» ایمپلنت » ایمپلنت فوری چیست؟ مزایا و معایب این روش
پر کردن جای خالی دندان با ایمپلنت
ایمپلنت

ایمپلنت فوری چیست؟ مزایا و معایب این روش

آذر 5, 1402 20351

در مورد ایمپلنت فوری چه می دانید؟

ایمپلنت فوری برای چه افرادی مناسب است؟ مزایا و معایب آن چیست؟ در چه مواقعی می توان از این روش استفاده کرد؟ ایمپلنت معمولی و فوری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ و قیمت آن به چه صورت است؟ اگر شما هم قصد کاشت دندان دارید بهتر است با مفهوم ایمپلنت فوری آشنا شوید. همانطور که می دانید، کاشت ایمپلنت روش بسیار خوبی برای پر کردن جای دندان از دست رفته می باشد. داشتن دندان هایی سالم و مرتب به لبخند و چهره شما زیبایی می بخشد. ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد و تعیین نوع آن به نظر دندانپزشک بستگی دارد.

در واقع، متخصص ایمپلنت با توجه به شرایط بیمار و محل کاشت دندان بهترین روش ممکن را به شما پیشنهاد می کند. بنابراین، انتخاب بهترین روش برای کاشت ایمپلنت توسط متخصص انجام می شود. همانطور که از نامش پیداست، ایمپلنت فوری به سرعت و در عرض یک روز انجام می گردد. برای انجام این کار دندانپزشک دندان آسیب دیده را می کشد و بلافاصله پس از آن فیکسچر ایمپلنت را در لثه قرار می دهد. سپس روکش موقت را بر روی آن قرار می دهد. ایمپلنت فوری در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین تعداد دفعات مراجعه به مطب دندانپزشکی برای بیماران انجام می شود. شایان ذکر است که چند هفته پس از کاشت این نوع ایمپلنت، باید برای قرار دادن روکش دائمی مجدد به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

بخوانید  چه زمانی بعد از کشیدن دندان میتوان سیگار کشید ؟

متخصص ایمپلنت در شیراز ، تهران و سایر شهرهای ایران را در سایت دندانپزشکان ایران مشاهده فرمایید.

چه کسانی می توانند از ایمپلنت فوری استفاده کنند؟

به طور کلی می توان گفت که انجام فرآیند ایمپلنت دندانی کمی طولانی است. به همین خاطر برخی افراد برای انجام آن دچار شک و تردید می شوند. در چنین مواقعی، کاشت ایمپلنت فوری می تواند گزینه خوبی برای این دسته از افراد باشد. ناگفته نماند که این روش برای افراد دیگری نیز مناسب است. کسانی که یکی از شرایط زیر را دارند، می توانند از روش کاشت ایمپلنت فوری استفاده کنند:

  • هنگامی که دندان های جلویی شما به هر دلیلی آسیب دیده و یا از بین رفته اند.
  • به هر دلیلی باید دندان خود را بکشید.
  • زمان کافی برای کاشت ایمپلنت معمولی ندارید.
  • قادر به پرداخت هزینه ایمپلنت معمولی نیستید.
  • از انجام چند عمل جراحی بر روی دندان های خود بیم دارید.
  • اکثر دندان های خود را از دست داده اید و یا هیچ دندانی ندارید.

 

چگونگی انجام ایمپلنت فوری

در قسمت های قبلی گفتیم که ایمپلنت فوری طی یک جلسه و یک روزه انجام می شود؛ اما حقیقت این است که این یک اصطلاح است. یعنی کاشت دندان در این روش با یک جلسه مراجعه به اتمام نمی رسد! پیش از هر چیز دندانپزشک سوابق پزشکی شما را بررسی کرده سوالاتی در این باره از شما می پرسد. همچنین برای بررسی دقیق تر و اطمینان از میزان سلامت دهان و دندان شما، تصویربرداری سه بعدی و اشعه ایکس تجویز می کند. پس از بررسی تصاویر گرفته شده، به شما می گوید که آیا می توانید ایمپلنت فوری انجام دهید یا خیر. چنانچه نیاز به کشیدن دندان داشته باشید، این کار را باید چند هفته قبل و یا در همان روز جراحی انجام دهید. بهتر است بدانید که کشیدن دندان به شرایط استخوان فک شما بستگی داد و تنها متخصص ایمپلنت می تواند در این مورد تصمیم گیری کند.دندانپزشک شیراز در مینه ایمپلنت دندان را در سایت دندانپزشکان ایران مشاهده فرمایید.

