» سبک زندگی » کریسمس چه روزی است و چیست + تاریخ ۱۴۰۲ در ایران
کریسمس چه روزی است
سبک زندگی - سرگرمی

کریسمس چه روزی است و چیست + تاریخ ۱۴۰۲ در ایران

آذر 2, 1402 90341

کریسمس چه روزی است

تعطیلات مسیحی ولادت مسیح در درک اسلاوها با تعطیلات باستانی تولد دوباره خورشید ترکیب شد که در پایان دسامبر – آغاز ژانویه رخ داد: زمانی که ساعات روز شروع به افزایش می کند. طبق سبک قدیمی، کریسمس در ۲۵ دسامبر جشن گرفته می شد، سال نو در ۱ ژانویه (امروز سال نو قدیمی است) و در ۶ ژانویه – Epiphany جشن گرفته می شد.

این تعطیلات یک چرخه واحد را تشکیل می دادند. روزهای ۲۵ دسامبر تا ۱ ژانویه را عصر مقدس می نامیدند و در ۱ ژانویه شب های وحشتناک شروع شد که تا قیام مسیحی ادامه داشت.

کریسمس چه روزی است

اما چرخه جشن در ۲۴ دسامبر، در شب کریسمس آغاز شد. دو نسخه از منشأ چنین نامی وجود دارد: طبق یکی، “شب کریسمس” از کلمه “سوچن” می آید، نام کیک نان. از سوی دیگر – از “sochiv”، برنج یا آب جو با عسل. شب کریسمس آخرین روز ظهور بود و به ویژه سختگیرانه در نظر گرفته می شد: خوردن “تا اولین ستاره” غیرممکن بود. خانواده تمام روز را صرف آماده سازی برای تعطیلات در کار و نیایش می کردند و فقط هنگام غروب برای یک غذای روزه می نشستند.

غذاهای اصلی نان کریسمس (سوچن)، سوچیوو و فرنی برنج – کوتیا بود. حتماً آجیل، عسل، میوه های خشک، نوشیدنی های توت ها را سرو کنید. میزبانان به تعداد مهمان ها غذا یا دقیقاً ۱۲ غذا تهیه می کردند (با توجه به تعداد ماه های یک سال).

بخوانید  بهترین متخصص تغذیه در تهران برای مشاوره تغذیه و رژیم غدایی

از زمان بت پرستی، سنت دعوت از روح اجداد به غذای کریسمس حفظ شده است. خانواده یا به تعداد مرده ها کارد و چنگال روی میز می گذاشتند یا از هر ظرف کمی برای متوفی در ظرفی جداگانه می گذاشتند که یک شب مانده بود.

در همان غروب، آنها با نوشیدنی هایی که نماد اتحاد کل خانواده در یک غذای مشترک بود، به اطراف خانه های اقوام رفتند. سپس به مراسم شبانه در کلیسا رفتند. مردم معتقد بودند که دقیقاً در نیمه شب کریسمس آسمان باز می شود و خداوند هر درخواستی را می شنود.

در روسیه، بر خلاف سایر کشورهای اسلاو، گفتن فال و سرود در شب کریسمس مرسوم نبود – این مراسم معمولاً در شب کریسمس انجام می شد و در آستانه کریسمس ، فقط مداحانی دریافت کردند که با “اخبار تولد مسیح” – متون معنوی و آهنگ ها از خانه به خانه می رفتند.

غذای اصلی آنها نان تشریفاتی بود. پس از سال ۱۹۱۸، زمانی که تقویم میلادی در روسیه به تصویب رسید، تعطیلات ارتدکس ولادت مسیح و عیسی خداوند شروع به جشن گرفتن به ترتیب در ۷ و ۱۹ ژانویه کردند. سال نو به عنوان یک تعطیلات سکولار به سبک جدید به اول ژانویه منتقل شد و از چرخه کریسمس خارج شد.

تاریخ کریسمس ۱۴۰۲ / کریسمس چه روزی است ۲۰۲۴

تاریخ دقیق جشن کریسمس ۲۰۲۴ در تقویم شمسی برابر با روز دوشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۲ است.
تاریخ دقیق جشن کریسمس ۲۰۲۴ (میلاد حضرت مسیح) در تقویم میلادی مصادف با روز دوشنبه ۲۵ دسامبر سال ۲۰۲۳ است.
تاریخ دقیق روز کریسمس ۲۰۲۴ در تقویم قمری هم زمان با روز دوشنبه یازدهم جمادی‌الثانی سال ۱۴۴۵ است.

