» تغذیه و سلامت » بهترین متخصص تغذیه در تهران برای مشاوره تغذیه و رژیم غدایی
متخصص تغذیه
تغذیه و سلامت - سبک زندگی - سلامت دستگاه گوارش

بهترین متخصص تغذیه در تهران برای مشاوره تغذیه و رژیم غدایی

شهریور 13, 1402 130339

افرادی که در علم تغذیه مشغول به فعالیت بوده و از آگاهی و دانش زیادی در مورد اهمیت و خواص مواد غذایی برخوردار هستند در واقع همان متخصص تغذیه هستند. زیرا اصلی ترین و مهم ترین نیاز هر موجود زنده به ویژه انسان ها خوراک است. بنابراین علم تغذیه در طول تاریخ بشر را به سوی یک برنامه غذایی حساب شده و مفید یاری کرده است. توجه و نیاز انسان ها به متخصصان تغذیه از زمانی شروع شده که جامعه و افراد آن از اهمیت تغذیه بر سلامت روح، جسم و طول عمر پی برده است.

متخصص تغذیه چیست و کیست ؟

متخصص تغذیه در حوزه تغذیه و رژیم غذایی برای افراد مختلف جامعه تخصص دارد. همچنین باتوجه به علم خود در مورد غذا و تأثیرات آن بر صحت انسان ها، بهترین و سالم ترین برنامه غذایی را در اختیار مراجعه کنندگان می گذارد. این متخصصان در حوزه های اصلی تغذیه بالینی، تحقیقات، جامعه و مدیریت خدمات غذایی فعالیت دارند. در برخی مواقع نیز تیم پزشکی را بخشی از متخصصان تغذیه تشکیل می دهند تا درمانی بهینه برای بیماران انجام دهند.

بخوانید  بیماری های مجاری صفراوی [تشخص + راه درمان و هزینه]

البته بیشتر مشکلات و بیماری ها بایستی تحت نظر پزشک مختصص به آن حوزه مورد درمان قرار گیرد و برای ارتقای سلامت و تغذیه سالم از متخصصان تغذیه کمک گرفته شود.

در حالت کلی وظایف متخصصان تغذیه به شرح زیر هستند.

مطلع شدن از تحقیقات نهایی علم تغذیه جهت تبدیل نمودن آن ها به دستورات عملی
بررسی تأثیرات برنامه غذایی یا رژیم غذایی در بازه زمانی طولانی
ارائه برنامه تغذیه ای و غذایی باتوجه به بودجه و ترجیحات بیمار
مشاوره در مورد عادات غذایی و تغذیه سالم
بررسی نیازهای بهداشتی و تغذیه ای بیماران

متخصصان تغذیه
متخصص تغذیه کودکان کیست ؟

شاخه ای از علم پزشکی اطفال به متخصص تغذیه کودکان تعلق دارد. زیرا چگونگی تغذیه در سلامت جسمی، روحی و رشد و نمو کودک تأثیر زیادی می گذارد. بنابراین اهمیت در زمینه تغذیه کودکان که در اکثر کشورها مورد توجه قرار می گیرد در تکامل و رشد کودک در سال های پیشروی او مؤثر است.

همچنین نوزاد از بدو تولد از لحاظ وزن و تغذیه مورد رسیدگی متخصصان کودکان قرار می گیرد. البته این کار با استفاده از کارت های مخصوص و یکسری جداول بوده که در همان بدو تولد در اختیار والدین گذاشته می شود. در واقع این متخصصان مشکلاتی همچون انواع بی اشتهایی، اشتهای کاذب یا فراوان، پرخوری و کم وزنی کودک یا نوزاد را کنترل می کنند.

بخوانید  برند ماهپار: یک نام پیشرو در دنیای مد زنانه

بهترین دکتر تغذیه برای چاقی در تهران

بهترین دکتر یا متخصص تغذیه برای چاقی در تهران فردی است که در زمینه رژیم غذایی و تغذیه تخصص دارد. یکی از وظایف دکتر تغذیه جهت افزایش وزن بیماران، جاگذاری انواع غذاهای سالم و مناسب در برنامه غذایی آن ها است. همچنین در مرحله نخست تمامی عادات و روند غذایی بیمار در طول هفته بررسی می شود و غذاهایی که بدن بیمار به آن نیاز دارد در برنامه غذایی گنجانده می شود.

