» دانستنی ها » هرآنچه باید درباره ماساژ تایلندی بدانید
ماساژ
دانستنی ها

هرآنچه باید درباره ماساژ تایلندی بدانید

بهمن 1, 1402 60351

تابه‌حال برای‌تان پیش آمده است که حس کنید همه انرژی‌تان یکباره تمام شده است؟ انگار تمام بدن‌تان درد می‌کند و نمی‌توانید حتی یک قدم بردارید! اگر جواب‌تان به این سؤال مثبت است، ماساژ تایلندی همان چیزی است که به آن نیاز دارید!

ماساژ تایلندی یا تای ماساژ یک روش درمانی باستانی است که موجب آرامش و تسکین عمیق جسم و روان می‌شود. اگر دوست دارید تور تایلند نوروز ۱۴۰۳ را بخرید و ماساژ را در این کشور تجربه کنید، در این مطلب قرار است تمام اطلاعات لازم درباره ماساژ تایلندی را در اختیارتان بگذاریم.

ماساژ تایلندی چیست؟

ماساژ تایلندی ترکیبی از یوگای اسیستید (یوگای کمکی) و تکنیک‌های ماساژ شیاتسو است. درمانگر با استفاده از دست‌ها و پاهای خود حرکات کششی یوگا را انجام می‌دهد و فشاری متمرکز را به نقاط خاصی از بدن درمان‌جو وارد می‌کند.

بخوانید  بهترین تولید کننده سینی کابل گالوانیزه در ایران

تفاوت ماساژ تایلندی با تکنیک های دیگر

این روش درمانی به دلیل فعال‌تر بودن و استفاده از پاهای درمانگر برای کشش بدن با ماساژ سوئدی، بافت عمیق، سنگ داغ و آروماتراپی تفاوت‌های قابل توجهی دارد. مهم‌ترین تفاوت آن‌ها تکنیک انجام و فلسفه پیدایش آن است. تمرکز این روش بر سادگی، راحتی و تعامل فعال بین ماسور و درمان‌جو خواهد بود.

تاریخچه ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی که قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد، توسط دکتر شیواگو کومارپاج پزشک شخصی پادشاه هند، بنیان‌گذاری شد. شیواگو در تایلند به عنوان پدر پزشکی شناخته می‌شود و اغلب درمانگرها قبل و بعد از ماساژ به او ادای احترام می‌کنند.

چرا ماساژ تایلندی محبوب است؟

یک نکته را قبل از استعلام قیمت تور تایلند و سفر به این کشور باید بدانید: فقط افرادی که ماساژ تایلندی را تجربه کرده‌‌اند می‌دانند چرا این ماساژ تا این حد محبوب است. ترکیبی خوشایند از راحتی، مهارت درمانگر، حفظ حریم شخصی و فواید درمانی، روح و تن شما را به آرام‌ترین سطح می‌برد و خستگی و فشار را از روی شما برمی‌دارد.

  • راحتی و سهولت: در ماساژ تایلندی نیازی به استفاده از میز ماساژ نیست و شما به سادگی روی یک تشک بر روی زمین دراز می‌کشید.
  • مهارت و تخصص درمانگران: درمانگران ماساژ تایلندی به خوبی آموزش دیده و با نواحی کلیدی بدن آشنا هستند.
  • حفظ حریم شخصی و راحتی: از آن‌جایی که نیازی به درآوردن لباس‌ها نیست، این ماساژ برای افرادی که نسبت برهنگی در مقابل دیگران احساس ناراحتی می‌کنند مناسب است.
  • فواید درمانی: ماساژ تایلندی با تمرکز بر کشش و حرکات یوگا به افزایش انعطاف‌پذیری، کاهش تنش در مفاصل و ماهیچه‌ها و بهبود جریان خون کمک می‌کند.
بخوانید  علت پف نکردن کیک چیست ؟ 7 دلیل که باعث می شود کیک شما پف نکند

