» دانستنی ها » اسید معده کدام حیوان فلز را ذوب میکند , قوی ترین اسید معده مال چه حیوانیست؟
اسید معده کدام حیوان فلز را ذوب میکند , قوی ترین اسید معده مال چه حیوانیست؟
دانستنی ها - سرگرمی

اسید معده کدام حیوان فلز را ذوب میکند , قوی ترین اسید معده مال چه حیوانیست؟

تیر 11, 1402 210309

اسید معده کدام حیوان فلز را ذوب میکند : پرنده مرده خواری که معده اش در برابر میکروب ها و باکتری های گوشت های اجساد فاسد که میخورد مصونیت دارد سبب شده است که محققان به تحقیق درباره ژن ها و معده این پرنده بپردازند.

اسید معده کدام حیوان فلز را ذوب میکند , قوی ترین اسید معده مال چه حیوانیست؟
اسید معده کدام حیوان فلز را ذوب میکند ؟

نتایج تحقیقات محققان نشان داده است اسید معده کرکس ها به طور خارق العاده ای قدرتمند است. به نحوی که تحقیقات به این نتیجه رسیده است که این معده جانور آنقدر قوی است که می تواند فلزات و و استخوان ها را ذوب کند.

تحقیقات محققین بر روی اسید معده کرکس

همان گونه که بیان شد محققان از تحقیقات اسید معده کرکس این پرنده لاشه خور به شگفت آمده بودند. محققان به این نتیجه رسیدند که دلیل اصلی مصونیت کرکس ها از باکتری گوشت های فاسد و آلوده تنها ژن های این پرنده ها است. محققین موسسه علوم و تکنولوژی کشور کره جنوبی با بررسی های روی کرکس های لاشه خوار توانستند توالی ژنی که به سبب تولید اسید معده این جانور می شود را کشف کنند.

بخوانید  راهکار های حفاظت از چشم ها در استفاده از مانیتور با 7 راهکار طلایی

جان باک، یکی از متخصصین علوم ژنتیک از دانشگاه السون کشور جنوبی آین گونه بیان می کند:《دستگاه گوارش و سیستم ایمنی پرنده کرکس در مقایسه با جانداران دیگر مقاومت بسیاری دارد. به طوری که در تحقیقات انجام شده معلوم گردید که این جاندار در موارد زیر کاملا مصونیت دارد:

· عوامل بیماری زا در لاشه حیوانات

· لاشه های میکروارگانیسم و فاسد

· لاشه های باسیلوس آنتراسیس که سبب کزاز، ویروس هاری و سیاه زخم می شود.》

همچنین این محقق ادامه می دهد:《اسید معده این جانور به طور باور نکردنی آنقدر قوی است که قادر است استخوان ها و حتی فلزات را نیز ذوب کند.》

این پرنده با بال سه متری خود در طبقه بزرگ ترین پرنده جهان قرار دارد. محققان با مقایسه این پرنده با عقاب سر سفید کشور آمریکا به این نتیجه دست پیدا کردند که هر دو از ژنتیکی بسیار مشابه و به احتمال بسیار زیاد نیای مشترک آنها در ۱۸ میلیون سال گذشته منقرض شده است.

کرکس با معده ای از مواد مذاب فلزات و نحوه تغذیه آن

بجز هما که از خانواده کرکس است و از مغز استخوانی که در استخوان مردگان می باشد باقی کرکس ها غذای خود را از لاشه جانوران مرده تامین می کنند. این جانداران معمولا پوست لاشه مرده را با منقار نیرومند خود می درند. اما اگر پوست لاشه مرده به قدر کلفت و ضخیم باشد که منقار این پرندگان قادر به دریدنش نباشند منتظر آمدن مرده خوار نیرومند تر خواهند بود تا او این کار را انجام دهد.

بخوانید  چرا ماشین لباسشویی بوش بخریم ؟

مرده خوار ها به ندرت به جانوران سالم و تندرست حمله می کنند. ولی امکان دارد حیوانی که بیمار یا زخمی است را بکشند. این پرندگان با ارزش برای پیشگیری از عفونت زایی و گندیدگی مردار ها بسیار سودمند هستند به ویژه در مناطق گرمسیر. اسید معده این پرنده ها دارای PH برابر با ۱ و بسیار نیرومند است. به کمک همین اسید که در معده کرکس است او را از باکتری های سم بوتولینوم، وبا و سیاه زخم که برای مرده خوار های دیگر بسیار کشنده است امان نگه می دارد.

