» ایمپلنت » جدیدترین روش های کاشت دندان را بهتر بشناسیم
جدیدترین روش های کاشت دندان
ایمپلنت

جدیدترین روش های کاشت دندان را بهتر بشناسیم

اسفند 8, 1402 110219

بهترین روش های کاشت دندان کدامند؟

از دست دادن دندان ها جز مشکلاتی است که خیلی از اشخاص با آن مواجه بوده یا در آتی با آن دست و پنجه نرم خواهند کرد. عمده ترین پرسشی که به وجود می آید این است که مناسب ترین و جدیدترین روش های کاشت دندان از بین رفته کدام می باشد؟ با پیشرفت علم در زمینه دندانپزشکی شیوه های مختلفی جهت کاشت عرضه شده است. کلیه این شیوه ها پرکاربرد و مناسب می باشند. ولی اینکه کدام شیوه برای فرد مطلوب است به وسیله متخصص تشخیص داده می شود.

شخص رجوع کننده به مراکز درمانی دندانپزشکی از میان روش های پیشنهاد شده به وسیله دندانپزشک روشی را انتخاب می کند. این روش را با ملاحظه به هزینه درمان، بودجه فرد و طول درمان که برای مراجعه کننده مناسب است انتخاب می کنند. مراکز درمانی معتبر در این موضوع به شما کمک نموده و مناسب ترین روش کاشت را با بهترین سطح کیفی برای شما ارائه می دهند.

بخوانید  نکات جالب و خواندنی درباره ایمپلنت دندان در کودکان

کاشت دندان به روش های متنوعی امکان پذیر است. رایج ترین روش های نوین کاشت عبارتند از:

•ایمپلنت

•روکش دندان

•بریج

•مریلند

•بریج FRC

•دندان مصنوعی

•ترانسپلنت

•دندان مصنوعی تکی

•دندان مصنوعی ثابت

و…

جدید ترین روش کاشت دندان

کاشت دندان
جدیدترین روش کاشت دندان کدام است؟ بعضی اشخاص به علت وحشت از دندانپزشکی همواره جهت جایگزین نمودن دندان های از دست رفته در پی راهکاری راحت جهت فرار می باشند. ولی امروزه یکی از تکنولوژی های نوین در دندانپزشکی مشکل خیلی از مراجعه کنندگان را رفع نموده است و خود یک دانش به حساب می آید. زیرا که کاشت ایمپلنت توقعات را از بین برده است و با کامل بودن خود توانسته مدت زمان درمان را به حداقل برساند. در این صورت با ایمپلنت دیجیتال شما طی مدت زمان کوتاهی صاحب دندان زیبا می شوید. در این شیوه با بکارگیری روش هایی درست، دقیق و همراه با تکنولوژی های رایانه ای، تصویر ۳D از دندان و دهان گرفته می شود.

با بکارگیری این تصویر می توان ساختمان استخوان فک را بررسی نمود، حتی می توان مکان کاشت این نوع ایمپلنت را مشخص کرد. در این شیوه خطای انسانی به هیچ وجه وجود ندارد و میزا خطا به شدت کاهش می یابد. تنها مسئله می تواند از سوی بیماران و بی مبالاتی آن ها انجام گیرد. با بکارگیری این نوع ایمپلنت می توان به افرادی که کلیه دندان های خود را از دست داده اند هم یاری رساند تا خیلی فوری صاحب دندان شوند.

بخوانید  بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران

این شیوه برای افرادی که دارای انعقاد خون هستند پیشنهاد می شود. چرا که میزان خونریزی در این روش خیلی کم است. حتی افرادی که دارای دیابت یا فشارخون بالا هستند می توانند با این شیوه صاحب دندان های زیبا شوند.

روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت

کاشت دندان بدون ایمپلنت یکی از روش های جدید و نوین در این حیطه می باشد. این نوع کاشت شیوه جدیدی است که بسیاری از اشخاص از آن اطلاع ندارند. این شیوه با تکنیک ها توسعه یافته پزشکی صورت می گیرد. یکی از مرسوم ترین این شیوه ها، بریج دندان می باشد که به پل ثابت هم شهرت دارد. این شیوه در بعضی موارد می تواند جایگزین مطلوبی جهت ایمپلنت باشد. در وضعیتی که ایمپلنت بر اساس تشخیص دندان پزشک متخصص جهت ساختار و تندرستی شخص مشکل ایجاد نماید از بریج دندان استفاده می شود.

کاشت دندان با ایمپلنت با این که شهرت خیلی زیادی دارد و در بین افراد طرفداران زیادی دارد. همچنین یک راهکار مطمئن، راحت و بی درد به حساب می آید. اما به علت هزینه زیادی که دارد خیلی از افراد شرایط لازم را جهت انجام این روش را ندارند. در این صورت بریج دندان را بکار می برند.

