» زیبایی و پزشکی » روش های چاق و سفت شدن صورت در یک هفته با ۱۲ روش خانگی
روش های چاق و سفت شدن صورت
زیبایی و پزشکی - سلامت پوست و مو

روش های چاق و سفت شدن صورت در یک هفته با ۱۲ روش خانگی

بهمن 10, 1402 170304

صورت یکی از اجزای مهم بدن است که نقش فوق العاده ای در زیبایی فرد دارد و باید آن را تقویت نمود. داشتن یک صورت صاف و سفت نیاز به مراقبت زیادی دارد که هر کس باید برای آن برنامه ریزی داشته باشد. برخی از افراد از لاغری صورت خود شکایت دارند زیرا فرم صورت آن ها را غیرطبیعی نشان می دهد.

بسیار از اهمیت خواب کافی، استفاده از کرم های مناسب و سرم های لیفتینگ و همچنین نوشیدن آب شنیده ایم اما ما در این مقاله از دندان لند قصد داریم روش های چاق و سفت شدن صورت را به صورت مفصل بیان کنیم تا از آن اطلاع یابید.

آیا فقط با افزایش وزن می توان صورت را چاق و سفت کرد ؟

همه افراد ممکن است معتقد باشند که چاقی صورت فقط با افزایش وزن قابل رخ دادن است، و این اعتقاد درست است. با این حال، باید توجه داشت که وجود راه‌حل‌های مختلفی برای مقابله با چاقی صورت وجود دارد. این راه‌حل‌ها، عبارتند از:

  1. کاهش وزن کلی بدن: یکی از راه‌های موثر برای کاهش چاقی صورت، کاهش وزن کلی بدن است. از طریق تغییر در روش غذایی، افزایش فعالیت بدنی و رعایت سبک زندگی سالم، می‌توانید به کاهش وزن کلی بدن بپردازید و در نتیجه چاقی صورت را نیز کاهش دهید.
  2. تمرینات ورزشی برای عضلات صورت: تمرینات ورزشی مخصوصی وجود دارند که به تقویت عضلات صورت کمک می‌کنند. این تمرینات شامل تمرینات مربوط به لب و غضروف صورت، صورتک‌ها و ماساژ صورت می‌شوند. با انجام منظم این تمرینات، عضلات صورت قوی‌تر می‌شوند و ممکن است چاقی صورت کاهش یابد.
  3. ماساژ و تکنیک‌های آرایشی: ماساژ و تکنیک‌های آرایشی می‌توانند به نحوه شکل‌دهی به صورت کمک کنند. با استفاده از تکنیک‌های صحیح ماساژ و آرایش، می‌توانید قسمت‌های خاصی از صورت را برجسته کنید و در نتیجه برخی از ناهنجاری‌های چاقی صورت را کاهش دهید.
  4. جراحی زیبایی: در مواردی که چاقی صورت به صورت قابل توجهی تأثیر منفی بر زندگی شما داشته باشد و راه‌حل‌های غیرجراحی مناسب نباشند، ممکن است به جراحی زیبایی روی صورت فکر کنید. این جراحی‌ها شامل لیپوساکشن صورت و لیفتینگ صورت است که می‌تواند بهبود چاقی صورت را فراهم کند.
بخوانید  جراحی بینی در سه مرحله با دکتر زرین قلم

به طور کلی، هیچ راه‌حلی برای چاقی صورت وجود ندارد که به صورت یکنواخت و یقینی نتایج مطلوب را تضمین کند. برای رسیدن به نتایج مطلوب، بهتر است با متخصصان مربوطه مشورت کنید

چاق و سفت شدن صورت در یک هفته

استفاده از کرم های سفت کننده برای چاق و سفت شدن صورت

دکتر آلیسون ولز، مالک و مدیر پزشکی، جراحی پلاستیک والی و مدی اسپا، می‌گوید: یک انتخاب خوب برای کرم سفت‌کننده، برای صورت کرمی است که حاوی رتینوئید باشد.

رتینوئیدها مشتقات شیمیایی ویتامین A هستند و عبارتند از:

ترتینوئین
رتینوئیک اسید
آداپالن
به گفته ولز، آنها تکثیر، بلوغ و گردش سلول های پوست را افزایش می دهند.

او همچنین استفاده از کرم‌های حاوی اسید هیالورونیک را پیشنهاد می‌کند که مولکول‌های آب را جذب کرده و روی آن نگه می‌دارد. هیالورونیک کمک می کند:

کاهش عمق چین و چروک
افزایش استحکام پوست
کاهش زبری پوست
ولز توصیه می کند از محصولات مراقبت از پوست که شامل لانولین هستند به دلیل افزایش مداوم میزان درماتیت تماسی (واکنش پوستی آلرژیک) مرتبط با آن اجتناب کنید.

