» بیماریها » هزینه عمل لیزیک در بیمارستان چقدر است ؟
هزینه عمل لیزیک چقدر است؟
بیماریها - چشم پزشکی

هزینه عمل لیزیک در بیمارستان چقدر است ؟

مرداد 28, 1402 130319

عمل لیزیک (کراتومیلوسیس درجا با لیزر) از زمانی که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ در دسترس قرار گرفت، یک جراحی پیشرو برای اصلاح بینایی بوده است. این عمل معمولاً توسط چشم پزشکان (جراحان چشم) بر روی افرادی با درجات متوسط ​​عیوب انکساری انجام می‌شود، اما در غیر این صورت چشمان سالمی دارند.

متأسفانه به طور معمول لیزیک تحت پوشش بیمه نیست در حالی که هزینه جراحی لیزیک چشم در چند دهه گذشته کاهش یافته است، هنوز هم می‌تواند بسیار بالا باشد. در اینجا آنچه شما باید در مورد هزینه عمل لیزیک چشم بدانید، و چگونگی پیدا کردن بهترین متخصص و جراح برای خود آورده شده است.

بخوانید  سرطان چیست و انواع سرطان را بهتر بشناسیم ؟

 

هزینه عمل لیزیک چقدر است؟

در زمان‌های امروزی، عملی بودن ارزش دارد. در حالی که بهبود بینایی و سلامت شما قیمتی ندارد، هزینه لیزیک یک عامل قانونی است که باید در تصمیم خود برای انجام لیزیک یا سایر روش‌های جراحی انکساری و انتخاب جراح چشم در نظر بگیرید. در زندگی متوجه می‌شویم که اغلب آنچه را که برای آن هزینه می‌کنیم دریافت می‌کنیم، بنابراین تصمیم‌گیری آگاهانه همیشه به نفع ماست.

 

آیا می توانید هزینه عمل لیزیک یا سایر روش‌های اصلاح بینایی را بپردازید؟

اگرچه اکثر جراحان معتمد لیزیک ما دارای متخصصان جراحی انکساری چشم است که از مجرب ترین چشم پزشکان هستند، لطفاً تصور نکنید که توانایی پرداخت هزینه برای دیدن یکی از آنها را ندارید. هنگامی که هزینه های واقعی لیزیک را درک کنید، ممکن است به خوبی متوجه شوید که دیدن یک متخصص لیزیک در دایرکتوری ما کاملاً در حد توان شماست. علاوه بر این، اکثر، اگر نه همه این متخصصان اصلاح بینایی، تأمین مالی ارائه می دهند.

 

هزینه های لیزیک در بیمارستان بسته به فناوری ارائه شده و اینکه کدام روش برای شما ایمن ترین و بهترین است متفاوت است. علاوه بر این، هزینه لیزیک می تواند از شهری به شهر دیگر به عنوان تابعی از هزینه مورد نیاز برای انجام عمل جراحی لیزر چشم متفاوت باشد.

بخوانید  بهترین متخصص چشم در تهران

بررسی اجمالی عمل لیزیک در بیمارستان

علاوه بر اهمیت تخصص و مهارت پزشکانی که قرار است عمل لیزیک را انجام دهند، هزینه‌ها می‌تواند عامل مهمی در انتخاب جراح لیزیک شما باشد. در زیر به بحث در مورد هزینه‌های لیزیک پرداخته شده است. جراحان معتمد لیزیک این اطلاعات را برای کمک به شما در مورد هزینه‌های اساسی لیزیک گرد هم دیده‌اند.

ما قیمت لیزیک را برای شما در چندین سطح تقسیم می‌کنیم. از تبلیغات کم هزینه لیزیک که دیده‌اید و شنیده‌اید، تا مسائلی که ممکن است بخواهید هنگام بررسی هزینه‌های لیزیک در نظر بگیرید. ما همچنین نکات و پیشنهاداتی را ارائه خواهیم کرد تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه‌تر کمک کنیم.

در حالی که بحث ما بر لیزیک متمرکز است، بسیاری از نکاتی که به آن اشاره می کنیم را می‌توان در سایر روش‌های لیزر چشم و جراحی انکساری اعمال کرد. به طور کلی قیمت جراحی انکساری چشم را بر اساس هر چشم اعلام می‌کنند، بنابراین اگر هر دو چشم را عمل می‌کنید (همیشه لازم نیست)، باید هزینه را دو برابر کنید.

