» اخبار » ترمیم دندان شیوه ای نوین برای بازسازی دندان
ترمیم دندان شیوه ای نوین برای بازسازی دندان
اخبار

ترمیم دندان شیوه ای نوین برای بازسازی دندان

آبان 7, 1402 110207

ترمیم دندان یک شیوه درمانی نوین با استفاده از تجهیزات و مواد خاص، برای افرادی است که دندان هایشان دچار پوسیدگی، شکستگی و خرابی شده است.

ترمیم دندان شیوه ای نوین برای بازسازی دندان

ترمیم دندان

ترمیم دندان بازگشت لبخند زیبای شما

ترمیم دندان، (Dental Restoration) دغدغه اغلب کسانی که دندان هایشان دچار آسیب، شکستگی و پوسیدگی شده، بر طرف کرده است. از دیدگاه اکثر شما داشتن دندان های زیبا و سالم نشان دهنده سلامت روانی و جسمی است. لبخند زدن با دندان های سالم، به چهره شما جذابیت می دهد و زمانی که خراب یا پوسیده می شوند، به استرس، ناراحتی و عدم اعتماد به نفس دچار می شوید.

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش توجه به بهداشت دهان و دندان، راهکارها و شیوه های نوینی برای ترمیم و بازسازی دندان های خراب، به وجود آمده است. دندان پزشکی دکتر شیدا برای بازیابی و زیبایی دندان یکی از بهترین و مجهزترین مراکز دندانپزشکی است.

ترمیم دندان یک راهکار درمانی جهت اصلاح و پیشگیری از آسیب های جدی به دندان است. در خراب شدن دندان علل مختلفی دخیل است. خراب شدن دندان ممکن است در نتیجه سهل انگاری در مراقبت و رعایت بهداشت دهان اتفاق بیفتد. امکان دارد، پوسیدگی ها و شکستگی ها از مصرف دخانیات، مشروبات الکلی یا عدم استفاده از مواد مغذی برای استحکام دندان باشد. خرابی دندان به هر دلیلی باشد، یک چالش آزار دهنده، دردآور و ناراحت کننده است.

بخوانید  یادگیری زبان انگلیسی از  مبتدی تا پیشرفته با معرفی بهترین متد های  روز

در کلینیک دندان پزشکی اسلام شهر؛ مشکلات مربوط به دهان و دندان مورد بررسی قرار می گیرد و دندان هایی که دچار پوسیدگی و شکستگی شده، ترمیم می شود. برای ترمیم دندان ها از متدها و روش های مختلفی استفاده می کنند. این روش ها کاملا بستگی به وضعیت و میزان مشکلات دندان شما دارد.

انواع شیوه های ترمیم دندان

یکی از مزیت های دندان پزشکی دکتر شیدا، استفاده از روش های نوین برای ترمیم دندان های پوسیده، شکسته و خراب شده است. با یک معاینه میزان آسیبی که به دندان هایتان وارد شده است، بررسی می شود. سپس بر اساس آن، یکی از روش های ذیل برای ترمیم استفاده می شود. قیمت هر کدام از این روش ها با توجه به موادی که به کار می رود، متغیر است.

دو روش عمده در ترمیم دندان به کار می رود که به ترمیم مستقیم و غیر مستقیم شناخته می شوند. در روش مستقیم کلیه کارها داخل دهان انجام می شود و همان پر کردن دندان است. در ترمیم غیر مستقیم کلیه کارها خارج از دهان انجام می شود. مثل روکش یا بریج که در مطب آماده می شود. در این قسمت مقاله با انواع ترمیم و بازسازی دندان آشنا خواهید شد.

بخوانید  شب یلدا و بهترین خوراکی های شب چله یا یلدا را بیشتر بشناسیم ؟ چیلله گئجسی

پر کردن دندان (Dental Fillings)

پر کردن، یکی روش های ترمیم مستقیم است که آسیب دیدگی دندانی که به خاطر پوسیدگی و ایجاد حفره است، ترمیم می کند. برای عمل پر کردن از سه ماده آمالگام نقره، کامپوزیت و گلاس آینومر استفاده می شود. روش پر کردن در دندانپزشکی یک روش غیر تهاجمی است. عصب کشی دندان یکی دیگر از روش های پر کردن و ترمیم است که با ایجاد حفره و پر کردن آن با مواد، از پوسیدگی ریشه دندان جلوگیری می کند.

ترمیم دندان با بریج دندانی (Dental Bridges)

در مواقعی که شما برخی از دندانهای خود را از دست داده اید، توصیه دندان پزشکی دکتر شیدا استفاده از بریج است. بریج یا پل دندانی در واقع پروتزی است که با هدف پر کردن شکاف بین دو دندان استفاده می شود. متداول ترین بریجی که به کار برده می شود، نوع ثابت آن است. از معایب این روش قرار گرفتن نحوه تاج است که دندانپزشک گاهی مجبور به تراشیدن دندان های سالم می شود.

