» دندانپزشکی » بهترین ایده ها ناب و لوکس برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک و بزرگ ارزان در سال ۲۰۲۲
بهترین ایده ها ناب و لوکس برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی
دندانپزشکی - سبک زندگی

بهترین ایده ها ناب و لوکس برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک و بزرگ ارزان در سال ۲۰۲۲

شهریور 30, 1402 160337

دستیابی به موفقیت تجاری کلینیک دندانپزشکی به عوامل زیادی بستگی دارد. کیفیت کار، بهبود مدل‌های مدیریتی و تقویت بازاریابی و ارتباطات، تنها موارد ضروری نیستند. دقت در انتخاب مبلمان و دکوراسیون مطب دندانپزشکی نیز ضروری است تا بیماران احساس راحتی کنند.

دست کم گرفتن تأثیر یک فضای دلپذیر برای تجربه بیمار مضر است و در نتیجه بر سودآوری شما تاثیر منفی می گذارد.

در این مقاله ما به شما توصیه‌ها و ایده‌هایی می‌دهیم تا بتوانید آنها را در دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی خود به کار ببرید و آنها را با سبک و هویت برند خود تطبیق دهید.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی

چرا مراقبت از طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی مهم است؟

قبلا نیز بر اهمیت ارائه یک تجربه مثبت به بیماران تاکید کرده ایم . بنابراین، نه تنها جذب بیماران جدید، بلکه دستیابی به وفاداری اساسی آنها نیز امکان پذیر است. با در نظر گرفتن این موضوع، منطقی است که هم مبلمان و هم دکوراسیون کلینیک نقش اساسی در افزایش احساسات مثبت بیماران دارد.

نکاتی برای طراحی کلینیک دندانپزشکی

یک اتاق انتظار دنج:

برداشت اول مهم است و به همین دلیل ضروری است که اتاق انتظار کلینیک دندانپزشکی شما دنج و زیبا باشد.

انتخاب دکوراسیون و مبلمان باید با هدف اطمینان خاطر بیماران و افزایش راحتی آنها باشد.

مبلمان مینیمالیستی، با خطوط ساده و کمی آراسته، انتخاب خوبی است به شرطی که عناصری که حسی خانگی ارائه می‌دهند در آن گنجانده شود.

به عنوان مثال، صندلی های نرم یا بالشتکی به صندلی های سفت ترجیح داده می شوند.

طراحی کلینیک دندانپزشکی

اهمیت رنگ:

یکی از نکات کلیدی در دکوراسیون و مبلمان کلینیک، انتخاب رنگ است. علاوه بر در نظر گرفتن رنگ‌های هویت برند، باید تأثیر رنگ‌ها بر روحیه بیماران را نیز بسنجید.

بخوانید  ارتودنسی ثابت چیست؟

سبز و آبی به آرامش کمک می کنند و با تندرستی مرتبط هستند . اگرچه لزومی ندارد که از این رنگ ها استفاده کنید، اما ضروری است که سعی کنید از تزئینات و مبلمان با رنگ های خیلی تند خودداری کنید.

قرمز و نارنجی استرس و اعصاب را افزایش می دهد. اگر رنگ روشنی را برای تداوم اتاق های مختلف کلینیک دندانپزشکی خود انتخاب می کنید، با ترکیب سایر رنگ های خنثی تر ، مانند سفید و خاکستری، اثر نهایی را کاهش دهید. مبلمان کلینیک را به رنگ خنثی انتخاب کنید.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی

مبلمان کلینیک دندانپزشکی

ساده ترین راه برای ترکیب مبلمان در کلینیک، انتخاب مبلمانی است که به راحتی با رنگ های دیگر سازگار شود. مبلمان راش یا مبلمانی از جنس چوب به خوبی با رنگ های متنوع ترکیب می شوند. مبلمان سفید همچنین به انتقال نور و تمیزی کمک می کند.

مبلمان کلینیک دندانپزشکی

نورپردازی در دکوراسیون مطب دندانپزشکی

یکی از مهمترین جنبه های دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی شما نورپردازی است.