چاق و سفت شدن صورت با ورزش

یکی از راه های مرسوم برای چاق و سفت شدن صورت،‌ استفاده از روش ورزش صورت می باشد. در این متد شما از ماهیچه های صورت کار می کشید و آن ها را به فعالیت وا می دارید. همین کار باعث تقویت ماهیچه های صورت شده و در نتیجه سفتی را در آن ها ایجاد خواهد کرد.

بخوانید  با بهترین روغن و کرم جوانه گندم و خواص شگفت انگیز درمانی و زیبایی آن بیشتر آشنا شوید

به طور مثال شما می توانید هوا را در داخل لپ ها جمع کنید و بعد از چند ثانیه آن را تخلیه کنید. انجام مرتب این کار می تواند گونه های شما را چاق تر و سفت تر کند و فرم زیبایی به آن ها ببخشد. به این تمرین ها اصطلاحا یوگای صورت نیز گفته می شود که باید به صورت دقیق و مرتب انجام شود.

چاق و سفت شدن صورت با ورزش

چاقی و سفتی صورت با ماساژ گونه

ماساژ صورت برای چاقی همواره یک روش درمانی مناسب بوده و طی سالیان مختلف از آن استفاده می شود. چنانچه به فکر جوان سازی پوست صورت هستید، ماساژ گونه یک انتخاب دقیق و عالی برای شما خواهد بود. برای اینکار انگشت شصت و اشاره خود را بر روی گونه خود قرار دهید و به آرامی بکشید. این عمل را انجام دهید تا خون زیر پوست تجمع کند و به صورت طبیعی قرمز شود.

مسیر حرکت دست ها باید به سمت بالا و خارج باشد تا مشکلی مانند افتادگی ایجاد نشود. بهتر است که این کار ۱۰ بار به ازای هر گونه ادامه پیدا کند تا نتیجه دلخواه را ایجاد نماید. افرادی که این شیوه را امتحان کرده اند از نتیجه ایجاد شده توسط آن رضایت داشته اند.

بخوانید  دلیل پوسته پوسته شدن دست کمبود کدام ویتامین است

چاق و سفت شدن صورت در یک هفته

سفت و چاق شدن صورت با روغن

ماساژ دادن صورت با روغن های مختلف می تواند نقش زیادی در سفت شدن آن ها داشته باشد. امروزه روغن های مختلفی برای این موضوع انتخاب شده اند که هر کدام فواید مخصوص به خود را دارند. روغن بادام حاوی موادی است که پوست را شاداب و باطراوت می کند. همچنین روغن آووکادو برای کسانی که پوست چرب دارند بسیار مفید است و می تواند در چاق شدن صورت آن ها موثر باشد.

روغن نارگیل نیز برای ماساژ دادن فوق العاده است و می تواند پوست را در برابر اشعه مضر خورشید و آفتاب سوختگی محافظت کند. به غیر از موارد یاد شده روغن های زیادی برای سفت و چاق شدن صورت توصیه می شوند. هر کدام از این موارد در نوع خود عالی بوده و تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست فرد خواهند گذاشت.

سفتی و چاقی صورت با ماسک با گلیسیرین و گلاب

تجربه نشان داده است که ماسک گلاب و گلیسیرین تاثیر بسیار مثبتی بر روی پوست و چاقی و سفتی آن دارد و در زمان های مختلفی می توان از آن استفاده نمود. برای اینکه تاثیرگذاری این ترکیب به حداکثر ممکن خود برسد، آن را قبل از خواب به گونه ها بمالید تا حس طراوت و شادابی را در آن ها ایجاد نماید.

بخوانید  بوتاکس چیست؟ مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس و 7 عوارض شایع آن

هنگامی که در شب به خواب می روید این ترکیب شروع به کار می کند و سلول های صورت را تقویت می نماید. استفاده از این روش برای اکثر خانم ها توصیه می شود.

ماسک موز درمان خانگی برای سفت کردن پوست

موز سرشار از آهن، روی، پتاسیم، منیزیم و ویتامین های A، B، C و D است. موز له شده و رسیده را می توان برای سفت کردن پوست استفاده کرد زیرا مواد معدنی و ویتامین های آن خاصیت ضد پیری به آن می بخشد. همچنین پوست را صاف و مرطوب می کند

مواد مورد نیاز برای ساخت ماسک موز برای سفتی صورت

یک موز رسیده
چند قطره آب لیمو (اختیاری)

روش تهیه ماسک موز

۱٫ موز را له کنید و آن را روی تمام صورت و گردن خود بمالید.
۲٫ همچنین می توانید چند قطره لیمو را روی موز له شده بچکانید.
۳٫ بگذارید حدود ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس با آب بشویید.

