» تغذیه و سلامت » طرز تهیه ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت با بهترین روش ها
ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت
تغذیه و سلامت - زیبایی و پزشکی - سلامت پوست و مو

طرز تهیه ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت با بهترین روش ها

شهریور 22, 1402 130347

محافظت از پوست صورت با ماسک خیار و گلاب می تواند باعث شادابی و زیبایی پوست شود. صورت انسان اولین قسمت از بدن است که در ذهن و خاطره ی یک نفر ثبت می شود. اگر در برخورد اول، صورت شادابی و جوانی خود را داشته باشد، در اعتماد بنفس شخص بسیار موثر خواهد بود.

برای حفظ شادابی صورت می توان از ماسک خانگی استفاده کرد. ماسک گلاب و خیار یکی از معروف ترین ماسک های خانگی است که راحت تهیه می شود و خواص بسیار زیادی برای پوست دارد.

بسیاری از خانم ها از این ماسک برای چاقی صورت خود استفاده می کنند تا صورت شاداب تری داشته باشند. اگر دوست دارید میزان تاثیر ماسک های خانگی و ماسک خیار و گلاب را بدانید، حتما تا انتهای این مطلب را بخوانید. ما در این مطلب به دنبال پاسخ پرسش هایی هستیم که احتمالا ذهن شما را هم به خود درگیر کرده است.

بخوانید  انحراف بینی چیست ؟ علت , تشخیص , عوارض و جراحی

برخی از پرسش هایی که در این مقاله مطرح و به ان پاسخ داده ایم، شامل موارد زیر است:

۱٫ بهترین روش درست کردن ماسک خیار و گلاب کدام است؟

۲٫ تاثیر ماسک های خانگی بر پوست صورت چقدر است؟

۳٫ خواص خیار و پوست خیار برای پوست صورت چه می باشد؟

۴٫ آیا رفع چین و چروک صورت با ماسک خیار و گلاب امکان پذیر است؟

۵٫ ماسک خیار و گلاب چند دقیقه باید روی صورت بماند؟

۶٫ ماسک خانگی بهتر است یا ماسک های بازاری؟

۷٫ تاثیرات ماسک خیار و گلاب بر جوش ها چقدر است؟

۸٫ آیا برطرف کردن چروک دور چشم با ماسک خانگی شدنی است؟

۹٫ نکات مهم در تهیه ی ماسک خانگی چیست؟

۱۰٫مزایای ماسک های خانگی چیست؟

۱۱٫معایب ماسک های موجود در بازار کدام است؟

۱۲٫هزینه ی ماسک خانگی چقدر تمام می شود؟بهترین روش تهیه ی ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت

 

بهترین روش تهیه ی ماسک خیار و گلاب برای چاقی صورت

قبل از اینکه بخواهیم بهترین روش طرز تهیه ماسک خیار و گلاب را برای شما شرح دهیم، بهتر است در مورد تاریخچه ی این ماسک خانگی، بدانید.

خیار یکی از میوه هایی است که سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. آنتی اکسیدان های موجود در خیار، هم در پوست آن وجود دارد و هم در خود مغز خیار. گذاشتن این میوه روی پوست می تواند در مدت زمان کوتاهی برای چند روز مداوم، اثرات بسیار زیادی در پاکسازی پوست داشته باشد. به علاوه اینکه می تواند رطوبت خاصی به پوست بدهد و شادابی آن را حفظ کند.

بخوانید  پمادی برای روشن شدن پوست صورت که معجزه می کند

گلاب هم که از مشتقات نوع خاصی از گل رز و سرخ می باشد، می تواند در حفظ رطوبت و آبرسانی به پوست بسیار موثر باشد. پوست صورت می تواند توسط گلاب ضد عفونی شده و شادابی خود را بدست بیاورد.