نور طبیعی یک احساس گرم و خوشایند ایجاد می کند ، بنابراین برای اهداف چیدمان، مهم است که اتاق انتظار را در یک منطقه با نور و تهویه مناسب قرار دهید.

در صورتی که کلینیک شما دارای پنجره های بزرگ نباشد، دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی به شما کمک می کند کمبود نور طبیعی را به طور استراتژیک جبران کنید.

برای پذیرایی، راهروها و اتاق انتظار، می‌توانید لامپ‌های کفی را در نظر بگیرید که برخلاف نور سرد اتاق‌های تشخیص و درمان، احساس خوش‌آمدگویی بیشتری را ایجاد می‌کنند.

نورپردازی در دکوراسیون مطب دندانپزشکی

جزئیات ساخت و ساز دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک

نقاشی‌های دیواری و وینیل‌ها نه تنها به شما کمک می‌کنند از دیوارهای خالی بزرگ اجتناب کنید، بلکه تصویر سازمانی شما را به روشی هوشمندانه و جذاب نشان می‌دهند و به دنبال تعادل بین زیبایی‌شناسی و راحتی بصری هستند.

به عنوان نقطه شروع، رسیدن به یک هدف مهم است : متمایز کردن خود از رقبا.

بخوانید  چگونه سر صحبت را باز کنیم؟

دسترسی به مطب دندانپزشکی باید سریع و آسان باشد.

این فضا دو هدف کلیدی دارد : انتقال حرفه ای بودن و استقبال از بیماران

ایده هایی برای دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی

در داخل کلینیک دندانپزشکی جنبه ها و عناصر مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

مورد اول انتخاب رنگ دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی است. چیزی که در مطب ها معمول است، غلبه رنگ های سرد بوده است که آرامش را منتقل می کند.

بنابراین رنگ سبز و آبی همراه با رنگ سفید که تمیزی و آرامش را به ارمغان می‌آورد، غالب شده‌اند.

نورپردازی نیز ضروری است. داشتن هر چه بیشتر نور طبیعی و افزایش آن بسیار مهم است.

در مواردی که نور طبیعی به دلایل ساختاری ضعیف است، باید از نورهای مصنوعی که ثابت شده باعث ناراحتی می‌شوند اجتناب شود.

به عبارت دیگر، شما باید از برخی ظرایف مانند نورهای بیش از حد سفید مانند چراغ های فلورسنت یا نورهای بیش از حد مستقیم که ممکن است باعث ناراحتی بیماران شود، به خصوص در حساس ترین مناطق کلینیک دندانپزشکی ، مانند انتظار، اجتناب کنید.

به عنوان مثال، اتاق انتظار باید فضایی آرام و سرگرم کننده باشد، در حالی که در مطب مشاوره، بیمار انتظار گرمی و صمیمیت بیشتری دارد و در مطب ها خواهان پاکیزگی و آرامش هستند.

داشتن گل و گیاه در کلینیک دندان‌پزشکی رنگی از زندگی، زیست‌پذیری را به ارمغان می‌آورد که لزوماً به اعتماد، آرامش و راحتی بیماران می‌انجامد.

درست است که همه گیاهان به یک اندازه توصیه نمی شوند، زیرا جنبه هایی مانند ایجاد آلرژی، ایجاد بو و غیره باید در نظر گرفته شود.

جملاتی برای تزئین مطب دندانپزشکی

عناصر مختلفی وجود دارد که می‌توان عبارات مثبت یا انگیزشی را در آن گنجاند که نه تنها حواس بیماران را در زمان انتظار پرت می‌کند، بلکه اطلاعات مفید یا مرتبطی در مورد مراقبت‌های دندانی یا ارزش‌های مثبت در مورد خود کلینیک به آنها ارائه می‌دهد.

بخوانید  سم زدایی از کف پا با دستگاه حقیقت دارد؟

از این نوع عبارات می توان برای انتقال غرور و افتخاری که در حرفه خود احساس می کنیم و پیام های مثبت را با بیماران به اشتراک گذاشت، استفاده کرد، زیرا این یک راه موثر برای برقراری ارتباط، تک به تک و به صورت مستقیم و غیر رسمی است.

