» اخبار » بهترین دکتر های روماتولوژی تهران
بهترین دکتر های روماتولوژی تهران
اخبار

بهترین دکتر های روماتولوژی تهران

آذر 20, 1402 180337

بهترین دکتر های روماتولوژی تهران

اگر دچار علائم روماتیسمی هستید یا از روماتیسم مفصلی رنج می‌برید و به دنبال بهترین متخصص روماتولوژی تهران هستید، این مقاله مناسب شما است.

در این مقاله سعی کردیم که بهترین دکترهای روماتولوژی تهران را به شما معرفی کنیم پس تا آخر این مقاله همراه ما بمانید.

بهترین دکتر روماتولوژی در تهران

دکتر فرهاد غریب دوست

  • بیوگرافی: متخصص بیماری‌های داخلی، پروفسور روماتولوژی در تهران
  • عضو انجمن و اتحادیه‌ها: عضو انجمن روماتولوژی ایران، عضو انجمن روماتولوژی منطقه آسیا و اقیانوسیه apar، مشاور بین‌المللی انجمن روماتولوژی، عضو کمیته فارماکوپه ایران، مشاور بین الملل انجمن روماتولوژی منطقه آسیا و اقیانوسیه
  • سوابق کاری: موسس و رئیس مرکز فوق تخصصی روماتیسم ایران، استاد روماتولوژی مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال ۱۳۸۰، عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی ایران و کمیته پژوهشی آن از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۸، دانشجویان روماتولوژی مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰، رئیس واحد تحقیقات بیماری اسکلروز منتشر از سال ۱۳۷۶، قائم مقام معاون پژوهشی، وزیر بهداشت ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۳
بخوانید  شب یلدا و بهترین خوراکی های شب چله یا یلدا را بیشتر بشناسیم ؟ چیلله گئجسی

دکتر فرهاد غریب دوست

دکتر فرناز ازهری

  • بیوگرافی: فلوشیپ روماتولوژی، متخصص بیماری‌های داخلی
  • سوابق تحصیلی: تخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی ایران، پزشک عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فلوشیپ روماتولوژی دانشگاه فرانسه
  • عضویت در انجمن‌ها: عضو انجمن پزشکان تخصص داخلی ایران، عضو انجمن روماتولوژی فرانسه در ایران

دکتر محمود اکبریان

  • بیوگرافی: فوق تخصص روماتولوژی، متخصص بیماری‌های داخلی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز تحقیقات روماتولوژی بیمارستان شریعتی
  • سوابق تحصیلی: دکتر محمود اکبریان دارای مدرک فوق تخصص روماتولوژی از سال ۱۳۶۹، دکترای پزشک عمومی و دکترای تخصصی پزشک داخلی (دانشگاه علوم پزشکی تهران) از سال ۱۳۶۲ است.

دکتر محمود اکبریان

دکتر احمدرضا جمشیدی

  • بیوگرافی: فوق تخصص بیماری‌های روماتولوژی، متخصص بیماری‌های داخلی
  • سوابق تحصیلی: دارای مدرک پزشک عمومی (دانشگاه تهران) از سال ۱۳۶۷، متخصص داخلی از سال ۱۳۷۱، فوق تخصص روماتولوژی (دانشگاه علوم پزشکی تهران) از سال ۱۳۷۵

دکتر احمدرضا جمشیدی

متخصص روماتولوژی کیست و چه زمانی باید به متخصص روماتولوژی مراجعه نماییم؟

پزشک داخلی که در آرتریت و بیماری‌های خودایمنی سیستمیک و سایر بیماری‌های اسکلتی عضلانی تخصص دارد، متخصص روماتولوژی شناخته می‌شود؛ تمامی این بیماری‌ها می‌توانند باعث درد، تورم و سفت شدن مفاصل، ماهیچه‌ها و استخوان‌ها شوند.

هنگامی که سیستم ایمنی بدن باعث التهاب غیرضروری در قسمت‌های مختلف بدن شما شود، بیماری‌های خودایمنی به وجود می‌آیند.این بیماری‌ها علاوه‌بر اینکه بر ماهیچه‌ها، مفاصل و استخوان‌ها تأثیر می‌گذارند می‌توانند چشم‌ها، اندام‌های داخلی و پوست شما را هم تحت تأثیر قرار دهند.

بخوانید  تفاوت ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی چیست؟

روماتولوژیست به تشخیص و درمان این مشکلات کمک می‌کند؛ همچنین روماتولوژیست، تحقیقات کاملی را برای درک بهتر انواع بیماری‌های روماتیسمی انجام می‌دهد.

پزشکی که تخصص روماتولوژی دارد، شرایطی که بر بافت‌های همبند تأثیر می‌گذارد را مطالعه می‌کند؛ بسیاری از متخصصین پزشکی، تنها برروی یک قسمت از بدن تمرکز می‌کنند.

خوب است بدانید متخصص روماتولوژی برخلاف متخصص‌های دیگر، در مورد کل بدن آموزش دیده است؛ زیرا برخی از مشکلات بافت همبند و بیماری‌های خودایمنی، کل بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

روماتولوژیست با بیماران خود تماس مستقیم زیادی دارد؛ چون اکثر بیماری‌های مرتبط با روماتولوژی داری ویژگی دیر درمان هستند و به همین دلیل، روماتولوژیست اغلب بیماران خود را برای درمان به صورت طولانی مدت پیگیری می‌کند.

