» ایمپلنت » ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟
ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟
ایمپلنت - دندانپزشکی - مقالات

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

دی 26, 1402 130345

 

ایمپلنت دندان یکی از روش های درمانی و جایگزین مدرن برای بریج و پروتز ها می باشد. ایمپلنت دندان به کمک جراحی در استخوان فک قرار داده می شود. پس اتصال مستقیم و محکمی که یک یا چند دندان به فک را ایمپلنت دندان می گویند. طراحی دندان ها به دلخواه بیمار و متناسب با رنگ دندان ها و نوع و حالت آنها انجام می شود. ایمپلنت دندان از طریق فرایند استخوان سازی با استخوان فک بیمار جوش می خورد که در سلول استخوانی فک به سطح فلزی ایمپلنت متصل می شود؛ اما انجام ایمپلنت دندان به چقدر زمان احتیاج دارد.

زمان لازم برای عمل ایمپلنت دندان چقدر است؟

عمل کامل ایمپلنت دندان کمی زمانبر است اما نتیجه آن داشتن دندان های سالم و لبخندی زیبا تر است. قرار دادن پایه ایمپلنت در استخوان فک حدودا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد. البته این زمان تقریبی است و ممکن است عمل جراحی همزمان با برداشتن دندان باشد. در این صورت عمل ایمپلنت ممکن است یک ساعت یا بیشتر نیز ادامه پیدا نماید. از زمان عمل ایمپلنت دندان و کاشت پایه تیتانیومی ایمپلنت در استخوان تا جوش خوردن به استخوان فک ۳ تا ۲ ماه زمان لازم است. دندان هایی که آسیب دیده است برداشته خواهد شد و تا مرحله ترمیم ایمپلنت دندان تاج به صورت موقت کاشته می شود تا فرد بدون دندان نباشد.

بخوانید  انواع ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

ایمپلنت دندان نیز از عمل های دردآور است. معمولا افراد برای نرفتن به دندانپزشکی دلیل درد آور بودن عملیات دندانپزشکی را بهانه می آورند. لازم به یادآوری است که در کلینیک تخصصی دندان با آدرس اینترنتی orthodonticco.com در تمامی خدمات ارائه دهنده از مواد و داروهای بی حسی استفاده خواهد کرد. همچنین عمل های درد آور را به صورت بیهوشی کامل انجام می دهد تا بیمار هیچ دردی را تحمل ننماید. ایمپلنت دندان در بیهوشی یک راه حل فوق العاده می باشد که برای جبران دندان های از دست رفته انجام می شود. همچنین عمل در بیهوشی باعث سرعت العمل پزشک و نتیجه عالی تر خواهد شد. ( همچنین بخوانید: مراحل ایمپلنت دندان )

ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان دارای مزایایی است که قطعا افرادی که از این روش جبران دندان های از دست رفته استفاده کرده اند، راضی بوده اند. از مزایای ایمپلنت دندان به شرح زیر است:

  • زیبایی ظاهری اولین مزیت ایمپلنت دندان می باشد. لبخند زيبا و افزایش اعتماد به نفس در صحبت کردن و خندیدن نیز از مزیت های فوق العاده این عمل می باشد.
  • جویدن غذا؛ جویدن کامل غذا باعث هضم زودتر غذا می شود. افرادی که از ایمپلنت دندان استفاده کرده اند به راحتی غذای خود را جویده و از آن لذت می برند.
  • بهبود در گفتار؛ پروتزهایی که در دهان کاشت می شوند در دهان می لغزند و این عامل تاثیر سوء بر گفتار افراد خواهد گذاشت؛ اما ایمپلنت این مشکل را ندارد و مانند دندان های خود فرد است.
  • دوام و ماندگاری دندان؛ ایمپلنت دندان از نظر مقاومتی دارای استحکام عالی است و تا سال های سال ماندگاری دارد. حتی ممکن است تا پایان عمر فرد نیز دوام داشته باشد. نیاز است از این دندان ها مانند دندان های طبیعی مراقبت شود. هرچند وقت یکبار نیز به پزشک معالج مراجعه کرد تا دوام و سلامت آنها چک شود.
بخوانید  برای خرید کامپوزیت به کجا باید مراجعه کرد؟

آیا در ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان است؟

نیاز به پیوند استخوان در ایمپلنت دندان بستگی به ضخامت استخوان فک بیمار دارد. چنانچه استخوان فک بیمار دارای ضخامت کافی نباشد و بسیار نرم باشد لازم است قبل از انجام عمل ایمپلنت دندان پیوند استخوان صورت بگیرد. تشخیص پیوند استخوان فک نیاز به تجربه و مهارت پزشک معالج دارد. نیاز به پیوند استخوان به دلیل جویدن است که این عمل فشار زیادی را به استخوان وارد می کند. پیوند استخوان به فک می توان از استخوان طبیعی بدن فرد که از جایی دیگر از بدن برداشته خواهد شد و یا از استخوان های مصنوعی استفاده شود.

عمل پیوند استخوان باعث می شود تا ساختار محکمی را برای ایمپلنت دندان فراهم نماید. در صورت پیوند استخوان ممکن است علاوه بر زمان یاد شده در متن فوق برای عمل ایمپلنت دندان به چند ماه برای رشد استخوان پیونده شده نیاز باشد. البته اگر افراد به استخوان کمی نیاز پیدا نماید در زمان عمل کاشت ایمپلنت دندان این عمل نیز صورت می گیرد. متخصص دندان پزشکی با داشتن تجربه و مهارت و تشخیص درست در این زمینه نتیجه عالی و عملی موفق را انجام خواهد داد. برای داشتن عمل موفق ایمپلنت دندان به سایت اینترنتی orthodonticco.com مراجعه فرمایید تا راهنمایی های لازم در این زمینه را داشته باشید. همچنین جهت اطلاع از هزینه های دندانپزشکی ۱۴۰۱ می توانید به صفحه قیمت دندانپزشکی ۱۴۰۱ و یا صفحه هزینه ایمپلنت دندان مراجعه فرمایید.

بخوانید  پودر استخوان چیست و چه کاربردی دارد ؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×