» ویژه خبری » اجتماعی » سینی مایکروفر _ هرمس پارت
اجتماعی - سبک زندگی

سینی مایکروفر _ هرمس پارت

مهر 19, 1402 130311

استفاده از مایکروفرها روز به روز بیشتر می‌شود و می‌توانید تقریباً در تمام خانه‌ها و محیط‌های کاری حداقل یکی از آن‌ها را پیدا کنید. برندهای متفاوت و زیادی هستند که در تولید مایکروفرها دست دارند. با توجه به ظرفیت‌های مختلف دستگاه، کیفیت قطعات، برند تولیدکننده و برخی عوامل دیگر قیمت دستگاه مشخص می‌شود. اما اگر شما به سراغ بهترین برند و بالاترین کیفیت هم رفته باشید بازهم برای همیشه از خرابی مایکروفر در امان نخواهید بود. خرابی قطعات امری اجتناب ناپذیر است که باید آن را بپذیرید.

مایکروفر شما در واقع دستگاهی است که از قطعات الکتریکی متعددی ساخته شده است. این قطعات هریک نقشی را در روند کار مایکروفر بر عهده دارند. خراب شدن هریک از آن‌ها می‌تواند برابر باشد با بی‌استفاده شدن مایکروفر و نیاز به بررسی‌های دقیق و تخصصی. یکی از قطعه‌های مهم سینی مایکروفر است. این سینی به صورت گردان طراحی شده و برای گرم شدن یکنواخت غذا اهمیت زیادی دارد. در صورتی شکستن سینی یا نچرخیدن آن باید به فکر تعویض این قطعه باشید. در زمان خرید سینی حتماً به اندازه آن توجه کرده و از نمایندگی‌های مورد اعتماد سؤال کنید.

بخوانید  چگونه بدنی سالم داشته باشیم ؟

چرا لازم است سینی مایکروفر شما بچرخد

در اغلب مایکروفرها صفحه‌ای را می‌بینید که به شکل گردان طراحی شده است. این گردش باعث می‌شود غذا بهتر گرم شود. برخی از مایکروفرها طوری طراحی شده‌اند که قابلیت گردش به هردو سمت را دارند. اگر در حین کار، شما دستگاه را متوقف ساخته و بعد دوباره دکمۀ شروع به کار را بزنید جهت چرخش سینی مایکروفر در آن عوض خواهد شد. اما در برخی مدل‌ها این چرخش صفحه تنها در یک جهت انجام می‌شود.

در بعضی از مدل‌ها طراحی دستگاه به شکلی است که خودتان می‌توانید با فشردن دکمه‌ای چرخش سینی مایکروفر را متوقف سازید. حالا اگر ظرف شما به شکلی باشد که نتوان آن را داخل دستگاه چرخاند می‌توان گردش سینی را فعال نکرد. اما باید بدانید در این حالت مایکروفر نمی‌تواند حرارت را به شکل یکنواختی در محیط پخش کند.

اندازه‌های مختلف سینی مایکروفر به چه چیزی بستگی دارد

اگر قصد خرید یک سینی جدید برای مایکروفر خود داشته باشید لازم است قبل از هرکاری آن را خوب اندازه بگیرید. سایزهای متفاوتی برای سینی مایکروفر وجود دارد. این مقدار به نوعی مرتبط با ظرفیت دستگاه شماست. با بزرگ‌تر شدن مایکروفر و افزایش ظرفیت آن لازم است سینی بزرگ‌تری را درون دستگاه استفاده کرد. برای فهمیدن سایز سینی مناسب دستگاه خود باید قطر سینی را اندازه‌گیری نمایید. اگر هم سینی شما شکسته و به آن دسترسی ندارید نگران نشوید. تنها کافی است قطر ریل و قسمت پایینی دستگاه را اندازه‌گیری نمایید. کارشناسان می‌توانند با توجه به این ابعاد سایز مناسب برای سینی مایکروفر را به شما اعلام کنند.

بخوانید  راهنمای کامل نگهداری از گیاه پتوس در خانه

 

در صورت شکستن سینی چه کار باید کرد؟

یکی از اتفاقاتی که زیاد پیش می‌آید شکسته شدن سینی مایکروفر بنا به هر علتی است. باید گفت در چنین شرایطی شما چاره‌ای به جز عوض کردن سینی خود ندارید. در واقع سینی شکسته شده قابل تعمیر نبوده و باید تعویض گردد.

