» ارتودنسی » جزئیات درمان همزمان ایمپلنت و کامپوزیت + قیمت کامپوزیت دندان مشهد
دندان
ارتودنسی

جزئیات درمان همزمان ایمپلنت و کامپوزیت + قیمت کامپوزیت دندان مشهد

فروردین 22, 1403 160354

 قیمت کامپوزیت دندان مشهد + کاربردها و مزایای انجام کامپوزیت

قیمت کامپوزیت دندان مشهد درکلینیک بارانا برای هر واحد دندان در خرداد ماه ۱۴۰۲ از۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۲,۲۰۰,۰۰۰ تومان است. البته دندانپزشک جنس دندان های هر فرد و میزان بودجه ای را که قرار است بابت کامپوزیت هزینه کند، هم درنظر می گیرد. برای اینکه بدانید آیا با وجود روکش دندان یا ایمپلنت باز هم می توان کامپوزیت انجام داد، مطالعه این مقاله به شما توصیه می شود.

چه زمانی کامپوزیت دندان کاربرد دارد؟

کامپوزیت دندان راه حلی مناسب برای آسیب های جزئی یا حذف فاصله بین دندان ها یا رفع زردی آن ها است. در خصوص نصب کامپوزیت باید گفت که یک رزین کامپوزیت به حالت خمیری روی دندان چسبانده و سپس با دقت و ظرافت شکل داده می شود تا دندان های یکدست و در نهایت لبخندی زیبا را داشته باشید.

بخوانید  تمام مراقبت های ارتودنسی دندان برای حصول نتیجه بهتر

معمولا رنگ رزین کامپوزیت با دندان‌های شما مطابقت دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد که بخش طبیعی از دندان است. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله قیمت کامپوزیت دندان مشهد را مطالعه کنید.

جزئیات درمان همزمان ایمپلنت و کامپوزیت + قیمت کامپوزیت دندان مشهد

نواقص دندانی که موجب می شود تا استفاده از کامپوزیت کارآمد باشد، عبارتند از:

  • لب پر شدن یا ترک های جزئی دندان
  • پوشش رنگ زرد دندان
  • حذف فاصله بین دندانی (دیاستم)
  • درمان کوتاهی دندان و بلندتر نشان دادن تاج آن
  • تغییر شکل دندان های اولیه
  • مرتب و یکنواخت کردن دندان ها

مزایای انجام کامپوزیت دندان چیست؟

اگرچه قیمت کامپوزیت دندان مشهد یا ایمپلنت یکی از فاکتورهای مهم در انجام دادن یا ندادن این اقدامات محسوب می شود، اما آشنایی با مزیت های کامپوزیت دندان به شما کمک بیشتری می کند تا بدانید دندان های شما به انجام کامپوزیت نیاز دارد یا خیر. در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای انجام کامپوزیت اشاره می شود:

۱٫سریع و موثر

کامپوزیت معمولا با یک بار مراجعه به دندانپزشک انجام می شود. در واقع کامپوزیت یک راه سریع و موثر برای رفع مشکلات جزئی دندان است.کامپوزیت به محض استفاده استفاده از نور کیورینگ سخت می شود و کاملا به دندان می چسبد. در نتیجه دندانی به وجود می آید که تا پایان جلسه درمان افراد به راحتی می توانند مانند روال قبل انواع غذا را مصرف کنند.

بخوانید  ارتودنسی فک بالا (مزایا، عوارض و روش ها + قیمت)

۲٫ کامپوزیت دندان یک روش غیر تهاجمی

استفاده از روش هایی مانند روکش و لمینت، بخشی از دندان برای همیشه برداشته می شود. برای انجام کامپوزیت ونیر، سطح دندان فقط باید زبر شود تا به چسبندگی رزین کمک کند، به این معنی که ساختار دندان دست نخورده باقی می ماند.

۳٫ارزان

شاید در نگاه اول قیمت کامپوزیت دندان مشهد کمی گران به نظر رسد، اما با بررسی دقیق تر و در مقایسه با لمینت دندان می توان کامپوزیت را درمانی نسبتا ارزان در نظر گرفت که لبخند شما را بهبود می بخشد.

۴٫قابل ترمیم

ممکن است به دلیل عدم مراقبت های کافی یا خوردن غذاهای سفت یا ورزش یا هر نوع صدمه کامپوزیت شما ترک بردارد یا بشکند، قابلیت ترمیم دارد. علاوه بر این در صورت تغییر رنگ کامپوزیت ها می توانید با انجام پالیش کامپوزیت، مثل روز اول دندان های خود را درخشان و سفید کنید.

