» زیبایی و پزشکی » بلفاروپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد ؟ ۱۴ مورد از عواض بلفاروپلاستی بشناسید
بلفاروپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد ؟ 14 مورد از عواض بلفاروپلاستی بشناسید
زیبایی و پزشکی - سلامت پوست و مو

بلفاروپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد ؟ ۱۴ مورد از عواض بلفاروپلاستی بشناسید

تیر 20, 1402 120330

چشم ها از مهم ترین اعضای صورت هستند که زیبایی آن ها تاثیر زیادی در زیبا دیده شدن افراد دارند. بلفاروپلاستی توسط پزشکان متخصص جهت اصلاح حالت و فرم چشم ها به کار می رود. با بالا رفتن سن و افزایش وزن زیاد، افراد شاهد ایجاد چین و چروک ها و افتادگی در چشم هایشان می شوند.

افتادگی چشم ها می تواند هم باعث نازیبا شدن چشم ها و هم مشکلات بینایی شوند. در سال های اخیر عمل بلفاروپلاستی در میان زیباجویان بسیار رایج و پرطرفدار شده است. اگر شما نیز قصد انجام این عمل را دارید ابتدا باید در مورد آن اطلاعات جامعی کسب کنید.

 بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی چیست و چرا انجام می شود؟

بلفاروپلاستی عملی است که طی آن پوست و چربی اضافی پلک فوقانی و پلک پایینی برداشته می شود. به این عمل، جراحی پلک نیز می گویند. با افزایش سن میزان پوست و چربی اضافه در پلک ها افزایش پیدا می کند. این افزایش چربی و پوست اضافه باعث افتادگی چشم ها و پف چشم ها می شود. افتادگی پلک ها باعث خسته، غمگین و یا عصبانی به نظر رسیدن افراد می شوند. بلفاروپلاستی می تواند میزان چربی و پوست اضافه اطراف چشم ها را کاهش دهد.

بخوانید  افزایش آمار جراحی بینی در مردان در سال 1402

این کار باعث باز شدن چشم ها و بشاش شدن آن ها می شود. همچنین افتادگی پلک می تواند باعث کاهش دید و تار شدن دید شود. افرادی که افتادگی پلک دارند برای افزایش دید خود مجبور می شوند از ماهیچه های پیشانی خود استفاده کنند. با بالا بردن ماهیچه های پیشانی و سفت کردن آن ها پلک ها بالا می آیند و دید فرد اصلاح می شود. بلفاروپلاستی به راحتی این مشکلات را حل می کند.

بلفارو پلاستی چگونه انجام می شود؟

بلفاروپلاستی عملی است که طی آن چربی اضافی پلک ها برداشته می شود و پوست پلک را لیفت می دهند. لیفت پوست پلک تاثیر زیادی در ماندگاری حالت باز چشم ها دارد. بلفاروپلاستی عملی است که به بیهوشی احتیاجی ندارد و کاملا به صورت سرپایی انجام می شود. این عمل به مدت دو تا سه ساعت به طول می انجامد. دکتر متخصص برای جراحی پلک ابتدا با تزریق ماده بی حسی اطراف چشم را به صورت موضعی بی حس می کند.

سپس قسمت هایی را که باید بردارد و خط های برش را مشخص می کند. در طی عمل فرد کاملا هوشیار است. اما اگر بیمار استرس زیادی داشته باشد می تواند از داروهای آرام بخش استفاده کند.

بخوانید  صورتم با خمیر دندان سوخته چه کنم ؟

استرس زیاد می تواند باعث حرکت دادن زیاد چشم ها شود و همین باعث اختلال در روند عمل می شود. برش های مربوطه در امتداد خطوط چشم و نزدیک مژه ها ایجاد می شوند به همین دلیل بعد از عمل هیچ ردی از خود باقی نمی گذارند. بعد از خارج سازی چربی های اضافه، پزشک محل برش را به صورت کاملا ظریف بخیه می زند.

