» تغذیه و سلامت » این گیاهان چربی بدن شما را آب می کنند
این گیاهان چربی بدن شما را آب می کنند
تغذیه و سلامت

این گیاهان چربی بدن شما را آب می کنند

آبان 4, 1402 150310

عموما افراد در مواجهه با اضافه وزن و چاقی خود به فکر مصرف مواد خوراکی چربی سوز برای کاهش وزن خود هستند. سوخت اصلی بدن ما در درجه ی نخست گلوکز و در مقام دوم چربی بدن می باشد. بنابراین برای لاغری راهی جز افزایش فعالیت بدنی و کاهش مصرف مواد غذایی پر کالری وجود ندارد.

در این میان برخی از کسانی که در مدت کوتاهی موفق به کاهش وزن خود شده اند ادعا می کنند که مصرف برخی از مواد غذایی در طی رژیم آنها سبب افزایش متابولیسم و در نتیجه لاغری آسانتر و سریعتر آنها شده است لذا در این مطلب قصد داریم مهمترین گیاهانی که در آب کردن چربی های بدن شما موثر هستند را خدمت شما عزیزان معرفی نماییم.

معرفی چند داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

در ذیل به معرفی چند داروی گیاهی برای لاغری شکم و پهلو می پردازیم. شما می توانید این گیاهان سودمند را در کنار ورزش و رژیم غذایی خود بگنجانید.

بخوانید  3 نکته که به شما کمک می کند سالم آشپزی کنید

۱٫ گشنیز برای آب کردن چربی بدن

یکی از دلایل چاقی افراد مصرف نمک اضافی و در نتیجه احتباس آب در میان بافتهای بدن آنهاست. گیاه گشنیز دارای ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری است که به دفع آب اضافی بدن و هدایت آنها به سمت روده ها مشهور است.

همچنین دانه های سوخت ساز آن بدن را ارتقا بخشیده و موجب بهبود مشکلات گوارشی و جذب بهتر مواد غذایی مفید می شود. گشنیز با افزایش سوخت ساز بدن سبب افزایش چربی سوزی فرد شده و نقش زیادی در لاغری شکم و پهلو ایفا خواهد نمود. اگر از طعم این گیاه معجزه آسا لذت چندانی نمی برید مقداری آب لیموی تازه روی آن بریزید و سپس نوش جان کنید.

رژیم گیاه خواری ۴۰ روزه برای لاغری

۲٫ نعناع فلفلی برای چربی سوزی

نعناع فلفلی گیاهی ارزشمند با خاستگاه خاورمیانه و شمال آفریقا است. از این گیاه به صورت عرق نعنا و یا به صورت پودری و خشک کرده استفاده های زیادی می شود. منتول موجود در نعناع فلفلی ترکیبی بسیار مهم در چربی زدایی و بهبود اختلالات گوارشی و سوءهاضمه است.

این گیاه سودمند کالری ناچیزی دارد؛ ولی بر میزان اشتهای فرد تاثیر بسیار زیادی گذاشته و از پرخوری و در نتیجه چاقی جلوگیری می کند شما می توانید به منظور چربی زدایی شکم و پهلو دمنوشی مفید از نعنا فلفلی درست کنید تا ترشح آنزیم های گوارشی شما تحریک شوند و در نتیجه موجب سهولت هضم چربی ها شوند.

بخوانید  فواید و مضرات بیسکویت ساقه طلایی چیست؟

برای تهیه این نوع دمنوش ابتدا مقدار کمی زنجبیل تازه را بشویید و به صورت حلقه هایی باریک ببرید و در قوری دمنوش خود بریزید. سپس ۱ق چ نعناع فلفلی خشک شده را نیز اضافه نمایید و روی آن مقداری آب جوشیده بریزید و به مدت ۵ دقیقه دم کنید و بعد آن را نوش جان کنید.

۳٫ زردچوبه برای لاغری

زردچوبه ادویه ای بسیار سودمند است که از دیرباز تا هم اکنون مورد توجه مردم بوده است. خواص معجزه آسای این ادویه بسیار پر کاربرد به دلیل وجود ترکیبی ارزشمند به نام کورکومین است. این ترکیب ضد التهاب بوده و نقش بسیار ویژه ای در کاهش تولید و ذخیره چربی دارد. شما می توانید زردچوبه را به همراه شیر و یا در غذاهای مختلف به عنوان ادویه استفاده کنید.