انواع ماساژ تایلندی چیست؟

ماساژ تایلندی به چند روش مختلف انجام می‌شود که هرکدام خصوصیات و تکنیک‌های منحصربه‌فرد خود را دارند:

  1. ماساژ تایلندی سنتی: این نوع ماساژ شامل کشش‌ها و فشارهای عمیق است که شباهت زیادی به آساناهای یوگا دارد.
  2. ماساژ تایلندی با روغن: استفاده از روغن‌های مخصوص ماساژ بسیار مرسوم است. این شیوه درمانی نرم‌تر و ملایم‌تر از ماساژ تایلندی سنتی انجام می‌گیرد.
  3. ماساژ فوت تایلندی: تکنیک‌های فشار و کشش برای تحریک نقاط رفلکسولوژی در پاها به کار گرفته می‌شود که می‌تواند تأثیرات مثبتی بر سلامت کلی داشته باشد.
  4. ماساژ آروماتراپی تایلندی: در این شیوه ترکیبی از تکنیک‌های ماساژ تایلندی و استفاده از اسانس‌ها و روغن‌های معطر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  5. ماساژ تایلندی سر و گردن: این‌جا درمانگر بر ناحیه سر، گردن و شانه‌ها تمرکز می‌کند. این روش برای تسکین سردرد، تنش‌های عضلانی گردن و شانه‌ها فوق‌العاده است.
  6. ماساژ تایلندی با استفاده از کیسه‌های گیاهی: ماسور کیسه‌های گیاهی گرمی را که حاوی ترکیبات معطر و درمانی هستند روی نقاط کلیدی بدن قرار می‌دهد تا به تسکین درد و بهبود گردش خون کمک کند.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی چگونه انجام می شود؟

در ماساژ تایلندی درمانگر ترکیبی از فنون مختلف را به کار می‌برد. هدف از این حرکت‌ها شل کردن عضلات، افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل و تسریع گردش خون برای رسیدن به آرامش و تعادل جسم و روان است.

  • آماده‌سازی محیط: ابتدا محیط آرام و راحتی برای شما آماده می‌شود. معمولاً یک تشک یا مت روی زمین گذاشته می‌شود تا راحت دراز بکشید.
  • پوشیدن لباس مناسب: باید لباس‌های راحت و گشادی بپوشید که امکان حرکت آسان را برای شما فراهم کند.
  • شروع ماساژ: ماساژ معمولاً با کشش‌های آرام و فشارهای ملایم شروع می‌شود. ماسور از دست‌ها، آرنج‌ها، زانوها و حتی پاهای خود برای اعمال فشار و انجام کشش‌ها استفاده می‌کند.
  • کار روی خطوط انرژی و نقاط کلیدی: تمرکز بر خطوط انرژی بدن و نقاط کلیدی (سِن) است. ماسور با فشار و کشش این خطوط را تحریک و به جریان انرژی در بدن کمک می‌کند.
  • کشش‌های یوگایی: این کشش‌ها به افزایش انعطاف‌پذیری و کاهش تنش کمک می‌کنند.
  • تکنیک‌های تنفس: ماسور تکنیک‌های تنفسی خاصی را به کار می‌گیرد تا به تنفس شما کمک کند.
  • پایان: ماساژ با کشش‌ها و فشارهای آرام به پایان می‌رسد.
بخوانید  درمان زخم و پانسمان زخم در منزل

ماساژ تایلندی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان یک جلسه ماساژ تایلندی معمولاً به عوامل مختلفی از جمله نیازها و ترجیحات فردی مشتری و همچنین سیاست‌ها و شیوه‌های کاری ماساژور بستگی دارد. اما به طور کلی، یک جلسه ماساژ تایلندی معمولاً بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

مزایای ماساژ تایلندی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید این ماساژ را در کشور زیبای تایلند تجربه کنید، قبل از خرید تور خارجی باید از مزایای آن اطلاع داشته باشید. همه کسانی که این شیوه درمانی را تجربه کرده‌اند معتقدند که ماساژ تایلندی تاثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت جسم و روان دارد. بعضی از این تاثیرات را که حتی در تحقیقات علمی اثبات شده‌اند لیست کرده‌ایم.