اگر ترکیب خیار و گلاب را برای پوست استفاده کنید، معجزه خواهید دید. ما در اینجا به طرز تهیه ی یک ماسک خانگی با گلاب و خیار می پردازیم:

برای تهیه ی این ماسک باید یک عدد خیار تازه با پوست را له کنید یا در مخلوط کن حسابی بزنید. سپس یک قاشق گلاب اعلا را به آن اضافه کنید و حسابی میکس کنید. سپس یک قاشق از ژل آلوئه ورای طبیعی را به آن اضافه کنید و حسابی به هم بزنید تا صاف و یک دست شود. سپس می توانید این ماسک را با یک برس روی پوست صورت بکشید و بعد از خشک شدن، با آب ولرم آن را بشویید.

این ماسک را می توانید دو بار در هفته استفاده کنید تا صورت تان چاق شده و به حالت شادابی در بیاید.

تاثیر ماسک های خانگی بر پوست صورت

تاثیر ماسک های خانگی بر پوست صورت

ماسک هایی که در خانه تهیه می شوند، معمولا از مواد اولیه و طبیعی ساخته می شوند. استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک روی پوست بدن یا صورت، نمی تواند مشکلات خاصی به وجود بیاورد. فقط ممکن است در افرادی که پوست حساس دارند، ایجاد عارضه کند که آن هم زیاد نیست و زود برطرف می شود.

بخوانید  کمبود چه ویتامینی باعث زودرنجی , گریه و استرس میشود ؟

ماسک های خانگی از میوه جات، پوست میوه، تفاله ی چای و برخی از دمنوش ها و همچنین ماست و گلاب و غیره تهیه می شوند. هر کدام خواص خاص خود را دارد و می توان برای رفع اسکار و زخم، رفع چین و چروک، خوابانیدن پف صورت، شادابی و جوانسازی و چاقی صورت استفاده کرد.

تاثیرات ماسک خانگی بر کسی پوشیده نیست. کافیست یک بار از ماسک های خانگی استفاده کنید تا شاهد اثرات مطلوب آن باشید. برای مثال، استفاده از ماسک سیب زمینی و گلاب برای چاقی صورت و یا استفاده از ماسک خیار برای چروک صورت و ماسک هایی که با ماست تهیه و برای جوش صورت استفاده می شوند. همه ی اینها اثر خوبی روی پوست می گذراند.

استفاده از ماسک های خانگی کاری نیست که مربوط به امروز و دیروز باشد. این کار از زمان قرون وسطی تا امروز، در حال انجام است. حتی ممکن است سابقه ی استفاده از ماسک های خانگی به قبل از این تاریخ هم برسد.

چیزی که کاملا مشخص و واضح است، اثرات مطلوب ماسک خانگی بر پوست است. این ماسک ها نه پوست را کاملا خشک می کنند و نه چربی خاصی به صورت می نشانند. تمامی ماسک ها در جهت رفع لک و جوش و چین و چروک و چاق شدن صورت استفاده می شوند.

بخوانید  روش های متنوع برای آبرسانی پوست صورت

خواص خیار و پوست خیار برای پوست صورت

خواص خیار و پوست خیار برای پوست صورت

خیار یکی از میوه های فصلی است که امروزه در گلخانه ها کشت می شود و در تمام فصول سال به وفور وجود دارد. خیارهایی که بدون مواد شیمیایی رشد می کنند، تمام مواد معدنی و ویتامین های خود را حفظ کرده اند. این میوه سرشار از ویتامین A و B و C و ویتامین هایی مانند D و E و K است.علاوه بر این، خیار دارای خواص آنتی اکسیدان بالایی می باشد.

خیار با داشتن این مواد مغذی می تواند روی پوست صورت اثرات فوق العاده خوبی بر جای بگذارد. رفع جای زخم و ایجاد رطوبت و آبرسانی به پوست، از خواص همیشگی این میوه می باشد. پوست خیار هم سرشار از موادی است که گفته شد. با پوست خیار می توان آبرسانی به پوست انجام داد.