هر چند وقت یکبار باید این کار را انجام دهید
برای بهترین نتیجه از این بسته دو بار در هفته استفاده کنید.

چاق و سفت شدن صورت در یک هفته

برای چاقی , پر شدن و سفتی صورت چه مواد غذایی مصرف کنیم ؟

به غیر از موارد بیان شده روش تغذیه ای هم نقش فراوانی در سفتی صورت و چاق شدن صورت دارد. غذاهایی که از لحاظ چربی و پروتئین ضعیف هستند باعث ایجاد شلی در پوست صورت می شوند و به مرور زمان دچار افتادگی خواهند شد.

بخوانید  معرفی بهترین متخصص جراحی پلاستیک صورت در شیراز

برای حل این مسئله حتما باید یک رژیم غذایی عالی داشته باشید تا پوست شما به خوبی تامین شود. مصرف غذاهایی مانند عسل،‌ شیر،‌ آجیل و هویج می تواند به شما کمک زیادی بکند. مصرف چربی های مفید و طبیعی مانند تخم مرغ و آووکادو نیز بسیار مفید است و چربی لازم برای سفتی گونه ها را فراهم می کند. برای اینکه بهتر با این مواد غذایی آشنا شوید،‌ اکثر آن ها را همراه با توضیحات مصرف بیان خواهیم کرد.

مصرف آلوئه ورا برای پوست صورت

آلوئه ورا به عنوان یک مرطوب کننده قوی برای پوست شناخته شده و تاثیرات معجزه آسایی دارد. این ماده یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد که به همین دلیل باعث طراوت سلول های پوستی خواهد شد.

تحقیقات نشان می دهدکه خوردن ژل آلوئه ورا باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست صورت می شود. البته ناگفته نماند این محصول در برخی از افراد باعث بروز حساسیت می شود. چنانچه شما به این گیاه حساس نیستید می توانید از منافع آن به خوبی بهره مند شوید.

خوردن آووکادو

میوه آووکادو یک خوراکی فوق العاده عالی برای پوست است و مواد مختلفی را در درون خود جای داده است. در این میوه مقدار زیادی چربی،‌ فیبر و ویتامین وجود دارد که همه این عناصر در سفت شده پوست صورت و چاقی صورت نقش دارند.

بخوانید  مراقبت از انواع پوست و مراقبت در برابر انواع مشکلات پوستی

بسیاری از افراد این محصول را در کنار ساندویچ یا املت مصرف می کنند و از خوردن آن لذت می برد. اگر مزاج شما با این میوه سازگاری دارد حتما خوردن آن را در برنامه خود قرار دهید.

راه های پر شدن و سفت شدن صورت

مصرف سیب میوه سلامتی

احتمالا شما هم شنیده باشید که به سیب میوه سلامتی است. فواید و خواص سیب بسیار زیاد است که تازگی و طراوت پوست یکی از آن هاست. سیب سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف است که به همین علت یک تقویت کننده مهم برای پوست محسوب می شود و آن را پرتر نشان می دهد. همچنین در این میوه مقدار زیادی الاستین وجود دارد که به پوست شما خاصیت کشسانی هدیه می دهد.

برای اینکه تاثیر گذاری سیب بیشتر شود می توانید از آن به صورت خوراکی یا ماسک استفاده نمایید. شما می تونید یک سیب را برداشته و پس از رنده کردن بر روی صورت خود بگذارید. درنهایت بعد از گذشت بیست دقیقه صورت خود را بشویید.

خوردن عسل و سفتی صورت

عسل یک خوراکی آنتی باکتریال است و تمامی باکتری های مضر موجود در پوست را از بین می برد. همین خاصیت پاک کنندگی سبب می شود تا پوست همیشه سالم و سفت باقی بماند. همچنین این محصول خاصیت آبرسانی زیادی دارد و برای پوست های خشک یک راهکار ویژه محسوب می گردد.

بخوانید  کاشت مو به روش سوپر ترکیبی چیست و چطور انجام می شود ؟

تجربه نشان می دهد افرادی که عسل مصرف می کنند کمتر از دیگران دچار مشکلات پوستی خواهند شد و پوست سالم تری دارند. با توجه به فوایدی که در عسل وجود دارد می توانید تا روزانه ۱۰ قاشق آن را مصرف کنید.

مصرف شیر

شیر اولین غذایی است که هر انسان در طول زندگی خود دریافت می کند و تقریبا همه عناصر ضروری رشد در آن وجود دارد. همین موضوع سبب شده تا شیر برای پاکسازی و آبرسانی پوست انتخاب شود. همچنین مصرف روزانه شیر باعث می شود تا پوست شما برجسته تر دیده شود و باعث سفتی صورت شود.

