» سلامت پوست و مو » علت سفید شدن موهای ناحیه تناسلی چیست ؟
علت سفید شدن موهای ناحیه تناسلی چیست؟
سلامت پوست و مو - زیبایی و پزشکی

علت سفید شدن موهای ناحیه تناسلی چیست ؟

آذر 11, 1402 262311

علت سفید شدن موهای ناحیه تناسلی چیست؟

سفید شدن مو در ناحیه تناسلی یکی از مسائل شایعی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. از همین رو شما می توانید که بروز این مورد نشانه های زیادی را درباره آن جستجو کنید. این موضوع یک علامت هشداردهنده است که باید آن را جدی گرفت. از همین رو شما می توانید با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی علت سفید شدن موهای ناحیه تناسلی را تشخیص دهید. در این مطلب مهم قصد داریم تا به طور کامل به این موضوع بپردازیم. از همین رو حتما تا انتهای این مطلب مهم و کاربردی در کنار ما باشید.

پیری؛ اصلی ترین علت سفید شدن موهای تناسلی

وقتی که شخصی به سن پیری می رسد، تولید رنگدانه برای مو به کمترین حد خود می رسد. از همین رو شاهد آن هستیم که موی ناحیه تناسلی نیز مانند سایر قسمت های بدن شروع به سفید شدن می کند. این فرایند به شکل طبیعی صورت می گیرد که علت اصلی آن کمبود ملاتونین و کاهش تولید این رنگدانه خواهد بود. چنانچه شما به دلیل افزایش سن با این موضوع روبرو شوید، مشکل خاصی از این جهت وجود نخواهد داشت.

بخوانید  با ابعاد حقوقی قرارداد مشارکت کلینیک آشنا شوید!

از همین رو هیچ نگرانی در این زمینه به خود راه ندهید و زندگی عادی را ادامه دهید. البته در این حالت فرایند سفید شدن به یکباره اتفاق نمی افتد و مرور زمان در آن کاملا قابل مشاهده خواهد بود. از همین رو در این روند ابتدا موها خاکستری و نقره ای شده و در انتها به صورت کامل سفید می شوند. با توجه به شرایطی که برای شما شرح داده شد، درباره سفید شدن ناشی از افزایش سن هیچ نگرانی نداشته باشید.

پیری؛ اصلی ترین علت سفید شدن موهای تناسلی

عفونت قارچی پیدرای سفید

یکی دیگر از دلایلی که منجر به سفید شدن موی ناحیه تناسلی می شود، عفونت قارچی پیدرای سفید است. این مشکل باید به سرعت درمان شود تا گسترش بیشتری پیدا نکند. زمانی که شخص با این بیماری درگیر می شود، عامل قارچی یک لایه سفید را بر روی مو ناحیه تناسلی ایجاد می کند. عفونت پیدرای سفید قابلیت آن را دارد که در همه موهای بدن بروز کند.

با این حال بیشترین میزان آن مربوط به ناحیه تناسلی خواهد بود. معمولا این عفونت قارچی باعث می شود تا موها حالت ضعیف و شکننده پیدا کنند. برای اینکه بتوان این مشکل را درمان کرد، بهترین کار تراشیدن مو به صورت کامل است. چنانچه این کار را انجام دهید درمان به طور کامل انجام می شود.

بخوانید  تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در عمل زیبایی: جراحی بدون بازگشت ممکن است؟!

از آنجایی که گسترش این قارچ آسیب های بیشتری به دنبال دارد، همیشه سعی کنید که در اسرع وقت فرایند درمان را پیش ببرید. خوشبختانه فرایند بهبود در این حالت بسیار سریع است پس از این جهت نگرانی خاصی به خود راه ندهید. تجربه نشان داده است که در طول سالیان اخیر گسترش این عفونت زیاد بوده است. از همین رو با اطلاع رسانی درست و به موقع می توان این مشکل را سریعا حل کرد. از همین رو اگر شما هم با چنین مسئله ای روبرو شدید، حتما برای درمان سریع و به موقع آن دست به کار شوید.