برخی از خواص خیار برای پوست شامل موارد زیر است:

  •  رفع جای جوش و زخم و اسکار پوستی
  •  رفع پف آلودگی زیر چشم
  •  برطرف کردن چروک دور چشم و روی گونه
  •  آبرسانی کردن به پوست
  • ضد عفونی کردن پوست صورت و پاکسازی آن

رفع چین و چروک صورت با ماسک خیار و گلاب

رفع چین و چروک صورت با ماسک خیار و گلاب

چین و چروک های صورت را می توان به راحتی از بین برد. فقط باید کمی وقت و حوصله به خرج داد. پوست صورت یکی دو روزه چروک نمی شود. پس نمی توان انتظار داشت که یکی دو روزه هم برطرف گردد.

بخوانید  کاشت مو به روش سوپر ترکیبی چیست و چطور انجام می شود ؟

انسان از بدو تولید تا سنین ابتدای جوانی، کلاژن و چربی قابل توجهی زیر پوست خود دارد. همین ها باعث می شود که پوست، استحکام خود را حفظ کرده و شل و افتاده نشود. کلاژن های زیر پوست اجازه نمی دهند که چروک روی پوست پدید بیاید.

اما رفته رفته و با گذر زمان، کلاژن سازی در بدن انسان کم می شود و چربی های زیر پوست هم رو به کاهش می روند. همین اتفاق می تواند در نهایت منجر به چین و چروک شود. اگر در سنین جوانی و از حدودا ۱۸ سالگی به بعد، پاکسازی صورت و مراقبت های بهداشتی انجام شود، این اتفاق دیرتر خواهد افتاد.

انسان ها با سه نوع تایپ پوستی طرف هستند. پوست چرب، پوست خشک و پوست معمولی. افرادی که پوست خشک دارند، نسبت به افراد دارای پوست معمولی یا چرب، زودتر دچار افتادگی و چین و چروک می شوند.

استفاده از ماسک های طبیعی و خانگی در جهت پاکسازی و شادابی صورت، می تواند انسان را دیرتر به چین و چروک صورت برساند. اگر از ابتدای جوانی در هفته ۳ الی ۴ روز به گذاشتن ماسک های خانگی عادت کنید، مطمئن باشید چین و چروک های دوران پیری شما به کمترین حد ممکن می رسد.

یکی از بهترین ماسک هایی که می توانید در جهت رفع چین و چروک استفاده کنید، ماسک خیار و گلاب است. این ماسک علاوه بر خواص چاق کنندگی صورت، می تواند منجر به کاهش چروک های صورت شود. به شرطی که درست و اصولی تهیه شود و به طور منظم استفاده گردد.

بخوانید  صفر تا صد راهکار خوش اندامی بانوان

استفاده از ماسک خیار برای چروک صورت هم مفید است و بدون گلاب هم می توان آن را استفاده کرد.

ماسک خیار و گلاب چند دقیقه باید روی صورت بماند

ماسک خیار و گلاب چند دقیقه باید روی صورت بماند

بسیاری از خانم هایی که عادت به گذاشتن ماسک خیار و گلاب خانگی  روی صورت دارند، می پرسند که هر ماسکی را چند دقیقه باید روی صورت بگذارند. حتی نمی دانند که ماسک خیار چند دقیقه باید روی صورت بماند.

این پرسش ها کاملا به جا و درست هستند. ماسک هایی که از داروخانه خرید می کنید، به دلیل وجود مواد شیمیایی، باید در نهایت بعد از ۳ الی ۱۵ دقیقه، شسته شوند. اما ماسک های خانگی، بیشتر از این زمان هم می توانند روی پوست باشند و مشکلی ایجاد نکنند.

فقط در مواردی که پوست یا خود گوجه فرنگی و یا ماست در یک ماسک استفاده می شود، باید تایم کمتری نسبت به بقیه ی ماسک ها روی پوست بماند. زیرا پوست گوجه و خود گوجه دارای اسید می باشد. ماست هم کمی حالت اسیدی در خود دارد . اگر بیش از حد روی پوست بمانند، ممکن است ایجاد خارش و حساسیت کنند.