سپس غذاهای مضر و بدون مواد مغذی را از عادات غذایی بیمار حذف می کند. به همین علت افراد بیمار برای افزایش وزن خود زیر نظر بهترین دکتر تغذیه چاقی در تهران قرار می گیرند تا آن ها را در انتخاب مناسب ترین برنامه غذایی یاری نمایند و پروسه بهبودی بیمار را سرعت بخشند.

بهترین فوق تخصص تغذیه در تهران

بهترین فوق تخصص تغذیه در تهران

بهترین فوق متخصصان تغذیه در تهران برای گروه های متعددی از جمله افراد لاغر، چاق، بیماران، میان‌سالان و کودکان و بسته به شرایط و نیاز آن ها، مناسب ترین برنامه غذایی ارائه می دهند. همچنین تعیین می نمایند که در طول روز چه میزان و کدام نوع ماده غذایی مصرف نمایند. پس بهترین فوق متخصصان تغذیه در تهران باید دارای شرایط زیر باشند:

  • اطلاع از آخرین تحقیقات و جدیدترین اطلاعات در مورد رژیم و تغذیه
  • ارائه برنامه های اجرایی جهت رفع مشکلات مربوط به تغذیه و رژیم در جامعه
  • مشاوره و ایجاد انگیزه در مراجعان و بیماران برای پیروی از برنامه های غذایی تجویز شده
  • تهیه برنامه غذایی سالم و مناسب برای هر بیمار یا مراجعه کننده
  • ارزیابی و شناسایی نیازهای بیماران و مراجعه کنندگان
  • ارائه توضیحات به روز و مناسب در مورد رژیم غذایی و تغذیه سالم به بیماران
بخوانید  تمرین برای درمان لکنت زبان بزرگسالان

متخصص تغذیه بالینی چیست؟

مرکز فعالیت یک متخصص تغذیه بالینی شامل بیمارستان، کلینیک گوارش و مطب پزشکان است. وظیفه این متخصصان ارائه یک رژیم درمانی است که این روش درمانی برای بیماران از طریق رژیم غذایی خاص به کار برده می شود. همچنین متخصصان بالینی بسته به شرایط و ضوابط پزشکی خود با دیگر متخصصان و پزشکان مراقبت های بهداشتی مدام در حال همکاری هستند.

دلیل چنین همکاری تهیه یک برنامه غذایی که مقدار دقیقی از مواد مغذی مورد نیاز بدن در آن گنجانده شود. از دیگر وظایف این متخصصان برگزاری یکسری کلاس های آموزشی مربوط به تغذیه و ارائه برنامه مختص به وعده های غذایی برای افرادی است که دارای وضعیت پزشکی هستند.

متخصص تغذیه آنلاین

متخصصان تغذیه آنلاین با تسلط کامل بر اصول مهم در تغذیه از جمله جذب، هضم و دفع تمام مواد غذایی بهترین رژیم درمانی و مضرات و فواید مواد خوراکی را دسترس بیماران قرار می دهند. البته متخصص آنلاین به غیر از مهارت کافی در حوزه تخصص خود باید زمان جواب دهی به پرسش متقاضیان از حوصله و صبر کافی برخوردار باشد. همچنین برخورد مناسب و اخلاق خوش نیز از جمله الزامات هر پزشک متخصص آنلاین بوده و باید خدمات زیر را ارائه دهد.

  • مشاوره تغذیه به صورت آنلاین در مورد ارزش غذایی کلیه خوراکی ها، نوشیدنی ها و میوه ها
  • مشاوره تغذیه به صورت آنلاین در مورد رژیم های متعدد از جمله جهت افزایش یا کاهش وزن
  • مشاوره آنلاین در زمان بارداری
  • مشاوره در حوزه مکمل های ورزشی و غذایی
  • مشاوره آنلاین در اشخاص با تحرک زیاد همچون ورزشکاران
  • مشاوره آنلاین در زمینه رژیم های خاص
  • مشاوره آنلاین در زمان بیمارهای مختلف همچون دیابت و چربی خون
  • مشاوره آنلاین برای کودکان
بخوانید  علت شل شدن برگ سانسوریا پاکوتاه و پوست ماری چیست ؟

متخصص تغذیه آنلاین

فرق دکترای تغذیه با متخصص تغذیه

دکترای تغذیه با متخصص تغذیه در کاری به انجام می رسانند، فرق اساسی چندانی با همدیگر ندارند. بلکه در اجرای برخی از کارهای دیگر با هم متفاوت هستند. بنابراین اساسی ترین و اصلی ترین تفاوتی که متخصص تغذیه با دکترای تغذیه دارد، میزان تحصیلات این اشخاص است.