چرا برخی از مسیحیان کریسمس را در ۲۵ دسامبر و برخی در ۷ ژانویه جشن می گیرند؟

در واقع، همه مسیحیان: ارتدکس، کاتولیک و پروتستان کریسمس را در یک روز جشن می گیرند – ۲۵ دسامبر. اگرچه این تاریخ تولد عیسی مسیح مشروط است. در کتاب مقدس یا در هیچ سند دیگری یافت نمی شود.

بخوانید  سم زدایی از کف پا با دستگاه حقیقت دارد؟

۲۵ دسامبر در امپراتوری روم به طور سنتی یکی از مهم ترین تعطیلات – “روز خورشید شکست ناپذیر” جشن گرفته می شود. در آن زمان بود که تاریکی به طرز محسوسی فروکش کرد و ساعات روشنایی روز طولانی تر شد. برخی از مورخان می گویند برای کاهش تأثیر تعطیلات بت پرستان، در این روز جشن تولد “خورشید واقعی” – عیسی مسیح آغاز شد.

سنت جشن کریسمس در ۲۵ دسامبر در میان کاتولیک ها، ارتدکس ها و پروتستان ها تا به امروز باقی مانده است. با این حال، آنها این کار را در تقویم های مختلف انجام می دهند. در غرب – طبق گرگوری، بخشی از ارتدکس ها و پروتستان ها – طبق جولیان جدید، و به عنوان مثال، اکثریت در روسیه، گرجستان، صربستان و اوکراین – طبق تقویم ژولیانی.

چه چیزی مسیحیان را تقسیم کرد؟

مدت ها پیش، ژولیوس سزار تقویمی را معرفی کرد، تقریباً مشابه تقویم مدرن – جولیان. همه چیز عالی به نظر می رسید، اما تقویم کاملاً دقیق نبود. در واقع، زمین حدود ۱۲ دقیقه کندتر از آنچه رومیان باستان تصور می کردند به دور خورشید می چرخد. تقویم شروع به جابجایی کرد. کریسمس کم کم به بهار نزدیک می شود و عید پاک به تابستان نزدیک می شود! برای یک و نیم هزار سال، تقویم جولیان تا ۱۰ روز عقب مانده است. پاپ گریگوری سیزدهم فکر کرد و اصلاحی در تقویم جولیان آغاز کرد.

پاپ دستور داد برخی از سال‌هایی که قبلاً سال‌های کبیسه بودند به عنوان سال‌های غیر کبیسه «شمرده شوند». این تفاوت ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد – تا ۲۶ ثانیه در سال. برای جبران این تاخیر حتی دستور داد ۱۰ روز از دست برود و در سال ۱۵۸۲، بلافاصله پس از ۴ اکتبر، پانزدهم آمد! تقویم اصلاح شده را البته میلادی می نامیدند.

بخوانید  چگونه آی کیو (IQ) خود را بالا ببریم؟ 12 راهکار عملی + بررسی نظرات دانشمندان

اما همه کشورها به تقویم جدید تغییر نکرده اند. به ویژه، اوکراین، که بخشی از امپراتوری روسیه بود، مطابق با تقویم قدیمی، جولیان جشن می گیرند و بیشتر انگیزه ها سیاسی بود: “یک کاتولیک برادر ارتدوکس نیست” – آنها به امپراتوری اعتقاد داشتند. اما در طول انقلاب، جمهوری خلق اوکراین به تقویم جدید میلادی تغییر مسیر داد.

بلشویک ها نیز آن را معرفی کردند. اما کلیسا که به شدت به سنت پایبند بود، نمی خواست از کمونیست ها حمایت کند. شرایطی وجود داشت که مردم عادی شروع به زندگی بر اساس سبک جدید (تقویم گریگوری) کردند و کلیسا مطابق با قدیمی (ژولیان) ادامه یافت. نادرستی کلیسا – تقویم جولیان – در طول سال ها بیشتر شده است الان تا ۱۳ روز است.

بنابراین، هنگامی که کاتولیک ها کریسمس را در ۲۵ دسامبر طبق تقویم میلادی جشن می گیرند، طبق ژولیان فقط ۱۲ دسامبر است. کاتولیک های ارتدوکس اوکراینی و یونانی باید ۱۳ روز دیگر قبل از تولد مسیح صبر کنند. بنابراین، هنگامی که ۲۵ دسامبر در نهایت به تقویم جولیان (کلیسا) می رسد، سپس به تقویم میلادی، که بر اساس آن زندگی می کنیم، در حال حاضر ۷ ژانویه است و در سال ۲۱۰۰، به دلیل عدم دقت در تقویم جولیان، کریسمس در ۸ ژانویه خواهد بود!

