» دندانپزشکی » برای خرید کامپوزیت به کجا باید مراجعه کرد؟
خرید کامپوزیت دندانپزشکی
دندانپزشکی - زیبایی دندان ها

برای خرید کامپوزیت به کجا باید مراجعه کرد؟

مرداد 14, 1402 200208

به طور قطع برای خرید تمام تجهیزات دندانپزشکی از جمله خرید کامپوزیت باید به فروشگاه های اختصاصی عرضه کننده این نوع از تجهیزات مراجعه کرد. در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و شبکه های مجازی، کسب و کارها نیز از این قافله عقب نمانده و در کنار فروش حضوری، فروشگاه های اینترنتی خود را راه اندازی نموده اند. از مزایای مراجعه به فروشگاه های اینترنتی فروش تجهیزات دندانپزشکی و انجام خرید از این فروشگاه می توان به: صرفه جویی در وقت و انرژی اشاره نمود. شما مثل سابق مجبور نیستید به صورت حضوری به این مکان ها مراجعه نمایید. کافی است با وارد کردن آدرس اینترنتی فروشگاه، گشتی اساسی در میان محصولات عرضه شده در آنها بزنید و تجهیزات مورد نظر خود را انتخاب و سفارش دهید!

علاوه بر این، به لطف وجود این فروشگاه ها می توانید با صرف کمترین زمان از به روزترین تجهیزات دندانپزشکی موجود در بازار آگاهی پیدا کنید. نکته قابل تامل در این زمینه شناسایی فروشگاه های اینترنتی مجاز و معتبر می باشد که ارسال و کیفیت محصول خریداری شده را تضمین نماید. در این راستا می توان به فروشگاه اینترنتی راز دنت اشاره نمود. فروشگاه اینترنتی راز دنت با ارائه مرغوب ترین و به روز ترین تجهیزات دندانپزشکی کار خرید را برای متقاضیان آسان نموده است. کافی است برای بازدید از این فروشگاه به آدرس:  www.razdent.com سری بزنید!

بخوانید  تفاوت فسفرپلیت با سنسور RVG و معرفی جدیدترین مدل های بازار

 

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت های دندانی یا کامپوزیت های مبتنی بر رزین، موادی مصنوعی هستند که مانند آمالگام دندانی، از آنها جهت ترمیم ساختار  و اسکلت دندان از دست رفته بر اثر ضربه، پوسیدگی یا سایر بیماری ها، استفاده می شود. امروزه استفاده از آمالگام در دندانپزشکی به صورت تدریجی کاهش یافته و در مقابل کامپوزیت ها به یکی از پرکاربردترین مواد ویژه بازسازی و زیبایی در دندانپزشکی مبدل شده اند.

کامپوزیت‌ های قدیمی حاوی ذرات کمابیش بزرگی از سیلیس بی ‌شکل و کوارتز هستند که ویژگی مکانیکی مطلوبی به آنها می بخشد اما باعث می‌شود سطح بازسازی شده بر اثر سایش روزانه زبر شود. علاوه بر این، در این نوع از کامپوزیت ها، در بسیاری از نقاط بازسازی شده مشترک بین دندان و کامپوزیت، جمع شدگی یا شکست چسب به چشم می خورد. برای غلبه بر این امر، می توان از کامپوزیت های میکروپر شده، کامپوزیت های نانوپر شده و سایر کامپوزیت های هیبریدی استفاده نمود. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی در ساخت کامپوزیت های مذکور، سطوح صاف تری به دست می‌آیند. همچنین مقاومت به سایش افزایش و انقباض، بدون از بین بردن مقاومت مکانیکی و فیزیکی کاهش یافته است.

بخوانید  7 نکته مهم برای کاهش مدت زمان ارتودنسی دندان
انتخاب و خرید کامپوزیت با کیفیت از فروشگاه اینترنتی راز دنت
انتخاب و خرید کامپوزیت با کیفیت از فروشگاه اینترنتی راز دنت

انواع مختلف کامپوزیت دندان

یکی از وظایف دندانپزشکان معرفی همه جایگزین های ترمیمی مناسب به بیماران است. بنابراین آگاهی از جدیدترین مواد و تجهیزات دندانپزشکی به انضمام اطلاع از ویژگی هر یک از آنها برای متخصصین امری ضروری است. اما انتخاب و خرید کامپوزیت با توجه به انواع مختلف آن ممکن است کمی گیج کننده باشد. بنابراین سعی خواهیم کرد تا به صورت مختصر هر یک از آنها را معرفی نماییم. کامپوزیت ها معمولا بر اساس سایز، میزان و اختلاط پرکننده معدنی طبقه بندی می شوند. انواع کامپوزیت عبارتند از:

  • ماکروفیل (کامپوزیت های معمولی نیز نامیده می شود)
  • میکروفیل
  • هیبرید (شامل کامپوزیت های سنتی هیبرید، نانوهیبرید و میکروهیبرید)
  • نانوفیل
  • نانوهیبرید

کامپوزیت های ماکروفیل:

کامپوزیت های ماکروفیل اولین نوع کامپوزیت است که در اوایل دهه ۱۹۶۰ معرفی شدند. کامپوزیت های ماکروفیل نسبت به انواع میکروفیل یا هیبریدی مقدار سایش ابتدایی زیادتری در نقاط برخورد اکلوزالی (سطح جونده دندان) دارند. استفاده از این نوع از کامپوزیت ها در حال حاضر چندان رایج نیست.

کامپوزیت های میکروفیل:

کامپوزیت های میکروفیل در اواخر دهه ۷۰ میلادی معرفی شدند. این مواد با سطحی صاف و براق مشابه مینای دندان طراحی شده اند. کامپوزیت های میکروفیل به جای اجزاء پرکننده بزرگ، محتوی دانه های سیلیس کلوئیدی ریز هستند که منجر به ایجاد سطحی صاف و صیقلی در ترمیم نهایی می شود. این سطح صاف کمتر پذیرای پلاک یا رنگ های بیرونی است. کامپوزیت های میکروفیل از نظر بالینی در برابر سایش بسیار مقاوم هستند.

بخوانید  همه چیز درباره قلم سفید کننده دندان + معرفی بهترین مارک

کامپوزیت های هیبریدی و نانوهیبرید:

کامپوزیت های هیبریدی برای ترکیب ویژگی های فیزیکی و مکانیکی مطلوب، که مشخصه کامپوزیت های ماکروفیل است با سطح صاف و صیقلی کامپوزیت های میکروفیل تولید شدند. نسخه‌ های کلاسیک مواد هیبریدی یک بافت سطحی صاف «پتینه ‌مانند» را در ترمیم نهایی نشان می‌دهند. نسخه ‌های فعلی کامپوزیت های هیبریدی حاوی نانوپرکننده ‌های بسیار کوچک هستند که کیفیت آنها را بهبود بخشیده است. این نسخه های جدیدتر کامپوزیت های هیبریدی، کامپوزیت های نانوهیبرید نامیده می شوند.

کامپوزیت های نانوفیل

کامپوزیت های نانوفیل محتوی اجزاء پرکننده بسیار ریز هستند. این ویژگی در کنار قابلیت جلاپذیری بالای نانوپرها این نوع از کامپوزیت ها را به محبوب ترین و کاربردی ترین کامپوزیت در درمان های بالینی تبدیل کرده است. در حال حاضر کامپوزیت ‌های نانوپر و نانوهیبرید مطلوب ترین مواد ترمیمی مورد استفاده در جهان هستند.

کامپوزیت ها برای ترمیم و زیبا سازی دندان ها به کار می روند.
کامپوزیت ها برای ترمیم و زیبا سازی دندان ها به کار می روند.

برای خرید کامپوزیت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

انواع متعددی از کامپوزیت ها در بازار موجودند، که تشخیص بهترین نوع آنها ممکن است دشوار باشد. این امر به ویژه برای دندانپزشک هایی که مایلند حرفه خود را از نظر فناوری، پیشرفته و به روز نگه دارند بسیار حائز اهمیت است. از دیدگاه بالینی، کامپوزیت‌ های دندانی باید با نیازها و نوع درمان هر بیمار سازگار باشند. بنابراین انتخاب مناسب ترین کامپوزیت دندان، مستلزم تحقیق گسترده درباره محصولاتی است که استفاده می کنید.

بخوانید  اورجت چیست ؟ / درمان اورجت و دندان خرگوشی

در هنگام خرید کامپوزیت بیش از همه باید به ویژگی های مکانیکی و پس از آن زیبا شناختی کامپوزیت توجه نمود. اینکه قدرت و استحکام کامپوزیت انتخابی در مقابل فشارهای وارده چقدر است؟ انقباض پلیمریزاسیون در آن‌ها به چه میزان است؟ بدون شک کامپوزیت هایی با انقباض کمتر مناسب تر هستند. میزان هماهنگی رنگ کامپوزیت با دندان و میزان صاف و صیقلی بودن سطحی که ارائه می دهند، از نکاتی است که می بایست در بحث زیبا شناختی به آن توجه نمود. دندان پزشکان معمولا استفاده از کامپوزیت هایی را که  هم برای دندان های خلفی و هم برای دندان های قدامی کاربرد دارند را ترجیح می دهند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×