» تغذیه و سلامت » راهنمای بهترین رژیم غذایی ضد پیری با ۷ ماده معجزه ها
راهنمای بهترین رژیم غذایی ضد پیری با 7 ماده معجزه ها
تغذیه و سلامت

راهنمای بهترین رژیم غذایی ضد پیری با ۷ ماده معجزه ها

فروردین 31, 1403 80335

شاید پیری یکی از کابوس هایی باشد که انسان از رویارویی با آن به شدت هراس دارد. بسیاری از افراد به دنبال رژیم غذایی ضد پیری هستند. دانشمندان و محققان همواره سعی در کشف غذا ها و مواد خوراکی ضد پیری بوده و هستند. اولین نشانه های پیری بر روی بزرگترین اندام بدن یعنی پوست خود را نشان خواهد داد. برای داشتن پوست سالم و جوان باید از رژیم غذایی ضد پیری استفاده شود. خوراکی های سالم و استفاده از آنتی اکسیدان ها مهم ترین و تاثیرگذارترین عامل ضد پیری خواهد بود. بسیاری از افراد حاضرند داروهایی گران قیمت را برای حفظ زیبایی و پوست خود مصرف نمایند تا همواره پوستی سالم و شاداب داشته باشند.

اما اگر از مواد غذایی سالم و چربی های مفید و ویتامین ها در غذاهای خود استفاده کنیم هیچگاه به دارو هایی بهداشتی و آرایشی برای جوان ماندن پوست نیاز پیدا نخواهیم کرد. اما چه گروه هایی غذایی به عنوان رژیم غذایی ضد پیری محسوب می شود؟ مصرف چه مواد غذایی باعث افزایش شادابی و سلامت و در نتیجه کند شدن روند پیری خواهد شد؟

بخوانید  بهبود دهنده نان چیست ؟

بهترین رژیم غذایی ضد پیری

رژیم غذایی ضد پیری و لاغری

تناسب اندام با رژیم غذایی ضد پیری کاملا در ارتباط موازی می باشند. همچنان که رژیم غذایی مناسب به تناسب اندام و سلامتی تاثیر مثبت می گذارد عامل پیری را کند تر خواهد کرد. رژیم غذایی ضد پیری شامل منابع سالمی از پروتئین ها و چربی های سالم و غذاهایی است که شامل مواد سرشار از آنتی اکسیدان است. پس لازم است برای کندتر شدن روند پیری پوست و اندام ها از مواد غذایی که در این سه گروه جایی دارند استفاده شود.

مواد غذایی مهم در رژیم غذایی ضد پیری؛

تمامی مواد غذایی زیر برای رژیم غذایی ضد پیری و همچنین سلامت بدن و پوست و مو به افراد توصیه می شود.

اسید چرب امگا ۳

استفاده از اسید چرب امگا ۳ مانع از بیماری و تحلیل مغز می شود همچنین اختلالات خواب را از بین برده و باعث کاهش افسردگی و التهاب خواهد شد. زنان یائسه به امگا ۳ بیشتر از سایر زنان است. امگا ۳ از سد خونی مغز عبور کرده و مانع از پیشرفت آلزایمر خواهد شد. اسید چرب امگا ۳ در انواع ماهی، خاویار، روغن زیتون، تخم مرغ، اسفناج، ریحان، حبوبات، کلم بروکلی، گل کلم، گردو، میگو و انواع ماهی آزاد، دانه سویا و ساردین وجود دارد.

بخوانید  شب یلدا و بهترین خوراکی های شب چله یا یلدا را بیشتر بشناسیم ؟ چیلله گئجسی

ویتامین A

ویتامین آ یک آنتی اکسیدان قوی است و باعث رطوبت پوست و انعطاف پذیری آن می شود. کدو تنبل، سیب زمینی، انواع کلم، نخود فرنگی، هویج، اسفناج، زردآلو، تخم مرغ، انبه، خرمالو و کره حاوی این ویتامین است. برای مردان روزانه مصرف ۹۰۰ میکروگرم ویتامین آ و برای زنان روزانه ۷۰۰ میکروگرم توصیه می شود.

ویتامین C و E

ویتامین C  ماده مغذی محلول در آب می باشد که به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل خواهد کرد. که برای حفاظت پوست و مو و سیستم دفاعی بدن بسیار مفید است. گوجه فرنگی، انواع کلم، اسفناج، شلغم، کیوی، آناناس، نخود فرنگی، خربزه و طالبی و فلفل دلمه همچنین پرتقال سرشار از این ویتامین هستند. ویتامین E ماده مغذی محلول در چربی است که عملکرد آنتی اکسیدانی دارد. اسفناج، میگو، دانه آفتابگردان، بادام، کیوی، خرمالو، مارچوبه، کلم بروکلی، چغندر، ماهی، روغن زیتون، شلغم حاوی این ویتامین هستند که در رژیم غذایی ضد پیری و رژیم غذای لاغری افراد توصیه خواهد شد.

مولتی ویتامین

مولتی ویتامین ها که به شکل دارو نیز استفاده می شود از انواع مواد مغذی تشکیل شده است. مولتی ویتامین های مورد تایید برای سلامت بدن و رفع نیاز مواد مغذی بدن بسیار مهم و تاثیر گذار است.

بخوانید  خدمات دامپزشکی در محل، 7 دلیلی که شما باید خدمات دامپزشکی در منزل دریافت کنید

کلاژن و ویتامین B12

مصرف کلاژن و انجام فعالیت های بدنی موجب سرعت در چربی سوزی و کاهش از دست رفتن عضلات خواهد شد. این ماده باعث کشش پوست زنان و باعث کاهش درد مفاصل خواهد شد. لازم است افراد از مکمل های ویتامین ب ۱۲ استفاده نماید زیرا با افزایش سن جذب این ویتامین ضعیف خواهد شد. ماهی و گوشت قرمز و لبنیات و تخم مرغ و ماکیان حاوی این ویتامین هستند مصرف این مواد غذایی در رژیم غذایی ضد پیری افراد و همچنین رژیم غذایی لاغری توصیه می شود.

بهترین رژیم غذایی ضد پیری

پروتئین

پروتئین در تمامی سلول های بدن استفاده می شود و نقش عضله سازی را در بدن دارد و برای سلامتی سیستم دفاعی بدن و پوست و مو و ناخن بسیار مهم است. پس از چهل سالگی عضلات بدن به طور طبیعی کمتر می شود و در دوره ۱۵ تا ۲۰ سال بدن دچار ضعف عمومی خواهد شد. پزشکان به افراد سالمند توصیه می کنند که به ازای هر یک کیلو گرم وزن خود روزانه ۱٫۲ گرم مواد غذایی پروتئین مصرف نمایند. گوشت قرمز، ماهی، مرغ و ماست منبع پروتئین می باشد که در به عنوان ماده غذایی مهم در رژیم غذایی ضد پیری از آن یاد می شود.

بخوانید  از بین بردن بوی بد پا و کفش با 7 راهکار تضمینی خانگی

چای سبز

مصرف چای سبز علاوه بر جوانی و شادابی پوست خواهد شد بلکه مانع از تجمع چربی و چربی سوزی نیز خواهد شد. مصرف چای سبز روزانه یک فنجان به همه افراد توصیه خواهد  شد بسیاری از افراد مصرف چای سبز را در رژیم غذایی لاغری خود دارند که می توان به یکی از مهم ترین نوشیدنی در رژیم غذایی ضد پیری از آن نام برد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×