» بیماریها » علائم مرگ ناگهانی در جوانی چیست ؟
علائم مرگ ناگهانی در جوانی چیست ؟
بیماریها - سلامت و پزشکی

علائم مرگ ناگهانی در جوانی چیست ؟

بهمن 27, 1402 272319

از جمله علائم مرگ ناگهانی در جوانی می توان به مواردی چون عدم گرسنگی و تشنگی، از دست دادن قدرت تکلم، کم شدن قدرت بینایی، ضعف شنیداری ، عدم امکان بکارگیری حس لامسه می باشد.

از دیگر نشانه های مرگ ناگهانی می توان ضعف تنفس، استرس، افسردگی، کسالت شدید، تشویش، یبوست، بی اختیاری مدفوع و تهوع را نام برد. در چنین وضعیتی مغز شخص تلاش کمی را جهت نجات انجام می دهد. همچنین پوست در چنین وضعیتی نشانه های مرگ را از خود بروز می دهد. این نشانه ها دربردارنده سردی قابل ملاحظه و تغییر رنگ پوست روبه خاکستری مایل به سبز و یا سبب لکه دار شدن پوست می شود.

مرگ چیست؟

مرگ پیشامدی نیست که در یک آن رخ دهد، بلکه مرگ پروسه ای که به سبب آن اعضا بدن به ترتیبی از تلاش و تکاپو باز می ایستند. این پروسه از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. بعضی با مرگ ناگهانی در جوانی، بعضی ها با مرگ طبیعی می میرند. مرز میان زندگی و مرگ معلوم نیست. ملت ها به تشریحی از مرگ احتیاج دارند که به پزشک ها یاری رسانند تا تصمیم بگیرند چه زمانی به مبادرات حیات بخش پایان دهند و چه زمانی می توان اعضا اهدا شده را برداشت. به بازماندگان خبر رسانی کنند که بایستی جهت از دست دادن نزدیکان خود عزاداری کنند و جهت زندگی نو برنامه ریزی کنند.

بخوانید  انسولین چیست و چه غذاهایی باعث ترشح انسولین میشود؟

مرگ ناگهانی در جوانی بدون پیشینه قبلی متوفی به بیماری شناخته شده ویژه ای است. به غیر از موارد کمیابی،می توان دلیل خاصی برای این گونه از مرگ ها پیدا کرد. دلایل متعددی هستند و از قبل موجود بوده اند اما به علت ماهیت آنها نشانه ای ندارند و شخص از وجود این بیماری بی خبر است.

مرگ طبیعی چیست؟

مرگ طبیعی چیست؟
مرگ طبیعی برخلاف مرگ ناگهانی در جوانی نوعی مرگ است که به دلیل عواملی نظیر مشکل در عملکرد اندام حیاتی بدن، پیری و ناتوانی و امراض عفونی رخ می دهد. در گواهی فوتی که به وسیله پزشکی قانونی صدور می یابد بایستی به این مسئله اشاره شده باشد. در برابر این نوع مرگ معمولا مرگ غیر طبیعی هم وجود دارد. مرگ غیر طبیعی به علت مواردی چون قتل، خودکشی، جنگ، از دست دادن جان به علت پیشامد های طبیعی و دست ساز انسان به وجود می آیند.

دلایل مرگ در جوانی

مرگ ناگهانی در جوانی با توجه به علل متنوعی رخ می دهد که عبارتند از:

•مرگ ناگهانی به علت مشکلات قلبی

اکثر مرگ های ناگهانی که بسیار فوری و طی چند دقیقه رخ می دهند ریشه در ناراحتی های قلبی دارد. ایست برگشت ناپذیری قلب به منزله مرگ تلقی می شود. اگرچه همیشه مشکلات در قلب وجود ندارند و دستگاه عروقی که مرتبط با قلب می باشد هم امکان دارد دستخوش مشکل شود.

بخوانید  برای درمان اسهال باید چه قرصی بخوریم؟ معرفی 4 قرص برای درمان اسهال

•نارسایی عروق کرونر

از دلایل مرگ ناگهانی در جوانی می توان به نارسایی عروق کرونر اشاره کرد. در این ناراحتی به دلیل تنگی شریان کرونر قلب ، خون لازم به ماهیچه میوکارد قلبی نمی رسد، مرگ همواره در زمان خشم، هیجان یا ورزش پیش می آید.

•عوارض آتروم

پلاک هایی در جداره های رگ ایجاد می شوند که امکان دارد پاره شوند. همه رگ را با کلسترول و چربی انباشته می کند، مسدود شدن رگ بدین صورت سبب سکته قلبی می شود.

•ترومبوز عروق کرونر

۱/۳ از مرگ ناگهانی در جوانی به علت وجود ترومبوز در عروق کرونر و مسدود نمودن آن می باشد. این مسئله به علت رکود جریان خون رخ می دهد.

