» علم و دانش » بهترین دستگاه دیاگ ماشین از نظر امکانات در ایران کدام دستگاه است؟
بهترین دستگاه دیاگ ماشین
علم و دانش - اقتصاد

بهترین دستگاه دیاگ ماشین از نظر امکانات در ایران کدام دستگاه است؟

آبان 8, 1402 140305

معیارهای مشخص‌کننده بهترین دستگاه دیاگ ماشین از نظر امکانات در ایران و سراسر دنیا مشترکات زیادی دارد و اغلب از آن‌ها به‌عنوان ملاک‌های خرید این ابزار پرکاربرد در فرآیندهای عیب یابی خودرو استفاده می‌شود. در ایران محصولات مختلفی در دسته دیاگ توسط تولیدکنندگان مختلف طراحی، ساخته و روانه بازار شده است و همین مسئله کار انتخاب با امکانات‌ترین آن را سخت کرده است.

بهترین دستگاه دیاگ ماشین

معیارهای مشخص‌کننده بهترین دستگاه‌های دیاگ موتور و ماشین، به خریداران و کاربران این دستگاه دقیقاً در این مرحله کمک می‌کند. در زیر با این معیارها ضمن بررسی ابعد آن در دستگاه دیاگ ماشین پارس کوشان به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های ساخته شده از این تجهیزات در ایران، آشنا می‌شویم.

آشنایی با قابلیت‌هایی که یک دستگاه دیاگ ماشین و موتور باید از آن برخوردار باشد

دقت در عیب یابی

انجام فرآیند عیب یابی بدون دقت هیچ معنایی ندارد، چون استخراج اطلاعات غلط منجر به رفع عیوب یا سنجش وضعیت در شرایط مطلوب نمی‌شود. سخت افزارهای و تراشه‌های به کار رفته در دستگاه دیاگ موتور سیکلت یا ماشین باید قابلیت‌های فنی بالایی داشته باشند تا فرآیندها به دقت کامل انجام شود. در مورد دستگاه دیاگ پارس کوشان این قابلیت به شکل ایدئالی وجود دارد، چون با هدف ارائه کاربردی عالی، از بهترین ابزار در ساخت آن استفاده شده است.

بخوانید  8 تا بهترین صرافی های آنلاین برای فارکس مزایا معایب هرکدام

سرعت عیب یابی

سرعت در کنار دقت، تجربه کاربری دستگاه دیاگ ماشین یا هر نوع دستگاه تخصصی دیگری مانند دستگاه انژکتور شور ماشین را جذاب‌تر می‌کند. در نظر گرفتن این ویژگی پیش‌شرط تشخیص بهترین دستگاه دیاگ از نظر امکانات در ایران و سراسر دنیا است و جنبه دقت دستگاه را تکمیل می‌کند.

خدمات پس از فروش

ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش از مهم‌ترین معیارهای خرید است و برخوردار نبودن دستگاه‌های مختلف (حتی بهترین دستگاه‌ها) از شرایط نامطلوب، ارزش خرید و استفاده از آن‌ها را پایین می‌آورد. به همین دلیل در شرکت پارس کوشان به این جنبه هم توجه شده است و خدمات آموزشی، پشتیبانی و گارانتی خوبی به خریداران ارائه می‌شود.

مرور قابلیت‌های ساختاری و فنی دستگاه دیاگ پارس کوشان

نمایشگر با قابلیت

نمایشگر هر دستگاه دیاگ ماشین تنها قسمتی است که از طریق آن می‌توان اطلاعات استخراج شده از خودرو را مشاهده کرد و به همین دلیل کیفیت و قابلیت و کاربردی بودن آن خیلی اهمیت دارد. در دستگاه دیاگ تولید شده توسط شرکت پارس کوشان از نمایشگر LCD رنگی با اندازه ۴/۳ اینچ استفاده شده که برای کاربری این دستگاه کاملاً مناسب است. این نمایشگر همچنین قابلیت تنظیمات نور را هم ارائه می‌دهد تا برای شرایط نوری مختلف و یا شرایط متفاوت بینایی افراد، بهترین میزان نور را تنظیم کند.

بخوانید  دارک آفیس مدرس رسمی آموزش آنریل انجین در ایران

حافظه ۱۶ گیگابایت

حافظه یا فضای ذخیره‌سازی از مهم‌ترین مشخصات یک دستگاه دیاگ موتور و ماشین با امکانات است. به‌طورکلی هرچه این فضای ذخیره سازی بیشتر باشد، کاربران دستگاه بیشتر به نرم افزارهای عیب یابی دسترسی خواهند داشت. در دستگاه مورد بحث این فضا به میزان ۱۶ گیگابایت در نظر گرفته شده که به خوبی پاسخ‌گوی ذخیره‌سازی و کاربردی کردن نرم‌افزارهای دیاگ موتور و ماشین مختلف خواهد بود و نیاز به خرید سخت افزارهای متعدد را کاهش می‌دهد.