وینیل برای مطب های دندانپزشکی

وینیل برای مطب های دندانپزشکی

وینیل ها عنصری مقرون به صرفه و موثر برای افزودن حس شخصی یا شرکتی و یا حتی قرار دادن یک نت طنز در فضاهایی مانند پذیرایی، راهروها یا اتاق انتظار، حتی در غرفه ها هستند.

این عناصر باید همیشه تصویر یا اطلاعات مثبتی را در مورد کلینیک ما تقویت کنند و با هویت سازمانی خود کلینیک سازگار باشند .

در مورد مطب‌هایی که تعداد بیماران کودک بیشتر است، می‌توان گزینه‌ها را با دکوراسیونی در طیف وسیع‌تر رنگ‌ها و با تعداد عناصر بیشتر چند برابر کرد.

هدف این است که عنصری را به بیمار ارائه دهیم که توجه او را جلب کند و در حین درمان احساسات مثبت ایجاد کند.

به همین دلیل استقرار این عناصر در سقف و قسمت های بالای کابین به صورت ظریف یا آشکار روز به روز بیشتر می شود.

نکات جدید دکوراسیون مطب دندانپزشکی

دکوراتورهای داخلی مطب دندانپزشکی وظیفه دارند نه تنها ظاهری حرفه ای به آن ببخشند، بلکه آن را مانند مکانی کنند که بیماران در آن آسوده باشند و احساس راحتی و آرامش کنند. از آنجایی که بسیاری از مردم به طور کامل از رفتن به دندانپزشک هیجان زده نیستند ، هر چه مکان استقبال بیشتری به نظر برسد، بهتر است.

اگر بیمار بتواند در مطب دندانپزشکی شما احساس کند که در خانه است، این امر به احتمال زیاد به ویزیت های بعدی تبدیل خواهد شد. حتی تغییرات کوچک می تواند تأثیر شدیدی بر درک افراد هنگام ورود به مطب دندانپزشکی شما داشته باشد. در اینجا چند نکته برای تبدیل یک مطب خسته کننده به مکانی دلپذیر وجود دارد که مطمئناً بیماران شما راحت تر خواهند بود.

بخوانید  عرق كردن زياد در خواب نشانه چيست؟

رنگ های خنثی برای مطب دندانپزشکی

رنگ های پاستیلی مانند بژ و آبی روشن باعث می شود که بیماران قبل و در حین عمل کمی احساس آرامش و آرامش کنند. سایه های پر جنب و جوش یا بیش از حد روشن را انتخاب نکنید، زیرا این موارد باعث ناراحتی برخی افراد می شود.

مجموعه ای از نقاشی ها و پوسترهای آویزان با سلیقه می تواند به ایجاد روحیه کمک کند. از انتخاب آثار هنری که بخش دردناک دندانپزشکی را برجسته می کند خودداری کنید.

استفاده از آکواریوم ماهی در دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی

بسیاری از افراد پر از ترس و عصبیت به دندانپزشکی مراجعه می کنند و اضافه کردن یک آکواریوم ماهی به اتاق انتظار باعث حواس پرتی بزرگی می شود و همچنین باعث می شود بیماران کمی بیشتر احساس کنند که در خانه هستند. همچنین به کودکان مضطرب و بی قرار کمک می کند تا چیزی برای نگاه کردن داشته باشند و کمی آرام تر بمانند.

استفاده از کتابخانه در دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی

کتاب‌های قدیمی نه تنها به مطب شما کلاس و ظرافت می‌بخشند، بلکه به طرح موضوعات گفتگو نیز کمک می‌کنند.

با افزودن چند گیاه، به خصوص در اتاق انتظار، کمی به مطب دندانپزشکی خود جان بدهید.

وقتی صحبت از ایده‌های دکوراسیون در بخش‌هایی می‌شود که در حوزه سلامت خدمت می‌کنند، اولین نکته‌ای که به ذهن می‌رسد، بهداشت و ظاهر است. این یک جزئیات مهم برای بیماران است که موسسات یا سازمان هایی که نیروی کار را در منطقه خدمات ارائه می دهند درک بسیار قابل توجهی از نظافت دارند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که در لوسیونی که می نوشیم باید رنگ های سفید و تقریباً سفید که نماد پاکیزگی هستند ترجیح داده شود.

دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی که از جمله بخش هایی است که نقش مهمی را ایفا می کندبا تزئینات شیک خود متمایز می شوند. علاوه بر طراحی مدرن، موضع سازمانی، چشم انداز، طراحی، نظم و انضباط، بهداشت و مسائل طراحی برای ایده های دکوراسیون و درک خطوط مدرن ضروری است. امروزه، دکوراسیون توسط صاحبان مشاغل در کلینیک های دندانپزشکی که به عنوان معاینه خصوصی عمل می کنند، مهم است. از مبلمان گرفته تا تزئیناتش، چشم اندازی با ظاهر خود همراه با راهکارهای مناسب از موضع شرکتی خود ارائه می دهد.

بخوانید  آیا برای ارتودنسی باید دندان عقل را کشید؟

نگهداری از این گیاه در منزل (در آب)

دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی

بدون شک مهمترین نکته برای مراجعه بیمار به کلینیک دندانپزشکی نکات بهداشتی است. اولین جزئیاتی که باعث ایجاد احساس اعتماد می شود، یک توصیه خوب با ایده های پنهان برای دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی است .

یک لوگوی تبلیغاتی زیبا و جذاب یک چهره مهم است، به خصوص اگر رنگ سفید درب بیرونی پلی کلینیک دندانپزشکی را ترجیح دهند. شیک بودن تعصب را از بین می برد. بازدیدکنندگان به محض دیدن درب بیرونی شروع به تصمیم گیری درباره نظرشان در مورد مطب می کنند. در حالی که استفاده از درب اتوماتیک برای اهداف بهداشتی بسیار راحت تر است، شیشه ای بودن آن باعث می شود که تبلیغات شما منعکس شود.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی نقطه کلیدی ارتباط پزشک و بیمار در اتاق پزشک است. به خصوص در اتاقی که کار می کند، از صندلی مورد استفاده توسط دندانپزشک گرفته تا صندلی مورد استفاده بیمار و جایی که مواد مورد استفاده در آن نگهداری می شود، باید به صورت شفاف نشان داده شود. نشان دادن صراحت و دقت به بیمار اعتماد را افزایش می دهد، در حالی که منظم بودن دکوراسیون شما این امکان را از بین می برد که بیماران شما با شما ارتباط برقرار کنند و یک کلینیک متفاوت را از لیست ترجیحات خود حذف کنند.

۷ ایده و گرایش برتر طراحی مطب دندانپزشکی

رشته پزشکی به طور مداوم در حال گسترش و تغییر است زیرا تحقیقات جدید درک جدید و دیدگاه های جدیدی را در این زمینه ارائه می دهد. زمینه های ارگونومی و طراحی هر دو به ما می آموزند که طراحی بر احساس افراد تأثیر می گذارد و اکنون پزشکان در مطب های خصوصی خود به آن توجه می کنند. این روزها برای اینکه واقعاً استانداردهای طراحی داخلی مطب پزشکی را از جمعیت جدا کند، بیش از یک مخزن ماهی چشمگیر نیاز است.

بخوانید  انواع طراحی سازه های پارچه ای

به همین دلیل، طراحی دفتر کار بیشتر مردم پسند شده استاز آنچه تا کنون بوده است. با در نظر گرفتن کل تجربه انسان، تغییر آسان در دکور و طراحی است. آنچه افراد در اولین ورود به مطب دندانپزشکی می بینند و تجربه می کنند، می تواند بر کل تجربه آنها تأثیر بگذارد. این روندهای برتر طراحی داخلی مطب دندانپزشکی در حال حاضر موجی در دنیای دندانپزشکی ایجاد کرده اند.

۱٫ رنگ ها و نورهای روشن و انرژی بخش

دیوارهای سفید روشن که با رنگ‌های تازه و پررنگ برجسته می‌شوند، در حال حاضر در مطب‌های دندانپزشکی رواج دارند. یعنی رنگ‌های نارنجی، آبی، قرمز و سبز رنگ‌های نیروبخشی هستند که امروزه برای طراحی داخلی مطب دندانپزشکی بسیار محبوب هستند. رنگ های متالیک نیز مد روز هستند.