•پارگی قلب

این ناراحتی همواره در مکان انفارکتوس و ۲ الی ۳ روز پیش از آغاز آن به وجود می آید.

•فیبروز میوکارد

از دیگر دلایل مرگ ناگهانی در جوانی فیبروز میوکارد می باشد. سلول های ماهیچه قلب پس از انفارکتوس توانایی ترمیم و تکثیر را ندارند. پلاک های عظیم و سفتی در محل صدمه دیده ایجاد می شوند که در کارکرد قلب و سیستم هدایتی آن مشکل به وجود می آورد. این اشخاص در برابر مرگ ناگهانی واقع می شوند.

بخوانید  علت جمع شدن آب دهان هنگام حرف زدن چیست ؟

•بزرگی بطن چپ

بالا رفتن فشار خون سبب ایجاد ناراحتی قلبی می شود. در افرادی که فشار خون بالا و تنظیم نشده دارند این بطن کم کم بزرگ می شود. امکان دارد وزن قلب از ۴۰۰ گرم به ۶۰۰ گرم افزایش یابد. بزرگی عضله قلب سبب مشکل در کارکرد آن می شود.

علائم مرگ ناگهانی

علائم مرگ ناگهانی در جوانی یا پیری شامل موارد زیر می باشد:

•درد

•گرمی در ماهیچه های پا

•التهاب و برافروختگی در اندام

•در موارد حادتر سردی عضو مخصوصا در انتهای اندام

•فقدان احساس نبض درد در قسمت لگنی و پیرامون استخوان ران

•سرفه

•تنگی نفس

•احساس سنگینی در قفسه سینه

•کبودی لب ها

•خلط خونی و …

از نشانه های وجود ترومبوز و امکان وجود لخته و امکان پیش بینی مرگ ناگهانی طی مدت زمانی بعد از جراحی مخصوصا در موارد بعد از سزارین و عمل های ارتوپدی پیش بینی نشدنی است. بایستی به نشانه ها توجه نمود و خیلی زود با دیدن نشانه ها به نزدیک ترین کلینیک و یا به اورژانس بیمارستان بایستی تماس حاصل نمود.

علائم مرگ زودرس

متداول ترین علائم مرگ زودرس تنگی نفس و حس کمبود هوا می باشند. افراد مسن یا اشخاصی که دچار بیماری جدی هستند امکان دارد پیش از مرگ دستخوش استرس و افسردگی شوند.

بخوانید  دیابت بی مزه چیست ؟ علایم , عوارض , تشخیص و درمان آن را بشناسید

از علائم مرگ زودرس در اشخاص بیمار این است که بسیار خواب آلود و کسل هستند. متخصصان همچنین تاکید نموده اند که هر کدام از این نشانه ها به شیوه جداگانه اتمام حیات را نشان نمی دهند. این عوامل می توانند نمایانگر مرگ او باشد. پیش از مرگ از دقت و توجه شخص ، اشتها و میل به نوشیدن او کم می شود. پاها و دست های شخص در حال مرگ سرد می شوند. افزون بر این پوست بدن معمولا سایه های آبی و تار به خود می گیرد. نفس و ضربان قلب کم کم کند می شود حرکت قفسه سینه توقف می یابد و نبض معمولا دیگر نمی زند.

نشانه های مرگ بیمار سرطانی

اکیپی از محققان در حال ارزیابی و وارسی بیماری سرطان و روال منجر به مرگ سرطان در حال تحقیق می باشند. در طی این تحقیقات اظهار نمودند که موفق به کشف ۸ علائم بالینی شده اند. بنابراین چنانچه شخص بیمار این علائم را داشته باشد به احتمال فراوان بعد از ۳ روز خواهد مرد.

این نشانه های مرگ بیمار سرطانی عبارتند از:

•فقدان واکنش مردمک چشم

بخوانید  چرا سردرد داریم ؟ دلایل و انواع سردرد را بهتر بشناسیم

•پایین آمدن سطح هوشیاری بیمار به محرک های شنوایی

•قادر نبودن به بستن پلک ها

•افتادگی ماهیچه های صورت در قسمت خطوط لبخند

•پایین آمدن سطح هوشیاری در رابطه با محرک های بینایی

•انقباض ماهیچه های گردن

•به وجود آمدن صدای خرخر از تار های صوتی

•خونریزی معده و قسمت های بالایی سیستم گوارش

نشانه های مرگ در خواب

علائم مرگ در خواب کدامند؟ آیا این نشانه ها باعث مرگ ناگهانی در جوانی می شود؟ افزون بر تعیین یک رژیم غذایی سالم و ورزش کردن، خواب به حد کافی هم از دیگر مواردی است که کمک بسزایی به داشتن یک زندگی عالی و سالم می کند. ولی آیا می دانستید خواب هم امکان دارد پر خطر باشد. توقف ناگهانی قلب در زمان خواب یکی از نشانه های خطرناک در خواب می باشد. این وضعیت مواقعی پیش می آید که سیستم های الکتریکی قلب به صورت صحیحی فعالیت ندارند. در بعضی موارد این اختلال در دقایق نخست سبب مرگ می شود.