ترمیم دندان شیوه ای نوین برای بازسازی دندان

انواع روش های ترمیم دندان

آنله (Onlay)اینله (Inlay) روش ترمیمی در دندان پزشکی دکتر شیدا

یکی از روش های ترمیم دندان که ممکن است تا کنون نشنیده باشید، روش آنله و اینله است. در واقع اینلی نوعی پر کردن است که به جای استفاده مواد نرم، از مواد سخت مثل طلا، رزین یا پرسلین استفاده می شود. احتمال کوچک شدن دندان پر شده با این روش کمتر است. روش آنلی نیز فقط برای ترمیم قسمت پوسیده شده به کار می رود.

بخوانید  لیست قیمت انواع کرم‌های آرایشی در ایمالز

ایمپلنت دندانی (Dental Implants) در دندان پزشکی دکتر شیدا

برای ترمیم دندان یکی از بهترین روش ها، ایمپلنت است. از این شیوه برای جایگزینی دندان هایی که از دست داده اید، استفاده می شود.  از مهم ترین انواع ایمپلنت، مدل استاندارد و All-on-4 است. قیمت این روش نسبت به سایر روش ها گران تر است.

باندینگ کامپوزیت (Composite Bonding)

گاهی پیش آمده که دندان های جلویی شما آسیب دیده باشد. برای ترمیم دندان های جلویی می توانید از روش باندینگ کامپوزیت استفاده کنید. این یک روش کاملا مدرن است که برای اصلاح لبخند و زیبایی دندان به کار می رود. دندان پزشکی اسلام شهر یکی از مراکزی است که برای ترمیم ساختار دندان و آسیب دیدگی آنها این روش را انتخاب کرده است و اکثر مراجعه کنندگان از آن راضی هستند.

روکش دندانی (Dental Crowns)

در صورتی که ترمیم دندان با پر کردن و عصب کشی امکان پذیر نباشد، از روکش استفاده می کنند. در واقع پوسیدگی دندان به قدری است که هیچ راهی برای ترمیم آن وجود ندارد. در بیشتر مواقع برای دندان هایی که عفونت زیاد دارند، بعد از درمان ریشه روکش به کار می رود.

بخوانید  بهترین ماشین های خارجی موجود در ایران

سوالات متداول از دندان پزشکی اسلام شهر

برای درمان آسیب دیدگی ها، پوسیدگی ها و ترمیم کردن دندان ها انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی مناسب از اصولی ترین کارهایی است که باید انجام دهید. زیرا انجام ترمیم و بازیابی زیبایی دندان کار بسیار حرفه ای است و نیاز به تجارب بالا دارد. دندان پزشکی دکتر شیدا یکی از بهترین مراکز دندانپزشکی است که شما با خیال راحت می توانید یکی از روش های ترمیمی را انجام دهید. برخی از شما سوالات رایجی درباره ترمیم دندان دارید که در اینجا به سوالات شما پاسخ داده می شود.

  • از چه موادی برای ترمیم درمان استفاده می شود؟ برای پر کردن دندان از موادی چون آمالگام، رزین، سرامیک و زیرکونیا استفاده می شود.
  • بعد از ترمیم دندان چه کارهایی باید انجام داد؟ بعد از ترمیم تا ۲۴ ساعت خوردن غذاعای نرم و سرد توصیه می شود.
  • آیا ترمیم کردن، خطرات یا عوارضی دارد؟ اگر ترمیم دندانهای خود را در دندان پزشکی اسلام شهر انجام دهید، هیچ عوارضی مشاهده نخواهید کرد و کمتر پیش می آید که به حساسیت یا عفونت دچار شوید.
  • قیمت ترمیم دندان چقدر است؟ قیمت ترمیم دندان به مهارت، نوع روش ترمیمی، مواد استفاده شده و خدماتی که از دندانپزشکی دریافت می کنید، بستگی دارد.
  • از چه راهی بفهمیم دندان هایمان به ترمیم نیاز دارد؟ درد دندان آشکارترین علامتی است که متوجه می شوید، دندان تان آسیب دیده است. اما قبل از اینکه به این مرحله برسید، بهتر است هر شش ماه یکبار توسط یک دندانپزشک معاینه شوید.
بخوانید  بهترین دندان پزشکان در تهران

ترمیم دندان شیوه ای نوین برای بازسازی دندان

زیبایی دندان با ترمیم در دندان پزشکی دکتر شیدا

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×