» بیماری های عفونی » بهترین فوق تخصص بیماری های عفونی بزرگسالان در تهران
بهترین فوق تخصص بیماری های عفونی بزرگسالان در تهران
بیماری های عفونی

بهترین فوق تخصص بیماری های عفونی بزرگسالان در تهران

آذر 14, 1402 180338

بهترین فوق تخصص بیماری های عفونی بزرگسالان در تهران

بیماری های عفونی نتیجه حمله باکتری ها، قارچها، ویروس ها، تک یاخته ها یا کرم ها به بدن است. در اثر ورود این مهمانان ناخوانده به بدن، بافت ها واکنش نشان می دهند و یا سمومی توسط آنها تولید می شود که منجر به واکنش بدن می شود و اگر سیستم دفاعی بدن موفق به دفاع از خود نشود بیماری بروز می کند.

با توجه به محلی که میکروارگانیسم ها حمله می کنند بیماری های مختلفی عارض می شود. کورک و مننژیت مثال ساده ای از بیماری های عفونی هستند. در به وجود آمدن بیماری های عفونی طیف وسیعی از میکرو ارگانیسم ها نقش دارند. به همین علت محل بروز و علایم بیماری های عفونی متفاوت است. ممکن است یک بیماری عفونی بسیار ساده باشد و با یک مراقبت رو به بهبودی پیدا کنند اما گاها این بیماری ها بسیار خطرناک هستند و جان انسان را تهدید می کنند. بنابراین باید برای معالجه کامل به متخصص بیماری های عفونی مراجعه کرد.

بخوانید  عوارض شیمی درمانی سرطان مغز استخوان چیست

متخصصان عفونی در درمان بیماران مبتلا به عفونت نقش دارند. آنها با میکروارگانیسم های عفونی مانند باکتری ها، ویروس ها، تک یاخته ها و قارچ ها مبارزه می کنند.
معمولاً کار پزشک عفونی مقابله با بیماری هایی مانند ذات الریه، هپاتیت ویروسی، HIV و عفونت های استخوانی است. آنها همچنین ممکن است با شرایط مرتبط با سفر مانند وبا، تب دنگی، ابولا و مالاریا مقابله کنند.

بهترین فوق تخصص بیماری های عفونی بزرگسالان در تهران

تداوم طولانی مدت بیماری، برای برخی از تشخیص های مادام العمر مانند HIV امکان پذیر است. هنگام بیماری مراجعه به پزشک حاذق از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مقاله سعی خواهیم کرد شما را با بهترین متخصصان عفونی تهران و کشور آشنا کنیم.

مینو محرز

یکی از بهترین متخصصان عفونی کشور دکتر مینو محرز است. شاید در ایام کرونا اسم ایشان بارها به گوشتان خورده باشد ایشان متولد سال۱۳۲۴هستند و در سال های قبل ریاست مرکز تحقیقات ایدز را به عده داشتند به همین علت نیز شهرت زیادی پیدا کردند. در واقع دکتر مینو محرز نماینده اداره بهداشت جهانی در ایران هستند. دکتر محرز مدرک پزشکی خود را از دانشگاه تهران کسب کرده اند و هیات علمی دانشگاه و استاد بازنشسته هستند.

بخوانید  درمان فوری و سه سوته آبسه دندان در خانه

دکتر محرز در بیمارستان فوق تخصصی لاله، بیماران را ویزیت می کنند. همچنین مطب ایشان در سنايي، روبروي بيمارستان تهران، نبش خشك شويي مدبر است و از روز شنبه تا سه شنبه از ساعت ۳ دایر است. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت ویزیت در مطب می توانید با شماره تلفن ۸۸۳۰۳۴۱۳ تماس بگیرید.

مینو محرز فوق تخصص بیماری های عفونی بزرگسالان

پیام طبرسی

دکتر پیام طبرسی نیز از متخصصان خوب عفونی در تهران هستند. ایشان معاون آموزش گروه بیماری های عفونی و گرمسیری است. دکتر طبرسی متولد سال ۱۳۵۲ و رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی و اپیدمیولوژی است و دوبار به عنوان پژوهشگر برتر شناخته شده اند. در حال حاضر ایشان در بیمارستان نیکان تهران ویزیت می کنند.

بهمن خالقیان

دکتر بهمن خالقیان یکی از بهترین متخصصان عفونی ایران است که رضایت زیادی توسط بیماران برای ویزیت ایشان ثبت شده است. ایشان دکترای عمومی خود را در سال ۱۳۵۵ از دانشگاه جندی شاپور اهواز اخذ کرده اند و دوره تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری را در سال ۱۳۶۱ در دانشگاه علوم پزشکی تهران به اتمام رسانده اند. دکتر خالقیان در بیمارستان آتیه و بیمارستان دی تهران بیماران را ویزیت می کنند. برای اطلاع بیشتر درباره برنامه کاری ایشان می توانید با شماره ۸۸۳۶۷۲۳۳ تماس بگیرید.