امکان آپدیت اینترنتی

آپدیت اینترنتی، انواع با امکانات‌تر دستگاه دیاگ را قادر می‌سازد که همواره و در طول زمان نسبت به تغییرات و بازنگری‌های فنی سازوکار دیاگ زنی یا امکانات نرم افزاری تولیدکننده سخت افزار دیاگ عقب نماند و همیشه با به‌روزترین توانایی‌ها انجام فرآیندهای مختلف عیب یابی را آسان کند.

امکان اضافه کردن برنامه جدید از طریق کد

این قابلیت به‌عنوان یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های دستگاه دیاگ ماشین پارس کوشان، کاربران را قادر می‌سازد که بدون مراجعه حضوری و از طریق دریافت یک کد ۸ رقمی، برنامه جدید مورد نظر خود را به سخت افزار دیاگ اضافه کرده و از قابلیت‌های آن استفاده کنند.

بخوانید  ترخیص چسب از گمرک

مشخص بودن محدوده استاندارد زیر هر پارامتر

مقادیر استاندارد اصلی‌ترین معیار عیب یابی است و تعمیرکاران و کارشناسان فنی خودرو از طریق مقایسه مقادیر استخراج شده از ECU خودرو توسط دستگاه دیاگ متوجه عیب‌ها یا عادی بودن عملکرد سیستم‌های مختلف می‌شوند. در سخت‌افزار دستگاه دیاگ ماشین پارس کوشان زیر هر پارامتر مقدار محدوده استاندارد آن هم به طور هم‌زمان نمایش داده می‌شود و این مسئله نقش خیلی زیادی در سهولت در انجام فرآیند عیب یابی ایفا می‌کند.

امکان ثبت اطلاعات شخصی صاحب دستگاه

رسم نمودار اطلاعات فنی و استاندارد

یکی دیگر از قابلیت‌ها و ویژگی‌های بهترین انواع دستگاه دیاگ از نظر امکانات که در ایران و سراسر دنیا به‌عنوان یک سازوکار بسیار کاربردی شناخته می‌شود، قابلیت رسم نمودار عیب یابی است. در دستگاه دیاگ ماشین پارس کوشان ترسیم نمودار با رنگ سبز نشان‌دهنده قرار داشتن شرایط فنی در محدوده استاندارد است و نمودار قرمز رنگ عدم قرار گرفتن مقادیر در محدوده استاندارد را نشان می‌دهد. این قابلیت، عیب یابی خودروهای ایرانی و خارجی را راحت‌تر می‌کند و یکی از سریع‌ترین امکان‌های شناسایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

امکان ثبت اطلاعات شخصی صاحب دستگاه

مانند هر دستگاه و ابزار با قابلیت و امکانات دیگری، احتمال سرقت یا گم شدن دستگاه دیاگ ماشین وجود دارد. شرکت پارس کوشان برای کاهش مشکلات در این زمینه امکان ثبت اطلاعات اصلی شخص خریدار دیاگ را طراحی کرده است. این اطلاعات غیرقابل هک شدن است و فقط توسط شرکت قابل تغییر خواهد بود. طبیعتاً یک دستگاه با امکان شخصی سازی در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن زودتر پیدا شده و به دست صاحبان اصلی‌اش می‌رسد.

بخوانید  امروزه پی دی اف کتاب های الکترونیکی جای کتاب های فیریکی رو گرفتند!

آشنایی با قابلیت‌ها و امکانات عیب یابی دستگاه دیاگ ماشین پارس خودرو

تمامی انواع و مدل‌های مختلف سخت افزار دیاگ ماشین و موتور فرآیند عیب‌یابی را به‌طورکلی از طریق نرم افزارهای متفاوت و خاص هر خودرو یا سیستم موجود در خودروها ارائه می‌دهند. هرچه توانایی این سخت‌افزارها با نرم‌افزارهای مختلف بیشتر باشد، دستگاه با امکانات‌تری محسوب می‌شود. برای بررسی این مورد در سخت افزار دیاگ ماشین و موتور پارس کوشان کافی است که برنامه‌های قابل نصب را مختصراً مرور کنیم و با قابلیت‌های فنی این دستگاه در عیب یابی بیشتر آشنا شویم.
نرم افزار تخصصی خودروهای سبک ایران خودرو، سایپا، زامیاد، پارس خودرو، نرم افزار تخصصی خودروهای سبک گاز سوز، نرم افزار تخصصی خودروهای سبک مالتی پلکس (سمند، رانا، ۲۰۶، دنا)، نرم افزار تخصصی خودروهای سبک لیفان، ام وی‌ام، جک، دانگ فنگ، هایما و… از جمله نرم‌ افزارهای قابل نصب بر روی این دستگاه است.
تمامی این نرم افزارهای تخصصی به‌طور عمومی یا خاص قابلیت‌های نمایش پارامترها، نمایش محدوده استاندارد، رسم نمودار، تست عملکردها، خواندن و نمایش عیوب، پاک کردن عیوب، پیکر بندی موتوری و… را ارائه می‌دهند و از این طریق غالب نیازهای تعمیرکاران و کارشناسان فنی خودرو را پاسخگو خواهند بود.

بخوانید  راهنمای خرید ویلا در شمال

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×