وسایل روشنایی در مطب های دندانپزشکی به همان اندازه اهمیت پیدا کرده اند. وسایل سفارشی که مناطق خاصی را روشن می کنند، مانند قسمت های نشستن، اتاق های بازی، و قسمت پذیرش، به طور چشمگیری حرکت تشویقی را در سراسر مطب دندانپزشکی مشخص می کنند. هر زمان که نور و رنگ با هم کار کنند، اتاقی پویا و فراموش نشدنی ایجاد می کنند.

۲٫ سرگرمی به عنوان دکور

چه مطب دندانپزشکی به کودکان، به طور خاص، و یا کل خانواده پاسخگو باشد، ارائه سرگرمی بسیار مرسوم شده است! به نظر می رسد مشتریانی که با اتاق فیلم یا تلویزیون بالای صندلی خود به مطب های دندانپزشکی مراجعه می کنند واقعاً آن را دوست دارند. از زمان اضافه شدن عنصر سرگرمی، طراحی کلینیک دندانپزشکی از نصب تلویزیون یا سیستم بازی فراتر رفته است. قاب‌بندی تلویزیون‌ها مانند یک نقاشی، آن را به یک اثر هنری مدرن تبدیل می‌کند.

بخوانید  اگر بدنسازی را رها کنیم چاق میشویم؟ عوارض ترک ورزش چیست ؟

برخی از مطب های دندانپزشکی اتاق های رسانه ای را با دکور ارائه می دهنداین حس انتقال شما را به یک مکان کاملا جدید ایجاد می کند. سیستم‌های بازی و ماشین‌ها و بازی‌های سبک آرکید زمانی که بقیه دفتر خنثی و در عین حال جذاب است، رنگ‌های دلپذیری به آن اضافه می‌کنند. سرگرمی به یک جزء برجسته در طراحی مطب دندانپزشکی مدرن تبدیل شده است.

۴٫ امکانات خانه در دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی

اتاق‌های انتظار دیگر فقط با ردیف‌هایی از صندلی‌ها، یک میز مجله پر نمی‌شوند تا حواس کودکان را پرت کنند. تلویزیون های صفحه تخت دیوارها را تزئین می کنند. یک شومینه می تواند اتاق انتظار را گرم کند. چندین قسمت نشیمن مختلف شبیه اتاق نشیمن یا قسمت نشیمن در یک کافی شاپ شیک هستند. صندلی های شیک اطراف یک میز قهوه شما را تشویق می کند که راحت باشید و با افراد نزدیک خود صحبت کنید. دیگر لازم نیست صاف بنشینید و مستقیماً به سمت غریبه روبروی خود نگاه کنید.

اگر تغییر در چیدمان صندلی ها کافی نبود، بسیاری از مطب های دندانپزشکی اکنون ایستگاه های میان وعده را در طرح های خود گنجانده اند. یک یخچال کوچک، قهوه‌ساز و اسنک بار واقعاً به شما احساس می‌کند که در خانه هستید. بالاخره غذا راه رسیدن به قلب است!

۵٫ طراحی داخلی مطب دندانپزشکی شیک

روزهایی که وارد مطب دندانپزشکی می‌شوید و بلافاصله با محیطی تیره و تار مواجه می‌شوید، گذشته است. مطب های دندانپزشکی پر زرق و برق شده اند! لهجه های طلایی و نقره ای چشم نواز اتاق های انتظار را زینت می دهند. صندلی ها شیک و راحت هستند، یکنواخت نیستند و قابل تشخیص نیستند. سینک ها دیگر فقط مبتنی بر ابزار نیستند.

حوضچه های زیبا در حمام ها و در مناطق باز درمان گنجانده شده است تا همه ببینند. در نتیجه، قدم زدن در مطب دندانپزشکی اکنون به شما این حس را می دهد که وارد یک بوتیک گران قیمت شده اید.