ماسک خیار و گلاب در جهت چاق کردن صورت، می تواند ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست بماند. البته این کار باید حداقل دو روز در هفته انجام شود تا تاثیر خود را بگذارد.

بخوانید  ۱۲ مدل کوتاهی مو دخترانه

اگر از ماسک خیار و گلاب برای جوش صورت استفاده می کنید، باید به همین روش یعنی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت بماند تا جوش ها برطرف شود. اگر خواستید نتیجه ی بهتری برای رفع لک صورت یا جوش بگیرید، می توانید از ماسک خیار و گلاب و ماست استفاده کنید.

ماسک خانگی بهتر است یا ماسک های بازاری؟

ماسک خیار و گلاب خانگی بهتر است یا ماسک های بازاری؟

ماسک خیار و گلاب که انسان برای صورت خود استفاده می کند، دو نوع است. یا خانگی تهیه می شود و یا در لابراتورارهای کارخانه تهیه می شوند. هنوز هم هستند افرادی که نمی دانند کدام یک را استفاده کنند.

ما قصد نداریم ماسک های شیمیایی و داروخانه ای را به طور مطلق رد کنیم. اما باید بدانیم که در تهیه ی این ماسک ها از برخی از مواد شیمیایی یا اسانس هایی استفاده می شود که می تواند برای پوست مضر باشد.

اگر ماسک های بازاری مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان های مربوطه نباشند، حتما دارای مواد مضری هستند که نباید استفاده شوند. برخی از ماسک های مجوزدار هم قابل اعتماد صد در صد نیستند. اما ماسک های خانگی از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته می شوند. همین ارگانیک بودن می تواند سالم بودن آن را تایید و تضمین کند.

یکی از دلایل بی ضرر بودن ماسک های خانگی این است که مواد مورد نیاز برای تهیه ی ماسک خانگی، به میزان مورد نیاز مصرف می شود و بعد از استفاده، دور ریخته می شود. هیچ گونه مواد نگهدارنده ای به آن افزوده نمی شود. در واقع این ماسک ها به صورت feresh و تازه مصرف می شوند.

بخوانید  چه کسانی نباید آناناس بخورند ؟

اما ماسک های غیرخانگی حتی اگر گیاهی هم باشند، باید برای نگهداری طولانی مدت آن ها، مواد نگهدارنده به آن اضافه شود. این مواد نگهدارنده می توانند پوست را خشک کنند و در دراز مدت پوست را دچار عارضه کنند.

 معایب ماسک های موجود در بازار

معایب ماسک خیار و گلاب موجود در بازار

ماسک خیار و گلاب داروخانه ای با مارک های تجاری بسیار زیادی به فروش می رسند که هر کدام دارای خواص گوناگونی هستند. اما متاسفانه بسیاری از این ماسک ها برای سلامت پوست مضر هستند و پایه ی شیمیایی دارند. نمی توان به هر برند و مارکی اعتماد کرد. به خصوص که نمونه های تقلبی در بازار بسیار زیاد است. این ماسک ها دارای معایب بسیاری هستند که برخی از مهم ترین آن ها را ذکر می کنیم:

  • تقلبی بودن بسیاری از ماسک ها
  • داشتن پارابن و مواد شیمیایی مضر برای پوست
  • خشکی پوست بعد از مدتی استفاده کردن
  •  برخی از ماسک ها حاوی مواد نگهدارنده ی مضر برای پوست هستند.

برطرف کردن چروک دور چشم با ماسک خانگی

برطرف کردن چروک دور چشم با ماسک خانگی

چروک دور چشم در خانم ها می تواند یک کابوس بزرگ باشد. هیچ خانمی دوست ندارد در سنین میانسالی یا حتی پیری، چروک صورت و دور چشم داشته باشد. اما باید بدانیم که این موضوع، کاملا اجتناب ناپذیر است و بلاخره این روز از راه می رسد. برای یکی دیرتر و برای یکی زودتر. مهم این است که بتوانیم با کمترین هزینه و در موقع مناسب کاری کنیم که چروک دور چشم دیرتر اتفاق بیفتد.

