» سلامت دستگاه گوارش » ترکیدن بواسیر و معضلات آن
ترکیدن بواسیر و معضلات آن
سلامت دستگاه گوارش - بیماری های داخلی - بیماری های عفونی

ترکیدن بواسیر و معضلات آن

مهر 27, 1402 100340

بواسیر مشکل دردسر سازی است که متاسفانه با پیشرفت علم و تغییر شرایط زندگی افراد به وجود می آید و می تواند بسیار آزار دهنده و مشکل ساز باشند. تنها بواسير یا هموروئید در ناحیه مقعد مشکل ساز نمی باشند و بیماری های دیگری مانند شقاق که یک ترک ساده بر روی پوست مقعد است نیز می تواند تبدیل به یک مشکل بزرگ و حاد و جدی شود. بسیاری از افرادی که تا کنون با این مشکل رو به رو نشده اند تصور می کنند این عارضه هیچ تغییری در سبک زندگی ما ایجاد نمی کند ، در حالی که ما بیشتر عمرمان را در حالت نشسته یا دراز کشیده هستیم. البته باید این مورد را هم اشاره کنیم که مشکلات نشیمنگاهی حتی در زمان ایستادن نیز باعث ایجاد احساس درد و ناراحتی در فرد می شود ، پس برای اینکه برای مدت زمان طولانی این درد ها را تحمل نکنید و سریع تر از آن خلاص شوید بهتر است هر چه سریع تر به دنبال یک راهکار مناسب باشید و فراموش نکنید هیچ بیماری یا مشکلی خود به خود رفع نمی شود و باید به آن توجه کرد تا از بین برود. اگر هنوز هم فکر می کنید بواسیر یا بیماری های نشیمنگاهی دیگر نمی توانند آنقدر خشن و خطرناک باشند که شما را از زندگیتان بیاندازد ، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بخوانید  9 دلیل و علت اصلی قهوه ای شدن زبان چیست ؟ رنگ های متفاوت زبان نشانه چیست ؟

مشکلاتی که با ترکیدن و عدم درمان به موقع بیماری های نشیمنگاهی به وجود می آید !!

در این بخش قرار است به افرادی که بنا به دلایل مختلفی از قبیل هموروئید خود به خود درمان میشه ، خجالت میکشم به پزشک مراجعه کنم و مشکلم رو بگم ، آب زیاد بخورم درست میشه ، بزار این دارو ها رو امتحان کنم و غیره نسبت به درمان به موقع بیماری های نشیمنگاهی اقدام نمی کنند توضیح دهیم که اگر با این تصورات درمان را مرتب عقب بیاندازند با چه مشکلاتی رو به رو می شوند.

  •  درد و احساس ناخوشایند : ترکیدن و درمان نکردن بیماری نشیمنگاهی بواسیر می‌ تواند منجر به درد و مشکلاتی شامل التهاب ، خونریزی و تحریک عصب ‌ها شود. این عوارض می ‌تواند به طور قابل توجهی روزمرگی شما را تحت تأثیر قرار دهد. ممکن است آزار دهند باشد و تصور آن برای برخی از افراد سخت باشد اما بواسير هایی که از نوع حاد تر هستند می توانند باعث شوند تا نشستن ، راه رفتن و حتی دراز کشیدن نیز برای بیمار سخت شود.
  • خونریزی : ترکیدن بواسیر ممکن است خونریزی ایجاد کند که می ‌تواند با کاهش آهن شرایط را برای بیمار کمی سخت کند.
  • التهاب و عفونت : ترکیدن بواسير ممکن است منجر به التهاب و عفونت در ناحیه مورد تاثیر قرار گیرد. این مشکل می ‌تواند به تورم ، درد و تحریک دائمی عصب ‌ها منجر شود. به یاد داشته باشید که التهاب یا تورم و حتی عفونت به خودی خود درمان پیدا نمی کنند و حتی عفونت می تواند به سایر اندام های بدن منتقل شود ، به همین منظور بهتر است حتما برای جلوگیری از بروز عفونت نسبت به درمان همورویید اقدام کنید.
  • کاهش کیفیت زندگی روزمره : هموروئید ترکیده می ‌تواند به طور مستقیم روی کیفیت زندگی روزمره شما تأثیر بگذارد. ممکن است باعث محدودیت در فعالیت‌ های روزانه  ، تمرکز ناکافی ، افسردگی ، احساس ناراحتی و کاهش عملکرد کلی شما شوند. با درمان مشکلات بیماری های نشیمنگاهی به خصوص بواسیر به بهبود کیفیت زندگی خود کمک کنید.
  • تأثیر روحی و روابط : مشکلات نشیمنگاهی به خصوص همورئید می ‌توانند تأثیرات روحی و روابط شما را نیز تحت تأثیر قرار دهند. افزایش استرس و اضطراب ، نگرانی درباره رابطه جنسی ، تغییر در خودایمانی و اعتماد به نفس ، ممکن است به علت این مشکلات ایجاد شوند. چرا که شما برای نشستن یا حتی راه رفتن دچار مشکل هستید و این می تواند باعث آزار شما شود.
بخوانید  درمان فوری گلودرد و سوزش گلو بعد از استفراغ مشروب