این بخیه ها می توانند جذبی و یا غیر جذبی باشند. اگر بخیه ها غیرجذبی باشند بیمار باید بعد از یک هفته جهت کشیدن بخیه ها به دکتر مراجعه نماید. حتی اگر بخیه ها جذبی باشند بهتر است بیمار برای چکاپ نزد دکتر رود تا معاینه شود.

بلفارو پلاستی چگونه انجام می شود؟
دلایل محبوبیت عمل بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی امروزه در میان افراد بسیار محبوب شده است. دلیل این محبوبیت مزایای زیادی هستند که جراحی پلک دارد. این مزایا بسیاری از کسانی را که مشکل افتادگی پلک دارند به سوی خود کشانده است. عمل های جراحی ریسک پذیری بالایی دارند و اگر عملی ریسک زیادی نداشته باشد همه افراد به آن علاقه مند می شوند. بلفاروپلاستی نیز از این عمل ها است. در ادامه می خواهیم به مزایای انجام جراحی پلک بپردازیم.

بخوانید  بهترین مارک چسب بینی برای جوش سر سیاه

یکی از مزایای بلفاروپلاستی که باعث شده مردم به این عمل اعتماد بیشتری کنند عدم نیاز به بیهوشی کامل می باشد. در این عمل تنها از بی حسی اطراف چشم استفاده می شود.
مدت زمان کم این عمل باعث شده که مقدار ریسک انجام آن به طور قابل ملاحظه ای پایین بیاید. جراحی چشم تنها دو تا سه ساعت زمان می برد.
بعد از انجام جراحی بیمار می تواند به انجام کارهای روزانه خود تا حدودی ادامه دهد. به همین دلیل انجام دادن این جراحی نسبت به جراحی های دیگر بسیار آسان تر خواهد بود.
هزینه تمام شده این جراحی نسبت به جراحی های دیگر بسیار کمتر است. بیماران نیازی ندارند هزینه گزافی مانند عمل های زیبایی دیگر بابت آن بپردازند.
اثر بخشی فوق العاده زیاد و زیبا یکی دیگر از مزایای این جراحی می باشد. بیمار می تواند با صرف یک هزینه مناسب، یک نتیجه عالی را دریافت کند. جراحی چشم باعث گشوده شدن و بازتر شدن جشم ها می شود. زیرا بلفاروپلاستی پف پلک ها را از بین می برد. چشم های باز، چهره ای باز و بشاش را ایجاد می کنند.
این جراحی نه تنها جنبه زیبایی بلکه جنبه درمانی نیز دارد. با جراحی پلک می توان میزان دید افراد را بهبود بخشید.
جراحی پلک نسبت به جراحی های دیگر زیبایی نیازی به مراقبت های زیادی بعد از عمل ندارد.
دوره نقاهت این عمل بسیار کم است. بیماران می توانند تا یک هفته بعد از عمل نتیجه عمل را مشاهده نمایند.
اگر این عمل توسط پزشک متخصص و ماهر انجام شود هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت.

بخوانید  چگونه بهترین جراح سینه در مشهد را پیدا کنیم؟

عمل بلفاروپلاستی توسط چه پزشکانی انجام می شود؟

برای انجام عمل بلفاروپلاستی بهتر است به پزشکانی که در حوزه زیبایی کار می کنند. زیرا هر پزشکی نمی تواند جراحی پلک را انجام دهد. چشم از نقاط حساس بدن است و باید پزشک مربوطه با آگاهی کامل این عمل را انجام دهد. در پایین متخصصانی که می توانند عمل جراحی پلک را انجام دهند نام می بریم.

· متخصص چشم پزشکی

· متخصص گوش، حلق و بینی

· متخصص جراحی پلاستیک

پزشکان عمومی و یا پزشکانی که تخصص آن ها بی ربط به جراحی زیبایی است مجاز به انجام چنین عملی نمی باشند.