اسید معده کدام حیوان فلز را ذوب میکند , قوی ترین اسید معده مال چه حیوانیست؟

کرکس های امروزه اغلب زمانی که تهدید می شوند احساس استفراغ دارند و استفراغ می کنند. جالب است بدانید همین استفراغ مانند اسلحه برای آنها عمل می کند. بدین صورت که آنها استفراغ خود را پرتاب می کنند. این استفراغ به کرکس ها کمک می کند معده خود را سبک کرده و پرواز کردن را آسان می کنند و به آسانی بگریزند. همچنین استفراغ در بیشتر موارد توجه شکارچی را جذب کرده و مانند یک وسیله دفاعی به گریختن کرکس ها کمک می کند. کر کس ها روی پاهای خود مدفوع را دفع می کنند. دفع روی پاها برای کرکس مزیت هایی دارد که می توان به:

بخوانید  نکات مهم نگهداری و افزایش طول عمر تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی

· اسید اوریک موجود در مدفوع کرکس، باکتری هایی را که از جسد مرده بر روی پاهای این پرنده تجمع کرده است را از بین می برد.

· با تبخیر آبی که در درون مدفوع کرکس وجود دارد سبب خنک شدن رگ های خونی و پاهای کرکس ها می شود.

آیا معده کرکس گلوله را نیز هضم می کند؟

سیستم گوارشی پرنده لاشه خور کرکس ها، به قدری قوی است که در برابر خطرهای بیولوژیکی چون میکروارگانیسم، سیاه زخم، وبا و طاعون مقاومت می کند.

این سیستم گوارشی موجود در بدن کرکس ها دارای دو ابزار بسیار مهم است.

· داشتن معده ای با اسید معده بسیار قدرتمند که اگر با لاشه مرده گلوله را نیز بخورد قطعا گلوله در دستگاه گوارشی آن هضم خواهد شد.

· پرتاب کردن ماده بد بو و اسیدی به سوی افراد یا موجوداتی که آنها را تهدید می کنند.

در بدن کرکس ها باکتری های سمی ابزار ناکارآمد است. ۴۰ درصد از باکتری های که با لاشه وارد بدن کرکس می شوند و بسیار سمی هستند و همچنان در سیستم گوارشی آنها خواهند ماند. بدون اینکه این باکتری های سمی موجود در دستگاه گوارشی تاثیر منفی و نامطلوبی بر بدن او داشته باشند و یا در بدن این پرنده کاری از پیش ببرند.

بخوانید  دیزل ژنراتور منبع برق مطمئن و پایدار

اسید معده کرکس ها و میزان سازگاری آن با محیط زیست

کرکس ها به دلیل داشتن امتیاز و توانای تولید اسید معده ای قدرتمند خود در پاکسازی طبیعت از انواع جنازه های مرده به خوبی انجام می دهند. اما در چند سال اخیر با کاهش بسیار چشمگیری از این نعمت الهی مواجه شده ایم. اگر این شرایط همچنان ادامه یابد بدون شک آنها را از دست خواهیم داد. با نبود این پرندگان شاهد بروز بیماری های فراوانی در میان طبیعت و جوامع انسانی خواهیم بود.

حتما بارها عبارت همای رحمت را شنیده اید؟ هما در اسطوره های ایرانی جایگاه بلند و ویژه ای دارد. گفته می شود اگر سایه همای سعادت بر سر هر فردی قرار گیرد به کامرانی و سعادت خواهد رسید. در حقیقت همای سعادت همان مرغ استخوان خوار که از خانواده کرکس است و از ویژگی بزرگ بودن برخوردار است. این مرغ استخوان خوار غذای اصلیش مغز استخوان لاشه مرده است.

این پرنده های با ارزش نقش مهم و حیاتی در اکوسیستم دارند. به طوری که در مبارزه با بیماری و پاک سازی محیط زیست که از وظایف این پرنده ها در طبیعت است بسیار موثر هستند. اما متاسفانه افراد زیادی فکر می کنند این پرنده ها بسیار کثیف و چندش آور هستند. بر طبق همین افکار نادرست به آنها تیراندازی می کنند.

بخوانید  rf تیروئید چیست ؟ 10 نکته در مورد آر اف یا سوزاندن ندول های تیروئید که نمی دانید

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×