عفونت قارچی پیدرای سفید

شپش زهاری؛ عامل مهم سفید شدن موهای ناحیه تناسلی

یکی از انگل هایی که معمولا به قسمت شرمگاهی حمله می کند شپش زهاری است. این حشره انگلی در قسمت تناسلی شروع به تخمک گذاری می کنند. از آنجایی که رنگ تخمک های این حشره سفید است، باعث می شود تا موهای ناحیه شرمگاهی هم کاملا سفید شوند. فراموش نکنید که این انگل واگیردار است. به همین علت به راحتی بین دو شریک جنسی مبادله خواهد شد. اگر هجوم این حشره کم باشد، معمولا با خارش های جزئی خود را نشان می دهد.

بخوانید  معرفی برند معتبر کوکتل پدیکور با کیفیت و ارگانیک

با این حال اگر میزان حمله این انگل زیاد باشد، سفید شدن موهای ناحیه تناسلی رخ می دهد که معمولا با خارش شدید همراه خواهد بود. از آنجایی که این انگل ها از خون میزبان تغذیه می کنند، گزش آن ها باعث بروز درد و خارش می شود. از همین رو بهتر است که در اولین فرصت برای درمان خود دست به کار شوید و این شپش ها را به صورت کامل از بین ببرید. برای بهبود معمولا پزشکان داروی پرمنتین را تجویز می کنند که بهترین نتیجه ممکن را ایجاد می کند. از همین رو فرایند درمان در این حالت سریع تر از هر زمان دیگری انجام می شود.

شپش زهاری عامل سفید شدن موهای ناحیه تناسلی

سفید شدن مو ناحیه شرمگاهی با بیماری ویتیلیگو

ویتیلیگو یک بیماری خاص است که در طول آن رنگ پوست و مو از بین می رود. به همین علت این مشکل شامل ناحیه شرمگاهی هم می شود. این بیماری با متوقف شدن تولید ملانین بروز می کند. بروز این بیماری بیشتر مربوط به مناطقی است که بیشترین تماس را با آفتاب دارند. از همین رو بروز این بیماری در ناحیه تناسلی نادر است. با این حال در برخی از موارد دیده شده است که افراد به آن مبتلا شده اند. این بیماری محدودیت سنی ندارد و در افراد زیادی بروز پیدا می کند.

بخوانید  پی آر پی چیست؟ و آیا PRP سرطان زاست ؟ مزایا و عوارض پی آر پی

از همین رو احتمال ابتلای به آن در بین مردان و زنان وجود دارد. البته تجربه ثابت کرده است که بروز این بیماری بیشتر در سنین زیر ۲۰ خواهد بود. هنوز علت دقیقی برای بروز این بیماری کشف نشده است. با این وجود بسیاری از افراد معقدند که این بیماری ریشه ژنتیکی دارد. همچنین برخی دیگر از محققان نیز آن را یک بیماری خودایمنی می دانند. در هر حال شما این فرصت را دارید که با مراجعه به پزشک این بیماری مهم در سریع ترین زمان ممکن درمان کنید.

سفید شدن موی ناحیه تناسلی به دلیل تغییرات هورمونی

یکی از مهم ترین دلایل تغییر رنگ موهای ناحیه شرمگاهی مربوط به تغییرات هورمونی در بدن است. این موضوع به خصوص ارتباط زیادی به هورمون های جنسی دارد. چنانچه تعادل هورمونی در بدن به هم بریزد، نشانه های مختلفی خواهد داشت که در این بین سفید شدن موها در آلت تناسلی بسیار رایج است. برای اینکه اختلالات هورمونی تشخیص داده شود، حتما باید به پزشک مراجعه شود. معمولا در چنین شرایطی داروهای مختلف تجویز می شود تا بدن از نظر هورمونی دوباره تعادل خود را به دست آورد.