خرابی موتور گردان سینی مایکروفر

اگر متوجه شده‌اید در زمان فشردن دکمه شروع به کار سینی مایکروفر نمی‌چرخد ابعاد ظرف خود را چک کنید. شاید از ظرف بزرگی استفاده کرده‌اید که به دیواره‌ها گیر می‌کند. در غیر این صورت مهم‌ترین علت نچرخیدن سینی ایراد در موتور گردان آن است. در چنین شرایطی پس از قطع کردن برق دستگاه، پنل زیرین آن را خارج کنید. موتور آن را باز کرده و بررسی نمایید. اگر دیدید در موتور صدایی شبیه به خرد شدن چیزی حس می‌شود باید آن را عوض کنید. همچنین نچرخیدن موتور نیز نشان دهنده ایراد در این قطعه است. برای بررسی موتور و تعمیر آن از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید.

بررسی غلتک در زمان نچرخیدن سینی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند مرتبط با مشکل در چرخش سینی باشد خراب شدن غلتک دستگاه است. غلتک مایکروفر زیر سینی آن جای دارد. این غلتک باعث می‌شود در زمان چرخیدن سینی مایکروفر از جای خود بیرون نرفته و در مسیر درست باقی بماند. اگر خودتان می‌خواهید غلتک را عیب یابی و تعمیر نمایید اول برق دستگاه را قطع کنید. چک کنید مواد غذایی روی غلتک نریخته یا چیزی مسیر آن را دچار انسداد نکرده باشد. سپس غلتک را خوب بررسی کرده و از نظر وجود ترک یا شکستگی چک کنید. اگر لازم بود باید این قطعه در مایکروفر را عوض کرد.

بخوانید  چگونه اضطراب و استرس خود را مدیریت کنیم؟ 11 راهکار عملی برای مدیریت اضطراب

نچرخیدن سینی به خاطر یک گرفتگی در مسیر

گاهی علت مشکل چرخش سینی مایکروفر شما بسیار ساده است. چیزی در مسیر حرکت صفحه گردان چسبیده و مانع از حرکت و گردش درست آن می‌شود. در صورت بروز این اتفاق تنها کافی است دستگاه را به خوبی تمیز کنید. سینی و غلتک زیر آن را خارج کرده و خوب با آب و صابون بشویید. داخل مایکروفر را نیز با یک دستمال مناسب کاملاً تمیز کنید.

خراب شدن کوپلار در مایکروفر

شاید نام کوپلار را نشنیده باشید. این قطعه در واقع به شفت موتور دستگاه شما متصل می‌شود. سینی روی کوپلار ثابت خواهد شد. به کمک این قطعه مایکروفر نیروی تولیدی در موتور را به سینی مایکروفر منتقل خواهد کرد. به کمک کوپلار نیروی وارد شده به سینی متعادل گشته و بدون هیچ صدا یا لرزشی کار خود را انجام خواهد داد.

خراب شدن کوپلار می‌تواند باعث مشکل در گردش سینی شود. برای رفع این ایراد باید سینی را خارج کرده و کاور زیر آن را بیرون بیاورید. موتور دستگاه را باز کرده و کوپلار را چک کنید. وجود هرگونه شکستگی یا ایراد در آن نشان دهنده نیاز به تعویض این قطعه است.

بخوانید  بهترین ایده ها ناب و لوکس برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک و بزرگ ارزان در سال 2022

خراب شدن شفت و عدم چرخش سینی

یکی دیگر از مشکلاتی که روی چرخش سینی مایکروفر اثر دارند خرابی و ایراد در شفت است. در بیشتر مواقع خراب شدن شفت مرتبط با فشار زیادی است که شما بر صفحه گردان دستگاه خود وارد نموده‌اید. یعنی به میران وزن استاندارد در سینی خود دقت نکرده‌اید. در صورت نیاز باید اقدام به تعویض شفت نمود.

قرار نگرفتن سینی در جای مناسب خود

اگر سینی مایکروفر شما نمی‌چرخد پیش از هر کاری مطمئن شوید آن را در جای درست خود قرار داده‌اید. اگر جای سینی درست نبود تنها کافی است آن را به محل مناسب خود برگردانید. همچنین اتصال سینی را بررسی نمایید. شکستگی یا هر ایراد دیگری در اتصال مانع از قرار گرفتن سینی در جای مناسب خود خواهد شد. اگر نیاز به کمک داشتید می‌توانید از متخصصین هرمس پارت کمک بخواهید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×