» اعصاب ارتوپد » فیزیوتراپی در منزل
فیزیوتراپی در منزل
اعصاب ارتوپد - سلامت استخوان ها

فیزیوتراپی در منزل

آذر 4, 1402 90319

یکی از خدمات مهم آرین طب فیزیوتراپی در منزل می‌باشد. آرین طب برای رفاه حال مریضان همه تجهیزات مورد نیاز را برای سپری کردن دوره درمان به منزل مریض انتقال می‌دهد.همین طور این مجموعه برای طیف گسترده‌ای  از بیماری‌ها پرستاران متخصص و مجربی را به منزل بیمار اعزام می‌کند که به بهترین شکل در کنار بیمار باشند و از او مراقبت نمایند.

با توجه به تعداد بالای درخواست‌هایی که داشتیم توانسته ایم یک تیم متخصص و با تجربه که از فیزیوتراپیست‌های آقا و خانم تشکیل شده در همه نقاط شهر تهران و برخی شهرهای دیگر داشته باشیم.

فیزیوتراپی در منزل

درمان به وسیله فیزیوتراپی یک شیوه درمانی می‌باشد که برای توان‌بخشی اشخاص بعد از آسیب دیدن انجام می‌گیرد. به شکل کلی هدف از فیزیوتراپی، پرورش دوباره، حفظ و به حداکثر رساندن کارایی، حرکت و توانایی بیمار است. بعد از هر مشکلی همانند شکستگی و یا به وجود امدن در استخوان، صدمه‌هایی که به ستون فقرات وارد می‌شود، سکته مغزی، اختلالات عصبی که رخ می‌دهد، آسیب‌های ورزشی و جراحی، بدن برای این که دوباره به شرایط طبیعی خود بازگردد و عملکرد او افزایش پیدا کند به درمان متخصصین فیزیوتراپی نیازمند است.

بخوانید  فرق نورولوژیست با جراح مغز و اعصاب چیست ؟

در فیزیوتراپی شیوهای گوناگونی برای درمان به کار گرفته می‌شود که بعضی از آن‌ها عبارت‌اند از: تکنیک‌های الکتروتراپی، شیوهای درمانی دستی یا برنامه‌های متعدد ورزشی، کشش عضله ها، ماساژ دادن، طب سوزنی، گرما درمانی و سرما درمانی.همه این خدمات را مریض میتواند در منزل دریافت نماید.

در چه مواردی به فیزیوتراپی نیاز داریم؟

فیزیوتراپی تنها برای مریضانی که سکته مغزی کرده‌اند   یا شکستگی در یک ناحیه‌ای  از بدن خود داشته‌اند   نیست،فیزیوتراپی برای روی بیماران مختلفی تاثیر گذار می‌باشد.برای مشکلات عصبی ،درد داشتن،مشکلاتی که از عضله‌ها است،ارتوپدی،قلب و تنفس میتوان از فیزیوتراپی استفاده نمود.

فیزیوتراپی بدون مراجعه به مراکز درمانی

فیزیوتراپی یک سبک و شیوه درمانی نسبتاً طولانی می‌باشد مراجعه کردن زیاد و هر روزه با توجه به شرایط دشواری که بیمار دارد، همین طور نوبت‌‌های خیلی طولانی در مراکز درمانی این مدل درمانی را با مشکل مواجه کرده است. در این گونه شرایط بهترین راهکار برای گرفتن نتیجه خوب و مراحل درمانی منظم، فیزیوتراپی در منزل می‌باشد. امروزه همه کارهای مربوط به درمان از ارزیابی کردن تا مراحل پایانی درمان در خانه بیمار انجام می‌گیرد.

مجموعه آرین طب یک مجموعه قوی است که در زمینه نگهداری افراد مریض، کودک و بزرگسال در منزل فعالیت می کند و کادر مجرب و متخصصی دارد.

بخوانید  معجون برای شکستگی استخوان و جوش خوردن سریع استخوان

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

مجموعه ما برای راحت‌تر بودن بیماران خانم ، برای خدمات مربوط به فیزیوتراپی و کاردرمانی از افراد متخصص خانم بهره می‌برد. هم اینک ما در همه نقاط تهران فیزیوتراپیست خانم برای ارائه کردن انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران داریم.

دانشمندان رابطه عاطفی بین مریض و درمانگر را مورد بررسی قرار داده‌اند   و در نتایج حاصل شده به طور زیادی روحیه و رابطه عاطفی  تاثیر در کاهش مدت درمان داشته است.در کشور ما به خاطر مسائل فرهنگی و مذهبی این رابطه به وسیله فیزیوتراپیست خانم برای مریضی که خانم است سریعتر انجام می‌گیرد.

تمرینات ورزشی فیزیوتراپی

تمرین درمانی و انجام دادن یکسری حرکات ورزشی که مخصوص درمان بیماری است برای فیزیوتراپی یک ویژگی خیلی خوبی دارد  و ان اینکه مریض بعد از تمام شدن جلسه یک ساعته درمانی که توسط فیزیوتواپیست انجام می‌شود به تنهایی حرکات را می‌تواند انجام دهد، اما باید مدل حرکات و زمان انجام دادن آن‌ها و تمرینات ابتدا از سوی فیزیوتراپ آموزش داده شود و به طور دقیق گفته‌های او انجام گیرد.

تمرینات ورزشی فیزیوتراپی برای این که دوباره یک عضو ضعیف قوی شود و بدن بیمار ریکاوری گردد و اعضای آسیب دیده ترمیم شود به شدت توصیه می‌شود.

بخوانید  شانه بند طبی برای سندرم گیر افتادگی شانه | خوب یا بد؟

فیزیوتراپی کمر

در این قسمت از درمان‌های فیزیوتراپی، قبل از آغاز دوره درمان، اول مریض با مراجعه کردن به پزشک و هنگامی که درد آن‌ها سخت و شدید تشخیص داده شود، نزد فیزیوتراپ فرستاده می‌شوند. در این مرحله، بخشی از درمان هم بر عهده خود مریض است تا آن تمریناتی را که آموزش دیده انجام دهد ، تا روند بهبودی، سرعت بگیرد. کارهایی مثل درست نشستن، روش و مقدار بلند کردن اشیا و جا به جا کردن آن‌ها و همین طور برخی از تمرین‌های کششی، به شخص آموزش داده می‌شود.

از فواید فیزیوتراپی در درد کمر به غیر از درمان و برطرف نمودن درد و جلوگیری از عود کردن مریضی ، می‌توان به تشخیص دادن بعضی از بد شکلی‌ها در کمر، ضعف عضله‌ها در این ناحیه از بدن و ناهماهنگ بودن بین فعالیت‌های اعصاب ، اشاره نمود که با مراجعه کردن به فیزیوتراپیست قابل درمان هستند.

فیزیوتراپی در منزل برای مچ پا

مفصل مچ پا یکی از مهمترین قسمت‌هایی است که سنگینی بدن را تحمل می‌نماید.این ناحیه در زمان پریدن یا بلند شدن اشتباه آسیب و صدمه می‌بیند. آسیب‌هایی که به این قسمت از بدن وارد می‌شود به دشواری بهبودی پیدا می‌کنند، بنابراین انجام تمرینات درست با یک فیزیوتراپیست قطعا بهترین شیوه برای درمان است.

بخوانید  سردرد شدید و ناگهانی در خواب و راه درمان

مجموعه آرین طب همه این خدمات را به نحو احسن همراه با کادری مجرب و متخصص انجام می دهد و ثمره تلاش ما در این سال ها رضایت شما عزیزان بوده است.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×