، سطح قند خون تغییر یافته و شکل گیری استخوان و یا از دست دادن آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

بخوانید  معروف ترین هتل های جهان

چگونه دیابت بر ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد؟

بر اساس مطالعاتی که روی ایمپلنت های دندان و دیابت انجام شدند، محققان دریافتند که وقتی دیابت به خوبی تحت کنترل باشد، روش های کاشت دندان ایمن و قابل پیش بینی با میزان عوارض مشابه بیماران سالم است. پس این خبر بسیار خوبی برای بزرگسالان مبتلا به دیابت است که نیاز به تعویض دندان داشته یا می خواهند جایگزین ایمن و ماندگارتری برای دندان مصنوعی داشته باشند.

در ادامه با برخی از ملاحظات برای کسانی که می خواهند اطمینان حاصل کنند که ایمپلنت دیجیتال برای آنها ایمن است یا خیر آورده شده است.

ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی امکان پذیر است؟

آیا دیابت شما تحت کنترل است؟

در حالی که بررسی سیستماتیک مطالعات متعدد نشان داد که بیماران مبتلا به دیابت کنترل‌شده خطر عوارض یا شکست بیشتری نسبت به همتایان غیر دیابتی خود ندارند، همچنین نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به دیابت کنترل‌نشده نرخ بالاتری از عفونت بعد از عمل و شکست ایمپلنت دارند. البته با ایمپلنت قسطی نگرانی بابت هزینه ها به کلی از بین می رود.

ایمپلنت های دندان در استخوان فک قرار گرفته و برای ادغام فک با ایمپلنت (اسئواینتگراسیون) به فرآیندهای درمانی طبیعی بدن متکی هستند. پس از آن، لثه ها نیز باید بهبود یابند. این ادغام کامل با فک و بهبودی لثه ها همان چیزی است که ایمپلنت های دندان را بسیار شبیه دندان های واقعی می کند و راه حلی بسیار دائمی تر از بریج ها یا پروتزهای معمولی است.

بخوانید  ایا زگیل تناسلی بدخیم درمان دارد

از آنجایی که روند بهبودی برای مبتلایان به دیابت می تواند کندتر باشد، بیمارانی که دیابت آنها تحت کنترل نیست، زمان بهبودی دشوارتری دارند. بنابراین، جراح دهان ممکن است از شما بخواهد که قبل از درمان ایمپلنت دندان، با متخصص داخلی خود برای کنترل دیابت خود همکاری کنید.

ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی امکان پذیر است؟

ایمپلنت دندان می تواند به شما در حفظ یک رژیم غذایی سالم برای دیابت کمک کند

آیا متوجه شده‌ اید که سالم‌ ترین رژیم ‌های غذایی برای افراد دیابتی شامل بسیاری از غذاهای تازه و کامل است که نیاز به جویدن غذاهای سفت‌تر دارند؟ دائمی بودن ایمپلنت های دندان، خوردن غذاهای مورد نیاز را در مقایسه با دندان مصنوعی بسیار آسان تر می کند.

قطعا می دانید که دندان های مصنوعی بسیار بیشتر مستعد حرکت در اطراف بوده و باعث حساسیت لثه و زخم آن می شود. خوردن غذاهایی که نیاز به نیروی بایت قوی تری دارند، مانند سبزیجات مغذی و پر فیبر، ممکن است غیرممکن باشد.

وقتی افراد از تناسب اندام ضعیف تاثیر گرفته و همچنین از ناراحتی ناشی از دندان مصنوعی رنج می برند، تمایل بیشتری به خوردن کمتر یا خوردن غذاهای اشتباه دارند و به گزینه های نرم تر، فرآوری شده و با کربوهیدرات بالاتر متوسل می شوند. این می تواند کنترل سطح قند خون را غیرممکن کند.

بخوانید  آربیتراژ چیست؟

پس، ایمپلنت علاوه بر کمک به دیابتی ‌ها در حفظ یک رژیم غذایی متعادل، التهاب، تحریک و عفونت ‌هایی را که در دندان ‌های مصنوعی یا دندان ‌های بیمار شایع‌ تر است، از بین می ‌برد.

در نهایت اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایمن بودن ایمپلنت های دندان برای دیابت خود هستید، می توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر محمدی مراجعه نمایید. دکتر شهاب محمدی در این رابطه یک ارزیابی کامل انجام داده و در صورت امکان انجام کاشت دندان می تواند به شما بهترین لبخند را ارائه دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×