چه چیزی مسیحیان را تقسیم کرد؟

چه تقویم هایی برای جشن کریسمس در جهان استفاده می شود؟

اکنون تقویم جولیان توسط کلیساهای ارتدوکس روسیه، گرجستان، صربستان، اورشلیم و همچنین کلیسای ارتدکس اوکراین (OCU) و کلیسای کاتولیک یونانی اوکراین (UGCC) همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.

کاتولیک های یونانی اوکراین که در آغاز قرن بیستم بخشی از لهستان بودند، به دلایل سیاسی به تقویم میلادی تغییر نکردند. مؤمنان اوکراینی نمی خواستند هویت خود را متفاوت از هویت لهستانی از دست بدهند. همچنین، کاتولیک های یونانی به دنبال حفظ ارتباط با اوکراینی ها بودند که بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند. این جشن در همان روز قرار بود به طور نمادین اوکراینی ها را در طرف های مختلف مرز متحد کند.

بخوانید  چگونه اضطراب و استرس خود را مدیریت کنیم؟ 11 راهکار عملی برای مدیریت اضطراب

جولیان جدید (تقویم جولیانی بهبودیافته) که تا سال ۲۸۰۰ کاملاً با میلادی مطابقت دارد، توسط ۱۱ کلیسای ارتدکس استفاده می شود که عمدتاً در اروپای غربی واقع شده اند. به عنوان مثال، کلیساهای ارتدوکس رومانیایی، بلغاری، لهستانی و کلیسای ارتدوکس سرزمین های چک و اسلواکی و همچنین کلیساهای ارتدوکس “یونانی”: قسطنطنیه (کلیسای پاتریارک جهانی)، اسکندریه، انطاکیه، هلاس، آلبانی.

اپیفانیوس متروپولیتن کیف و کل اوکراین گفت که اوکراینی ها می توانند در صورت تمایل می توانند کریسمس را طبق تقویم میلادی جشن بگیرند. همچنین در کلیسای ارتدکس اوکراین به اصلاح تقویم فکر خواهند کرد، مشروط بر اینکه اکثریت مؤمنان از آن حمایت کنند. اما در حال حاضر، سلسله مراتب کلیسا می ترسند که انتقال به یک تقویم جدید (میلادی) ممکن است باعث ایجاد تقابل و انشقاق در میان مؤمنان اوکراینی شود.

تاریخچه تعطیلات کریسمس

در این روز، مؤمنان تولد نوزاد عیسی از مریم مقدس را جشن می گیرند. بر اساس آموزه مسیحیت، پسر خدا در بیت لحم متولد شد. در اینجا بود که مریم باکره و شوهرش یوسف برای شرکت در سرشماری که توسط پادشاه یهودیه، هیرودیس کبیر انجام شد، آمدند.

تولد مسیح در بیت لحم توسط میکاه نبی بیش از هفت قرن قبل از خود واقعه پیش بینی شده بود. تولد عیسی توسط دو انجیل – حواریون متی و لوقا توصیف شده است. نظرات مورخان در مورد تاریخ دقیق میلاد مسیح متفاوت است. به عنوان تاریخ جشن کریسمس، ۲۵ دسامبر برای اولین بار توسط Sextus Julius Africanus در سالنامه ۲۲۱ مشخص شد.

بخوانید  ایا لمینت ناخن در بارداری ضرر دارد ؟

چرا نامیدن کریسمس “کاتولیک” کاملاً صحیح نیست؟

کریسمس در شب ۲۴-۲۵ دسامبر نه تنها توسط کاتولیک ها جشن گرفته می شود. همراه با آنها، این تعطیلات توسط پروتستان هایی که بر اساس تقویم میلادی زندگی می کنند، و همچنین ۱۱ کلیسای از ۱۵ کلیسای ارتدکس محلی در جهان که به تقویم جولیان جدید، که مصادف با میلادی است، جشن می گیرند و کریسمس، که معمولا “ارتدوکس” نامیده می شود، در شب ۶-۷ ژانویه توسط چهار کلیسای ارتدکس – روسی، گرجی، اورشلیم و صربستان جشن گرفته می شود.

علاوه بر آنها، صومعه های آتوس که طبق تقویم جولیان زندگی می کنند، و همچنین بسیاری از کاتولیک های آیین شرقی (به عنوان مثال، کلیسای کاتولیک یونانی اوکراین) و بخشی از پروتستان های روسیه کریسمس را در این زمان جشن می گیرند.