بخوانید  قرص اکتی ایمیون ، مکملی برای تقویت سیستم ایمنی بدن | داروخانه انلاین سرسون

دکتر مسعود مردانی دشتی

دکتر مسعود مردانی متخصص عفونی و مدیر گروه گروه عفونی و بیماریهای گرمسیری دانشگاه شهید بهشتی است مطمئناً در ایام کرونا نام ایشان را زیاد شنیده اید. ایشان دوره دکترای عمومی خود را در ایران گذرانده اند و مدرک تخصصی عفونی را از دانشگاه امریکادریافت کرده و دوره فلوشیب این رشته را گذرانده اند. برای اثبات تخصص فوق العاده ایشان همین نکته کافی است که گفته می شود ۴سال قبل شیوه کرونا ایشان در این باره هشدار داده بودند. دکتر مردانی علاوه بر مطب، در بیمارستان تخصصی لاله نیز بیماران را ویزیت می کنند.

دکتر مسعود مردانی دشتی

داود یادگاری نیا

دکتر داود یادگاری نیا فوق تخصص بیماری های عفونی از آمریکا و دارای مدرک فلوکلینیکال و تروپیکال از انگلستان است و در بیمارستان های ایرانمهر، خاتم الانبیا، لبافی نژاد و نیکان به ویزیت بیماران مشغول هستند. مطب دکتر یادگاری نیا در خیابان شریعتی روبروی مترو قلهک در ساختمان آ اس پ قرار دارد. رضایت بالای بیماران درمان شده توسط ایشان نشان از تخصص بالای علمی دارد.

علاوه بر اینکه پزشک نقش زیادی در درمان بیماری های عفونی دارد امکانات بیمارستان ها نیز اهمیت زیادی دارد. معمولا در بیشتر بیمارستان های بزرگ بخش عفونی وجود دارد اما متاسفانه بیمارستان تخصصی عفونت در تهران کم است. در ادامه به معرفی بیمارستان های تخصصی عفونی خواهیم پرداخت.

بخوانید  با 16 درمان سریع و سه سوته آفت دهان در خانه آشنا شویم

بیمارستان مسیح دانشوری

از معروفترین بیمارستان های عفونی تهران می توان بیمارستان تخصصی مسیح دانشوری را نام برد. این بیمارستان در خیابان شهید با هنر قرار دارد. این بیمارستان بیش از ۱۰۰سال است که ساخته شده است و مرکز تحقیقات سل این بیمارستان توسط دکتر مسیح دانشوری حدود ۸۰سال پیش تاسیس شده است. این بیمارستان وابسته به دانشگاه شهید بهشتی است و ظرفیت آن ۴۴۶ تخت خواب است. اما مجوز افزایش ظرفیت حدود دو برابری آن در آینده گرفته شده است.

بیمارستان مسیح دانشوری از جمله بیمارستان هایی است که در ایام کرونا فعالیت بسیار زیادی کرد. درمانگاه های این بیمارستان در شیفت صبح و عصر فعال هستند و با مراجعه به سایت این بیمارستان می توانید از نوبت اینترتی استفاده کنید. درمانگاه ها و کلینیک های مختلف این بیمارستان در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند.

بیمارستان مسیح دانشوری

بیمارستان عرفان نیایش

گروه عفونی این بیمارستان با کمک گرفتن از پزشکان با تجربه و فلوشیب های رشته عفونی خدمات سرپایی و در صورت نیاز بستری را به بیماران ارائه می دهد. در این بیمارستان سعی شده است که از به روزترین تجهیزات برای تشخیص های آزمایشگاهی و بالینی بهره گرفته شود. مدیر گروه عفونی این بیمارستان سید محمد جواد حسینی است و دکتر شاهین قاسمی، دکتر ساسان سمیعی رودی، دکتر غلامعلی قربانی به عنوان پزشکان متخصص عفونی در حال فعالیت هستند.

بخوانید  برای درمان زخم و زگیل ناحیه تناسلی مردان چه باید کرد

در اینجا سعی کردیم معروفترین متخصصان عفونی را معرفی کنیم. شما با مراجعه به اینترنت و پیگیری ثبت رضایت بیماران می توانید تصمیم نهایی درباره مراجعه به پزشک مورد نظرتان را بگیرید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×