۴٫ دارچین

دارچین با تثبیت میزان گلوکز خون به احساس سیری فرد و در نتیجه کاهش وزن کمک زیادی خواهد کرد. مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف دارچین سبب افزایش ترموژنز (تولید گرما در بدن) و در نتیجه کالری سوزی بیشتر خواهد شد. برای برخورداری از خواص بسیار ارزشمند دارچین می توانید آن را به صورت دمنوش و یا دتاکس واتر مصرف کنید.

بخوانید  بهترین عسل ارگانیک و طبیعی ایران مال کدام منطقه است ؟

جهت تهیه دتاکس واتر دارچین پوست چوب دارچین را به همراه یک مشت برگ نعناع ۱ لیوان مخلوط کنید و ترکیب حاصل را به مدت ۲۴ ساعت در جایی قرار دهید و بعد آن را میل کنید این ترکیب برای درمان سرماخوردگی و کاهش وزن و درمان مشکلات روده و .. بسیار سودمند است.

۵٫ فلفل سیاه

فلفل سیاه نیز جزو دسته ای ادویه های بسیار پر کاربرد در طبخ غذاهای خوشمزه ایرانی است. مطالعات متعدد نشان داده است که این ادویه دارای خواص بسیاری در بهبود امراض انسانی است.

فلفل سیاه دارای ترکیبات بسیار ارزشمندی در کاهش تشکیل سلولهای چربی است و در نتیجه موجب لاغری و تناسب اندام فرد خواهد شد.

شما می توانید از فلفل سیاه به صورت چایو دمنوش و یا روغن استفاده نمایید.

۶٫ زیره

زیره ادویه ای کم کالری بوده و دارای خواص خارق العاده ای در کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن ماست. مصرف منظم زیره سبب کاهش کلسترول و قند خون خواهد شد چرا که زیره منبعی غنی از آنتی اکسیدان ‌ها و فیتوسترول ‌ است. این ماده غذایی حاوی فیبر بسیار زیادی نیز هست که سبب افزایش حس سیری و جلوگیری از پرخوری ما خواهد شد. شما می توانید دو ق چ از زیره سبز را به مدت ۶ ساعت در مقداری آب خیس کنید و صبح به صورت ناشتا از آن بنوشید.

بخوانید  شربت ایمیونیس چیست و چه کاربردی دارد؟

شما مجاز به مصرف این دمنوش به مدت دو هفته هستید تا خواص عجیب این ترکیب را در لاغری ببینید. حتی می توانید برای لاغری شکم و پهلوی خود از عرق زیره و یا دمنوش آن نیز استفاده نمایید.

زغال اخته

۷٫ زغال اخته

یکی از میوه های بسیار خوشمزه ای که دارای خواص سیرابی در کاهش چربی های تجمع یافته و کلسترول و قند خون است زغال اخته می باشد. آنتوسیانین و اسید اسکوربیک موجود در این میوه خوشمزه نقش مهمی در چربی زدایی بدن و لاغری دارند. شما می توانید از میوه های تازه یا خشک شده و یا حتی دمنوش زغال اخته برای لاغری شکم و پهلو استفاده کنید.

برای تهیه این دمنوش مقداری از میوه زغال اخته را در آب جوش بریزید و با قوری به مدت ده دقیقه دم کنید و آن را به صورت سرد یا گرم نوش جان کنید.

۸٫ فلفل قرمز

مصرف فلفل قرمز سبب افزایش دمای بدن خواهد شد. در نتیجه بدن برای کاهش دمای مازاد مجبور به استفاده از کالری بیشتر برای کاهش دما نماید. این ادویه طبعی گرم و خشک داشته و برای استفاده در غذاهای مختلف مناسب است.

بخوانید  مواد غذایی دارای آهن کدامند؟ معرفی 16 ماده غذایی سرشار از آهن

۹٫ پونه کوهی

پونه کوهی گیاهی از خانواده نعناست که دارای تاثیر بسیار زیادی در سم زدایی بدن و کاهش تجمع چربی و در نتیجه تناسب اندام افراد خواهد داشت. برای استفاده از پونه گیاهی می توانید آن را به صورت تازه در انواع آش و یا دمنوش استفاده کنید.