  • رفع سردرد: ماساژ تایلندی می‌تواند در کاهش شدت سردردهای میگرنی و تنشی مؤثر باشد.
  • درمان کمردرد: ماساژ تایلندی به عنوان یک روش غیردارویی مؤثر در کاهش درد کمر شناخته شده است.
  • کاهش استرس: این شیوه درمانی با استفاده از فشار و تکنیک‌های کششی به کاهش سطح استرس کمک می‌کند.
  • افزایش سطح انرژی: تحقیقات نشان داده‌اند که ماساژ تایلندی می‌تواند انرژی و تمرکز ذهنی را افزایش دهد. این نوع ماساژ بر خطوط دوازده‌گانه انرژی تمرکز دارد و می‌تواند جریان انرژی را آزاد کند.
  • بهبود گردش خون: ماساژ تایلندی با استفاده از حرکات کششی می‌تواند به بهبود گردش خون و اکسیژن‌رسانی به بافت‌های بدن کمک کند.
  • افزایش دامنه حرکتی: کشش‌های ملایم و تدریجی در ماساژ تایلندی به افزایش انعطاف‌پذیری و دامنه حرکتی کمک می‌کنند.
بخوانید  راه های خوشتیپ تر شدن برای خانم ها

آشنایی با عوارض ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی مزایای بسیاری دارد، اما بعضی از تکنیک‌های آن برای افرادی که مشکلات زمینه‌ای دارند مناسب نیست. اگر یک یا چند مورد از موارد زیر را دارید حتماً‌ قبل از اقدام برای ماساژ از پزشک‌تان اجازه بگیرید:

  • فشار خون بالا
  • دیابت
  • بیماری قلبی
  • پوکی استخوان
  • بیماری‌های عصبی
  • بیماری عروق کرونر

اگر مراحل درمان سرطان را پشت‌سر می‌گذارید یا باردار هستید هم این ماساژ برای شما خطرناک است.

ماساژ تایلندی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر بیماری خاصی ندارید یا در گروه‌های پرخطری مثل سالمندان یا زنان باردار قرار نمی‌گیرید، این ماساژ برای شما عالی است. به طور کل ماساژ تایلندی برای افراد زیر مناسب است:

  • افرادی که می‌خواهند استرس روزمره را کاهش دهند
  • کسانی که تنش عضلانی دارند
  • افرادی که به دنبال بهبود جریان خون و انرژی در بدن خود هستند
  • کسانی که به دنبال تجربه آرامش‌بخش و ریلکسی هستند

ماساژ تایلندی

خرید تور تایلند از آژانس الفبای سفر

تجربه ماساژ تایلندی در محیط بومی و اصیل آن، خاطره‌ای است که هرگز فراموش نمی‌کنید. این روش درمانی فوق‌العاده آرامش و صلح را برای شما به ارمغان می‌آورد و خستگی را از تن‌تان بیرون می‌کند. اگر احساس خستگی می‌کنید، اگر سردرد امان‌تان را بریده یا نیاز به آرامش دارید، این فرصت را از خودتان دریغ نکنید. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت الفبای سفر و خرید تور تایلند، ماساژ تایلندی را با درمانگران بومی و حرفه‌ای تجربه کنید.

بخوانید  محتوا مارکتینگ، فضای امن و قابل اعتماد برای نویسندگان محتوای متنی

آژانس مسافرتی و گردشگری الفبای سفر به عنوان یکی از بهترین برگزارکنندگان تورهای مسافرتی، تمام مراحل سفر شما را برنامه‌ریزی می‌کند تا بتوانید در کمال آرامش از تفریح، خرید و ماساژ لذت ببرید. برای خرید تور تایلند و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن ۰۲۱۴۹۳۵ تماس بگیرید.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×