بخوانید  حقایق جذاب ایمپلنت دیجیتال؛ تحولی عظیم در کاشت دندان

روش های رایج کاشت دندان طبیعی در ایران

امروزه کاشت دندان طبیعی به دو شیوه سلول های بنیادی و ایمپلنت صورت می گیرد. هر کدام از این روش ها مزایا و کاربرد های کارآمد خود را دارند.

شیوه بکارگیری از سلول های بنیادی در کاشت می تواند خیلی کارساز باشد و جای شیوه های دیگر را بگیرد ولی همچنان قابلیت استفاده را ندارد. نمی توان از این روش بهره برد زیرا که می بایست پژوهشات وسیعی در این حیطه انجام شود. در این صورت امروزه بهترین روش کاشت دندان طبیعی، ایمپلنت دندان می باشد.

در حال حاضر در ایران تحقیقات خیلی زیادی در خصوص کاشت به شیوه ایمپلنت و شیوه سلول های بنیادی انجام گرفته است. ولی به علت نامشخصی پژوهشات در خصوص سلول های بنیادی دندان توقف یافته و هنوز از ایمپلنت بهره برده می شود.

کاشت دندان دائمی

کاشت دندان مدت زیادی که وجود دارد. در واقع Ingver Branemark یک جراح سوئدی، نخستین ایمپلنت ها را در سال ۱۹۵۲ خلق کرد. همانطور که ایمپلنت دندان به صورت دقیق همانند دندان های طبیعی شما به چشم می آید و حس می شوند. این دندان ها به افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس شما کمک بسزایی می کند. خیلی از اشخاص به علت دندان های تخریب شده و از دست رفته شامل حفره ای در دهان خود می باشند. این افراد می توانند بعد از کاشت ایمپلنت با غرور هر چه تمام تر لبخند بزنند. ماندگاری و دوام این دندان ها معمولا حدود ۲۵ سال یا حتی بیشتر می باشد. البته تا مواقعی که شما از آن ها به درستی مواظبت کنید.

بخوانید  قیمت دندان مصنوعی در سال 2023

کاشت دندان طبیعی با سلول های بنیادی

کاشت دندان طبیعی با سلول های بنیادی
کاشت دندان طبیعی با سلول های بنیادی به چه صورت است؟ به شکل طبیعی آدم دربردارنده دو نوع دندان می باشد. نخست دندان شیری که تا ۱۲ الی ۱۳ سالگی کامل در می آیند. نوع دیگر دندان ها، دندان های دائمی می باشند و انسان بایستی تا آخر عمر با آنها سر کند.

سلول های بنیادی یکی از شیوه هایی است که توانسته در طول چند سال گذشته میان متخصصان و دندانپزشکان این حیطه جهت جایگزین دندان به محبوبیت زیادی دست پیدا کنند. بکارگیری سلول های بنیادی شیوه ای طبیعی است که جهت نمو و بازسازی دندان بکار برده می شود. این روش می تواند فواید متعددی در قیاس با شیوه های دیگر کاشت دندان را داشته باشد. لازم به ذکر است در شیوه های مشابه اکثر افراد چاره ای ندارند جز اعمال درمان به یک شیوه خاص، بدین دلیل دست شما جهت انتخاب باز نیست. حتی ناچار به پرداخت وجه خیلی زیادی جهت درمان خواهید بود. ولی در روال درمان و شیوه سلول های بنیادی ناظر این چیز ها نخواهید بود. شما می توانید افزون بر درمانی با سطح کیفی عالی هزینه کمی پرداخت نمایید. همچنین از میان انواع شیوه مخصوص درمانی یکی را انتخاب نمایید که با شما سازگار باشد.

بخوانید  جزئیات درمان همزمان ایمپلنت و کامپوزیت + قیمت کامپوزیت دندان مشهد

روش جدید جایگزین ایمپلنت

روش جدید کاشت دندان جایگزین ایمپلنت، روشی نوین با بهره گیری از فناوری های هوشمند می باشد. این شیوه مدت زیادی لازم دارد و اغلب ممکن است چند ماه طول بکشد تا به نتیجه دلخواه برسید. ولی برآیند طبیعی تر در قیاس با دیگر روش ها دارد. شرط بکارگیری این شیوه این است ریشه دندان اصلی در محل خود واقع باشد. در این صورت جراح متخصص، بعد از حذف دندان اصلی، بدون اعمال حفره و خیلی فوری دندان جدید را به جای دندان اصلی در ناحیه مد نظر قرار می دهد. این دندان به مرور زمان به استخوان های فک پیوند می خورد و ریشه آن ها همواره ثابت باقی می ماند.

