» اخبار » ترمیم دندان چیست؟
ترمیم دندان چیست؟
اخبار

ترمیم دندان چیست؟

آذر 4, 1402 60333

ترمیم دندان چیست؟

 شکستن یا گم شدن روکش دندان از مشکلاتی است که می تواند برای دندان پر شده یا ترمیم شده پیش آید از این رو روش هایی برای ترمیم دندان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. خیلی پیش می آید که  خانم یا آقایی با نگرانی به مطب بیاید و می گوید: «دندانم کم شده»، «دیواره دندانم افتاده است»، «دندانم شکسته است»، …

اینها عباراتی است که هر روز از بیمارانمان می شنویم. اگر این عبارات را در اطراف خود شنیده اید، ادامه «ترمیم دندان» را دنبال کنید تا با مراحل پرکردن دندان آشنا شوید.

دندان ها خراب می شوند و به دلایلی باید اصلاح شوند:

۱- ممکن است در غذا سنگ وجود داشته باشد و یا فوفل را با دندان شکسته باشید. در این شرایط ممکن است دیواره دندان یا پر شدن آن بشکند.

۲- یا پوسیدگی در دندان وجود داشته باشد. وقتی دندانی پوسیده می شود، به آرامی از داخل از بین می رود، اما ممکن است هنوز سوراخ را نبینید. زیرا سطح بیرونی آن هنوز دست نخورده است.

با گذشت زمان، زمانی که پوسیدگی دندان پیشرفت می کند، بخشی از دندان به یکباره خرد می شود. ممکن است هنگام غذا خوردن متوجه شوید که یک تکه دندان در دهان دارید یا ممکن است گوشه دندان را با زبان خود احساس کنید. در این صورت به پر کردن دندان نیاز خواهید داشت.

بخوانید  بهترین برند های لیزر موهای زائد در ایران کدام است ؟

۳- دلیل دوم این است که قبلا دندان کشیده اید. در برخی موارد، برای جلوگیری از شکستگی های بعدی، پس از کشیدن عصب باید روکش دندانی قرار داد.

۴- بسیاری از اوقات در اثر برخورد دندان می شکند. این عارضه معمولا در دندان های جلویی ایجاد می شود و در کودکان شایع است. وقتی کودک از تاب می افتد یا می افتد.

۵- دلیل دیگر مصرف مواد ترش و اسیدی و عادات غذایی نادرست مانند مکیدن لیمو است. استفاده از خمیر دندان یا مواد ساینده برای سفید کردن دندان ها نیز می تواند همین مشکل را ایجاد کند. در چنین مواقعی مینای دندان حل شده و همراه با این اسیدها از بین می رود.

۶- فشار بیش از حد به دندان ها یا ساییدن آنها در نهایت منجر به پوسیدگی دندان می شود. در این صورت نیاز به ترمیم دندان است.

ترمیم دندان هر گونه درمانی است که برای بازگرداندن زیبایی یا عملکرد دندان انجام می شود.

پروتز دندان چیست؟

به طور کلی، هر وسیله دندانپزشکی که جایگزین دندان از دست رفته یا پوشاندن نقص دندان شود، پروتز دندان است. انواع پروتزهای دندانی بر اساس این تعریف عبارتند از:

بخوانید  بهترین بازی های آنلاین مشترک بین کامپیتور و موبایل

دندان مصنوعی کامل – (هزینه دندان مصنوعی)

دندان مصنوعی جزئی

پل دندانی

ایمپلنت دندان

پروتز دندان

در کنار روش های جایگزینی دندان مانند ایمپلنت، بریج و بریج دندان، پروتزهای متحرک دندان یکی از مهم ترین روش های جایگزین است که به دلیل ویژگی ها و هزینه نسبتا کم طرفداران خود را دارد. این وسایل دندانپزشکی به عنوان دندان مصنوعی نیز شناخته می شوند، البته این موضوع به گذشته برمی گردد و امروزه بیشتر به آنها دندان مصنوعی می گویند.

ایمپلنت یا کاشت دندان

ایمپلنت یکی ازروش های جایگزینی دندان کشیده شده یا خراب است ، با ایمپلنت یا کاشت دندان شما این مشکل را برطرف می کنید.

ترمیم دندان چیست؟

مراحل ایمپلنت دندان جلو

مراحل ایمپلنت دندان جلو تفاوت خاصی با سایر ایمپلنت ها ندارد. تنها تفاوت این است که دندان ها در لبخند دیده می شوند، افراد سریعتر به درمان نیاز دارند و برای این مشکل از روکش موقت یا ایمپلنت فوری استفاده می شود. انواع ایمپلنت دندان های جلو

دو راه برای پر کردن شکاف دندان در سریع ترین زمان ممکن با ایمپلنت وجود دارد: ایمپلنت فوری و استفاده از روکش های موقت. برای ایمپلنت دندان جلویی، در صورت استفاده از ایمپلنت فوری، دندان از دست رفته شما در عرض یک هفته جایگزین می شود. در روش دوم، پس از اعمال پایه ایمپلنت، یک لایه موقت روی دندان از دست رفته قرار می گیرد تا نامناسب به نظر نرسد.

بخوانید  معرفی بهترین دندانپزشکی در افسریه

یکی دیگر از مواردی که ممکن است ایمپلنت دندان جلویی با بقیه دندان ها متفاوت باشد، در نوع پوشش آن است. برای دندان های جلو از روکش هایی با ظاهر زیبا مانند زیرکونیا و ایمکس استفاده می شود. اصولا PFM برای دندان های جلو استفاده نمی شود زیرا این روکش ترکیبی از فلز و سرامیک است و ممکن است لبه روکش PFM یعنی فلز آن کمی نمایان باشد.

دندانپزشکی تخصصی الترادنتال مفتخر است با بهره‌گیری از کادر دندانپزشکان متخصص و پرستاران حرفه‌ای انواع خدمات تخصصی دندانپزشکی را به شما ارائه نماید.

این خدمات شامل دندانپزشکی زیبایی ، جراحی و کاشت ایمپلنت ، درمان های مربوط به پروتزهای دندانی و درمان های عمومی شامل عصب کشی ، ترمیم دندان و کشیدن دندان می‌باشد.

در بخش دندانپزشکی زیبایی خدمات کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی ارائه می شود. لازم به ذکر است برای کامپوزیت از بهترین متریال روز دنیا شامل توکویاما ژاپن ، کاریزما کولزر آلمان ، الترادنت آمریکا , آی پی اس (ips) آلمان می‌باشد. همچنین در بخش لمینت سرامیکی و روکش های سرامیکی با بهترین لابراتوارهای تهران همکاری می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×