» تغذیه و سلامت » سفارش آنلاین غذا؛ گرم و سریع و خوشمزه
تغذیه و سلامت

سفارش آنلاین غذا؛ گرم و سریع و خوشمزه

آبان 1, 1402 50344

آیا روزی تصور می کردید که بتوانید بدون این که از منزل خارج شوید، اقدام به خرید آنلاین غذا نمایید؟ اگر از مادربزرگ ها و پدربزرگ های خود می پرسیدید که آیا چنین امکانی در آینده وجود خواهد داشت، بدون شک به شما می خندیدند. زیرا تصور چنین اتفاقی برای گذشتگان امری محال به نظر می رسید. اما انسان با قدرتی که دارد، هر چیز ناممکنی را ممکن می سازد. پیشرفت تکنولوژی و استفاده از اینترنت و فضای مجازی، در هر زمینه ای، تغییرات چشمگیری را به وجود آورده است.

یکی از این زمینه ها، ارتقاء سیستم سفارش غذا از رستوران هاست. به گونه ای که هر فردی در هر ناحیه ای که سکونت داشته باشد، می تواند از نزدیک ترین رستوران برای خود غذا سفارش دهد. البته خرید آنلاین غذا سال های بسیار زیادی است که در سطح جهان رونق یافته؛ اما بعد از شیوع ویروس کرونا، این فرایند به یکباره پیشرفت بسیار زیادی را طی کرد.

به دلیل این که دیگر کسی در دوران کرونا قادر نبود برای تهیه مواد غذایی از منزل خارج شود. اما می توانست با ثبت سفارش غذا نیازهای خود را رفع کرده و با اطمینان از رستوران ها و مراکز معتبر غذا تهیه کند. پس از آن نیز این فرایند طی شد و امروزه شاهد این مسئله هستیم که درصد زیادی از مردم جامعه ترجیح می دهند به جای رفتن به رستوران ها، غذا را در خانه دریافت کرده و صرف نمایند.

بخوانید  چگونه کمبود ویتامین b12 را جبران کنیم؟

 

علت محبوبیت خرید آنلاین غذا

با وجود آنکه صرف غذا در محیط رستوران لذت بیشتری به همراه دارد، اما بیشتر مردم دیگر تمایلی ندارند که به رستوران روند. آنها ترجیح می دهند هر چه نیاز دارند را تهیه کرده و در منزل غذا را با آرامش صرف کنند. شاید یکی از علت های این علاقه، شلوغ بودن خیابان ها و ترافیک سنگینی است که انسان ها را در جوامع بزرگ درگیر خود کرده است.

با این حال، خرید آنلاین غذا این مشکل را برای آنها برطرف نموده است. مخصوصا برای بزرگسالانی که توان رانندگی کردن در شهرهای بزرگ را ندارند، یا این که دیگر نمی توانند برای خود غذا بپزند. آنها تنها با یک تماس تلفنی یا ثبت سفارش اینترنتی، هر غذایی که بخواهند را خریداری می کنند. سپس با آرامش در محیط خانه و در کنار اعضای خانواده خود، آن را میل می کنند.

سفارش آنلاین فست فود

البته یک دلیل دیگری هم می توانیم برای محبوبیت سفارش آنلاین فست فود بیان کنیم، آن هم مقرون به صرفه تر شدن هزینه خرید غذا است. تصور کنید اگر بخواهید به رستوران بروید و در آنجا غذا میل کنید، باید ساعت ها در مسیر حرکت باشید. سپس به دنبال جای خوب برای پارک اتومبیل خود باشید. همچنین باید در رستوران علاوه بر هزینه غذا، هزینه مدت زمانی که اضافه در رستوران مانده اید را هم، بپردازید.