کاشت دندان جایگزین ایمپلنت شیوه مدرن و جدیدی است که با تکنیک های نوین صورت می گیرد. یکی از رایج ترین شیوه های کاشت جایگزین ایمپلنت، شیوه بریج می باشد. شیوه بریج در مواردی جایگزین ایمپلنت می شود که اعمال کاشت به شیوه ایمپلنت در جهت تندرستی شخص مشکل ایجاد نماید.

قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت

چنانچه شما هم وضعیتی دارید که متخصص، کاشت دندان، ایمپلنت را برای لثه های شما مناسب نمی داند. یا اینکه از شرایط مالی مناسبی برای اعمال این روش برخوردار نیستید می توانید از شیوه های نوین جایگزین ایمپلنت بهره ببرید. قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت معمولا با توجه به تشخیص متخصص در شیوه مناسب دندان شما متمایز است. اما بهتر است توجه نمایید که این شیوه در هر شرایطی از لحاظ مالی برای شما مقرون به صرفه تر و ارزان تر خواهد بود.

بخوانید  7نکته از مراقبت های قبل و بعد ایمپلنت دندان【سال1402】

قیمت کاشت دندان مصنوعی تکی

قیمت کاشت دندان مصنوعی تکی به چه چیزی بستگی دارد؟ چنانچه شمار اندکی از دندان های خود را از دست داده اید همچنان راهکار به صرفه تر و ارزان قیمت تری از بریج دندان و ایمپلنت دندان وجود دارد. این راهکار پارسیل (دندان مصنوعی) است. پارسیل به مفهوم جزئی است. قیمت کاشت دندان مصنوعی تکی خیلی کمتر از دندان مصنوعی کامل و حتی سایر روش های کاشت می باشد.

قیمت این نوع کاشت معمولا با توجه به نوع پروتز (ثابت یا متحرک) کاملا متفاوت است. متخصص معمولا نوع آن را برای شما تشخیص می دهد.

قیمت کاشت دندان با چسب

چسب مورد نظر جهت کاشت دندان معمولا بر دو نوع موقت و دائم می باشد. قیمت کاشت دندان با چسب دائم معمولا نسبت به چسب موقت از قیمت بیشتری برخوردار است. اما نرخ کاشت با چسب موقت ارزان تر می باشد چرا که مدت به کارگیری آن خیلی کمتر از چسب دائم می باشد. در این صورت نوع چسب در قیمت کاشت اثرگذار می باشد.

انواع کاشت دندان تکی عبارتند از:

•بریج دندان برای یک دندان

در هر صورت بکارگیری پل دندانی، دندان مصنوعی را با روکش به دندان های نزدیک ثابت نگه می دارد. این شیوه احتیاج دارد که متخصص شما اندکی از دندان های پیرامون در طرفین حفره را سوراخ کند. گذاشتن بریج سبب می شود که دو الی ۳ دندان بهم متصل شوند.

بخوانید  کاشت دندان و ایمپلنت دندان طبیعی

•دندان مصنوعی تکی

دندان مصنوعی معمولا متحرک می باشد که تولید شده از اکریلیک می باشد. دندان مصنوعی تکی با توجه به تعداد مورد نظر شما می تواند جایگزین شمار کمی از دندان های شما شود. ایراد این نوع دندان این است که امکان دارد بکارگیری آنها آزار دهنده باشد. همچنین می تواند در زمان حرف زدن یا غذا خوردن حرکت کند و سبب ناراحتی و خجالت شما شود.

•ایمپلنت تک دندان

یکی دیگر از انواع کاشت دندان تکی، ایمپلنت تک دندان باشد. این روش در قیاس با دو مورد قبلی بسیار مناسب می باشد و آن را به گزینه پرطرفدار تری در بین گزینه های تک دندانی مبدل نموده است.

برای اعمال این نوع ایمپلنت در استخوان فک، یک پیچ از جنس تیتانیوم قرار داده می شود. این پیچ همانند یک ریشه دندان مصنوعی عمل می کند. این شیوه به هیچ وجه به دندان های مجاور وابسته نیست. در این صورت یکنواختی ساختاری هیچ کدام از دندان ها را به خطر نمی اندازد. این نوع ایمپلنت همانند یک دندان طبیعی به صورت کامل بی نیاز و خودکفا است. با بکارگیری این روش، همانطور که روکش به صورت کاملا مقاوم و محکمی بر روی ایمپلنت واقع شده است، حرکت نمی کند.

بخوانید  ایمپلنت دندان جلو

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×