» سبک زندگی » ۷ نکته کلیدی برای پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه که باید بدانید
پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه
سبک زندگی

۷ نکته کلیدی برای پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه که باید بدانید

اسفند 13, 1402 220306

افراد زیادی با اینکه در آپارتمان زندگی می کنند ولی به نگهداری گل و گیاه علاقه زیادی دارند. اگر می خواهید گیاهان شاداب و سر زنده ای در محیط خانه داشته باشید و اقدام به پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه کنید باید از این گیاهان مراقبت های خاصی را به عمل بیاورید. از دست رفتن نشاط و شادابی گل های آپارتمانی از دغدغه های صاحبان گل و گیاه است.

پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه
پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه

برای اطلاعات بیشتر در خصوص پرورش و نگهداری از گیاهان آپارتمانی لطفا تا آخر این مطالب ما را همراهی کنید.

برای پرورش و نگهداری صحیح از گیاهان آپارتمانی باید به یک سری نکات توجه کنید و سعی کنید که حتما آن ها را به طور اصولی انجام دهید.

نفس گل و گیاه را تازه کنید:

گیاهان آپارتمانی چون در یک محیط بسته قرار دارند و هوای تازه به آن ها نمی رسد باید حتما در طول روز پنجره های آپارتمان را باز نگه دارید تا اکسیژن و هوای تازه به گیاهان برسد.

بخوانید  سفرهای هیجان‌انگیز نوروز ۱۴۰۲

از مزایای رسیدن اکسیژن تازه به گل و گیاهان می توان به این موارد اشاره کرد، استحکام ساقه گیاه، شاداب تر شدن رنگ برگ های گل و گیاهان. نزدیکی های صبح پنجره را باز بگذارید تا هوای تازه به گل و گیاهان شما برسد و آن ها را با اکسیژن تازه شاداب تر و سرحال تر کنید.

بدون نور زندگی گل و گیاه ممکن نیست:

گل و گیاهان به نور خورشید احتیاج زیادی دارند، زیرا نور آفتاب در درست شدن سبزینه گیاهان نقش بسزایی دارد. پس باید حتما گیاهان را در مکانی که نور آفتاب به اندازه کافی به آن جا می رسد بگذارید.

احتیاج به نور خورشید در گیاهان متفاوت است و برخی از گیاهان به نور کمتری احتیاج دارند پس باید به این نکته توجه کنید و اگر این گیاهان را زیادی در معرض نور خورشید قرار دهید باعث رنگ پریدگی برگ ها، خشکی و زردی گیاه می شود. از نکات مهم در پرورش گیاهان آپارتمانی این است که نور خورشید باید به طور غیر مستقیم به گیاهان بتابد. برای پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه حتما گیاهان آپارتمانی مناسب با نور منزل تهیه کنید.

بخوانید  اگر بدنسازی را رها کنیم چاق میشویم؟ عوارض ترک ورزش چیست ؟
پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه
پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه

آب دادن درست راز پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه:

گل و گیاهان همانند باقی موجودات به میزان معینی از آب و غذا احتیاج دارند.

اگر به طور نامنظم و کوتاه گیاهان را آبیاری کنید باعث خشک شدن آن و همچنین اگر در آبیاری زیاده روی کنید باعث گندیده شدن آن ها می شوید. باید حتما در زیر گلدان گیاهان یک یا چند سوراخ برای رسیدن آب به تمام نقاط ریشه وجود داشته باشد و علاوه بر آن وجود این سوراخ ها باعث جریان هوا شده و امکان تنفس را برای ریشه به وجود می آورد.

پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه

رسیدگی به خاک گلدان:

رسیدگی به خاک گلدان از نکات مهم در نگهداری از گل و گیاه و پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه می باشد. این خاک بهتراست که با مقداری ماسه ترکیب شده باشد زیرا وجود ماسه باعث جریان بهتر هوا و آب در خاک می شود.

از فشرده کرن خاک گلدان خودداری کنید زیرا وجود منافذ برای جریان هوا و رسیدن اکسیژن به ریشه و قسمت های مختلف خاک ضروری است. مدت زمان تعویض خاک گلدان برای همه گیاهان یکسان نیست، اما به طور کلی وقتی که ریشه های گیاه به ته گلدان رسیدن باید خاک گلدان را عوض کنید و آن را به یک گلدان بزرگتر انتقال دهید.

بخوانید  مهم ترین تاثیر نگهداری گیاهان برای سلامت ما چیست ؟

و اگر گلدان مناسب بود باید بعد گذشت شش تا هفت ماه خاک و گلدان را تعویض کنید زیرا مواد مغذی موجود در آن از بین رفته است.

نگه داشتن سطح حرارت متعادل:

دما نگهداری از گیاهان در آپارتمان در زمستان با تابستان متفاوت است و این دما باید در سطح ۲۲ تا ۲۵ درجه سانتی گراد باشد. نگه داشتن گیاهان در دمای پایین باعث پژمردگی و از بین رفتن شادابی آن ها می شود.

نگهداری گیاهان آپارتمانی در زمستان:

پرورش گیاهان آپارتمانی در خانه

در فصل زمستان دمای هوا به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده و بیشتر گیاهان به خواب زمستانی می روند. و اگر در این فصل گیاهان حالت خشک شدن پیدا کردن نترسید زیرا آن ها به خواب زمستانی رفته اند.

نگه داشتن گیاهان آپارتمانی در زمستان به دمای مناسب احتیاج دارند و باید از روش گرم کردن غیر مستقیم استفاده کنید. باید کل فضای اتاق را گرم نگه دارید و با دیدن خشکی ظاهری گیاهان، خاک آن را به هیچ عنوان عوض نکنید.

رطوبت کم:

معمولا در فصل زمستان و گرم کردن خانه، میزان رطوبت موجود در خانه کاهش پیدا می کند. و این کمبود رطوبت خود را به صورت قهوه ای شدن نوک برگ گل و گیاهان نشان می دهد.

بخوانید  بهترین راهکارهای از بین بردن بوی بد قلیان و سیگار چیست؟ 9 روش سه سوته

آبدهی نامناسب و تشکیل شدن نمک:

اگر به اندازه کافی به گیاه آب ندهید و این میزان زیادی باشد به طوری که آب از آن سر ریز شود و بیش از اندازه نیاز از زیر گلدان خارج شود منجر به تشکیل نمک های می شود که مانع رشد گل و گیاه می باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×