سنت های تعطیلات کریسمس

آماده شدن برای کریسمس از قبل شروع می شود – حدود یک ماه قبل. دوره قبل از کریسمس برای مسیحیان کلیسای کاتولیک و برخی از پروتستان ها ظهور نامیده می شود، این دوره شامل روزه، نماز و کمک به نیازمندان است. ظهور به انتظار معجزه کریسمس اختصاص دارد، در این زمان رویدادهای کریسمس مختلفی در اروپا برگزار می شود – نمایشگاه ها، نمایش ها، رویدادهای خیریه و غیره.

در شب کریسمس (۲۴ دسامبر)، مؤمنان به شدت روزه می گیرند. در این زمان، خدمات جشن در کلیساهای کاتولیک و پروتستان برگزار می شود، و سپس مسیحیان به خانه می روند و بر سر میز جشن می نشینند، که به طور سنتی شامل غذاهای گوشتی است – هر کشوری خود را دارد.

کریسمس را چگونه جشن می گیرند؟

در معابد و جوامع در عصر ۲۴ دسامبر و در سراسر ۲۵ دسامبر، توده های جشن برگزار می شود. طبق یک سنت دیرینه، گهواره هایی با آخور و مجسمه های مسیح شیرخوار و مادر خدا در داخل و خارج معابد نصب می شود.

بخوانید  9 مدل سقف کاذب موجود در بازار

در کریسمس نیز مرسوم است که به یکدیگر هدیه می دهند. این سنت بر اساس رویدادی است که در انجیل توصیف شده است: سه مرد خردمند که برای تعظیم به عیسی نوزاد آمده بودند هدایایی – طلا، کندر و مر را آوردند.

درخت صنوبر نصب شده و آراسته در خانه ها نمادی از تعطیلات در نظر گرفته می شود. این سنت در میان مردم ژرمن سرچشمه گرفت، جایی که صنوبر نماد زندگی و باروری در نظر گرفته می شد. با گسترش مسیحیت، صنوبر تزئین شده معنای جدیدی پیدا کرد: آنها شروع به نصب آن در خانه ها در ۲۴ دسامبر کردند. در نمادگرایی کریسمس، صنوبر به عنوان درخت بهشت و زندگی ابدی تفسیر می شود که مؤمن از طریق آدم جدید – عیسی مسیح به دست می آورد.

غذا های روز شکرگزاری

این فصل تعطیلات زمانی است که در مورد آنچه برای آن سپاسگزاریم فکر کنیم. طبق گفته For The Win، غذا یکی از آن نعمت هاست. با توجه به روح فصل و عشق بی پایان به لیست های آنلاین، این نشریه برداشت خاص خود را از غذاهای کلاسیک تعطیلات، از غذاهای مورد علاقه آمریکا تا کم طرفدار ترین غذای شکرگزاری را ارائه می دهد. امتیاز شما ممکن است متفاوت به نظر برسد.

۱ پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی بهترین و تنها غذای موجود در این لیست است که مردم نه تنها در تعطیلات، بلکه در سایر اوقات سال از خوردن آن لذت می برند. به گفته این نشریه، به استثنای روز شکرگزاری، هیچ کس در روزهای دیگر بوقلمون نمی خورد، اما همه بدون توجه به مناسبت، از پوره سیب زمینی لذت می برند. همانطور که Segodnya می نویسد، راز اصلی یک پوره خوب، فراوانی کره و شیر است باید در دمای اتاق باشد و شیر یا خامه – گرم، این کار باعث می شود پوره یکدست و بدون توده باشد.

بخوانید  انواع طراحی سازه های پارچه ای

۲ قیمه بوقلمون

نسخه نان پوره را می توان حداقل برای چند روز پس از عید شکرگزاری میل کرد. اگر بوقلمون بسیار بزرگ باشد، گاهی اوقات پر کردن داخل آن پخته نمی شود، بنابراین پس از پختن آن را جدا می کنند و به طور جداگانه آماده می کنند وسپس به آن سس اضافه می کنند.

واقعیت این است که با گذشت زمان، فیلینگ که در داخل بوقلمون پخته می شود، تبدیل به یک غذای کامل شده و به صورت جداگانه به عنوان غذای جانبی سرو می شود. قیمه سنتی بوقلمون روز شکرگزاری شامل نان با پیاز، کره و سبزیجات است. گاهی سوسیس یا گوشت چرخ کرده در آنجا اضافه می شود.

