» ویژه خبری » اجتماعی » کار و تحصیل در آلمان
تحصیل در آلمان
اجتماعی

کار و تحصیل در آلمان

مهر 3, 1402 150226

یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت کاری و تحصیلی، کشور آلمان است. همچنین آلمان جز صنعتی‌ترین کشورهای جهان نیز محسوب می‌شود و باتوجه به این موضوع نیازمند نیرو کار حرفه‌ای می‌باشد. البته راه‌های زیادی برای مهاجرت به این کشور وجود  دارد ولی بهترین راه‌ها از طریق کار و تحصیل است. بیش از ۳۷۰ دانشگاه، دانشگاه‌های کاربردی (هوخ شوله) و دانشگاه‌های فنی و مهارتی (فاخوخ شوله) در کشور آلمان وجود دارد که شیوه آموزشی متنوعی را ارائه می‌دهند.
یکی از دلایل اصلی پیشرفت آلمان در همه زمینه‌های صنعتی، اقتصادی، تجاری و… شیوه فوق العاده تدریس سیستم آموزشی این کشور می‌باشد. دانشجویان باید در تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی دوره‌های کارآموزی و عملی رشته خود را طی کنند و با دانش و مهارت می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند. به همین دلیل آرزوی بسیاری از افراد تحصیل در این کشور است. سالانه بیش از سیصد هزار دانشجو خارجی از سراسر جهان برای تحصیل به کشور آلمان مهاجرت می‌کنند. البته شما برای مهاجرت کاری و تحصیلی هم باید واجد شرایط باشید و لازم است به نکات مهمی توجه داشته باشید که در این مقاله به بررسی این نکات مهم و حیاتی می‌پردازیم.

بخوانید  چه چیزی اثر کافور را از بین میبرد + عوارض و فواید کافور چیست ؟

مزایای مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت برای کار و تحصیل در آلمان مزایای زیادی دارد که به شرح زیر است:

  • امکان کار و زندگی پس از اتمام تحصیلات
  • سیستم آموزشی این کشور برای دانشجویان در بیشتر ایالت‌ها رایگان می‌باشد
  • کشور آلمان یکی از بهترین و اصلی ترین قطب‌های صنعتی جهان برای کار و زندگی است

شرایط تحصیل در آلمان

در دانشگاه‌های کشور آلمان بیش از بیست هزار رشته تدریس می‌شوند که براساس نیاز و کاربرد جامعه انتخاب شده‌اند. همچنین به دلیل تنوع بالا رشته‌ها، گزینه‌های زیادی برای ورد به دانشگاه‌ها آلمان برای تحصیل وجود دارد. البته شما برای اینکه بتوانید در کشور آلمان به کار و تحصیل بپردازید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • معدل آخرین مدرک تحصیلی شما باید بالا ۱۵ و ۱۷ باشد البته این نمره در دانشگاه مختلف متفاوت است و برخی از دانشگاه‌های معدل زیر ۱۵ نیز پذیرش می‌کنند
  • مدرک و نمره زبان شما برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان بسیار مهم است و برای رشته‌های با زبان انگلیسی، شما به ایلتس ۶٫۵ یا تافل ۸۵ نیاز دارید. همچنین برای تحصیل به زبان آلمانی نیاز به مدرک C1 یا Test Daf دارید. البته در بیشتر دانشگاه‌های دولتی در مقطع ارشد و دکتری به زبان انگلیسی هم قابل ارائه است.
  • شرط سنی برای ورود به دانشگاه‌های آلمان نیاز و مهم نیست اما شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان مهم است و باید به آن توجه داشته باشید.
بخوانید  تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

زبان آلمانی و مهاجرت تحصیلی به آلمان

همانطور که در بالا ذکر کردیم شما هم می‌توانید به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی در کشور آلمان به تحصیل بپردازید. البته شما برای مهاجرت تحصیلی به آلمان نیازمند سطح زبان B2 هستید و برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز باید علاوه به تافل ۸۵ و ایلتس ۶٫۵، سطح زبان آلمانی شما نیز باید B2 باشد. باید بدانید با این سطح زبان شما می‌توانید اجازه اقامت یک ساله در این کشور را دریافت کنید. همچنین دوره‌های آموزشی زبان آلمانی به صورت وسیعی در دسترس و شما می‌توانید به سطح مطلوب این زبان در مدت کوتاه دست یابید.
این نکته را فراموش نکنید درصورتی که بخواهید به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های آلمان شروع به تحصیل کنید، در هنگام ارسال مدارک و روند اخذ ویزا تحصیلی، مدارک شما باید ترجمه رسمی انگلیسی و آلمانی شوند و هردو باید در مدارک شما باتوجه به قانون و الزامات ارسال شود.

