» تغذیه و سلامت » ۵ خاصیت شگفت انگیز پرتقال از خواص پرتقال را بشناسید
5 خاصیت شگفت انگیز پرتقال از خواص پرتقال را بشناسید
تغذیه و سلامت

۵ خاصیت شگفت انگیز پرتقال از خواص پرتقال را بشناسید

فروردین 12, 1403 160333

پرتقال؛ از میوه های پرخواص و خوشمزه

خوردن میوه و مرکبات در طول روز می تواند حسابی روز شما را بسازد و ایمنی بدن شما را بالا ببرد. امروز قصد داریم با برخی از خواص پرتقال آشنا شویم. با آگاهی از این مزایا، مطمئن باشید روزانه حداقل یک پرتقال خواهید خورد. این میوه برای تمامی افراد از جمله زن و مرد، پیر و جوان خواص قابل توجهی دارد. برای مثال برای زیبایی پوست زنان این میوه تاثیر بسزایی دارد. درخت پرتقال از انواع درخت میوه است که به مراتب در بیشتر کشورهای جهان دیده می شود. به همین دلیل دسترسی به این میوه نیز آسان است. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا با برخی از خواص پرتقال آشنا شوید.

خواص پرتقال چیست؟

خوردن پرتقال چه مزایایی دارد

خوردن پرتقال به صورت روزانه در روزهای سرد زمستان، پیشنهاد بسیار از پزشکان است. این کار سبب می شود تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود و برای گذراندن ماه های سرد سال به بیماری دچار نشوید. این میوه مانند دیگر مرکبات زندگی را برای افراد راحت تر و شیرین تر می کند. در این بخش برخی از مزایای عالی این میوه خوشمزه را مرور می کنیم.

بخوانید  21 درمان خانگی گلودرد و خشکی گلو و علل شایع آن

تاثیر مثبت پرتقال بر روی خطر اتبلا به سرطان

یکی از ویژگی های عالی خوردن پرتقال، کم کردن خطر ابتلا به سرطان است. این ویژگی به دلیل وجود مواد مغذی سرشار در این میوه است که با کالری کمی همراه می باشد. به همین دلیل افراد حتی در سنین بالا کم تر در خطر بیماری هایی مانند سرطان هستند.

تاثیر مثبت پرتقال بر روی فشار خون

از دیگر ویژگی های غیر قابل انکار خوردن پرتقال برای سلامتی انسان، تاثیر مثبت بر روی فشار خون و متعادل نگه داشتن آن است. با وجود این که مصرف اندک سدیم مانند نمک برای بالا نرفتن فشار امری مهم است. اما مصرف پتاسیم نیز به همان اندازه اهمیت دارد و می تواند فشار افراد به ویژه افراد مسن را متعادل نگه دارد.

تاثیر مثبت پرتقال بر روی سلامت قلب

همانطور که گفته شد خواص پرتقال برای سلامتی از دلایل مهمی است که تمامی افراد باید از این میوه خوشمزه نوش جان کنند. فیبر، ویتامین C و پتاسیم از موادی هستند که در پرتقال ها بسیار یافت می شوند. این مواد مغذی می توانند از سلامت قلب شما مراقبت کنند. به همین دلیل خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و عروقی نیز در افراد کاهش می یابد.

بخوانید  سفارش آنلاین غذا؛ گرم و سریع و خوشمزه

تاثیر مثبت پرتقال بر روی دیابت

با توجه به پژوهش های انجام شده توسط موسسات معتبر، افرادی که به دیابت نوع یک دچار هستند، میتوانند با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف فیبر غذایی بالا، سطح گلوکز پایین تری داشته باشند. البته که افرادی که دیابت از نوع دوم دارند، می توانند با خوردن پرتقال سلامت خود را بهبود بخشند.

مزیات خوردن پرتقال برای بدن

تاثیر مثبت پرتقال بر روی زیبایی پوست

از مهم ترین دلایلی که بهتر است به صورت روزانه پرتقال بخورید، تاثیر جذاب این میوه بر روی زیبایی پوست است. آنتی اکسیدان موجود در ویتامین C پرتقال از موادی است که می تواند پوست شما را شاداب تر و جوان تر سازد. جالب است بدانید که با مصرف پرتقال به صورت روزانه پوست شما روشن تر خواهد شد و چین و چروک های پوست شما تا حدود زیادی از بین می رود.

همانطور که می دانید یکی از ویتامین هایی که می تواند باعث ساخت کلاژن شود، ویتامین سی است. این ویتامین نیز در میوه هایی مانند پرتقال به میزان بالایی وجود دارند. بنابراین می توانید با مصرف پرتقال از پیری پوست خود جلوگیری کنید. همچنین این ویتامین می تواند سیستم دفاعی بدن شما را تقویت کند. باید بدانید که مصرف یک عدد پرتقال در روز می تواند به طور متوسط ۱۳۰ درصد نیاز بدن به ویتامین سی را پوشش دهد.

بخوانید  بهترین راهکارها برای تقویت سیستم ایمنی بدن/ برای تقویت سیستم ایمنی چه بخوریم؟

راه های مصرف پرتقال به صورت روزانه

افراد باید با توجه به رژیم خود، مصرف میوه و مرکبات به ویژه پرتقال را در برنامه روزانه خود جای دهند. به عبارت دیگر شما باید با توجه به دیگر مواد غذایی موجود در رژیم خود، پرتقال را مصرف کنید. اکنون که با خواص پرتقال برای پوست آَشنا شدید، بیاید چندین راه برای مصرف روزانه پرتقال را مرور کنیم:

  • مصرف پرتقال به صورت آبمیوه در صبح
  • مصرف پرتقال در سالاد میوه به همراه دیگر میوه ها مانند موز
  • مصرف پرتقال به عنوان میان وعده خوشمزه و مقوی

با خواص پرتقال زیبا و قوی بمانید

پرتقال یکی از مرکبات محبوب است که خواص بسیاری دارد. این میوه به دلیل داشتن ویتامین سی و فیبر زیاد، برای تمامی افراد مناسب است. چه افرادی که قصد دارند به زیبایی خود رسیدگی کنند، چه افرادی که می خواهند بیماری خود را مانند دیابت بهبود دهند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×