بخوانید  بیرون زدن و شکستن استخوان هنگام کشیدن دندان و خطرات جدی آن

۶٫ تم های دکور منحصر به فرد مطب دندانپزشکی

طراحی مطب پزشکی در گذشته از مطب به مطب مشابه به نظر می رسید. همه طرح‌ها دارای پالت‌های خنثی با رنگ‌های برنزه، قرمز و قهوه‌ای و الگوهای پارچه‌ای عمومی بودند. با این حال، یک روند معاصر کلینیک دندانپزشکی ، ایجاد طرح هایی پیرامون یک موضوع خاص است. رنگ‌های پررنگ، قسمت‌های انتظار و دفاتر منفرد را برجسته می‌کنند. یک مورد به چندین روش تکرار می شود، اما هر بار به طور متفاوت تفسیر می شود.

۷٫ طراحی داخلی مناسب برای کودکان

هنگامی که مطب های دندانپزشکی تم های دکوری را انتخاب می کنند که برای کودکان مناسب باشد، مراجعه به دندانپزشک می تواند کمتر ترسناک و خاطره انگیزتر باشد. تلویزیون به تنهایی می تواند گاهی اوقات بچه ها را آرام و شاد بنشیند. چند بازی را اضافه کنید، و آنها واقعاً برای بازدید از مطب دندانپزشکی هیجان زده می شوند. اما وقتی مطب‌های دندان‌پزشکی فراتر از آن می‌روند و گوشه‌های خاصی را درست می‌کنند که به اندازه آنها باشد، بچه‌ها ممکن است شروع به درخواست رفتن به دندانپزشک کنند!

طراحی عالی در مطب دندان‌پزشکی بیش از آن چیزی است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند. البته لذت بردن از طراحی خوب یک راه عالی برای انجام درمان های دندانپزشکی است.

چگونه یک مطب دندانپزشکی را برای آرامش بیماران تزئین کنیم؟

طراحی مطب دندانپزشکی باید دو وظیفه را همزمان انجام دهد. یک مطب دندانپزشکی در عین حرفه ای بودن، باید محیطی راحت و آرام را برای بیماران ایجاد کند. طراحی مناسب می تواند مطب شما را متحول کند و به آرامش بیماران شما کمک کند.

کاهش اضطراب بیمار:

حدود ۷۵ درصد از بزرگسالان در مورد مراجعه به دندانپزشک ترس یا اضطراب را تجربه می کنند . از این بزرگسالان، بین ۵ تا ۱۰ درصد فوبیای دندانی دارند که شدیدتر از ترس عمومی است. در حالی که ترس از درد دلیل شماره یک ترس از دندانپزشک است، محیط مطب دندانپزشکی می تواند این احساسات را تشدید کند. داشتن دکوراسیون اداری مناسب می تواند تنش و اضطراب را در بیماران کاهش دهد و تجربه کلی آنها را به شدت بهبود بخشد.

بخوانید  تقویم مناسبت های سال 1402 همه تعطیلات و روزهای مهم

استفاده از دکور برای ایجاد فضایی راحت:

قبل از تزئین دفتر، به احساس بیماران فکر کنید. ایجاد یک فضای خانگی با دکور می تواند بیماران را آرام کند و به آنها کمک کند تا احساس راحتی کنند. در گذشته مطب‌های دندان‌پزشکی با ردیف‌هایی از صندلی‌های پلاستیکی، میزهای قهوه‌خوری روی هم با مجله‌ها و احتمالاً یک یا دو اسباب‌بازی برای کودکان مشخص می‌شدند. امروزه این دکور کم تلاش می تواند پیام بی توجهی به بیماران خود را ارسال کند.

ترکیب عناصری که در خانه پیدا می شود می تواند به بیماران کمک کند تا احساسات مثبت بیشتری داشته باشند. اقلامی مانند یک مینی یخچال مجهز، یک قهوه ساز و مبلمان راحت، فضای دلپذیرتر و شادتری را ایجاد می کنند. در مورد اثر هنری، از قطعات منحصر به فرد بیشتری برای تأثیرگذاری بیشتر استفاده کنید. عکس‌ها، نقاشی‌ها و طراحی‌ها راهی عالی برای تزریق گرما و شخصیت به دفتر کار هستند. قطعاتی را انتخاب کنید که مکمل بقیه دکورها باشند نه اینکه با آن تضاد داشته باشند.

