» زیبایی و پزشکی » تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در عمل زیبایی: جراحی بدون بازگشت ممکن است؟!
جراحی بینی گوشتی مردانه توسط دکتر امید ابراهیمی
زیبایی و پزشکی

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در عمل زیبایی: جراحی بدون بازگشت ممکن است؟!

دی 23, 1402 20355

در این مطلب به‌طور تخصصی تفاوت و خصوصیات بینی گوشتی و استخوانی را بررسی می‌نماییم. به‌طور کلی شاید به‌نظر برسد بینی قوزدار استخوانی و بینی با سر بزرگ گوشتی است؛ که باوری رایج و غلط است. این دو نکته در تشخیص نوع بینی کم اهمیت‌تر است. در ادامه خواهیم گفت که چه نکاتی در تشخیص بینی استخوانی و گوشتی اهمیت بیشتری دارد.

خصوصیات و تفاوت بینی گوشتی و استخوانی: اهمیت ضخامت پوست!

بگذارید برای درک بهتر ظاهر بینی گوشتی به بینی‌‌‌های آفریقایی اشاره کنیم. در این نوع پوست بینی ضخیم و غضروف‌ها ضعیف هستند. در روش‌های عمومی و سابق رینوپلاستی، عمل زیبایی با بازگشت مواجه می‌شد. به این معنا که بینی به شکل سابق خود بازمی‌گشت. با گذشت زمان و افزایش متدها و تکنیک‌های رینوپلاستی میزان بازگشت کاهش پیدا کرد. امروزه با پیشرفت پزشکان و تجربه‌های بیشتر می‌توان جراحی را یافت که  نتیجه مطلوب را حاصل کند. دکتر امید ابراهیمی ازمتبحرترین جراحان بینی گوشتی می‌باشد که نتایج بسیارعالی در سوابق کاری ایشان ثابت شده است.

بینی‌های استخوانی گاها دارای قوز روی پل بینی، دارای پوستی نازک با انعطاف‌پذیری بالا و دارای بافت‌ها و غضروف‌های قوی هستند. پوست نازک بینی جراحی بینی استخوانی را اندکی ساده‌تر از بینی گوشتی می‌نماید. دلیل این امر سهولت تراشیدن استخوان در این نوع می‌باشد. از همین‌رو جلوه بینی استخوانی بعد از جراحی جذابترخواهد شد. هرچند این موضوع به مهارت جراح در برطرف سازی ناهمواری‌ها و خلق یک هندسه جذاب در ظاهر استخوان‌های بینی وابسته است. نمونه عمل زیبایی‌ بینی استخوانی از دکتر ابراهیمی را در تصویر زیر مشاهده می‌نمایید.

بخوانید  باید ها و نباید های بعد از جراحی فک و صورت【سال1402】

خصوصیات بینی گوشتی:

  • نوک بینی بزرگ و گوشتی
  • در ناحیه نوک بینی پوست ضخیم
  • منافذ پوستی مشهود
  • اغلب پره‌های بینی پهن و بلند هستند (ارتفاع نسبتا بیشتر در مقایسه با بینی‌های استخوانی)

خصوصیات بینی استخوانی:

  • بافت و غضروف‌های مستحکم
  • پره‌هایی باریک
  • پوست با ضخامت کم
  • دارای قوز، انحراف یا انحنا

جراحی بینی استخوانی

مهمترین تفاوت‌های بینی گوشتی و استخوانی:

ضخامت بیشتر پوست بینی گوشتی، بافت و غضروف مقاوم‌تر بینی استخوانی، وجود انحنا یا قوز بیشتر روی پل بینی‌های استخوانی، نمای پهن‌تر بینی گوشتی و پره‌ها و نوک آن از پایین مهمترین تفاوت‌های بینی گوشتی و استخوانی می‌باشند‌.

برای اطلاعات بیشتر و تخصصی‌تر از بینی‌های گوشتی و استخوانی کلیک نمایید. 

دلایل رشد بینی در طول زندگی

بینی یکی از محدود عضوهای از بدن است که پس از دوران بلوغ نیز به رشد خود ادامه می‌دهد. اگر شکستگی در بینی اتفاق بیافتد این رشد ناهموار شده و می‌تواند منجر به قوز یا انحراف شود. این شکستگی اگر در کودکی رخ داده باشد انحراف به مراتب بیشتر خواهد شد. پس بینی گوشتی‌هم می‌تواند دارای قوز باشد. در روش‌های قدیمی جراحی بینی، اغلب شاهد بازگشت ظاهر بینی‌ها به‌خصوص بینی‌های گوشتی بودیم. امروزه با تکنیک‌هایی که دکتر امید ابراهیمی برای تضمین عمل زیبایی بینی طبیعی  استفاده میکند با خیالی آسوده از آینده ظاهر خود، تصمیم بگیرید. مختصری از این نکات را در ادامه مطلب بررسی کرده‌ایم.