همه ما می‌ خواهیم یک زندگی سالم ، خوشحال و پرانرژی داشته باشیم. بنابراین ، اهمیت درمان و پیشگیری از بواسير را نباید نادیده بگیریم. اگر مشاوره درمانی و اطلاعات علمی بیشتری درباره این ضایعه و بیماری های نشیمنگاهی و روش‌های درمانی آن هانیاز دارید ، بهترین راه این است که با متخصصین پزشکی مرتبط مشورت کنید یا حتما به سایت شفا کلینیک بهترین مرکز درمانی بیماری های مقعدی و نشیمنگاهی تهران مراجعه کنید.

دلایل دچار شدن به بواسیر

دوست عزیز! مشکل بواسیر یا بیماری های مقعدی ممکن است مزاحم و دردناک باشند ، اما دلایل آن ها نیز قابل فهم هستند. بیایید با هم علل ایجاد بیماری بواسير را بررسی کنیم.

اولین دلیل می ‌تواند رژیم غذایی ما باشد. زمانی که خوراک‌ های غیرسالمی مصرف می ‌کنیم و فراموش می‌ کنیم که بدنمان به فیبر نیاز دارد ، ممکن است بواسير ایجاد شود. خوشبختانه ، با تغییر رژیم غذایی و مصرف بیشتر مواد غذایی حاوی فیبر ، می ‌توانیم این مشکل را کنترل کنیم.

یکی دیگر از عوامل مهم ، کمبود آب بدن است. هنگامی که آب کافی نمی ‌نوشیم ، مدفوع خشک و سخت می‌ شود و هنگام دفع مدفوع‌ نیز فشار زیادی روی روده ها و بافت مقعد و توده های ایجاد شده به دلیل همورویید اعمال می ‌شود. این فشار می ‌تواند باعث ترکیدن آن ها شود. بنابراین ، به یاد داشته باشیم که به آب نیاز داریم و روزانه مقدار کافی آب بنوشیم.

بخوانید  به چه دلیل شکم آب میاره؟ برای اب اوردن شکم چی خوبه ؟

فراموش نکنید که فعالیت بدنی نیز نقشی مهم در ایجاد یا پیشگیری از این بیماری دارد. طولانی بودن زمان نشستن ، ماندن در یک جا بدون حرکت ، بهره‌ برداری از تلفن همراه ، کامپیوتر و تلویزیون بیش از حد و فعالیت بدنی کمتر ، همه این ها می ‌تواند منجر به بروز این مشکل شود. بنابراین ، به نظم و تعادل بین استراحت و فعالیت بدنی توجه کنیم.

به طور کلی ، بستگی به ما دارد که چگونه با این مسئله رو به رو شویم . با مصرف یک رژیم غذایی مناسب ، آب کافی و فعالیت بدنی منظم ، می‌ توانیم خودمان را از بواسیر دور نگه داریم. پس، این فرصت را از دست ندهیم و برای سلامتی خودتان اقدام کنید!

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار ظهور

ظهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×