برای اینکه بهترین نتیجه ممکن را بگیرید باید در هر روز ۳ لیوان شیر بنوشید. انواع مختلف شیرها برای پوست مناسب است پس بر اساس علاقه خود یک نوع از آن را انتخاب کرده و مصرف نمایید.

خوردن ماکارونی

بسیاری از افراد به دنبال چاق و سفت شدن پوست صورت در یک هفته هستند. برای اینکه به این نتیجه برسید راه هایی مثل ماساژ و خوردن غذا مفید خواهند بود. مصرف ماکارونی می تواند تاثیر به سزایی در چاقی صورت و سفتی آن داشته باشد.

بخوانید  بهترین مارک چسب بینی برای جوش سر سیاه

این ماده غذایی سرشار از کربوهیدرات است و می تواند ظرف مدت زمان کوتاهی صورت شما را چاق تر از حالت اولیه کند. میزان کالری موجود در ماکارونی نیز بسیار زیاد است که انرژی لازم برای انجام کارهای روزمره را به شما می دهد. با توجه به مزایای گفته شده بهتر است که ماکارونی را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از نتایج ایجاد شده توسط آن لذت ببرید.

 

مصرف برنچ

یکی دیگر از موادی که دارای کالری فراوانی است برنج می باشد. این محصول از نظر کربوهیدرات نیز بسیار غنی است و می تواند در چاقی صورت نقش داشته باشد. میزان انرژی این ماده غذایی به ازای هر فنجان ۱۹۰ کالری می باشد که به راحتی می تواند نیاز بدنی شما را تامین نماید. برای اینکه تاثیر گذاری برنج بیشتر شود،‌ آن را در کنار سایر مواد پروتئینی میل کنید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

خوردن گوشت قرمز

گوشت قرمز یک منبع قوی از پروتئین و چربی است که انرژی زیادی نیز در خود جای داده است. وجود پروتئین کمک زیادی به ماهیچه سازی در قسمت های مختلف صورت خواهد کرد. از همین رو خوردن گوشت قرمز می تواند فرم زیبایی به صورت و اندام شما بدهد. البته نباید در خوردن این محصول نیز زیاده روی کنید زیرا عواقب آن گریبانگیر شما خواهد شد. امروزه بسیاری از افراد مصرف گوشت قرمز را به صورت کنترل شده انجام می دهند.

بخوانید  معرفی برند معتبر کوکتل پدیکور با کیفیت و ارگانیک

برای سفتی پوست صورت سفیده تخم مرغ فراموش نشود

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین آلبومین است و یک درمان عالی برای افتادگی پوست است. بافت پوست را با بازسازی سلول های پوست بهبود می بخشد و پوست شما را سالم می کند.

برای سفتی پوست صورت سفیده تخم مرغ فراموش نشود

بهترین ویتامین ها برای چاق و سفت شدن صورت کدامند ؟

اکثر ویتامین ها تاثیر زیادی روی چاقی و سفتی صورت دارند که بصورت خوراکی یا استعمال خارجی به شکل ژل و کرم استفاده می شود, ویتامین هایی مانند کلسیم , ویتامین E  و ویتامین B بیشترین تاثیر را روی چاقی و سفت شدن صورت دارند.

تاثیر کلسیم در چاقی و سفتی صورت

کلسیم علاوه بر تاثیر فراوان روی پوست و طراوت آن تاثیر خیلی زیادی روی سلامت استخوان ها نیز دارد. علاوه بر شیر و لبنیات که سرشار از کلسیم هست بادام درختی , آجیل برزیلی و سویا منابع سرشار از کلسیم هستند همچین سبزیهایی همچون کاهو , اسفناج و برگ شغلم مقدار زیادی دارای کلسیم هستند که مصرف روزانه آن توصیه می شود.

ویتامین  E و تاثیر آن در سفتی صورت و چاقی صورت

ویتامین E از قدیم برای پرکردن , چاقی و سفتی صورت توصیه می شود و استفاده آن هم بصورت ژل و کرم (استعمال خارجی ) و هم بصورت خوراکی برای پوست صورت مفید هست. ماهی سالمون , قزل آلا و خرچنگ منابع سرشار از ویتامین E هستند. تخفمه آفتاب گردان , بادام و فندق نیز دارای مقادیر زیادی ویتامین E هستند.

بخوانید  جراحی بینی در سه مرحله با دکتر زرین قلم

پر کردن صورت با ویتامین B

ویتامین B تاثیر خیلی زیادی در سلامت بدن دارد که هم از طریق مواد خوراکی هم از طریق مکمل های دارویی قابل دریافت هست مصرف ویتامین B تاثیر زیادی رو شادابی و طراوت پوست دارد و باعث چاقی و سفت شدن صورت می شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×