اخذ ویزای تحصیلی آلمان

یکی از معتبر‌ترین ویزای‌های تحصیلی اروپا و جهان، ویزای تحصیلی آلمان است که حتی پس از اخذ مدرک و فارغ التحصیلی نیز می‌توانید برای اخذ هر نوع ویزایی در تمامی کشورهای معتبر اقدام نمایید. شما برای اخذ ویزا ابتدا باید از سفارت آلمان در ایران، درخواست وقت مصاحبه نمایید که خود روند طولانی است و می‌توانید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید. شما برای اخذ ویزای تحصیلی یا کاری آلمان باید مراحل را به طور دقیق و حساب شده طی کنید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا و تحصیل در آلمان به شرح زیر است:

  • پاسپورت و حداقل شش ماه اعتبار همراه با دو سری کپی
  • شناسنامه همراه با دو سری کپی
  • عکس رنگی پاسپورتی با زمینه روشن
  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • نامه پذیرش از دانشگاه یا کالج
  • مدرک دیپلم به همراه ترجمه رسمی آن
  • مدرک و گواهی پیش دانشگاهی همراه با ترجمه رسمی آن
  • مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد به همراه ترجمه رسمی معتبر
  • مدرک دال بر تمکن مالی که این تمکن باید به مبلغ ۱۰۲۳۶ یورو باید یا متقاضی یک پشتیبان یا حامی در کشور آلمان دارد که این فرد حتما باید شهروند آلمان باشد.
  • مدرک زبان انگلیسی و آلمانی
  • مدارک سوابق کاری در صورت وجود
  • انگیزه نامه
  • رزومه کاری
بخوانید  دندانپزشکی چند سال است و برای دندانپزشکی چند سال باید درس خواند ؟

البته فراموش نکنید این مدارک برای اخذ ویزا تحصیلی در آلمان است و شما در هر مقطعی که می‌خواهید تحصیل کنید باید مدارک دیگری نیز ارائه نمایید.

اخذ ویزای تحصیلی آلمان

هزینه تحصیل در آلمان

یکی از مهم‌ترین نکات برای متقاضیان تحصیل و کار در آلمان، هزینه می‌باشد. البته تحصیلی در کشور آلمان رایگان است. لازم به ذکر است که چند سالی است که پرداخت شهریه برای دانشجویان خارجی در برخی از ایالت‌ها اجباری شده و دانشجویان باید بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو هزینه بپردازند. ولی در کل در بیشتر شهرها تحصیل رایگان است و افراد فقط هزینه زندگی در آلمان را باید بپردازند و با توجه به شهر محل تحصیل، ملزم به پرداخت حداقل ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو می‌باشند.

ترجمه اسناد و مدارک تحصیلی به زبان آلمانی

یکی از مهم‌ترین نکات برای برای روند اخذ ویزا، ترجمه رسمی مدارک است و شما برای تحصیل در آلمان باید تمامی مدارک خود را به زبان آلمانی ترجمه نمایید و سپس برای تایید به سفارت آلمان ارسال نمایید. سفارت فقط و فقط ترجمه آلمانی مدارک را از شما قبول می‌کند. به دلیل اینکه این زبان سخت است و دارالترجمه آلمانی زبان نیز بسیار کم هستند. همچنین اشتباهات املایی و نگارشی در این ترجمه‌ها زیاد است و شما باید در انتخاب دارالترجمه خود نیز دقت زیادی داشته باشید، زیرا در صورت کوچک‌ترین ایرادات، ممکن است مدارک شما رد شود و شما ملزم هستید تمام مراحل و زمان‌ها را از اول طی کنید. پس بهتر است در انتخاب دارالترجمه برای ترجمه مدارک خود دقت ویژه‌ای داشته باشید. دارالترجمه کاخ یکی از بهترین دارالترجمه زبان آلمانی است که ترجمه مدارک شما به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد.

بخوانید  کدام رشته ها برای مهاجرت مناسب می باشند ؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×