اضافه کردن یک حس از طبیعت:

مطب های دندانپزشکی به راحتی می توانند احساس سردی، غیرشخصی و استریل کنند. افزودن گیاهان در سراسر دفتر می تواند بدون خرید مبلمان یا آثار هنری جدید به مقابله با این احساسات کمک کند. گل ها و سایر گیاهان تزئینی به روح بخشیدن به مطب کمک می کنند و به بیماران اجازه می دهند احساس راحتی بیشتری داشته باشند. برخی از گیاهان مانند اسطوخودوس، گل داوودی و آلوئه ورا نیز ممکن است اثر آرام بخشی بر بیماران داشته باشند. مشاهده شاخ و برگ های پر رونق در یک اتاق انتظار می تواند بیانگر سطح مراقبت و توجه به جزئیات باشد.

بخوانید  با این 10 روش کلسترول خوب (HDL) خود را همیشه بالا نگه دارید

گیاهان در شب دی اکسید کربن تولید میکنند

پخش موسیقی پس زمینه:

قدرت تسکین دهنده موسیقی پس زمینه برای مطب های دندانپزشکی بسیار ارزشمند است. مطالعات نشان داده‌اند که آهنگ‌های آرام‌تر برای آرامش و مدیریت استرس عالی هستند. به گفته محققان دانشگاه استنفورد، گوش دادن به موسیقی بر عملکرد مغز تأثیری مشابه داروهای کاهنده اضطراب دارد . مطب‌ها می‌توانند موسیقی پس‌زمینه بدون تبلیغات و بدون متن پخش کنند تا به بیماران کمک کند تا در طول مدت قرار ملاقاتشان آرام باشند.

انواع خاصی از موسیقی برای کاهش استرس بهتر از بقیه هستند. سازهای زهی سلتیک، بومی آمریکایی و هندی از جمله صداهای برتر هستند که مردم به آنها پاسخ مثبتی می دهند. موسیقی کلاسیک، جاز سبک، یا انواع دیگر موسیقی آسان‌شنود نیز انتخاب‌های محبوبی هستند.

رنگ مهم است:

اگرچه امکانات رفاهی، آثار هنری و موسیقی پس‌زمینه مهم هستند، رنگ عامل مهم دیگری در ایجاد یک محیط آرام برای بیماران است. رنگ یک ابزار ارتباطی قدرتمند است که می تواند بر احساسات و واکنش های فیزیولوژیکی فرد تأثیر بگذارد. برخی رنگ ها با افزایش متابولیسم و ​​فشار خون بالا مرتبط هستند، در حالی که برخی دیگر با آرامش و رهایی از استرس مرتبط هستند. استفاده از رنگ های مناسب می تواند به القای احساس راحتی در بیماران کمک کند.

استفاده از رنگ های سبز، آبی و بنفش

سبز به عنوان رنگ نمادین طبیعت می تواند آرامش و آرامش را در بیماران تداعی کند و آن را به رنگ ایده آلی برای استفاده به عنوان پایه مطب تبدیل کند. برخی از راه‌های ترکیب این رنگ، رنگ آمیزی دیوارهای اتاق بیماران با رنگ سبز آرامش‌بخش یا افزودن سایر تزئینات سبز در سرتاسر مطب است. آبی رنگ محبوبی در دنیای تجارت است، زیرا تحقیقات نشان می دهد که این رنگ می تواند احساس اعتماد و آرامش را برانگیزد.

استفاده از رنگ آبی می تواند به بیماران کمک کند تا احساس اعتماد بیشتری کنند، که برای حفظ بیمار و کمک به احساس راحتی آنها مهم است. استفاده از رنگ بنفش همچنین می تواند حسی زنانه به مطب دندانپزشکی بدهد. بنفش اثرات آرام بخش آبی را با انرژی قرمز ترکیب می کند و آن را به رنگ برجسته ای برای انواع خاصی از عمل های دندانپزشکی تبدیل می کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×