عمل بلفاروپلاستی
چگونه بهترین پزشک را برای عمل بلفاروپلاستی انتخاب کنیم؟

عمل بلفاروپلاستی عملی حساس است که درست انجام ندادن آن می تواند باعث عوارض جبران ناپذیری شود. عمل های زیبایی احتمال ریسک پذیری بالایی دارند. اگر حی یک عمل روی صورت شما به اشتباه انجام شود می تواند باعث به هم خوردن تناسب صورت شما شود.

عمل بلفاروپلاستی نیز همین شرایط را دارد. اگر قصد انجام عمل بلفاروپلاستی را دارید توصیه ما این است که تحقیق زیادی در مورد پیدا کردن پزشک حاذق انجام دهید. در ادامه می خواهیم نکاتی را در مورد پیدا کردن پزشک ماهر بیان کنیم.

بخوانید  قرص کلاژن بهتر است یا پودر کلاژن؟

پزشک ماهر باید دارای تجربه کافی در زمینه انجام جراحی پلک باشد. قبل از مراجعه به پزشک باید اطلاعاتی در مورد تعداد جراحی های بلفاروپلاستی که انجام داده است کسب کنید. تجربه پزشک پارامتر مهمی در انتخاب پزشک مناسب است.
در مورد تخصص و دانش پزشک تحقیق کنید. زیرا علم و دانش پزشک تاثیر زیادی در عملکرد وی دارد.
در مورد بیماران دکتر در مورد روش کار او سوال کنید. کسانی که نزد دکتر مورد نظر جراحی پلک انجام داده اند می توانند اطلاعات زیادی به شما بدهند.
امروزه اکثر پزشکان برای جلب اعتماد بیماران خود، رزومه کاری و گالری تصاویر کار های خود را منتشر می کنند. با نگاه کردن به عمل هایی که دکتر مورد نظر انجام داده است می توانید به میزان مهارت او پی ببرید. اگر نتوانستید رد فضای مجازی هیچ نمونه کاری از پزشک مربوطه پیدا کیند، از پزشک یا منشی او درخواست نشان دادن نمونه کار را کنید.
یک پزشک خوب قبل از انجام عمل بلفاروپلاستی برای بیمار خود جلسه مشاوره برگزار می کند. او در این جلسه به تمامی انتظارات و نگرانی های بیمار خود گوش می دهد و برای او اهمیت قائل می شود. همچنین در این جلسه باید تمامی مراقبت های قبل و بعد از عمل به بیمار آموزش داده شود و هزینه نهایی مشخص شود.

بخوانید  معرفی کلینیک تخصصی کاشت مو دکتر رابط

یک پزشک خوب باید در یک محیط کاملا تمیز و با امکانات برای جراحی خود فراهم کرده باشد. حتما در مورد محل انجام جراحی از پزشک خود سوال کنید. قبل از انجام جراحی از امکانات اتاق انجام عمل و استرلیزه بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
عمل جراحی پلک روش های متنوع و فراوانی دارد. پزشکان می توانند هم به وسیله تیغ جراحی و هم به وسیله لیزر این عمل را انجام دهند. یک پزشک خوب باید قادر باشد بهترین روش را برای بیمار خود انتخاب نماید.

چه کسانی می توانند عمل بلفاروپلاستی را انجام دهند؟

برای عمل بلفاروپلاستی تاکنون هیچ گونه محدودیت سنی اعلام نشده است. اما بهتر است این عمل بعد از سن ۱۸ سالگی انجام شود. جراحی پلک خطرات بسیار کمی دارد. به همین دلیل طیف وسیعی از افراد می توانند از این عمل زیبایی بهره مند شوند. در ادامه به باید و نباید هایی در مورد کاندیداهای عمل پلک اشاره می کنیم.