بخوانید  ایمپلنت کره ای، مزایا و معایب به همراه قیمت

برای کاشت ایمپلنت فوری از بی حسی موضعی استفاده می شود. طبیعتاً در صورتی که به چند کاشت احتیاج داشته باشید، بی حسی بیشتری تزریق می شود و مدت زمان بیشتری طول می کشد. بلافاصله پس از بی حسی ایمپلنت در استخوان جاگذاری می شود. ایمپلنت به دو روش کلی انجام می گردد. یکی از آنها روش پانچ است که دستی انجام می شود. روش دیگر دیجیتال است که با چاپ تصویر سه بعدی و به صورت سفارشی انجام می پذیرد. ناگفته نماند که معمولاً زمانی دندانپزشک ایمپلنت دیجیتال را توصیه می کند که کاشت دندان پیچیدگی های زیادی داشته باشد. در غیر این صورت کاشت ایمپلنت با همان روش پانچ کارساز و موثر است. روکشی که بر روی ایمپلنت قرار می گیرد موقتی است و بعد از چند هفته باید برای گذاشتن پروتز دائمی مجدد به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید.

متخصص کامپوزیت دندان در شیراز و سایر شهرهای ایران را در سایت دندانپزشکان ایران مشاهده فرمایید.

ایمپلنت فوری چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت فوری دندان مزیت هایی دارد که برخی افراد آن را به ایمپلنت معمولی ترجیح می دهند. در حقیقت، به دلیل اینکه ایمپلنت فوری زودتر و سریع تر جواب می دهد، بیشتر مورد تایید بیماران است. از طرفی با استفاده از این روش، بیماران دیگر مجبور نیستند مدت زمان نسبتاً طولانی را صرف ترمیم و جایگزین کردن دندان خود کنند. ضمن اینکه بیماران برای ترمیم دندان خود تعداد مراجعات کمتری به کلینیک دندانپزشکی خواهند داشت. از دیگر مزایای ایمپلنت فوری دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بخوانید  معرفی انواع ایمپلنت + معرفی دندانپزشکی برای کاشت ایمپلنت

پر کردن جای خالی دندان با ایمپلنت

مراحل کاشت ایمپلنت دندانی

 

  • پر کردن جای خالی دندان از بین رفته در کوتاه ترین زمان ممکن
  • حفظ کردن حجم و شکل استخوان
  • داشتن لبخندی زیبا
  • کاهش تعداد جراحی های احتمالی
  • بهبود سریع و آسان

معایب ایمپلنت دندان

هر کدام از شیوه های ایمپلنت دندان مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. ایمپلنت فوری دندان نیز علاوه بر داشتن مزایای بسیار، معایب و عوارضی هم دارد. به جرات می توان گفت که احتمال موفقیت آمیز بودن ایمپلنت به روش معمولی بیشتر از روش فوری آن است. شاید هزینه بالای ایمپلنت به این روش از دیگر معایب آن محسوب شود. هزینه ایمپلنت فوری از ایمپلنت معمولی بیشتر است؛ البته قیمت نهایی ایمپلنت به نوع برند آن نیز بستگی دارد. با این حال هزینه ایمپلنت به صورت فوری از ۱۳ تا ۲۸ میلیون تومان متغیر است. مهمترین معایب این روش درمانی شامل موارد زیر می باشد:

  • احتمال شکستن ایمپلنت در روش ایمپلنت فوری بیشتر از روش معمولی آن است.
  • کاشت ایمپلنت فوری به همه بیماران توصیه نمی شود. در واقع، تعداد محدودی از افراد کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت به این روش هستند.
  • به علت اینکه کاشت ایمپلنت با کشیدن دندان به صورت همزمان و یا در فاصله زمانی کوتاهی صورت می گیرد، احتمال عفونت دندان و التهاب نیز بیشتر است.
  • ممکن است در این روش، ایمپلنت با استخوان تطابق نداشته باشد.
  • چنانچه استخوان شما استحکام کافی نداشته باشد یا بیماری لثه داشته باشید، این روش می تواند سلامت دهان و دندان شما را به خطر بیندازد.
بخوانید  قیمت دندان مصنوعی در سال 2023

 

جمع بندی

در این مقاله به تمام نکات مهمی که باید در مورد ایمپلنت فوری بدانید، اشاره کردیم. تصمیم گیری درباره موفقیت آمیز بودن یا نبودن این روش را به متخصص ایمپلنت بسپارید. بدیهی است که تخصص و مهارت دندانپزشک شما در موفقیت آمیز بودن ایمپلنت بسیار تاثیرگذار است. با مراجعه به وب سایت ما  میتوانید نوبت دندانپزشکی دریافت نمایید و از کلیه خدمات دندانپزشکی، دریافت نوبت و مشاوره استفاده کنید. سایت دندانپزشکان ایران اولین و تنها سامانه تخصصی نوبت دهی دندانپزشکی در ایران می باشد. برای یافتن بهترین متخصص ایمپلنت در شهرهای مختلف کشور سایر صفحات سایت دندانپزشکان ایران را مشاهده کرده و به صورت کاملاً رایگان نوبت بگیرید.

پر کردن جای خالی دندان با ایمپلنت

کاشت ایمپلنت فوری دندان

 

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×