بخوانید  بهترین راهکارها برای تقویت سیستم ایمنی بدن/ برای تقویت سیستم ایمنی چه بخوریم؟

پس با تمامی این تفاسیر، خرید آنلاین غذا بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. زیرا نیازی به هیچ کار خاصی نبوده و تنها با یک تماس یا ثبت سفارش، می توان منتظر دریافت غذا ماند. پیشرفت تکنولوژی همه زمینه های زندگی انسان را در بر گرفته و آسایش و راحتی را برای آنها به ارمغان آورده است.

 

خرید آنلاین غذا برای رستوران ها چه مزیتی دارد؟

در کنار مزایایی که خرید آنلاین غذا برای مشتریان به همراه دارد، باید به مزایایی که برای رستوران ها به ارمغان می آورد هم، توجه کرد. در واقع رستوران ها به دلیل همین مزایای عالی است که اقدام به راه اندازی و ایجاد سیستم سفارش آنلاین غذا نموده اند. از مهم ترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه اقتصادی بیشتر 

سفارش اینترنتی غذا نسبت به سفارش حضوری در رستوران، برای مدیران رستوران ها سود اقتصادی بیشتری به همراه دارد. به دلیل این که وقتی کسی به صورت آنلاین اقدام به ثبت سفارش غذا می کند، گزینه های بیشتری را از منو انتخاب می نماید. این مسئله فروش بیشتر را برای رستوران به همراه دارد.

بخوانید  صبحانه چه بخوریم لاغر شویم؟ صبحانه برای لاغری شکم و پهلو با 5 ماده غدایی

سفارش غذا

ثبت دقیق تر سفارشات 

بدون تردید در خرید آنلاین غذا ممکن نیست شخصی به اشتباه غذایی را سفارش دهد که نمی خواهد. در حالی که در ثبت سفارش حضوری یا تلفنی این مسئله امکان پذیر است. می توان با ثبت اینترنتی غذا، از بروز چنین اتفاقی جلوگیری کرده و تاثیر منفی در دید مشتری ایجاد نکرد. زیرا در بسیاری از موارد دیده می شود که مشتری اگر غذایی را به اشتباه از رستوران دریافت کند، دیگر برای دریافت غذا به آن رستوران مراجعه نخواهد کرد.

 

تهیه بهتر غذای سفارش شده 

افرادی که به صورت اینترنتی اقدام به خرید غذا می کنند، این فرصت را در اختیار کارکنان رستوران قرار می دهند که بتوانند با آرامش و فراغ بال بیشتری غذا را تهیه کنند. زیرا مشتری در رستوران حضور ندارد و در آنها (کارکنان رستوران) استرس برای تهیه زودتر غذا ایجاد نمی کند. به همین دلیل کارکنان با آرامش خاطر و اطمینان بیشتری غذای سفارش شده را تهیه می کنند. این مسئله در کیفیت غذا هم تاثیر گذاشته و می تواند منجر به بهبود بیشتر آن شود.

خرید آنلاین غذا

ایجاد پنل شخصی برای مشتری 

بخوانید  آیا میشود گل گاوزبان و پروپرانولول را باهم خورد ؟

خرید آنلاین غذا این امکان را برای رستوران ها فراهم می کند که بتوانند بسته به نوع سفارش هر مشتری، برای او پنل شخصی ایجاد کنند. اینگونه، کارکنان رستوران ها می توانند دریابند که بیشتر چه غذاهایی در لیست سفارشات رستوران از محبوبیت برخوردارند. همچنین مشتریان بیشتر به دنبال چه نوع غذاهایی هستند.

بدون تردید کسب اطلاعات مناسب در مورد علایق و سلایق مشتریان، به هر کسب و کاری کمک می کند تا سریع تر به موفقیت مورد نظر خود دست یابد. رستوران ها هم از این قائله مستثنی نیستند. آنها هم اگر نسبت به مشتریان خود اطلاعات لازم را به دست آورند، بهتر می توانند خدمات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهند. از این رو ثبت سفارش اینترنتی غذا این مزیت عالی را هم برای صاحبان رستوران ها به همراه خواهد داشت.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×