» اعصاب و روان » چه زمانی به روانپزشک نیاز داریم؟ چگونه یک روانپزشک خوب در تهران پیدا کنیم؟
روانپزشک
اعصاب و روان

چه زمانی به روانپزشک نیاز داریم؟ چگونه یک روانپزشک خوب در تهران پیدا کنیم؟

آبان 7, 1402 70389

همه ما ممکن است در طول زندگی خود با اختلالات خلقی مختلفی مواجه شویم که ریشه آن به مسائل متعددی باز می‌گردد. آنچه در درمان مشکلات خلقی روانی مورد توجه قرار می‌گیرد، ریشه‌یابی صحیح و درمان توسط یک روانپزشک خوب است. بسیاری از افرادی که به مشکلات خلقی خود آگاه هستند، در مسائل دیگری مانند هزینه‌های درمان با مشکل مواجه می‌شوند. به همین خاطر پیدا کردن یک روانپزشک خوب در تهران با قیمت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرچه پیدا کردن یک روانپزشک خوب در تهران با قیمت مناسب کمی چالش برانگیز است؛ اما غیر ممکن نیست و شما می‌توانید با انتخاب یک درمانگر متخصص و حرفه‌ای از شر مسائلی که ذهنتان را درگیر کرده، رها شوید. در ادامه راجع به روانپزشک و هر آنچه مربوط به اوست، صحبت می‌کنیم.

روانپزشک چه کاری انجام می‌دهد؟

قبل از هر چیزی بهتر است به یک تعریف مشخص از روانپزشکی برسیم. این درمانگر در زمینه‌های مختلف و با روش‌های متفاوت فعالیت می‌کند و به درمان مشکلات ذهنی و روحی افراد می‌پردازد. گاهی تنها مشاوره و گفتگو به رفع مشکل نمی‌انجامد و بیمار روحی وارد فاز جدیدی از درمان می‌شود. روانپزشکی نیز شاخه‌ای از پزشکی است که به تشخیص، درمان و جلوگیری از اختلالات روانی، رفتاری و عاطفی اختصاص دارد. مشکلات مختلفی که یکباره رخ داده یا در دراز مدت ایجاد می‌شوند، مانند افکار خودکشی، توهمات ترسناک، احساس استرس یا ناامیدی و … هیچگاه خود به خود برطرف نمی‌شوند و حتی ممکن است فعالیت‌های روزمره بیمار را نیز مختل سازد. روان درمانگر پس از ارزیابی شرایط بیمار، مجاز است که از درمان دارویی به سلامت جنبه‌های جسمی و روحی بیمار برسد.

بخوانید  فرق نورولوژیست با جراح مغز و اعصاب چیست ؟

وظایف پزشک متخصص روان

آشنایی با وظایف پزشک اعصاب و روان و خدماتی که از او انتظار می‌رود، به شما کمک می‌کند که در پیدا کردن روانپزشک خوب در تهران با قیمت مناسب، موفق‌تر باشید. این پزشک متخصص باید بتواند قبل از هر چیزی ضمن ارزیابی شرایط بیمار، وضعیت سلامت روان یا اختلال در بیمار را مدیریت و کنترل کند، درمان خود را با مشاوره آغاز کرده و سعی کند که در شیوه نگرش و زندگی بیمار تغییر ایجاد کند، برای بیمارانی که به صورت ناگهانی دچار اختلالات روانی شده‌اند، درمان سریع را آغاز کرده و طبق شرایط بیمار دارو یا اقدامات درمانی دیگر مانند بستری شدن در بیمارستان را تجویز کند‌.

تشخیص بیمار مهم‌ترین اصل در بررسی وظایف یک پزشک روان خوب و متخصص است. یک روانپزشک خوب باید بتواند کلاف پیچیده بین بیماری‌های عاطفی و وضعیت جسمی بیماران را باز کند. اینکه از کدام روش آزمایشات پزشکی یا گفتگو به داده‌های روانشناسی دست یابد، به تخصص پزشک و وضعیت جسمی و روانی بیمار بستگی دارد؛ اما مهم آن است که بتواند از این داده‌ها برای تدوین یک طرح درمان اصولی استفاده کند. هزینه درمان آخرین فاکتوری است که برای یک دکتر روان خوب مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین خاطر است که گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان به چنین محبوبیتی رسیده است.

بخوانید  قرص سیتالوپرام یا سیتالوتد 20 و 40 برای چیست ؟ عوارض و نحوه مصرف

روانپزشک کدام اختلالات روانی را درمان می‌کند؟

طیف گسترده‌ای از اختلالات روانی از جمله:

  • افسردگی
  • اختلال دو قطبی
  • توهم
  • اختلال خوردن
  • بی خوابی و مشکلات خواب
  • اعتیاد
  • افکار وسواسی
  • خودزنی و افکار خودکشی
  • پیش فعالی
  • افکار منفی
  • مشکلات حافظه
  • تفکر خیالی
  • عدم توانایی تمرکز
  • استرس شدید
  • اختلالات تکاملی عصبی
  • مسائل مربوط به تصویر بدن و …

توسط یک دکتر خوب انجام می‌شود. حال اگر بر درمان مشکلات ذکر شده به دنبال روانپزشک خود در تهران با قیمت مناسب هستید، گروه روانشناسی و روانپزشکی ‌ویان انتخاب ایده‌آلی برای شما خواهد بود.

