» سلامت دستگاه گوارش » بیماری های مجاری صفراوی [تشخص + راه درمان و هزینه]
بیماری های مجاری صفراوی
سلامت دستگاه گوارش - بیماری های داخلی

بیماری های مجاری صفراوی [تشخص + راه درمان و هزینه]

اسفند 11, 1402 00264

بیماری های مجاری صفراوی

مجاری صفراوی یکی از حساس ترین بخش های بدن انسان است و ممکن است در پی علل مختلفی دچار بیماری شود. در صورتی که شما هم با درد این بخش از بدنتان مواجه شدید بهتر است هر چه سریع تر برای علت یابی و درمان، به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. در ادامه در دندان لند قصد داریم تمام آنچه را که لازم است در مورد بیماری های مجرای صفروی بدانید، برای شما توضیح دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شایع ترین بیماری های مجاری صفراوی

بیماری های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند مرتبط با مجرای صفروی باشند. اما به طور کلی می توان بیماری های زیر را شایع ترین بیماری های مجاری صفراوی دانست:

  • سنگ صفرا
  • التهاب عفونی مجاری صفراوی
  • التهاب کیسه صفرا
  • سرطان مجاری صفراوی
  • اسکلروزان کولانژیت
  • اختلالات کیسه صفرا
بخوانید  آشنایی با انواع بیماری مقعدی و درمان آنها

برای اینکه علت اصلی بیماری شما مشخص شود، از روش های مختلفی استفاده می شود. در اغلب مواقع پزشک توصیه انجام سونوگرافی را برای بیماران خود تجویز می کند.

شایع ترین بیماری های مجاری صفراوی

عوارض شایع و نشانه‌های بیماری‌های مجاری صفراوی

بیشتر بیماری‌های مجاری صفراوی از طریق مراجعه به پزشک و استفاده از خدماتی مانند خدمات فوق تخصص آندوسکوپی در تهران یا سایر مراکز درمانی معتبر، قابل تشخیص است.

اما جدا از این روش‌های علمی، این بیماری‌ها به‌طور عمومی همراه با عوارض و علائم شناخته‌شده‌ای است که آشنایی با آن‌ها به تشخیص اولیه بیماری توسط خود افراد کمک می‌کند و حتماً در انجام اقدامات به‌موقع از سوی آن‌ها در زمینه مراجعه به فوق تخصص گوارش و بهره‌مند شده از ایمن‌ترین درمان‌های این دسته از بیماری‌ها، تأثیرگذار است.

  1. زرد شدن چشم‌ها یا رنگ پوست
  2. احساس دل درد در قسمت بالای شکم
  3. حالت تهوع و سرگیجه مزمن
  4. احساس خارش و ایجاد حساسیت در قسمت‌های مختلف بدن
  5. تیره شدن رنگ ادرار و همین‌طور روشن شدن غیرطبیعی رنگ مدفوع (غیر وابسته به رنگ غذاهایی که افراد مصرف می‌کنند)
  6. تب و لرز
  7. احساس درد در قسمت‌های بالا و راست شکم
  8. احساس درد در قسمت‌های پشت متمایل به سمت شانه راست
بخوانید  بهترین فوق تخصص کبد معیارهای انتخاب + مزایا و هزینه

بهترین پزشک برای بیماری های مجاری صفراوی

برای آنکه روند درمانی شما سریع تر و بهتر طی شود، حتما لازم است که به یک متخصص با دانش و با تجربه مراجعه کنید. برای این که بتوانید بهترین پزشک برای بیماری های مجرای صفروی را پیدا کنید، بهتر است از افرادی که قبلا این بیماری را داشتند، مشخصات و ویژگی های پزشکی که مراجعه کرده اند را جویا شوید.

به شما توصیه می کنیم به پزشکی برای درمان مشکلات مجری صفروی مراجعه کنید که بیماران قبلی که برای درمان وی را انتخاب کرده اند، احساس رضایت کامل از روند درمانی خود داشته باشند. همچنین گشت و گذار در سایت های پزشکی و خواندن نظرات مراجعه کنندگان قبلی در صفحه های مخصوص به متخصصان بیماری های مجرای صفروی می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

درمان بیماری های مجاری صفراوی

خوشبختانه بسیاری از بیماری های مجرای صفراوی قابل درمان بوده و شما می توانید از طریق روش های مختلف مانند مصرف دارو، انجام جراحی و… آن ها را مداوا کنید. البته شایان ذکر است هر چقدر که برای درمان بیماری های مجرای صفراوی زودتر اقدام شوند، فرایند درمانی نیز آسان تر و کم هزینه تر خواهد بود.

