» زیبایی و پزشکی » پنج چیز که‌ ای کاش قبل از جراحی بینی می‌دانستم!!
جراحی بینی
زیبایی و پزشکی

پنج چیز که‌ ای کاش قبل از جراحی بینی می‌دانستم!!

مهر 29, 1402 90342

زمانی که جوان تر بودم واقعا هیچ مشکلی با بینی خودم نداشتم ، اما همیشه اطرافیانم به من گفته بودند که دماغت کمی گوشتی و برآمده است ، این موضوع تا اواخر نوجوانی برای دردسر یا مشکلی ایجاد نکرده بود اما بعد از گذشت از این بازه سنی ، من درگیر هجوم رسانه های اجتماعی شدم و ناگهان ساعت های بسیار زیادی را صرف چرخ زدن در اینستاگرام می کردم ، با هجوم عکس های وبلاگ نویسان زیبایی ، گریمور ها و افراد مشهور با ویژگی های تصویری عالی مواجه شدم که دماغ من با آن ها مطابقت نداشت. به همین خاطر اقدام به انجام جراحی بینی در شهر خودم یعنی مشهد کردم. جراحی کردن بینی ام یکی از بهترین کارهایی بود که تا کنون انجام دادم و من در حالی که برای این کارم افسوس نمی خورم ، فهمیدم چیزهای زیادی وجود دارد که دکتر داریوش عرفانیان بهترین جراح بینی مشهد به من گفت و من هم تصمیم گرفتم این موارد رو به همه بگم تا درست تصمیم بگیرند و هرگز افسوس نخورند.

اولین باری که بعد از عمل بینی خودتون رو میبینید ناامید کننده است !!

من واقعا بعد از انجام جراحی بینی در مشهد توسط دکتر عرفانیان درد یا سیاهی دور چشم هام ندیدم اما یادم میاد که بعد از برداشتن گچ بینی ام چه شکلی شده بود و به خاطرش گریه می کردم. بسیار احساس ناامیدی می کردم. بینی ام متورم بود و شبیه شخصیت های زشت کارتونی شده بودم ، از این وحشت داشتم که نکند بینی ام به همین شکل باقی بماند. اما پزشکم گفت بینی بعد از جراحی به دلیل واکنشات طبیعی بدن نسبت به تغییرات کمی متورم میشه اگر نکات مراقبتی که بهت میگم رو مو به مو انجام بدی خیلی سریع می تونی بینی جدید خودت رو بدون کمی تورم ببینی. درست می گفتن همینطور که زمان می گذشت تورم فروکش می کرد و در نهایت به نظر می رسید که دماغم متعلق به صورتم بود.

بخوانید  0 تا 100 درمان لبخند لثه‌ای (Gummy Smile) با بوتاکس! {سریع و بدون جراحی}

زمان زیادی می برد تا به چهره جدید خودتان عادت کنید !!

مانند کسانی که آرایش کردن را برای امرار معاش امتحان می کنند ، زمان های طولانی را صرف نگاه کردن به خودم در آیینه و تجزیه و تحلیل صورتم می کردم ، اما چندین ماه بعد از عمل جراحی ام کاملا به خاطر تغییرات نگران شده بودم. تطبیق دادن خودم با صورت همیشه در حال تغییر که مستقیم به من خیره شده بود کمی برام عجیب بود. برای تقریبا یک سال بعد از آن هر روز متوجه می شدم بینی ام شکل دیگری رو به خودش میگیرد و هربار قشنگ تر از قبل می شود.

بینی بدتر از آنچیزی که فکر می کنید به نظر می رسد پس به مردم اجازه ندهید تا شما را وحشت زده کنند.

این مورد خیلی مهم است و خیلی خوب شد که دکترم این مورد رو زود بهم گفت. پزشکم به من گفت بعد از جراحی ممکن است صورتت به مقدار بسیار زیادی ورم کند ، حتی چشم ها و گونه هایت نیز متورم می شوند و ممکن است کمی کبودی و خونریزی رو هم تجربه کنی که این موارد هم طبیعی هستند و بعد از گذشت یک هفته از بین می روند. به هر حال این حرف ها باعث نمی شود که مردم روی اعصاب شما راه نروند. یک هفته بعد از جراحی یکی از دوستانم برای ترسوندن من تصمیم گرفت داستان ترسناکی رو شروع کنه ، درباره اینکه دوست دوستش بعد از عمل چجوری به نظر می رسید و چه احساسی داشت و اینکه چه مشکلاتی براش پیش اومد. از این موضوع خیلی میترسیدم اما هنگام خروج از مطب پزشکم به خودم خندیدم چون واقعا به آن بدی هم نبود.

بخوانید  انواع روش های کاشت ابرو چیست و بهترین روش کاشت ابرو کدام است؟

تصور دیگران از بینی شما با تصورات خودتان کاملا فرق دارد!!

خب همانطور که می دانید جراحی بینی به معنای تغییر کل صورت شما نیست و هر جراح خوب عالی هم به شما خواهد گفت که یک عمل موفقیت آمیز عملی هست که افراد نتوانند تشخیص دهند که بینی شما عمل شده. از نظر من در نهایت به نظر می رسید بینی جدیدم متعلق به صورتم بود. من عاشق دماغم شده بودم و مطمئن بودم خانواده و اطرافیانم هم آن را می پسندند. در حالی که نه اینگونه نبود و اصلا خوششان نیامد. در حقیقت هر شخصی که برایم مهم بود به سختی متوجه تفاوت می شد و این موضوع به من درسی داد که درک دیگر افراد از چهره شما با تصورتان کاملا متفاوت است.

دماغ شما کاملا بی عیب نخواهد بود.

داستان را کوتاه کنم ، اگر شما در اتاق انتظار عمل جراحی بچرخید و به بهترین جراح بینی مشهد بگویید که دماغی مثل دماغ فلان بازیگر را می خواهید ، چیزی که اتفاق می افتد این است که شما با دماغی شبیه به آنچه که خواسته اید اتاق عمل را ترک نخواهید کرد. هر جراحی شما را از این موارد آگاه می کند که اولا نمی توانید درخواست دماغی مشابه به دماغ سایر افراد داشته باشید چون ویژگی های صورت هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و دوما هیچ دماغی بعد از جراحی بدون عیب نخواهد بود.

بخوانید  جراحی بینی در سه مرحله با دکتر زرین قلم

من اقرار می کنم که جراح من در رابطه با تمام این موارد صحبت کرد.

کمی سریع جلو برویم و به زمان حال برسیم. من واقعا بعد از گذشت ۲ سال از نتیجه جراحی ام کاملا راضی ام. دماغم کوچک تر ، باریک تر و زنانه تر شده است که این دقیقا همان چیزی است که من می خواستم و از تصمیمی که گرفتم خیلی خیلی راضیم.

توصیه پایانی

حتما حتما برای انجام جراحی بینی خود به سراغ پزشکی بروید که تمامی این موارد را با صداقت کامل به شما بگوید و امیدواهی به شما ندهد. انتخاب یک جراح خوب و مجرب که دارای مهارت بالا و وجدان کاری است در رضایت شما از نتیجه جراحی تاثیر بسیار زیادی دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×