بخوانید  درمان فوری سردرد و سرگیجه ناشی از گاز زغال و قلیان

برای از بین بردن چروک های دور چشم می توان از کرم های مختلف و مخصوص به این مشکل استفاده کرد. اما این کرم ها چند مشکل بزرگ دارند و بهتر است به جای آن ها، از ماسک خانگی استفاده شود.

این کرم ها معمولا منشاء شیمیایی دارند و برخی از آن ها دارای پارابن و مواد شیمیایی مضر هستند. برخی از کرم ها تقلبی هستند و نمی توان به آن ها اعتماد کرد. گذشته از این مشکلات، قیمت کرم های رفع چروک دور چشم، بالاست.

برخی از افراد در تهیه ی این کرم ها با مشکل مواجه هستند. گذشته از این جریان، تاثیر این کرم ها ممکن است موقتی باشد. اما ماسک های خانگی اینطور نیستند و تاثیر بالاتری دارند.

نکات مهم در تهیه ی ماسک خیار و گلاب خانگی

برای تهیه ی ماسک های خانگی، سعی کنید همیشه از مواد ارگانیک و طبیعی استفاده کنید. صد در صد بین میوه های تراریخته و گلخانه ای که با هورمون و کودهای شیمیایی رشد کرده اند با میوه های طبیعی و ارگانیک و باغی، تفاوت از زمین تا آسمان است.

بخوانید  معرفی انواع ماسک صورت برای پوست چرب

برای تهیه ی ماسک خانگی سعی کنید اندازه ها را رعایت کنید. اندازه ها بسیار مهم است. غلظت ماسک گاهی وقت ها می تواند تاثیر زیاد یا حتی کم داشته باشد.

ماسک خیار و گلاب خانگی را در زمان های مناسب و به موقع استفاده کنید. اگر قرار است از ماسک های شاداب کننده، آبرسان و جوان کننده استفاده کنید، بهتر است در طول هفته به ترتیب استفاده شوند و دوباره تکرار شوند.

اگر دوست دارید چاقی صورت داشته باشید، باید ماسک خیار و گلاب را منظم و همیشه استفاده کنید. علاوه بر رعایت روزهایی که باید تکرار شود، باید زمان و دقیقه ای که قرار است روی پوست بماند هم رعایت شود.

هزینه ی ماسک خیار و گلاب خانگی

هزینه ی ماسک های خانگی نسبت به ماسک های داروخانه ای و بازاری، خیلی کمتر است. شما برای تهیه ی یک ماسک چاث کننده صورت یا ماسک خیار و گلاب برای دور چشم، نهایتا یک عدد خیار و یک قاشق ژل آلوئه ورا و یک قاشق گلاب نیاز دارید که قیمت و هزینه ی آن در مقابل یک ماسک با برند ناآشنا و کیفیت معمولی هم خیلی پایین تر است.

ماسک های بازاری با برندها و کیفیت های متفاوتی به فروش می رسند. برخی از این ماسک ها که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هستند، قیمت بالایی دارند و بعضا دارای ایزوهای کیفیت هستند. اما ماسک های خانگی به سادگی هرچه تمام تر تهیه می شوند و نیاز به دانش خاصی ندارند.

حتی می توانید پوست خیاری که می خورید را همان لحظه روی صورت و دور چشم و روی آن بگذارید و بعد از ۲۰ دقیقه آن را بردارید. این یک ماسک طبیعی خانگی و ارزان قیمت است.

وکلام آخر

ماسک خیار و گلاب، سالیان درازی است که برای چاقی صورت و رفع لک و چروک مورد استفاده قرار می گیرد. خواص معجزه آسای ماسک خیار و گلاب می تواند تا سال های زیادی روی پوست شما نمایان باشد. پس استفاده از ان را فراموش نکنید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×