» زیبایی و پزشکی » بهترین مرکز لیزر مو‌های زائد در پاسداران
بهترین مرکز لیزر مو‌های زائد در پاسداران
زیبایی و پزشکی

بهترین مرکز لیزر مو‌های زائد در پاسداران

مرداد 23, 1402 120308

لیزر مو‌های زائد یک روش پزشکی زیبایی است که با استفاده از فناوری و تکنولوژی یک پرتو نور متمرکز با نام لیزر را به منظور از بین بردن مو‌های ناخواسته مورد استفاده قرار می‌دهد. به کار بردن لیزر با در نظر گرفتن میزان حساسیت پوست انجام می‌شود. این روش به اندازه کافی ایمن است که قابل استفاده در تمامی قسمت‌های بدن است و شامل حال انواع پوست نیز می‌شود.

 

لیزر مو‌های زائد

دستگاه لیزر به نحوی طراحی شده است تا بتواند در طول لیزر مو‌های زائد، با تابانده نور خود به سمت هدف مشخص عملکرد مناسب را داشته باشد. در این شیوه نور متمرکز ساطع شده از دستگاه توسط رنگدانه‌های مو یا همان ملانین‌ها جذب می‌شود. در این هنگام با تبدیل انرژی نور به گرما و وارد کردن آسیب به فولیکول‌های مو، باعث می‌شود تا رشد آن‌ها به صورت موقت کندتر شده و در نهایت با استفاده از لیزر برای چندین بار با فاصله‌های زمانی مشخص رشد مو‌های اضافی متوقف شود.

هرچند لیزر مو‌های زائد می‌تواند تأثیر به سزایی در میزان رشد مو‌های ناخواسته در طولانی مدت داشته باشد و آن را به تأخیر بیندازد اما غالباً به صورت کامل موجب حذف دائمی رشد مو‌ها نخواهد شد. برای همین منظور لازم است تا چندین مرتبه این کار انجام شود و حتی برای ماندگاری بیشتر و نگه داری از این حالت نیاز است تا جلسات را با فاصله‌های زمانی بیشتر داشته باشید.

بخوانید  تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در عمل زیبایی: جراحی بدون بازگشت ممکن است؟!

درست است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به کار بردن تجهیزات به روز و مدرن توسط مراکز زیبایی مانند کلینیک ماه، تمامی افراد با هر نوع رنگ پوستی امکان انجام لیزر مو‌های زائد را دارند اما داشتن پوست روشن و مو‌های تیره می‌تواند تأثیر به سزایی در دستیابی به نتیجه سریع‌تر و دقیق‌تر داشته باشد.

مزایای لیزر مو‌های زائد

لیزر مو‌های اضافی را می‌توان برای هر قسمتی از بدن مانند صورت، پا‌ها، دست‌ها، چانه، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و… مورد استفاده قرار داد. اگر شما هم از اصلاح هر روز مو‌های اضافی خود با روش‌های سنتی مانند به کار بردن ژیلت، کرم‌های مو بر، دستگاه اپیلاسیون و… خسته شده‌اید، لیزر مو‌های اضافی به دلیل مزیت‌های زیر می‌تواند انتخاب و جایگزین مناسبی برای شما باشد.

  • ایمنی: با توجه به اینکه استفاده از لیزر مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA است می‌توان با اطمینان خاطر از آن به عنوان یک تکنیک زیبایی برای حذف مو‌های زائد استفاده کرد.
  • راحتی: برای انجام لیزر بدن به صورت متوسط سه تا هفت جلسه برای درمان کامل فرصت لازم است. در بسیاری موارد بیماران در حین و بعد از لیزر کمترین احساس درد را تجربه می‌کنند و از همه مهم‌تر دوران مراقبت بعد از لیزر و زمان استراحت است که کم و در برخی موارد بدون نیاز به آن فرد می‌تواند به فعالیت روزانه خود بپردازد.
  • سرعت: لیزر با تابانده شدن نور انجام می‌شود. هر پالس از آن کسری از ثانیه زمان می‌برد تا بتواند مو‌های زیادی را به صورت هم‌زمان درمان کند. نور متمرکز پرتاب شده از لیزر بر روی رنگدانه‌های مو می‌تواند در هر ثانیه ناحیه‌ای به اندازه یک چهارم را مورد درمان قرار دهد.
  • دقت و درستی: میزان دقت بالای لیزر در ساطع کردن نور به سمت ناحیه مشخص شده و فولیکول‌های مو باعث می‌شود تا از نواحی اطراف و پوست آن در برابر وارد شدن آسیب محافظت شود.
بخوانید  علت و دلیل اصلی لایه لایه شدن ناخن چیست ؟

عوارض لیزر مو‌های زائد

عوارض لیزر مو‌های زائد

پس از انجام لیزر مو‌های زائد ممکن است چند عارضه جانبی متفاوت ایجاد شود. این خطرات احتمالی که به صورت جزئی و موقت هستند به عوامل مختلفی از جمله نوع پوست، رنگ مو، نوع دستگاه لیزر و برنامه درمانی استفاده شده برای مراجعه‌کننده و رعایت کردن مراقبت‌های قبل و بعد از درمان بستگی دارد. یک مرکز درمان زیبایی معتبر مانند کلینیک ماه به عنوان بهترین مرکز لیزر مو‌های زائد در پاسداران تمام تلاش خود را می‌کند تا با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات نوین و پیشرفته به همراه انجام لیزر توسط تکنسین یا اپراتور با تجربه، میزان عوارض را به حداقل برساند.