غذا های روز شکرگزاری

۳ سس

این غذا از نظر فنی یک غذا نیست، اما به گفته این نشریه، سس خوشمزه دلیل این واقعیت است که “نیمی از چیزهای موجود در این لیست خوراکی هستند.” بوقلمون با سس بسیار خوشمزه تر از بدون آن است و خود سس فوق العاده است. گریوی سس غلیظی است که مستقیماً در هنگام تهیه غذا از آب ترشح شده محصولات پخته شده به دست می آید. می توان آن را بیشتر با آرد یا نشاسته غلیظ کرد. این سس را هنگام سرو هم خود ظرف و هم در کنار ظرف روی آن می ریزند.

۴٫ کاسرول سیب زمینی شیرین (سیب زمینی شیرین آب نبات)

سیب زمینی شیرین یک غذای زیبا و سالم است که طعم و بافت دلپذیری دارد. با این حال، در روز شکرگزاری، به عنوان یک قاعده، یک کاسه سیب زمینی شیرین با شکر قهوه ای، گل ختمی و کره اماده می شود. ممکن است مانند یک سیب زمینی شیرین نباشد، اما یک چیز خوشمزه است.

۵٫ رول

یک نوع آن نان ذرت است که معمولاً با غذاهای مکزیکی (خورش، سوپ، فلفل قرمز)، غذاهای ایالات جنوبی آمریکا (گوشت سرخ شده، پوره سیب زمینی) سرو می شود. در ایالت های شمالی، نان ذرت معمولاً به عنوان کیک با شربت افرا شیرین خورده می شود.

بخوانید  رابطه شاخص آلودگی هوا تهران و تعطیلی مدارس چیست ؟

۶٫ پنیر مک اند

این یک ترکیب ساده اما همیشه برد-برد از پاستا، پنیر و سس بشامل است. ماکارونی و پنیر هم در روزهای هفته و هم در روزهای تعطیل تهیه می شود. گزینه شکرگزاری – ماکارونی و پنیر در فر. این یک وعده غذایی مقوی است که همیشه می تواند افراد زیادی را سیر کند.

۷٫ پای کدو حلوایی

برای دسر، آمریکایی ها تارت شیرینی شور را با پر کردن کدو تنبل تند می پزند و آن را با خامه فرم گرفته سرو می کنند. معمولاً برای این پای از پوره کدو تنبل کنسرو شده استفاده می شود، اما خودتان هم می توانید آن را درست کنید. پای کدو تنبل یک غذای فوق العاده خوشمزه است که در تمام طول سال مشتاقانه منتظر آن هستیم، اما به ویژه در تعطیلات بسیار خوب است.

۸٫ سس کرن بری

اگرچه می توان آن را در سوپرمارکت خرید، سس کرن بری خانگی بسیار خوشمزه تر است که سرد با بوقلمون سرخ شده سرو می شود. مواد اضافی پوست، ادویه جات ترشی جات و در برخی دستور العمل ها، پیاز سرخ شده است. زغال اخته طعمی ترش و شیرین و کمی ترش دارد که بوقلمون را کاملاً تحریک می کند.

۹٫ قابلمه لوبیا سبز

بیش از ۶۰ سال است که یکی از مکان های کلیدی میزهای تعطیلات را اشغال کرده است. از سس بشامل، لوبیا بلانچ شده و قارچ سرخ شده با پیاز تهیه می شود. همه مواد را در قالب مخلوط کرده و تا زمانی که قهوه ای طلایی شود، پخته می شود.

بهترین هدیه برای سال نو

دسته “بهترین” غیر قابل تعریف است – هدیه عالی برای هر شخصی متفاوت است. کسی اسکی را دوست دارد و ترجیح می دهد یک لباس ورزشی جدید تهیه کند، در حالی که کسی عاشق خواندن کتاب است و با نسخه کلکسیونی نوشته های تولستوی خوشحال می شود. اما یک چیز را با اطمینان می دانیم – هدیه باید با روح و توجه به سرگرمی های فرد انتخاب شود و اگر می ترسید حدس نزنید، از او بخواهید فهرست آرزوها را تهیه کند و خواسته هایی را از این لیست برآورده کند.

بخوانید  چند نکته مهم برای  یادگیری  موسیقی که نمیدانستید!

