» سبک زندگی » معرفی ۷ گیاه رونده همیشه سبز مقاوم سرما که همه جا را زیبا می کنند
گیاه رونده همیشه سبز مقاوم سرما
سبک زندگی

معرفی ۷ گیاه رونده همیشه سبز مقاوم سرما که همه جا را زیبا می کنند

اسفند 8, 1402 302326

آنچه در این مطلب میخوانید

گیاه رونده همیشه سبز به گیاهانی گفته می شود که به اشیا یا گیاه دیگری برای بالا رفتن و رسیدن به نور متکی هستند. گیاهان رونده ساقه های نازکی دارند و برای رشد و تولید برگ های جدید به یک قیم نیاز دارند. این قیم می تواند یک تکه چوب، دیوار، نرده ها و یا حتی یک درخت باشد.

اکثر گیاهان رونده نسبت به سرما مقاوم هستند و به صورت همیشه سبز می باشند. این گیاهان می توانند نمای جذاب و زیبایی به حیاط، باغ، تراس و بالکن شما ببخشند. در این مطلب تصمیم داریم ۶ گیاه رونده همیشه سبز مقاوم سرما را به شما عزیزان معرفی کنیم. همراه ما باشید!

گیاهان رونده همیشه سبز

۱ – گیاه رونده ادریسی یا Pileostegia viburnoides:

این گیاه یکی از زیباترین گیاهان رونده و همیشه سبز است که به خوبی در برابر سرما و یا کم نوری مقاوم می باشد. این گیاه به دیوارها می چسبد و در اواخر فصل تابستان به گل می نشیند. گل های سفید رنگ و زیبای این گیاه می تواند زیبایی خاصی به دیوارهای حیاط و منزل شما ببخشد.

بخوانید  بهترین راهکارها برای تقویت سیستم ایمنی بدن/ برای تقویت سیستم ایمنی چه بخوریم؟

رشد گیاه ادریسی نسبت به سایر گیاهان رونده کند تر است، به همین دلیل این گیاه به مهار و هرس کمتری نیاز خواهد داشت. جالب است بدانید گیاه ادرسی می تواند تا ارتفاع ۶ متری رشد کرده و دمای منفی ۱۲ درجه سانتی گراد را هم تحمل خواهد کرد.

گیاه ادریسی یا Pileostegia viburnoides

۲ – گیاه موچسب زینتی یا Parthenocissus henryana:

این گیاه یکی از گیاهان بومی چین می باشد که برگ های بسیار زیبا با رنگ های شاد و متنوع دارد. فصل برگ دهی این گیاه در اوایل بهار است، اما این برگ ها در دیگر فصول سال هم باقی خواهند ماند.

گیاه Parthenocissus henryana در شرایط کم نور هم مقاوم است و می تواند در سایه به دیوار بچسبد. این گیاه تا دمای منفی ۲۰ درجه هم زنده می ماند و می تواند تا ارتفاع ۴ و نیم متری رشد کند.

گیاه موچسب زینتی یا Parthenocissus henryana

۳ – پیچ امین الدوله:

پیچ امین الدوله یکی دیگر از گیاهان رونده همیشه سبز می باشد که به صورت پیچنده رشد می کند. این گیاه از گل های معطر زیبایی برخوردار است. در گذشته مردم برای تزیین منازل خود و پوشش آلاچیق ها و داربست های چوبی از این گیاه استفاده می کردند.

بخوانید  چجوری قربون صدقه عشقم برم ؟

رشد این گیاه بسیار سریع است و در زمان کوتاهی سطح زیادی را تحت پوشش قرار می دهد. این گیاه هم در شرایط نور کامل و هم در نیم سایه به خوبی رشد می کند و در هر خاکی هم امکان پرورش دارد.

گیاه پیچ امین الدوله به دلیل رشد سریع، باید هرچندوقت یکبار هرس شود. این گیاه در برابر سرما مقاومت بسیار بالایی دارد، ولی در فصل زمستان باید شاخه های قدیمی آن را هرس کرد.

پیچ امین الدوله

۴ – گیاه رونده نسترن وحشی:

نسترن یا رز وحشی یکی از گونه های رز وحشی به شمار می رود. این گیاه در برخی از مناطق کشور مثل ارسباران و شمال به صورت خودرو رشد می کند. برگ های این گیاه پنجه مانند بوده و گل های زیبا و ریزی به رنگ سفید، قرمز و صورتی دارد. این گل ها بوی عطر ملایمی داشته و در اوایل اردیبهشت تا اواسط تیر شکوفا خواهند شد.