بهترین دکتر روماتولوژی چه کسی است؟

بهترین دکتر روماتولوژی دکتری است که برای تسکین درد بیمارش تمام تلاش خود را می‌کند و همیشه سعی می‌کند علاوه‌بر تسکین درد، مشکلات عضلانی و مفاصل بیمارش را هم رفع کند.

اگر شما هم برای رفع مشکل خود به دنبال بهترین دکتر روماتیسم در تهران هستید و نمی‌دانید از میان این همه دکتر کدام را انتخاب کنید، این قسمت از مطلب را بادقت بخوانید؛ در این قسمت از مطلب با ویژگی‌های یک دکتر متخصص روماتولوژی آشنا می‌شوید که شما می‌توانید با خواندن این ویژگی‌ها، بهترین دکتر روماتولوژی در تهران را تشخیص دهید.

بخوانید  مشاوره چیست؟ ؛ دسته بندی کامل انواع مشاوره ها در کلینیک ذهن آرا

بهترین دکتر روماتولوژی چه کسی است؟

  • دارای مدرک دانشگاهی معتبر:

قبل از هر چیزی برای انتخاب بهترین دکتر روماتولوژی، باید به مدرک تحصیلی دکتر توجه کنید؛ مسلما پزشکانی که دارای مدرک معتبر از دانشگاه‌های خارجی و داخلی دولتی هستند، آمادگی بهتری برای مقابله شدن با بیماری‌های مربوط در زمینه تخصصشان دارند و دارایی مهارت بیشتری در تخصصشان هستند.

  • سوابق کاری درخشان:

معمولاً هر شخصی انتخاب بهترین دکتر در هر زمینه‌ای را براساس سوابق فعالیت پزشکی انجام می‌دهد؛ پس به سراغ دکترهای می‌رود که سال‌های زیادی در آن زمینه فعالیت می‌کنند.

بهترین متخصص روماتولوژی تهران، شخصی است که دارای سال‌های زیادی فعالیت است؛ چون قطعا در این مدت فعالیت، با مشکلات و بیماری‌های مختلفی در زمینه روماتولوژی روبه‌رو شده است.پس بنابراین در این مدت توانسته است مهارت لازم و تجربه کافی را برای درمان به دست آورده باشد.

  • رضایت بیماران:

پزشکانی که در سوابق پزشکی خود رضایت بیماران را به همراه دارند موجب معرفی بیشتر آن‌ها به دیگران می‌شود و همین موضوع باعث محبوبیت و معروف شدن یک دکتر خواهد شد.

شما می‌توانید قبل از مراجعه به پزشک مورد نظر با تحقیق در اینترنت یا پرس‌وجو از اشخاص نزدیک خود که به آن دکتر مراجعه کرده‌اند، از رضایت بیماران نسبت به دکتر با خبر شوید؛ با انجام این کار، با خیال راحت به دکتر مورد نظر مراجعه می‌کنید و به مراحل درمان اطمینان کامل پیدا خواهید کرد.

بخوانید  دستگاه تسمه کش چیست؟

چه زمانی باید به روماتولوژیست مراجعه کنم؟

اکثر افراد گاهی اوقات درد عضلانی، مفصلی یا استخوانی را تجربه می‌کنند؛ هنگامی که این دردها پس از گذشت مدتی تسکین پیدا نکردند و یا شدیدتر شدند، باید این مشکل را به طور دقیق ارزیابی کنید.

چه زمانی باید به روماتولوژیست مراجعه کنم؟

در ابتدا به یک پزشک عمومی مراجعه کنید تا شما را معاینه کند؛ اگر پزشک متوجه علائم مرتبط با بیماری روماتیسمی شود، ممکن است شما را برای ارزیابی بیشتر به یک روماتولوژیست ارجاع دهد.

اگر در افراد نزدیک خود شخصی است که دچار بیماری‌های خودایمنی یا روماتیسمی باشد، باید هر چه سریع‌تر به متخصص روماتولوژی مراجعه کنید؛ زیرا اغلب این بیماری‌ها ژنتیکی هستند و در خانواده‌ها دیده می‌شوند.

توجه کنید اگر علائمتان در یک دوره کوتاه بدتر شد، باید سریع به دکتر روماتولوژی مراجعه کنید؛ اگر در اوایل متوجه برخی بیماری‌های خودایمنی و روماتیسمی شوید، قابل درمان هستند و سریع‌تر دوره درمانتان اتمام می‌یابد.

ممکن است در برخی از بیماری‌های روماتیسمی، آسیب مفاصل رخ دهد؛ در این مواقع باید موضوع را با دکتر خود در میان بگذارید.

در بسیاری از بیماری‌ها مانند آرتریت پسوریاتیک و آرتریت روماتوئید، تشخیص و درمان سریع می‌تواند از آسیب دیدگی دائمی مفاصل جلوگیری کند؛ این آسیب همیشه با درمان قابل جبران نیست و در صورتی که به آن در موقع خود رسیدگی نشود، آسیب می‌تواند دائمی باشد.

بخوانید  ترک خودارضایی با روش های ساده برای افزایش لذت ترک

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×