هدیه برای سال نو

مجموعه RingString برای ایجاد یک تصویر با نخ از یک عکس

چنین هدیه غیر معمولی را می توان برای سال نو به مادر، خواهر، همکار یا بهترین دوست شما ارائه داد. یک کیت برای ایجاد تصاویر با نخ، شب های خانه را راحت تر و جالب تر می کند. کیت از قبل همه چیزهایی را که برای مونتاژ تصویر نیاز دارید دارد. برای شروع ایجاد شاهکار خود، کافی است یک محل کار آماده کنید، یک مجموعه باز کنید و هر عکسی را در وب سایت رسمی سایت معتبر آپلود کنید. شما می توانید پرتره یا عکس خانوادگی، عکس کودک یا عکسی از سفر ماه عسل خود را انتخاب کنید.

فلوراریوم

یک هدیه جالب برای سال نو ۲۰۲۵ که به طور فعال در بین کسانی که به راحتی در خانه حساس هستند محبوبیت پیدا می کند. فلوراریوم شبیه یک ظرف دربسته است که از شیشه یا سایر مواد شفاف ساخته شده است. برای نگهداری و پرورش گیاهانی مانند ساکولنت، کاکتوس یا خزه طراحی شده است. چنین هدیه ای برای کسانی که دوست ندارند زمان زیادی را برای آبیاری و مراقبت از گل های داخلی صرف کنند جذاب خواهد بود.

چاپگر عکس قابل حمل

یک چاپگر جیبی به شما این امکان را می دهد که از عکس های مورد علاقه خود نه تنها در فید اینستاگرام لذت ببرید. این گجت از طریق فناوری NFC یا بلوتوث با تلفن همراه هماهنگ می شود و تنها با چند کلیک می توانید قاب مورد علاقه خود را برای چاپ ارسال کنید. کارتریج را با کاغذ خود چسب پر کنید و دیوارها، آینه ها و درب لپ تاپ را با بهترین سلفی ها و عکس های گروهی خود تزئین کنید.

بخوانید  سنگ نمای ساختمان و چه کاربردی دارد + انواع آن

کارت پستال دست ساز

ایجاد یک کارت پستال با استفاده از تکنیک scrapbooking زمان زیادی نمی برد – فقط مواد لازم را در یک فروشگاه لوازم التحریر خریداری کنید و در مورد طرح تصمیم بگیرید.

برای ایجاد یک کارت سال نو، شما نیاز دارید:

  • کاغذ کرافت یا مقوای تک رنگ برای پایه؛
  • کاغذ نازک با چاپ سال نو؛
  • تزئینات تزئینی مانند دکمه یا روبان؛
  • نوار چسب یا چسب دو طرفه.

قبل از شروع کار، تمام ابزارها را روی میز قرار دهید و یک ترکیب اولیه از کارت پستال بسازید – به این فکر کنید که چه چیزی و کجا بهتر است بچسبانید. سعی کنید روی عناصر سال نو تمرکز کنید. به عنوان مثال می توانید جلد را با سوزن های صنوبر واقعی تزئین کنید – سپس یک کارت پستال تزئینی حجیم دریافت خواهید کرد که هیچ کس قطعاً در فروشگاه پیدا نمی کند.

ژاکت بافتنی

ژاکت یک هدیه کلاسیک است. با بافتن ژاکت مورد نظر خود با رنگی جذاب و مدلی منحصر به فرد طرف مقابل خود را شاد کنید. در واقع هدیه دادن این نوع از هدایا به مخاطب این حس را القا می کند که انقدر برای او مهم بوده اید که زمان و سلیقه خود را برای شادی شما صرف کرده است.

هدایای لوکس برای سال نو

برای کسانی که به شما نزدیک هستند، یک هدیه سال نو باید خاص و منحصر به فرد باشد. برای خانم ها، عطر، جواهرات یا هدایای نقدی یا لوازم آرایشی مورد علاقه طرف مقابل می تواند مناسب باشد. به عنوان هدیه ای برای سال نو، می توان ساعت، ادو تویلت یا کیف پول چرمی را به مردان تقدیم کرد.

برای مادر، هدیه ای برای سال نو می تواند یک جعبه جواهرات زیبا باشد. چوبی، سنگی، دست ساز – امروزه انتخاب زیادی از چنین کالاهایی هم در اینترنت و هم در فروشگاه ها وجود دارد.

برای انتخاب هدیه سال نو برای پدرتان، می توانید از علایق و سرگرمی های او شروع کنید. لوازم جانبی ماهیگیری، مجموعه جدیدی از ابزار ماشین یا … و همراه با احساسات مثبت تقدیم او کنید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×