قیمت لیزیک به طور کلی چقدر است؟

هزینه لیزیک به طور کل به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از عوامل مهمی که باعث اختلاف در هزینه لیزیک می شود به این بستگی دارد که آیا Wavefront (“Custom Cornea”) و فناوری های لیزری یا (“بدون تیغه”) در هزینه گنجانده شده است یا خیر. این به طور کلی هزینه عمل لیزیک را افزایش خواهد داد، زیرا سازندگان دستگاه‌ها معمولاً برای هر عمل جراحی انجام شده هزینه مجوز می‌گیرند.

بخوانید  اختلال پانیک چیست و موثرترین درمان و علائم حمله پانیک کدامند ؟

هزینه عمل لیزیک در بیمارستان چقدر است ؟

قیمت‌های لیزیک و جراحی‌های اصلاح بینایی بسته به نسخه، نیازها و روش‌ها و گزینه‌هایی که در نهایت انتخاب کرده‌اید، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. البته، شما همچنین انتظار دارید که هزینه لیزیک در یک شهر کوچکتر با یک کلان شهر بزرگتر به دلیل اجاره بیشتر و سایر هزینه‌ها متفاوت باشد.

 

مراقب تبلیغات کم هزینه باشید

بدون شک شما انواع مختلفی از تبلیغات را مشاهده کرده‌اید که لیزیک را با هزینه‌ای پایین ارائه می‌دهند: “لیزیک به قیمت یک میلیون تومان!!!. این تبلیغات را باید همیشه از ابتدا با شک و تردید دید. به هر حال، این یک تبلیغ است و چند بار همه ما فریب یک آگهی را خورده‌ایم، زیرا چاپ دقیق آن را نخوانده‌ایم یا موضوع را دقیق تر بررسی نکرده‌ایم.

به طور معمول، برخی از هزینه‌ها حذف می‌شوند و تبلیغات لیزیک ارزان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این تبلیغات لیزیک با تخفیف برای گرفتن وقت و مشاوره طراحی شده‌اند، زیرا ورود شما به مطب اولین گام برای پایان فروش است.

این نگرانی وجود دارد که عملی که لیزیک تخفیفی را تبلیغ می‌کند، ممکن است بیشتر به دلیل فروش باشد تا آنچه به صلاح بیمار است.

بخوانید  علت جمع شدن آب دهان هنگام حرف زدن چیست ؟

چرا هزینه عمل لیزیک برای برخی از افراد ارزان‌تر است؟

کسانی که آستیگماتیسم بسیار کمی دارند یا اصلاً آستیگماتیسم ندارند و فقط به اصلاح جزئی از طریق جراحی لیزر بینایی نیاز دارند هزینه کمتری را پرداخت خواهند کرد.

به عبارت دیگر، بهترین کاندیدها برای این تبلیغات افرادی هستند که از نظر فنی ممکن است کمی دور بین یا نزدیک بین باشند، اما ممکن است حتی لیزیک را در نظر نگیرند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می توانید بدون نسخه در آزمون رانندگی قبول شوید، ممکن است از آن دسته افرادی باشید که واجد شرایط تخفیف قیمت هستید، اما باز هم این تضمینی نیست.

در مورد هزینه‌ها چه چیزی باید از هر جراح لیزیک بپرسید؟

ویزیت مطب: هزینه شما باید شامل بازدید قبل از عمل لیزیک و بعد از آن (برای مدت زمان مشخص) باشد.

فن آوری‌های اضافی مورد استفاده در جراحی لیزر چشم

لیزیک تمام لیزری یا بدون تیغه: آیا هزینه لیزیک شامل لیزیک IntraLase یا بدون تیغه می‌شود؟

جراحی لیزر چشم مبتنی بر Wavefront یا (“سفارشی”): آیا هزینه لیزیک شامل استفاده از فناوری مبتنی بر Wavefront است که برای تجزیه و تحلیل کل سیستم بینایی استفاده می‌شود و نه فقط نسخه شما برای به دست آوردن نتایج بهتر و دقیق‌تر از جراحی لیزر چشم.

بخوانید  آبسه یا عفونت دندان و درمان آن

مقدار اصلاح: آیا هزینه لیزیک بسته به میزان اصلاحی که نیاز دارید متفاوت است؟

آستیگماتیسم : آیا هزینه اصلاح آستیگماتیسم را پوشش می‌دهد؟

قیمت لیزیک به طور کلی چقدر است؟

حدود ۹۰ درصد از تمام بیماران جراحی لیزر چشم نیاز به اصلاح آستیگماتیسم (علاوه بر اصلاح نزدیک بینی (نزدیک بینی) یا دوربینی (دوربینی) دارند. احتمالاً متوجه می‌شوید که برای اصلاح آستیگماتیسم خود هزینه بیشتری می‌پردازید. هزینه اضافی می‌تواند به مقدار آستیگماتیسمی که باید اصلاح شود وابسته است. گاهی اوقات ممکن است آستیگماتیسم بسیار خفیف شامل شود، اما معمولاً تعداد بسیار کمی از بیماران از آن دسته پیروی می‌کنند و بقیه هزینه‌های اضافی را پرداخت می‌کنند.