این گیاه در برابر سرما مقاوم است و در هر نوع خاکی به غیر از خاک های اسیدی و مرطوب به خوبی رشد می کند. بهتر است هرس این گیاه را در اواخر تیر که گلدهی آن به اتمام رسیده انجام دهید.

بخوانید  چرا باید از مشاوره آنلاین پزشکی استفاده کنیم؟

گیاه رونده نسترن وحشی

۵ – اسکینانتوس:

اسکینانتوس یکی از زیباترین گل های رونده همیشه سبز است که برگ هایی سبز و درخشان دارد و در تمام فصول سال گل های زیبایی روی آن دیده می شود. این گیاه به راحتی در تمام شرایط اب و هوایی مختلف قادر به زندگی می باشد و حتی می تواند تا ارتفاع ۱۵۰ سانتی هم رشد کند.

اسکینانتوس

۶ – گیاه رونده پاپیتال:

پاپیتال یکی دیگر از گیاهان رونده همیشه سبز می باشد که از برگ هایی سبز و ابلق برخوردار است. این گیاه برای رشد به نور غیر مستقیم و کامل نیاز دارد و با محیط ها و شرایط آب و هوایی مختلف سازگار می باشد.

در صورتی که شما این گیاه را در کنار یک مانع عمودی قرار دهید، شاهد رشد سریع آن به سمت بالا خواهید بود. البته اگر این مانع یک درخت باشد، شما باید همواره رشد گیاه را مهار کنید تا باعث خشک شدن آن درخت نشود.

توجه داشته باشید که این گیاه در ابتدای کاشت رشد کندی دارد و این موضوع نباید شما را نگران کند. همچنین نوع سبز آن نسبت به نوع ابلق از سرعت رشد بسیار بیشتری برخوردار می باشد.

بخوانید  شب یلدا و بهترین خوراکی های شب چله یا یلدا را بیشتر بشناسیم ؟ چیلله گئجسی

 

گیاه رونده پاپیتال

۷ – پیچک

هیچ گیاه رونده ای معروف تر از پیچک نیست. حتما قبلاً آن رار دیده اید، اما آیا می دانستید که گیاه پیچک انواع مختلفی وجود دارد؟ علاوه بر این، از آنجایی که شاخ و برگ آن همیشه سبز است، می توان از آن برای پوشاندن مناطقی که دوست ندارید در تمام طول سال استفاده کنید، مانند تنه درخت خشک یا دیوار. آن را در نیمه سایه قرار دهید و خواهید دید که چقدر زیبا می شود. حتی می توانید آن را با قرار دادن کم کم و به تدریج در معرض آفتاب از بهار، به خورشید عادت دهید. در برابر سرما و یخبندان تا -۶ درجه سانتیگراد مقاومت می کند.

پیچک

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.60
آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 2

  1. آواتار صبا
    صبا

    گل رونده سریع رشد میشه بهم پیشنهاد کنید ؟

    • آواتار واحد نویسندگی دندان لند
      واحد نویسندگی دندان لند

      گیاهانی که رشد سریع دارند و گل‌های رونده دارند، ممکن است شامل گونه‌های مختلفی باشند. در ادامه، نام چند گیاه با رشد سریع و گل‌های رونده را برای شما لیست کرده‌ایم:

      گل کرسمس (Poinsettia): این گیاه با گل‌های رنگارنگ و براکت‌های قرمز، سفید و سبز مشهور است.

      گل هویج دریایی (Sea Holly): این گیاه با گل‌های زرد، آبی و بنفش، در مناطق ساحلی رشد می‌کند.

      آلوئه ورا (Aloe Vera): این گیاه با برگ‌های بلند و گل‌های رونده، به عنوان یک گیاه دارویی و آرایشی محبوب است.

      گیاه پاتوس (Pothos): این گیاه با برگ‌های بزرگ و گل‌های رونده، به عنوان یک گیاه آپارتمانی محبوب است.

      گیاه کنگر فرنگی (Bougainvillea): این گیاه با گل‌های رنگارنگ و براکت‌های زیبا، در مناطق گرمسیری و خشک رشد می‌کند.

      توجه داشته باشید که رشد سریع گیاهان ممکن است به دلیل شرایط محیطی مختلفی مانند نور، آبیاری، خاک و دما متفاوت باشد. بنابراین، برای رشد بهتر گیاهان، بهتر است شرایط محیطی مطلوب و مناسب برای آنها را ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×