زیرا متخصص در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را به اتمام رسانده و اما دکترا، تحصیلات آن به مقاطع بالاتر از دکترا می رسد. همچنین در این مقطع شاخه ها و گرایش های مختلفی از رشته تغذیه به صورت اساسی تر و جزئی تر در مقطع های دانشگاهی تدریس می گردد.

تفاوت علوم تغذیه با تغذیه بالینی

یکی از رشته های مهم علوم پزشکی به رشته علوم تغذیه مختص می شود که در مسیر دسترسی به توسعه پایدار برای بهبود سلامت جامعه و فرد قدم برمی‌دارد. از جمله اصول مهم در علوم تغذیه می توان به رژیم درمانی، نحوه تغذیه سالم و مناسب جهت حفظ و بهبود سلامت بدن اشاره کرد.

درنتیجه هدف این علوم جلوگیری از بیماری مربوط به تغذیه و درمان آن ها با ارائه رژیم ها و مواد غذایی مناسب و سالم است. اما تغذیه بالینی به شاخه ای از علوم تغذیه تعلق دارد که هدف آن مشاوره تغذیه ای دقیق و رژیم غذایی صحیح برای بیماران بستری در کلینیک ها و بیمارستان ها است.

بخوانید  روش ترمیم سینک گرانیتی

متخصص تغذیه و رژیم درمانی

همان‌گونه که پرستار بایستی به کلیه کارهای خدماتی تسلط داشته و علاقه‌مند به شغل خود باشد، یک متخصص خوب تغذیه نیز دارای روحیه خدماتی و علاقه‌مند به کارهای خدماتی باشد. زیرا این حرفه سلامت روان و روح بیمار را درگیر کرده و متخصص باید از حوصله و صبر کافی جهت صحبت با بیماران برخوردار باشد.

بنابراین متخصصان تغذیه با علم تغذیه، اهمیت مواد غذایی و میزان تأثیرپذیری آن بر اندام های مختلف بدن آشنایی کامل داشته و از آخرین اطلاعات و دستاوردها در این زمینه مطلع هستند. البته متخصصان رژیم درمانی به غیر از مهارت ارتباطی صحیح بایستی با روانشناسی بیماران آشنایی داشته تا چگونگی برخورد با آن ها را بدانند. سپس متناسب با وضعیت جسمی و روحی بیماران، بهترین و مناسب ترین برنامه غذایی را ارائه دهند.

در حالت کلی وجود متخصصان رژیم درمانی و تغذیه در کنار پزشکان معالج و در بیمارستان ها الزامی هستند.

ویژگی های رژیم خوب برای لاغری شکم

چربی سوزی در مناطق مختلفی از شکم و پهلو از اهداف مهم و اصلی اشخاصی است که به متخصص تغذیه مراجعه می کنند. زیرا افراد مبتلا به چاقی دور شکم و پهلو با گذشت زمان به بیماری های دیابت نوع ۲ و قلبی و عروقی دچار می شوند. بنابراین یک رژیم غذایی خوب جهت لاغر شدن شکم و پهلو باید دارای ویژگی های زیر باشد.

  • حذف مصرف شکر و قندهای ساده
  • افزایش مصرف پروتئین
  • کاهش مصرف کربوهیدرات
  • مصرف مداوم غذاهای پرفیبر
  • انجام ورزش روزانه و به طور منظم
  • کنترل دریافت غذایی
بخوانید  6 خواص کندر برای لاغری و نحوه مصرف آن

تفاوت رژیم غذایی برای لاغری و چاقی

رژیم غذایی برای لاغری به عواملی همچون سبک زندگی، فعالیت متابولیسم و سن بستگی دارد. البته با وجود چنین عواملی می توان به روش های متعدد لاغری سالم در بازه زمانی کوتاه اشاره کرد. رژیم لاغری برای سلامت اشخاص چاق بسیار مفید است. اما سلامت افراد معمولی را به خطر می اندازد. پس برای این نوع رژیم باید به متخصص تغذیه مراجعه کرد تا بعد از اتمام دوره رژیم، اضافه وزن مجدداً باز نگردد.