درمان مجدد لیزیک

لیزیک کامل نیست و گاهی اوقات بیماران ممکن است نیاز به انجام عمل لیزیک دوم داشته باشند که معمولاً به عنوان یک درمان مجدد یا “تقویت” برای دستیابی به نتیجه بهتر نامیده می‌شود. بسیاری از جراحان برای این درمان‌ها در یک بازه زمانی مشخص و پس از آن هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند.

عمل لیزیک اولیه شما در برخی موارد ممکن است هزینه کمی را در بر بگیرد. مطمئن شوید که هزینه‌های درمان مجدد و سیاست‌های عمل را قبل از انجام لیزیک یا سایر روش‌های جراحی لیزر چشم درک کرده‌اید.

بخوانید  علت قرمز شدن ناگهانی لپ کودک چیست ؟

نکات مهم قبل از پرداخت هزینه عمل لیزیک

مواد جراحی اطمینان حاصل کنید که برای اقلام دور ریختنی که برای روش های خود استفاده می شود، از جمله روپوش جراحی، دستکش و تجهیزات، هزینه ای دریافت نمی کنید.

دارو : قطره های چشمی، بیهوشی، نسخه ها و موارد مشابه. گاهی اوقات ممکن است هزینه برخی از داروهای بعد از جراحی را بپردازید، بنابراین در مورد مواردی که پوشش داده شده است، با عمل مشورت کنید.

هزینه های تسهیلات: این هزینه ها باید همیشه در هزینه عمل لیزیک شما لحاظ شود.

مهمتر از همه، مطمئن باشید که لیزیک بهترین گزینه شماست. روش های جراحی لیزر چشم مانند لیزیک همیشه بهترین درمان بیمار برای بهبود بینایی او نیست. در برخی موارد، فناوری‌های دیگری مانند کاشت لنز ممکن است مناسب‌تر باشند. زمانی که گزینه بهتری در دسترس باشد، پرداخت برای یک نوع روش منطقی نیست. دقیقاً به همین دلیل است که پیدا کردن یک جراح لیزیک با تجربه با سابقه دستاوردهای حرفه ای (یعنی تحقیق و تدریس) می تواند در تعیین تمام گزینه های خود و اینکه کدام روش برای شما بهترین است بسیار مفید باشد.

بخوانید  آیا دندان درد باعث بالا رفتن فشار خون میشود؟

 

هزینه های دکتر یا عمل چقدر است؟

هزینه های اجرای عمل انکساری شامل موارد زیر است:

هزینه‌های تولید کننده لیزر و حق امتیاز

کارکنان مطب و جراحی

اجاره مطب یا هزینه تسهیلات (اگر پزشک لیزر و فناوری را با سایر پزشکان به اشتراک بگذارد)

تجهیزات جراحی، فنی و اداری: خرید و نگهداری

لباس بیرونی جراحی (دستکش، روپوش جراحی، کلاه) و محصولات دفع مورد استفاده برای جراحی

داروها

هزینه های بازاریابی

هزینه و زمان جراحان

معاینه و مشاوره اولیه

ویزیت قبل از عمل (قبل از جراحی)

روش جراحی لیزیک

پیگیری ویزیت های بعد از جراحی

در صورت نیاز به اصلاح اضافی، جراحی مجدد درمان می‌شود.

بیمه (شامل اموال، قصور پزشکی، بیمه کارگران و سایر بیمه های مسئولیت).

مجوزها، مالیات‌ها (محلی، ایالتی و فدرال)

وقتی هزینه‌ها را از دیدگاه پزشکان در نظر می‌گیرید، با هم جمع می‌شوند. این هزینه ها همچنین نشان می‌دهد که برای هر عملی چقدر غیرعملی (اگر نه غیرممکن) است که به هر بیمار هزینه ثابت ارزانی بدهد که در تبلیغات معمولی تخفیف لیزیک که در همه جا می‌بینید ارائه می‌شود. مجدداً، مراقب هر عملی باشید که این نوع تبلیغات را تبلیغ می‌کند، زیرا این معمولاً وسیله‌ای است که شما را به جلو می‌برد و متعهد به انتخاب جراحی اصلاح بینایی در محل است. وقتی بعداً متوجه شدید هزینه‌های اضافی وجود دارد که فقط پس از مراجعه به دفتر برای مشاوره اولیه روی هزینه تخفیف تعلق می‌گیرد، تعجب نکنید.