 

شیوه‌های درمانی پزشک روان خوب

شیوه‌های درمانی دکتر متخصص اعصاب و روان با توجه به نیاز هر بیمار مشخص شده و متغیر است. به همین خاطر است که در قدم اول باید تشخیص درست و اصولی انجام شود. شیوه‌های درمانی روانپزشکان شامل: روان‌درمانی، مداخلات روان‌شناختی، دارو و … می‌شود. بسیاری از مشکلات عاطفی و اختلالات روانی با روان‌درمانی و گفتگو با بیمار درمان می‌شود. به عنوان مثال: روانپزشکان باتجربه در گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان سعی می‌کنند با گفتار درمانی علائم آزاردهنده را در بیماران کنترل و موقف سازند‌. به این ترتیب بیمار عملکرد بهتری خواهد داشت. این روانپزشکان با درمان هدف محور سعی می‌کنند که الگوهای فکری بیمار را تغییر داده و با حل مسئله، تأثیر تجربیات گذشته بر رفتارها و حالات روانی فعلی را درک کنند. درمان دارویی نیز بخشی از روند درمان است که به ایجاد تعادل در شیمی مغز کمک می‌کنند.

بخوانید  با همسر غرغرو چه کنیم و چطور زن غرغرو را ساکت کنیم ؟

چه زمانی به روانپزشک نیاز داریم؟ چگونه یک روانپزشک خوب در تهران پیدا کنیم؟

ویژگی‌های روانپزشک خوب

یک متخصص اعصاب و روان خوب قبل از هر چیزی در مورد شرایط زندگی بیمار و هر آنچه مربوط به زندگی روزمره، گذشته و مسائل مرتبط دیگر است، از بیمار سوال کرده و با ارزیابی آگاهانه به درک صحیحی از زندگی او می‌رسد. متخصص روان باید بسیار مهربان و فروتن بوده و طوری رفتار کند که بیمار کاملا به او اعتماد کند. این پزشک باید به دور از هر قضاوتی به خوبی به حرف‌های مراجعه‌کننده خود گوش سپرده و به بیمار خود احترام بگذارد. در نهایت باید تا پایان دوره درمان از بیمار خود پشتیبانی و حمایت عاطفی کند.

انواع متخصص روان در تهران

برای اینکه بتوانید یک روانپزشک خوب در تهران با قیمت مناسب پیدا کنید، باید ابتدا با حوزه‌های تخصصی روانپزشکی آشنا شوید. به این ترتیب پیدا کردن دکتر خوب برایتان آسان‌تر خواهد بود. در این حوزه پزشکی تخصص‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان از جمله آن به روانپزشکی کودک، نوجوان و بزرگسال، سالمندان، دوران بارداری، اعتیاد و روانپزشکی قانونی مخصوص افراد دارای سابقه کیفری و … اشاره کرد.

 

چگونه یک روانپزشک خوب در تهران پیدا کنیم؟

تا اینجا با وظایف متخصص روان و حوزه‌های تخصص او آشنا شدید. حال انتخاب بهترین پزشک برایتان ساده‌تر خواهد بود؛ چون از مشکلی که به دنبال درمان آن در خود یا اطرافیانتان هستید، آشنایی نسبی پیدا کرده‌اید. روانپزشکی شاخه‌ای از علم پزشکی است و تفاوت‌های آشکاری با روانشناسی دارد. افراد معمولا در انتخاب روانپزشک حساسیت و وسواس بیشتری نشان می‌دهند‌. برای اینکه بتوانید به روش‌های درمانی یک متخصص اعتماد کنید، باید بتوانید به درستی با او ارتباط گرفته و با تخصص و مهارت او در این زمینه آشنا شوید. بیماری و اختلالات روانی درست مانند بیماری‌های جسمی به درمان اصولی در بازه زمانی مشخص نیاز دارد.

بخوانید  چگونه آی کیو (IQ) خود را بالا ببریم؟ 12 راهکار عملی + بررسی نظرات دانشمندان

از نظر روان درمانگر یک بیمار روانی با بیمار جسمی هیچ تفاوتی ندارد، در حالی که بسیاری از بیماران روانی این مسئله را برای خود پیچیده کرده و به درستی با پزشک خود ارتباط نمی‌گیرند. با این حساب پیدا کردن یک دکتر متخصص و حرفه‌ای کار دشواری خواهد بود. شما می‌توانید با پرس و جو کردن از اطرافیان، آشنایان یا سرچ در گوگل، روانپزشک خوب در تهران با قیمت مناسب را پیدا کنید. بررسی رزومه روانپزشکان مختلف نیز شما را به آشنایی نسبی با آن‌ها می‌رساند. روانپزشکانی که در حرفه خود متخصص و کاربلد باشند، شهرت و آوازه بسیاری دارند. در این راستا گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان نیز انتخاب شایسته‌ای برایتان خواهد بود. شما می‌توانید با تکیه و اعتماد به تخصص و تجربه پزشکان و درمانگران روان گروه ویان به خوبی با این پزشکان ارتباط گرفته و روند درمان خود را آغاز کنید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به روانپزشک خوب در تهران با قیمت مناسب صحبت کردیم و هر آنچه مربوط به این موضوع می‌شد را بررسی کردیم. با توجه به مشکلات مالی که ممکن است برای برخی از افراد وجود داشته باشد، روان درمانگران بسیاری هستند که سلامت بیماران روانی را به حق الزحمه خود ارجح می‌دانند و درمان‌ اختلالات روانی را با هزینه معقولی انجام می‌دهند. گروه روانشناسی و روانپزشکی ویان بهترین انتخاب در این زمینه است و تمامی خدمات در سایت آن vianclinic.com ذکر شده است.

بخوانید  افسردگی چیست؟ علائم و راه درمان آن را بهتر بشناسیم

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×