یک مشت برگ خشک شده پونه را در مقداری آب جوش دم کنید و بعد از ده دقیقه آن را نوش جان کنید.

معرفی چند دمنوش پرطرفدار برای لاغری

۱٫ دمنوش رزماری

خواص بسیار زیاد رزماری در درمان مشکلات شایعی نظیر ریزش مو و یا افسردگی و اضطراب بر کسی پوشیده نیست. اما جالب است بدانید که این گیاه پر خاصیت دارای آنتی اکسیدان های بسیاری بوده که به خواص ضد التهابی و چربی سوزی آنها کمک زیادی خواهد نمود. به علاوه این گیاه خوشبو و خوش طعم دارای قدرت مهار آنزیم لیپاز است در نتیجه موجب القای حس سیری طولانی مدتی در فرد خواهد شد.

۲٫ دمنوش قهوه

قهوه یکی از خوشمزه ترین دانه های گیاهی است که حاوی کافئین بوده و نقش فوق العاده زیادی در افزایش سوخت و ساز بدن دارد. شما می توانید برای افزایش بهره مندی از خواص بی نظیر قهوه در لاغری مقداری لیمو ترش نیز به آن بیفزایید لیمو سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری و ویتامین های مهمی است که می تواند قهوه را به دمنوشی خارق العاده برای چربی سوزی و در نتیجه لاغری تبدیل نماید.

بخوانید  انسولین چیست و چه غذاهایی باعث ترشح انسولین میشود؟

اما در مصرف این دمنوش حد اعتدال را رعایت کنید چرا که مصرف بیش از اندازه دمنوش قهوه و لیمو سبب افزایش فشار خون و تپش قلب شدید در فرد خواهد شد.

۳٫ دمنوش کرفس

کرفس دارای کالری بسیار ناچیز و سرعتی کم در هضم می باشد و همین عامل سبب افزایش حس سیری فرد و پرخوری خواهد شد شما میتوانید آب کرفس را به همراه مقداری چای سبز ترکیب کنید و از خواص مضاعف این دمنوش گیاهی نهایت لذت را ببرید.

دمنوش گل محمدی

۴٫ دمنوش گل محمدی

گل محمدی یا گل سرخ گیاهی ادرار آور بوده و در نتیجه به ارتقای عملکرد کلیه ها کمک بسیار زیادی خواهد نمود. سدیم مازاد بدن موجب افزایش جذب و نگهداری آب شده و همین امر یکی از دلایل چاقی افراد می باشد. لذا نوشیدن روزانه یک الی دو فنجان دمنوش گل محمدی تاثیری فوق العاده درخشان در لاغری افراد خواهد داشت. چرا که موجب حذف مواد زاید و همچنین سدیم اضافی بدن خواهد شد.

۵٫ دمنوش هل

دمنوش خوش عطر و بوی هل علاوه بر افزایش سرزندگی فرد می تواند موجب کاهش وزن و آب شدن چربی های ناراحت کننده شکم و پهلو نیز شود ملانین موجود در این دمنوش از مهم ترین ترکیبات ایجاد کننده خواص بی نظیر دمنوش هل است اما اگر در دوران بارداری یا شیردهی به سر می برید یا به اختلالاتی در صفرا دچار هستید این دمنوش را با احتیاط بیشتر و طبق نظر پزشک معالج خود مصرف نمایید.

بخوانید  ویتامین e در چه چیزهایی وجود دارد ؟ 50 ماده غذایی سرشار از این ویتامین ضد سرطان

 

کلام آخر

بر کسی پوشیده نیست که مصرف گیاهان موثر بر لاغری بدون رعایت رژیم غذایی مناسب و همچنین ورزش کافی میسر نیست. در این مطلب به مهم ترین گیاهانی که چربی بدن شما را آب می کنند اشاره شد. این گیاهان به تسریع چربی سوزی شکم و پهلوی شما در کنار ورزش و رعایت رژیم غذایی صحیح کمک شایانی خواهد نمود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×