حال رژیم غذایی برای چاقی متفاوت بوده و باید مقدار کالری مصرفی افزایش یابد که در رژیم لاغری کاهش کالری هدف اصلی مراجعه به متخصصان تغذیه است. پس گنجاندن وعده های غذایی پروتئین دار و چربی های مفید مانند امگا ۳ یکی از راه های افزایش وزن است که در وعده های بیشتر سرو می‌شود. همچنین فعالیت ورزشی در رژیم چاقی همانند رژیم لاغری حائز اهمیت بوده و تنها تفاوت آن ها در نوع حرکات و چگونگی اجرا است.

رژیم درمانی چیست؟

رژیم درمانی در واقع یک توصیه پزشکی از طرف متخصص تغذیه بوده که برای شرایط سلامت فرد در وضعیت کنونی او مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین رژیم درمانی تنها برای لاغری یا چاقی نیست و سلامت عمومی بدن را پوشش می دهد. پس اگر مشکلات داخل بدن درمان شود به آسانی می توان تأثیر آن را در درمان مشکلات ظاهری هم مشاهده کرد.

بخوانید  نکات مهم نگهداری و افزایش طول عمر تخته وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی

البته مشکلات مزمن و حاد افراد به دلیل وجود تغذیه نامناسب و ناسالم است. بنابراین رژیم درمانی همان اصطلاح وسیع جهت استفاده علمی از مواد غذایی و تغذیه بوده و نوعی درمان پیشگیرانه جهت رفع بیماری ها است.

مزایای رژیم درمانی به شرح زیر است:

  • بهبود برخی بیمارهای مرتبط به لاغری یا چاقی فرد
  • احساس آرامش، سبکی و تقویت اعتماد به نفس
  • عدم مشاهده افتادگی پوست در اثر کاهش وزن های طولانی مدت و سنگین
  • کاهش وزن بدون عوارض و ثابت
  • عدم استفاده از انواع رژیم های دشوار و گرسنگی های مدت دار در طول شبانه روز

فهرستی از درمان های خانگی برای کبد چرب

چگونه متخصص تغذیه شویم؟

دانشجویان در رشته علوم تغذیه در مقطع کارشناسی و با دو گرایش می توانند در دانشگاه های مختلف مشغول به تحصیل شوند. بنابراین رشته دبیرستانی دانش آموزان بایستی تجربی بوده تا با کسب رتبه مناسب در کنکور به دانشگاه راه یابند. البته وظایف متخصص تغذیه باتوجه به مکان می تواند متفاوت باشد. برای مثال متخصص در کلینیک تخصصی به کلیه بیماران مشاوره می دهد.

اما در کلینیک چند رشته ای در مورد مباحث رژیم غذایی به دیگر متخصصان پزشکی توصیه می نماید. همچنین متخصصان تغذیه در باشگاه های ورزشی در طول مسابقات به ورزشکاران برنامه مناسب تغذیه ارائه می دهند. درنتیجه متخصصان تغذیه بسته به علایق و رتبه کنکور خود در یکی از گرایش های علوم تغذیه مشغول به تحصیل می شوند تا مدرک کارشناسی و یا بالاتر را کسب نمایند.

بخوانید  6 خواص کندر برای لاغری و نحوه مصرف آن

بهترین متخصص تغذیه تهران

بهترین متخصصان تغذیه در تهران افرادی هستند که به غیر از تکیه به دانش و علم خود جهت ارائه یک سبک زندگی مناسب و سالم به مراجعه کنندگان و بیماران در این زمینه کمک نمایند. همچنین بر عکس تصور یکسری از اشخاص، بهترین متخصصان تغذیه در تهران تنها افراد نرمال را در بر نمی گیرند، بلکه برای درمان بیماران خاص همچون بیماران قلبی و دیابتی ها کاربرد دارند.