بخوانید  تزریق سرم در منزل تهران

سایر گزینه های اصلاح بینایی به جز عمل لیزیک

در حالی که لیزیک می‌تواند به اصلاح اکثر مشکلات بینایی کمک کند، اما مواقعی وجود دارد که لیزیک (یا دیگر روش های جراحی لیزر چشم) بهترین گزینه نیست. سایر روش های انکساری مانند کاشت لنز، کراتوپلاستی رسانا در دسترس هستند. اگر پزشکی را انتخاب کنید که فقط جراحی لیزری چشم را ارائه می‌دهد، ممکن است این گزینه‌های دیگر که ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد، به شما ارائه نشود.

سایر گزینه های اصلاح بینایی به جز عمل لیزیک

اکثر جراحان در فهرست جراحان لیزیک مورد اعتماد طیف کامل‌تری از روش‌های جراحی انکساری را فراتر از جراحی لیزر چشم ارائه می‌دهند. هنگامی که جراح عیوب انکساری چشم را انتخاب می‌کنید، توصیه می‌کنیم که جراح خود را به طور کامل مورد سوال قرار دهید و به تنهایی (قبل و بعد از مراجعه به چشم پزشک) تحقیق کنید تا مطمئن شوید که جراحی لیزر چشم بهترین گزینه شماست.

نحوه صرفه جویی در هزینه لیزیک

در زیر نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا از هرگونه هزینه پنهان جلوگیری کرده و در هزینه عمل لیزیک خود صرفه جویی کنید.

بررسی کنید که چه چیزی در هزینه لیزیک تعیین شده توسط پزشک شما وجود دارد.

بخوانید  بهترین راه کارها و درمان ویتیلیگو در ایران و ترکیه چیست؟

ویزیت‌های قبل و بعد از عمل. این موارد همیشه باید برای مدت زمان مشخصی در هزینه گنجانده شوند.

فناوری تکمیلی لیزیک (این موارد معمولاً شامل هزینه‌های اضافی مجوز است که به سازنده دستگاه پرداخت می‌شود.)

فناوری WaveFront (برای جراحی اصلاح بینایی لیزری قرنیه)

تمام هزینه‌های لیزر، لیزیک یا لیزیک بدون تیغه (یعنی اینترالیز)

توجه: لیزر IntraLase به جای تیغه جراحی برای ساخت فلپ قرنیه قبل از جراحی اصلاح بینایی با لیزر استفاده می‌شود.

هزینه‌های مختلف برای لیزرهای مختلف

از آنجایی که لیزرهای مختلفی برای تغییر شکل قرنیه استفاده می‌شود، ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا هزینه جراحی شما بر اساس لیزری که برای جراحی شما استفاده می‌شود تغییر می‌کند یا خیر.

لطفا توجه داشته باشید که این لیزر جدا از لیزر IntraLase یا Zeimer است که در همه موارد استفاده می‌شود. در حالی که ممکن است تفاوت قیمت بین لیزرها وجود داشته باشد، باید در نظر داشته باشید که آیا هزینه باید عاملی برای استفاده از لیزر باشد یا خیر. از پزشک لیزیک خود بخواهید که در مورد هزینه‌ها و مزایای هر لیزر توضیح دهد.

هزینه‌های اتفاقی عمل لیزیک چشم در بیمارستان

در حالی که معمولاً داروها، اقلام یکبار مصرف مورد استفاده برای این روش، روپوش جراحی، دستکش و موارد مشابه شامل می‌شوند، می‌توانید بررسی کنید. برخی از هزینه‌های اسمی برای نسخه و دارو پس از جراح در بسیاری از مطب‌ها رایج است. دریابید که آیا این هزینه شامل اقدامات بعدی و بهبود لیزیک می‌شود یا خیر.

بخوانید  bmi چیست و فرمول محاسبه bmi برای مردان و زنان چگونه است ؟

سخن آخر

از آنجایی که لیزیک چشم‌های شما را درگیر می‌کند، جراح شما ممکن است رویکردی محافظه کارانه در انجام این عمل ها داشته باشد. به عبارت دیگر، زیر صحیح بهتر از تصحیح بیش از حد است. هنگامی که درمان مجدد یا بهبود بخشی از هزینه لیزیک فراگیر باشد، اگر بعداً نیاز به درمان مجدد داشته باشید، هزینه اضافی پرداخت نخواهید کرد. ما معتقدیم ۶ تا ۱۲ ماه یک دوره زمانی معقول است. در برخی موارد، ممکن است هزینه کمی از شما دریافت شود، که معمولاً هزینه‌ای است که توسط سازنده لیزر دریافت می‌شود و به آن پرداخت می‌شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×