با این حال برخی از عوارض عبارت‌اند از:

۱. تحریک پوست

این عارضه خود را با قرمزی، متورم شدن و احساس درد موقت در ناحیه مورد نظر پس از لیزر نشان می‌دهد. تمامی این نشانه‌ها و علائم به خودی خود در عرض چند ساعت ناپدید خواهند شد.

۲. تغییر رنگ در رنگدانه‌ها

با بروز این خطر احتمالی ممکن است پوست آسیب دیده به رنگ روش یا تیره تبدیل شود. تغییرات رنگدانه‌ها می‌تواند به صورت موقت یا دائمی برای فرد باشد. یکی از دلایل روشن‌تر شدن پوست صورت، قرار گرفتن افراد در برابر نور خورشید چه قبل چه بعد از انجام لیزر است. این موضوع بیشتر بر روی افرادی که پوست تیره‌تری دارند خود را نشان می‌دهد.

بخوانید  پمادی برای روشن شدن پوست صورت که معجزه می کند

سایر عوارض جانبی به صورت نادر و در برخی موارد رخ می‌دهند که می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • بروز تاول
  • پوسته پوسته شدن
  • ایجاد زخم
  • بروز تغییرات در بافت پوست
  • رشد بیش از حد مو در اطراف ناحیه مورد نظر
  • وارد شدن آسیب به پشم‌ها
  • ایجاد عفونت پوستی
  • روشن شدن یا تیره شدن پوست

نحوه آماده شدن برای لیزر

انجام جلسه مشاوره قبل از لیزر مو‌های ناخواسته با تکنسین یا پزشک متخصص موجب می‌شود تا مراجعه‌کننده بتواند با انجام دستورالعمل‌های مراقبتی کمترین میزان نگرانی و عوارض را داشته باشد. به همین علت موجب می‌شود تا فرد برای انتخاب بهترین مرکز لیزر برای مو‌های زائد در پاسداران به چالش برخورد کند.

  1. پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید چند روز قبل از انجام لیزر
  2. خودداری از تحریک پوست
  3. عدم استفاده از اپیلاسیون و شیوه‌های سنتی اصلاح مو‌های زائد
  4. عدم مصرف دارو‌های رقیق‌کننده خون مانند آسپرین
  5. عدم استفاده از لیزر در صورت مبتلا بودن به عفونت‌های فعال و باکتریایی مانند تبخال یا زگیل تناسلی

مراقبت‌های بعد از لیزر مو‌های زائد

برای دستیابی به نتایج دقیق و بهتر و هم چنین کاهش میزان عوارض احتمالی لازم است تا نکات دوران مراقبتی را بعد از لیزر انجام دهید. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. پرهیز از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید
  2. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب SPF۳۰
  3. عدم استفاده از دستگاه‌های برنزه به مدت ۶ هفته یا طبق دستور پزشک
  4. پرهیز از به کار بردن کرم پودر و لوازم آرایشی بر روی پوست تازه لیزر شده
  5. خودداری از دوش گرفتن به مدت ۲۴ ساعت بعد از لیزر
  6. استفاده از یخ به منظور کاهش درد و قرمزی
بخوانید  نحوه استحکام سازی ناخن

یادداشتی از کلینیک ماه

لیزر مو‌های زائد با توجه به مزایایی که دارد توانسته در بین افراد طرفداران بسیاری را به خود اختصاص دهد. راحتی و سهولت در استفاده، سرعت تأثیرگذاری، دقت بالا، مقرون‌به‌صرفه بودن بخشی از فواید لیزر مو‌های زائد است. با این حال انتخاب مرکز درمانی معتبر، پزشک متخصص و تکنسین با تجربه و با میزان مهارت کافی و هم چنین نوع دستگاه لیزر می‌تواند تا مقدار زیادی بر عملکرد آن و کاهش عوارض احتمالی نقش داشته باشند.

کلینیک ماه از آن دسته مراکز زیبایی معتبر است که با بهره‌مندی از دستگاه‌های پیشرفته و نوین و هم چنین به کارگیری نیرو‌های متخصص و با تجربه توانسته رضایت مراجعین را فراهم کند. اجرای جلسات مشاوره رایگان به صورت حضوری و غیرحضوری از دیگر خدمات کلینیک ماه است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×