افرادی که به طور ژنتیکی دارای چشم های پف دار و افتاده هستند می توانند از عمل جراحی پلک استفاده نمایند.
افرادی که افزایش سن باعث افتادگی پلک و چین و چروک در اطراف چشم آن ها شده است می توانند از این روش استفاده کنند. روشن بلفاروپلاستی تاثیر بسیار خوبی روی این افراد دارد.
افرادی که به خاطر افتادگی پلک های خود دچار اشکال در دید و بینایی شده اند می توانند این عمل را انجام دهند. این افراد می توانند به وسیله جراحی پلک دید خود را بهبود ببخشند.
افرادی که از داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند گزینه مناسبی برای انجام عمل پلک نمی باشند.
افرادی که به طور مداوم دخانیات و مشروبات الکلی مصرف می کنند نمی توانند این عمل را انجام دهند. مگر آن که از یک هفته قبل از عمل مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را متوقف سازند.
افرادی که دارای عفونت و روماتیسم چشمی هستند بهتر است از انجام این عمل صرف نظر نمایند.
کسانی که در پلک پایینی خود چربی زیادی دارند و باعث افتاده شدن زیر چشم آن ها شده است می توانند این عمل را انجام دهند. افتادگی پلک پایین چهره را بسیار خسته نشان می دهد.

بخوانید  تزریق ژل لب و مراقبت هاب بعد از آن

هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

هزینه عمل بلفاروپلاستی در سراسر ایران متفاوت است. به دلیل نوسانات ارزی و اقتصادی در کشور هزینه عمل های زیبایی همیشه در حال تغییر هستند. زیرا عمل های زیبایی شامل بیمه نمی شوند و تمام هزینه آن ها بر عهده بیمار می باشد. پارامتر های زیادی در هزینه تمام شده جراحی پلک نقش دارند. میزان مهارت پزشک، میزان اعتبار و موقعیت کلینیک مربوطه و شهر محل سکونت پزشک همگی تاثیر زیادی در قیمت بلفاروپلاستی دارند.

هر چه مهارت و تجربه پزشک بیشتر باشد هزینه جراحی پلک بالاتر می رود. اگر کلینیک مربوطه در یکی از کلان شهر ها و در موقعیت خوبی باشد مسلما هزینه عمل افزایش پیدا می کند. همچنین میزان امکانات و مجهز بودن کلینیک نیز باعث افزایش هزینه ها می شوند. عمل جراحی پلک در شهر کوچک با قیمت کمتری از شهر های بزرگ انجام می شود.

هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟
عوارض احتمالی عمل بلفاروپلاستی

عوارض عمل بلفاروپلاستی نسبت به عوارض عمل های زیبایی دیگر بسیار کمتر می باشد. زیرا عمل جراحی پلک نیازی به بیهوشی ندارد و با بی حسی انجام می شود. این بی حسی از طریق تزریق انجام می شود. عوارض مربوط به جراحی پلک اکثرا موقتی هستند و بعد از دو هفته به طور کامل از بین می روند. اگر پزشک، فردی حاذق و ماهر باشد میزان این عوارض ها به حداقل می رسد.

بخوانید  بوتاکس چشم گربه ای چیست و چگونه تزریق می شود

همچنین رعایت کامل مراقبت های بعد از عمل و نکات آن می تواند کمک زیادی به کم شدن این عوارض ها کند. آموزش های پزشک در خصوص مراقبت های بعد از عمل تاثیر زیادی در کم شدن این عوارض ها دارند.

· باقی ماندن جای بخیه ها در طول زمان

· تشکیل زخم و اسکار در قسمت برش پلک ها

· عفونت چشم و پلک که نادر می باشد.

· ورم و قرمزی چشم ها

· خارش و درد چشم

· بسته نشدن چشم ها تا یک هفته بعد از عمل

· کبود شدن اطراف چشم ها

· خشکی چشم ها به علت بسته نشدن چشم ها

· در موارد نادر ممکن است عصب چشم آسیب ببیند و بینایی مختل شود.

· خونریزی زیاد و غیر طبیعی

· آسیب زدن به عضلات چشم

· برخی پزشکان ناوارد ممکن است تمام پوست چشم را لیفت ندهند و باعث باقی ماندن چروک در پشت چشم شوند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×