آیا می توان دندان های مجاور دندان ایمپلنت شده را کامپوزیت کرد؟

هنگامی که دندان فردی به دلیل آسیب یا بیماری از دست می‌رود، عوارضی مانند از دست دادن سریع استخوان فک، گفتار ناقص یا تغییر در الگوهای جویدن برای فرد پیش می آید که منجر به ناراحتی می‌شود. جایگزینی دندان از دست رفته با ایمپلنت دندان می تواند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی و سلامت بیمار را بهبود بخشد؛ بنابراین در بسیاری از موارد بدون در نظر گرفتن قیمت کامپوزیت دندان مشهد یا ایمپلنت باید آن را انجام داد تا از خطرات جدی تر برای سلامت بدن جلوگیری کرد.

بخوانید  جدیدترین روش های کاشت دندان را بهتر بشناسیم

اجزای ایمپلنت دندان شامل بدنه ایمپلنت دندان و فیسچکر است. بدنه ایمپلنت دندان با انجام جراحی در استخوان فک به جای ریشه دندان قرار می گیرد. اباتمنت معمولا توسط پیچ فیکسچر به بدنه ایمپلنت متصل می شود و از طریق لثه به داخل دهان امتداد می یابد تا از دندان مصنوعی متصل شده حمایت کند.

اگر به هر دلیلی در گذشته یک یا چند دندان خود را از دست داده اید و درمان موثری مانند ایمپلنت دندان را انتخاب کرده اید و اکنون برای زیباتر شدن دندان خود می خواهید کامپوزیت دندان انجام دهید، اما نگران تفاوت رنگ دندان های خود هستید، باید گفت هیچ جای نگرانی نیست. اگر اول ایمپلنت را انجام داده اید و قصد دارید دندان خود را کامپوزیت کنید، استفاده از روکش ایمپلنت به رنگ کامپوزیت برای شما راهگشا خواهد بود. اطلاعات بیشتر را می توانید در مقاله ایمپلنت دندان مشهد بخوانید.

آیا می توان همزمان با ایمپلنت دندان، کامپوزیت هم انجام داد؟

بله، همانطور که اشاره شد شما با انتخاب رنگ روکش ایمپلنت به رنگ کامپوزیت می توانید ترکیب این دو روش را به صورت همزمان هم انجام دهید. به عنوان مثال اگر یک یا دو دندان دارید که به ایمپلنت نیاز دارد، اقدامات لازم در خصوص این درمان انجام می شود و پس از آن کامپوزیت هایی همرنگ با ایمپلنت روی دندان های شما نصب می شود.

بخوانید  آیا ارتودنسی، طول عمر دندان ها را افزایش می دهد؟ [آپدیت 2023]✔️

این مسئله درخصوص لمینت هم صدق می کند، به این معنی که همزمان می توان لمینت و ایمپلنت را با یکدیگر انجام داد. در ادامه نمونه کار دندانپزشکان کلینیک بارانا را می بینید که درمان ترکیبی ایمپلنت و لمینت را با ظرافت تمام انجام داده اند:

جزئیات درمان همزمان ایمپلنت و کامپوزیت + قیمت کامپوزیت دندان مشهد

 

آیا می توان روی دندان روکش شده را کامپوزیت کرد؟

خیر، به این دلیل که جنس کامپوزیت ونیر از رزین است و حالت خمیری مانند دارد که فقط روی دندان چسبانده می‌شود؛ بنابراین قابلیت چسبیدن به روکش دندان را که جنس سرامیکی یا فلزی یا استیلی دارد، امکان پذیر نخواهد بود.

در نهایت با بررسی دقیق دندانپزشک از وضعیت دهان و دندان های مجاور، رنگی را انتخاب خواهد کرد که طبیعی ترین حالت را برای شما داشته باشد.

خدمات دندانپزشکی بارانا در مشهد

اگرچه انجام همزمان ایمپلنت دندان با کامپوزیت امکان پذیر است، اما علاوه بر تجهیزات کافی، مراجعه به چندین متخصص دندانپزشکی هم نیاز است تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود دست یابید؛ بنابراین انتخاب یک کلینیک مناسب با چند متخصص دندانپزشکی برای اقداماتی از این دست برای صرفه جویی در هزینه و وقت ضروری و لازم خواهد بود.

بخوانید  قیمت کاشت دندان طبیعی چقدر است؟

از طرفی قیمت کامپوزیت دندان مشهد و ایمپلنت هر کدام به خودی خود نسبتا گران هستند و مراجعه به کلینیک ها معمولا بهتر و مناسب تر از مطب های دندانپزشکی برای شما رقم خواهد خورد. دندانپزشکی مشهد با نام کلینیک بارانا تمام این ویژگی ها را دارا است، به همین جهت است که می تواند سلامت دهان و دندان شما را تضمین کند.

جزئیات درمان همزمان ایمپلنت و کامپوزیت + قیمت کامپوزیت دندان مشهد

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×