بخوانید  چه مدت بعد از بوتاکس می‌توان موهای خود را رنگ کرد؟

چنانچه بتوانید یک برنامه ریزی دقیق و حرفه ای داشته باشید، مطمئنا این دوره درمانی را به راحت ترین شکل ممکن پشت سر خواهید گذاشت. تجربه این موضوع را ثابت کرده است بعد از تعادل هورمونی تولید ملانین از سر گرفته می شود. در این حالت پس از مدتی موها به شرایط عادی خود برمی گردند. چنانچه شما تمامی این مراحل را به صورت مو به مو پیش ببرید، مسلما بهترین نتایج ممکن را دریافت خواهید کرد. از همین رو به هیچ عنوان احساس نگرانی نکنید و در اولین فرصت برای درمان خود دست به کار شوید.

سفیدی موی شرمگاهی به دلیل استفاده از موبر

امروزه انواع موبر در بازار دیده می شود که هر کدام از آن ها از نظر کیفیت با دیگری تفاوت دارد. برخی از اوقات احتمال دارد که سفیدی موی ناحیه شرمگاهی ناشی از به کارگیری مواد موبر باشد. از همین رو بهتر است که برای رفع نیاز خود به سراغ گزینه های باکیفیت بروید. ناگفته نماند که برخی از موبرهای بی کیفیت به پوست هم آسیب وارد می کنند. از همین رو شما باید سعی کنید که همیشه بهترین محصول را استفاده کنید تا در این مورد دچار مشکل نشوید.

بخوانید  مراقبت از انواع پوست و مراقبت در برابر انواع مشکلات پوستی

سفیدی موی شرمگاهی به دلیل استفاده از موبر

سفیدی موی تناسلی ناشی از کمبود ویتامین

برای اینکه رنگدانه تولید شده و وارد مو گردد، باید پیش زمینه های زیادی برای آن فراهم شود. ویتامین نقش مهمی در تولید ملانین دارند که باید به آن ها توجه کرد. حال اگر کسی دچار کمبود ویتامین باشد، این احتمال وجود دارد که دچار سفیدی مو در ناحیه شرمگاهی شود. برای حل این مشکل فرد باید حتما از مواد غذایی دارای ویتامین بهره ببرد.

در نتیجه می توان گفت که یک رژیم غذایی مناسب مشکل را حل می کند. اگر با مصرف غذا این کمبود تامین نشود، باید به سراغ گزینه های دیگر نظیر مکمل های ویتامینه بروید. خوشبختانه در این مسیر پزشک در کنار شما خواهد بود تا مشکل خود را در سریع ترین زمان ممکن حل کنید. از همین رو با یک هدفگذاری درست می توان مشکل کمبود ویتامین را هم به نوعی حل کرد.

سخن پایانی

همانطور که به بیان آن پرداختیم، دلایل زیاید برای بروز سفیدی ناحیه شرمگاهی وجود دارد. از همین رو شما باید دلیل سفیدی را به درستی تشخیص داده و برای رفع آن اقدام کنید. با توجه به اطلاعات ارزشمندی که در اختیارتان قرار گرفت، تشخیص علت سفیدی موهای تناسلی کار سختی نخواهد بود. از همین رو به شما توصیه می کنیم که از این راهنمای عالی استفاده کنید.

بخوانید  آکنه چیست و جوش روی شانه و بازو نشانه چیست ؟

همچنین شما می توانید که به پزشک مراجعه کرده و از او کمک بخواهید. مسلما در این شرایط تشخیص دقیق تری صورت می گیرد. خوشبختانه هر کدام از دلایل بروز این بیماری روش های درمان خود را دارند که نباید از آن ها غافل شوید. اگر شما به درستی راهکارهای لازم را به کار ببندید، فرایند درمان سریعا پیش خواهد رفت. در این مطلب از دندان لند به بررسی کامل مسئله سفیدی مو در ناحیه شرمگاهی پرداختیم. از اینکه تا پایان این مطلب در کنار ما بودید از شما سپاسگزاریم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

تعداد دیدگاهها: 2

  1. آواتار الهام
    الهام

    سلام وقت بخیر،باید به پزشک زنان مراجعه کنیم یا پوست ومو؟

    • آواتار واحد نویسندگی دندان لند
      واحد نویسندگی دندان لند

      بهتره به دکتر پوست و مو مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×