البته زنان باردار هم می توانند از بهترین متخصصان تغذیه تهران نیز برای دریافت رژیم غذایی سالم کمک بگیرند. زیرا بهترین متخصصان تغذیه به بیماران روحیه داده و تأثیر تغذیه یا رژیم غذایی را بر خلق و خوی و سلامت آن ها را پیگیری می کنند تا از فرایند رژیم درمانی، مطلوب ترین نتیجه را بگیرند.

بهترین دکتر تغذیه ایران

امروزه بهترین متخصصان تغذیه ایران بر اساس تحقیقات و آماری که در این زمینه به دست آورده اند، بروز برخی از بیماری ها و مشکلات را ریشه در تغذیه ناسالم و نامناسب می دانند. بنابراین به همه افراد جامعه توصیه می کنند که با هدف پیشگیری از اکثر بیماری ها و افزایش وزن زیر نظر بهترین دکتر تغذیه ایران قرار گیرند. درنتیجه برای اطلاع از بهترین دکتر تغذیه ایران باید از اقوام و آشنایانی که قبلاً به این متخصص مراجعه کرده اند و از مهارت و تخصص آن رضایت دارند، پرس و جو کنند.

بخوانید  علت شل شدن برگ سانسوریا پاکوتاه و پوست ماری چیست ؟

متخصص تغذیه نوجوانان در تهران

میزان کالری به دست آمده از خوراکی ها و نوشیدنی ها در نوجوانان بسته به سطح رشد و میزان فعالیت آن ها تعیین می گردد. برای مثال یک نوجوان در اکثر ساعات شبانه روز مشغول به فعالیت است، اما نوجوان دیگری مدام مشغول درس خواندن است.

پس مراجعه به متخصص تغذیه نوجوانان در تهران الزامی است. زیرا نوجوانان در این دوره از سن دچار تغییراتی همچون تغییرات روحی، جسمی و اجتماعی می شوند. همچنین از تغییرات مهم این دوره می توان به تغییر در هورمون ها اشاره کرد که افزایش وزن، قد و تغییرات عضلانی را به دنبال دارد. بنابراین برای تنظیم این هورمون ها بایستی از متخصصان تغذیه نوجوانان در تهران کمک گرفت.

بهترین دکتر تغذیه کودکان در تهران

در مرحله نخست موضوع بهترین متخصص تغذیه کودکان در تهران، ضروری است که از پزشک متخصص کودکان مطلع شد. زیرا این پزشک در حوزه اطفال و کودکان تخصص داشته و موظف است که حالات روانی، روحی، سلامت کلی بدن، سلامت رفتاری و بدنی کودک که را به صورت دقیق مشاهده نماید. سپس اگر مشکلی وجود داشت آن را در کمترین زمان تشخیص دهد.

بخوانید  تمرین برای درمان لکنت زبان بزرگسالان

بهترین دکتر تغذیه برای لاغری در تهران

افرادی که از اضافه وزن رنج می برند و خواهان کاهش وزن به صورت اصولی، بدون دغدغه و خیالی آسوده هستند،

راه مناسب مراجعه به بهترین دکتر تغذیه برای لاغری در تهران است. برخی از افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، اطلاعات کافی جهت تنظیم برنامه غذایی سالم و مناسب را ندارند. پس باید کار را به اشخاص متخصص در این زمینه همچون دکتر تغذیه بسپارند تا باتوجه به علم خود و شناختی که از بدن مراجعه کننده دارند، یک رژیم غذایی مناسب ارائه دهند. البته این کار تنها از طریق بهترین دکتر تغذیه برای لاغری در تهران امکان پذیر است.

تفاوت رژیم های لاغری برای سنین مختلف

زمانی که افراد مختلف جامعه اضافه وزن دارند و مدام می خواهند آن را کاهش دهند، دیگری میزان سن را در اولویت قرار نمی دهند. همچنین کاهش وزن در بازه زمانی کوتاه احتمال دارد کالری سوزی عضلانی زیادی را به دنبال داشته باشد. ولی در دراز مدت کاهش وزن را سخت تر کرده و با مشکل مواجه می نماید. بنابراین کاهش وزن در هر رده سنی باید به صورت مداوم و تدریجی و از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کند. درنتیجه تفاوت چندانی در رژیم های لاغری برای سنین مختلف وجود ندارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×