بخوانید  12 علائم ترش کردن معده + پیشگیری ، درمان خانگی و پزشکی

درمان بیماری های مجاری صفراوی 

هزینه درمان بیماری های مجاری صفراوی

عوامل بسیاری وجود دارند که بر روی هزینه های لازم برای درمان بیماری های مجرای صفروی تاثیر می گذارند. به همین دلیل نیز نمی توان یک قیمت مشخص و معینی را برای این کار تعیین کرد. در واقع نوع کلینیک، دستمزد پزشک، روش درمانی، دارو های مصرفی، آزمایش های مورد نیاز و… همگی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در هزینه بیماری های مجرای صفروی هستند.

آیا بیماری های مجرای صفروی خطرناک اند؟

در برخی از مواقع بیماری های مجاری صفراوی می توانند خطرناک باشند. به خصوص اگر علت اصلی آن ها مشخص نشود یا برای درمان آن ها دیر اقدام شود. به طور کلی به شما توصیه می کنیم علائم مربوط به این بیماری را بسیار جدی گرفته و در صورت بروز این علائم حتما در زمان کوتاهی به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که بیماری های مجرای صفروی زود تشخیص داده شوند، فرایند درمانی آن ها سریع و ساده طی خواهد شد و خطری سلامت افراد را تهدید نخواهد کرد.

ایمن‌ترین روش درمان بیماری‌های مجاری صفراوی

با توجه به نوع بیماری مجاری صفراوی و هرگونه عاملی که باعث ایجاد و شکل‌گیری این بیماری‌ها شده است، روش‌های درمانی تخصصی و متناسبی مورد کاربرد قرار می‌گیرد که فوق تخصص گوارش به عموم آن‌ها اجحاف کامل دارد و در نتیجه بهترین و مناسب‌ترین روش درمانی را انتخاب می‌کند.

بخوانید  علائم زخم روده + دلایل ابتلا و درمان زخم روده خانگی و پزشکی

بنابراین ایمن‌ترین روش درمان بیماری‌های مجاری صفراوی توسط فوق تخصص گوارش در تهران یا هر مرکز درمانی معتبر دیگری ارائه می‌شود و افراد می‌توانند از طریق مراجعه به مراکز درمانی مرتبط و در نظر گرفتن اقدامات لازم برای تشخیص این بیماری‌ها، روند درمانی خود را بدون هیچ مشکل خاصی طی کنند.

هزینه درمان بیماری های مجاری صفراوی

چه افرادی بیشتر در معرض بیماری‌های مجاری صفراوی قرار دارند؟

به‌طورکلی با قطعیت نمی‌توان در این مورد صحبت کرد اما طبق تجربیات و مشاهدات و داده‌های علمی به دست آمده از عملکرد کارشناسان مختلف با تخصص‌های مرتبطی مانند فوق تخصص گوارش، فوق تخصص آندوسکوپی، فوق تخصص کولونوسکوپی و… برخی از افراد با شرایط زیر بیشتر از سایرین در معرض دچار شدن به بیماری‌های مجاری صفراوی قرار دارند و به همین دلیل باید نسبت به عوارض شایع این بیماری‌ها حساس‌تر باشند تا روندهای درمان موفق‌تری را با راهنمایی دکتر گوارش سپری کنند.

  1. برای بیماری سنگ صفرا، زنان به‌طور عمومی مستعدتر از مردان هستند.
  2. افراد بالای ۶۰ سال، بیشتر از سایرین در معرض بیماری‌های مجاری صفراوی مانند عفونت کیسه صفرا، بیماری کله سیستت و… هستند.
  3. افراد با بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا مشکلات و بیماری‌های کبد.
  4. افرادی که داروهای حاوی استروژن مصرف می‌کنند.
  5. افرادی که در خانواده آن‌ها سابقه بیماری‌های مجاری صفراوی وجود دارد.
بخوانید  استفاده از قرص چرک خشک کن برای عفونت سینوس

سخن پایانی

ممکن است هر شخصی در طول زندگی خود به انواع بیماری های مجرای صفروی دچار شود. بیماری های مجرای صفروی اغلب قابل درمان بوده و با توجه به نوع بیماری، یک روش مناسب برای درمان انتخاب می شود. اگر می خواهید فرایند درمانی شما زودتر و بهتر انجام شود، حتما به یک متخصص با دانش و با تجربه مراجعه کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار ظهور

ظهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×