» سبک زندگی » برای پاجوش زدن سانسوریا از چه کودی استفاده کنیم؟
برای پاجوش زدن سانسوریا از چه کودی استفاده کنیم
سبک زندگی

برای پاجوش زدن سانسوریا از چه کودی استفاده کنیم؟

اسفند 11, 1402 210214

گیاه سانسوریا از سری گیاهان پر طاقت است که رشد آن به آرامی صورت می گیرد. سانسوریا دارای برگ هایی بلند و پهن است، این برگ های گسترده سموم و دی اکسید کربن را خیس کرده و اکسیژن تولید می کند تا به تصفیه هوای محیط کمک کند.

با اینکه سانسوریا گاهی سفت و سخت است و مقاومت زیادی دارد باز هم برای اینکه سالم بماند و رشد خوبی داشته باشد به نگهداری و مراقبت خاصی نیاز دارد، اگر یک سانسوریای سالم را انتخاب کنید و محیطی مناسب و سالم را درست کنید و به طور صحیح از این گیاه مراقبت کنید و از کود های مناسب این گیاه برای رشد و سلامت بیشتر آن استفاده کنید، گیاه سانسوریای شما زندگی طولانی و سالم خواهد داشت.

در این مقاله به بررسی کامل کود های مناسب پاجوش زدن سانسوریا خواهیم پرداخت، لطفا تا آخر این مطالب همراه ما باشید.

برای پاجوش زدن سانسوریا از چه کودی استفاده کنیم؟

در ادامه به شرح چند نمونه از کودهای مناسب برای پاجوش زدن سانسوریا می پردازیم.

کود کامل ۲۰-۲۰-۲۰ NPK بی اس اف:

کود کامل 20-20-20 NPK بی اس اف
برای گیاهان آپارتمانی و مخصوصا سانسوریا این کود بسیار مناسب است، این کود شامل تمام مواد مغذی (ماکرو) مانند ازت، فسفات، پتاس و مواد معدنی ریز مغذی (میکرو) همانند آهن، منگنز، و روی می باشد. این کود در تمامی مراحل رشد و انواع کشت به صورت محلول پاشی و از راه ریشه قابل استفاده است. از مزایای دیگر استفاده از این کود می توان به موارد زیر اشاره کرد.

بخوانید  راهنمای خرید ویلا در شمال

قابلیت استفاده از آن به صورت محلول در آب، تامین کننده تمام نیازهای کودی گیاه (ماکروها)، استفاده از آن به صورت محلول پاشی، دارای قدرت جذب بسیار بالا برای گیاه سانسوریا، حین افزایش اندام های سبز گیاه به رشد و افزایش فتوسنتز کمک می کند، به رشد و حرکت کردن ریشه گیاه سانسوریا در خاک کمک بسزایی می کند.

کود کامل ۱۰-۵۲-۱۰ NPK بی اس اف:

کود کامل 10-52-10 NPK بی اس اف
اگر می خواهید در ابتدای دوره بیشترین جوابدهی را برای افزایش ریشه زائی و تحریک گیاه برای گل دهی و پاجوش زدن سانسوریا را داشته داشته باشید، و تمام احتیاجات کودی مانند فسفر را برای گیاه سانسوریا تامین کنید این کود بهترین و مناسب ترین گزینه برای شما می باشد.
این کود علاوه بر نیتروژن و پتاسیم بیشترین مقدار فسفر قابل جذب و همچنین عناصر ریز مغذی را دارا می باشد که منجر به تسریع رشد و عملکرد خوب سانسوریا می شود. در ادامه به موارد دیگر از مزایای این کود می پردزیم.
این کود کاملا در آب محلول می شود و می توانید از آن به صورت محلول پاشی نیز استفاده کنید، قدرت جذب بسیار بالایی دارد و خیلی سریع و راحت توسط سانسوریا جذب و استفاده می شود، باعث رشد، سلامت و توسعه ریشه گیاه می شود.

بخوانید  نکات بهداشتی که برای رزرو آنلاین هتل باید توجه کرد

کود کامل ۳۶-۱۲-۱۲ NPK وپروفرت:

کود کامل 36-12-12 NPK وپروفرت
از این کود برای رشد بهتر و سلامتی گیاهان از جمله سانسوریا و پاجوش زدن سریع سانسوریا استفاده می شود، زیرا این کود دارای عناصر ریز مغذی مانند مس، آهن، منگنز و روی می باشد و همین عناصر باعث بالا رفتن قدرت جذب و تاثیر گذاری بهتر کود می شوند.
این کود کلا به صورت محلول در آب می باشد و از طریق محلول پاشی در گیاه جذب می شود، دارای قدرت جذب بسیار بالا برای گیاهان و مخصوصا سانسوریا است، هنگام افزایش اندام های سبز گیاه مانند برگ و … به افزایش فتوسنتز کمک می کند، این کود نیز مانند سایر کودهایی که در بالا معرفی کردیم به افزایش رشد و حرکت ریشه در خاک کمک می کند.

کود خانگی با موز برای پاجوش زدن سانسوریا:

کود خانگی با موز برای پاجوش زدن سانسوریا

موز در دسته میوه های مقوی و انرژی بخش و سرشار از پتاسیم قرار دارد، که پوست آن پر از ارزش و دارای مواد مغذی بوده که از آن جهت مصارف مختلف استفاده می شود.
گیاه سانسوریا، پتاسیم موجود در پوست موز را به سرعت جذب می کند و از آن برای افزایش گلدهی و پاجوش زدن استفاده می نماید. پوست موز علاوه بر پتاسیم، مقدار زیادی مواد معدنی فسفر را نیز در خود جای داده است، بنابراین این کود خانگی ساخته شده از پوست موز دارای مواد معدنی زیادی می باشد که برای گیاه سانسوریا بسیار مفید بوده و باعث افزایش ریشه زایی می شود، و همچنین فتوسنتز و پاجوش زدن این گیاه و گیاهان آپارتمانی دیگر را تسریع می بخشد.

کودهای مناسب برای پاجوش زدن سانسوریا

نکته آخر

گیاه سانسوریا برای پا جوش زدن علاوه بر کود به موارد دیگر مانند نور مناسب، دمای مطلوب، آبیاری مناسب و به موقع، اندازه گلدان مناسب، استفاده به اندازه از انواع کودها احتیاج دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×