از دیگر نشانه های مرگ در خواب می توان به استشمام سم مونوکسید کربن اشاره نمود. چنانچه میزان مطلوبی از این گاز در یک فضای کوچک انباشته شود ، تنفس آن منتهی به مرگ می شود. چنانچه شخص قربانی خواب نباشد نشانه هایی چون سرگیجه، ضعف، سردرد، تهوع را تجربه خواهد نمود. ولی اشخاصی که خواب هستند هیچ علائمی را نمی بینند و پیش از اینکه چیزی را تشخیص دهند در خواب می میرند.

بخوانید  بهترین راهکارها برای تقویت سیستم ایمنی بدن/ برای تقویت سیستم ایمنی چه بخوریم؟

احساس مرگ نشانه چیست؟

احساس مرگ خود به تنهایی مشکل نیست بلکه یکی از مواردی است که می تواند سبب ایجاد خیلی از مشکلات چون ناراحتی پانیک، مشکل اضطراب بیماری یا هیپوکندریا، مشکل صدمه بعد از سانحه و… می شود.

وجود استرس درخصوص مرگ در افراد مسئله کاملا طبیعی و قسمتی از حقیقت های زندگی می باشد که ما با وجود آن زنده ایم. ولی با این وجود فکر کردن به مرگ خود یا نزدیکان برای خیلی از اشخاص با رعب و وحشت خیلی زیادی همراه می باشد.

مرگ بر اثر غصه

پژوهشگران انگلیسی در نوین ترین تحقیقات خود به این مسئله پی برده اند که شمار دفعات ایجاد مسائل عاطفی و زمان رخ دادن آن سبب به خطر افتادن تندرستی شخص می شود. همچنین مرگ ناگهانی در جوانی یا پیری را در شخص تا ۱۳۴٪ افزایش می دهد. افسردگی و اضطراب از اقسام اصلی اختلالات عاطفی می باشند. در سرتاسر دنیا افسردگی بر اثر غصه زیاد از شاخص ترین اختلال سلامت روان به شمار می آید و بعد از افسردگی، اضطراب دومین مورد می باشد.

علائم مرگ ظاهری

شما با جسدی مواجه هستید که در ظاهر کلیه علائم مرگ را دارد. ولی با اندکی دقت مشاهده می کنید که کمی تنفس و ضربان های خفیفی دارد. این شخص بیمار بین۳ الی ۵ دقیقه زمان دارد تا به زندگی برگردد. امداد های اولیه چون احیا قلبی با CPR و تنفس مصنوعی به هنگام و درست می تواند شخص را به زندگی برگرداند. این گونه مرگ به علت داشتن علائمی چون شلی ماهیچه ها، لمس شدن کامل و فقدان عکس العمل های رفلکسی با مرگ کامل اشتباه گرفته می شود. این قسمت بدان جهت حائز اهمیت است که اکثر افرادی ‌که دستخوش این نوع مرگ می شوند که در بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، جنگل و…. گرفتار شده اند.

بخوانید  علت پوکی استخوان و راههای جلوگیری از آن چیست ؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 2

  1. آواتار مهدی
    مهدی

    حدود ۱ ساعت نمیدونم چقدر پیش بود خوابیدم

    بین خواب و بیداری بودم، حس کردم نمیتونم تکونی بخورم، هرچی داد میزدم نمیتونستم، صدام اصلن در نمیومد

    میخواستم گوشیو بردارم زنگ بزنم خانوادم بیدار بشن اما نمیتونتسم دستمو حرکت بدم، حتی حس کردم یه چیزی نگهم داشته

    یه سری چیزای عجیب اومد جلوی چشام، بدنم یه جوری شده بود نفسم بالا نمیومد انگار داشتم خفه میشدم

    فکر کنم ۲۰ دیقه پیش بود به خودم اومدم دیدم سریع دارم نفس میزنم

    بدنم باز یه جوری شد حس کردم زمین داره میلرزه شدید ولی وسایل تکون نمیخورد فقط بدنم درون بدنم تکون میخورد سرجاش میلرزید، میخواستم بگم زلزلست باز صدام درنمیومد نمیتونستم تکون بخورم حتی

    بعد حس کردم یه چیزی داره برمیگرده توم، از اون لحظه همون ۲۰ دیقه پیش ناخودآگاه اشک ریختم هنوزم دارم میریزم

    • آواتار واحد نویسندگی دندان لند
      واحد نویسندگی دندان لند

      احتمالا فلج خواب یا بختک بوده ولی برای احتیاط بیشتر حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×