بخوانید  جراحی بینی در سه مرحله با دکتر زرین قلم

نکاتی مهم درمورد عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی در بیشتر مواقع نتیجه‌ای بسیار منطبق با انتظار و خوش فرم را ارائه می‌دهد. این امر به دلیل ضخامت کمتر پوست می‌باشد. اما همین ضخامت کمتر منجر به مشخص شدن کوچکترین ناهمواری‌ها در سطح استخوان می‌شود. جراح عمل زیبایی بینی باید با تجربه و بسیار خوش‌سلیقه این موضوع را پیاده کند. تا در کنار یک ظاهر باریک و خوش‌فرم، به زیرساخت هموار و استخوانی تراشیده شده توسط وی آسیبی وارد نشود. همچنین عدم تغییر شکل در طول مدت در این نوع بینی نیز دارای اهمیت می‌باشد. هرچند بازگشت عمل در بینی گوشتی بیشتر گزارش می‌شود.

جراحی موفق بینی گوشتی چگونه ممکن است؟!

برای تضمین بهبود ظاهر بینی گوشتی بعد ازعمل زیبایی باید اسکلت غضروفی آن را در نواحی مختلف، تقویت کرد. تقویت اسکلت بینی، استحکام بافت‌ها را بیشتر کرده و فشار وارده بر پوست ضخیم افزایش میابد. در نتیجه بینی باریک‌تر خواهد شد. موضوع پراهمیت دیگر، کوچک و نازک کردن پهنای پره‌های بینی است. این نکته باعث می‌شود تا بینی از کناره‌ها نیز باریک‌ و زیباتر شود. این امر قطعا به سادگی جملاتی که می‌خوانید نیست. جراح ماهر باید اسکلت زیری بینی را به خوبی و به تناسب تقویت نماید تا لایه رویی بریک ساختمان مستحکم و جلوه‌یافته قرارگیرد. عدم دقت به اهمیت این نکته و رعایت تکنیک‌های پیشرفته باعث تغییر شکل بینی در طول زمان و بازگشت ظاهر آن به شکل نامطلوب می‌گردد.

بخوانید  روش های چاق و سفت شدن صورت در یک هفته با 12 روش خانگی

رضایتمندی بعد از عمل بینی

یک نکته بسیار مهم ساختمان صورت افراد است. افرادی با بینی‌های بزرگ و گوشتی، و یا حتی برخی افراد با نوع بینی استخوانی، اجزای صورت درشت‌تری دارند. پس کوچک کردن بینی و ظاهر آن باید متناسب با دیگراجزای صورت باشد. در نتیجه باید توقعی صحیح و منطقی از نتیجه زیبایی عمل بینی داشت. همچنین رعایت نکاتی که پزشکتان یادآوری می‌نمای بسیار مهم است. در این خصوص جراح کاربلد و صادقی که جهت مشورت به شما معرفی می‌نماییم دکتر امید ابراهیمی است که در ادامه مطلب بیشتر به کارنامه ایشان اشاره خواهیم نمود. برای مشاهده نمونه‌ کار و قیمت عمل بینی دکتر ابراهیمی کلیک کنید!

 دکتر امید ابراهیمی، جراح بینی گوشتی و استخوانی طبیعی را بیشتر بشناسید!

یکی از بهترین جراحان بینی گوشتی و استخوانی با ظاهری طبیعی کسی نیست جز دکتر امید ابراهیمی. دکتر امید ابراهیمی با سابقه‌ای بیش‌از ۲۰سال جراحی زیبایی از مطرح‌ترین متخصصان و جراحان گوش و حلق بینی تهران است. کارنامه‌ای موفق با بیش از ۵۰۰۰ عمل زیبایی بینی و با اثبات نتایج بسیارخوب، درخشش و مهارت ایشان را به وضوح نشان می‌دهد. دکتر ابراهیمی از بروزترین جراحان بینی ایران است که همواره با شرکت در همایش‌ها بهترین تکنیک‌ها را در جراحی‌های گوش، حلق و بینی به کار می‌برد. کادر و پرسنل مجرب ایشان در طول و پس از عمل تجربه خوبی را برای مراجعین به وجود آورده‌اند. بدون شک و بدون اغراق دکتر امید ابراهیمی یکی از بهترین انتخابها برای عمل زیبایی بینی است.برای اطلاعات بیشتر و درخواست مشاوره به وب‌سایت زیر مراجعه نمایید.

بخوانید  بهترین مرکز لیزر مو‌های زائد در پاسداران

منبع: https://drebrahimi.org/

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×