» سبک زندگی » کانکس بهترین سازه پیش ساخته برای استفاده 
خرید کانکس
سبک زندگی

کانکس بهترین سازه پیش ساخته برای استفاده 

آبان 11, 1402 150210

برای انتخابی هوشمندانه و تصمیم گیری بهینه درباره خرید کانکس، این سازه از پیش ساخته شده نیاز به اطلاعات فنی و کاربردی است. به ویژه این اطلاعات زمانی با ارزش می شوند که انواع مختلفی از این محصول صنعتی با ویژگی های متنوعی برای خرید داشته باشیم. همچنین وجود تبلیغات گسترده در این حوزه انتخاب را بسیار سخت نموده است و خریدار را سر در گم می کند. از این رو، ما تصمیم گرفتیم اطلاعات مفیدی درباره آنچه لازم دارید برای خرید سازه از پیش ساخته بپردازیم.

معرفی انواع کانکس

هر کانکس بر اساس قابلیت هایی که قرار است داشته باشد طراحی و ساخته می شود. از این رو این ساختمان های از پیش ساخته شده با توجه به امکانات و کاربردی که دارند دسته بندی می شوند.

مدل های از پیش ساخته شده مسکونی

این نوع سازه همه واحد ها و کانکس مسکونی و ویلایی سیار را در بر می گیرد. بزرگترین امکانات آن وجود قابلیت های رفاهی آن است از جمله می توان به حمام، آشپزخانه و غیره اشاره کرد. این سازه با توجه به متراژ آن امکانات آن محدود تر و یا وسیع تر می گردد. از ویژگی هایی چون امنیت، استحکام، زیبایی، مقاوم در برابر تغییرات جویی و سازگار با محیط زیست سبب شده است تقاضا برای آن بیشتر باشد. قابل توجه است گاهی به این سازه ها خانه های متحرک نیز گفته می شود.

بخوانید  چگونه اضطراب و استرس خود را مدیریت کنیم؟ 11 راهکار عملی برای مدیریت اضطراب

انواع کانکس شهری

این نوع مدل از سازه های پیش ساخته شده جنبه خدماتی دارند و خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. کاربردی ترین مدل های این طبقه شامل ایستگاه اتوبوس، فست فود، عابر بانک و غیره می باشند. اندازه و امکانات سازه های این دسته بسته به نیاز و خدماتی که قرار است ارائه دهند متفاوت می باشند. اما آنچه در بین تمام سازه های این مدل مشترک است این می باشد که خدماتی که توسط آنها ارائه می شود برای عموم مردم می باشد.

مدل های کارگاهی

این سازه ها برای استفاده عمرانی و ساختمان سازی استفاده می شوند. در جهت اسکان کارگران شیفت شب یا برای استراحت کارگران شیفت روز بیشترین کاربرد کانکس کارگاهی است. این مدل ها نسبت به مدل های دیگر سازه های از پیش ساخته شده بسیار ساده تر هستند و اکثرا به صورت یک سالن خالی می باشند.

مدل های اداری

کانکس های اداری برای ارائه کنفرانس یا جلسه یا اتاق مدیریت کاربرد دارند. از نظر ابعاد این مدل ها بزرگ تر از مدل های قبلی می باشند. به دلیل سایز بزرگ این مدل سازه ها جابجایی آن مشکل است و بیشتر زمانی خریداری می شوند که برای یک مکان ثابت تهیه شوند. اگر صاحب این سازه تصمیم به فروش آن داشته باشد باید عمل مونتاژ بر روی آن صورت گیرد.

بخوانید  برند ماهپار: یک نام پیشرو در دنیای مد زنانه

مدل سفارشی

در این کانکس خریدار با توجه به نیاز و خواسته ای که دارد آن را سفارش می دهد. بیشترین کاربرد این مدل برای امور فروشگاهی یا لوکس استفاده می شود. به این مدل سازه یک محصول از پیش ساخته شده گفته نمی شود.

برای خرید کانکس باید چه ملاکی داشته باشیم؟

اگر تصمیم به خرید کانکس دارید باید حداقل دانش لازم را در این حوزه داشته باشید. برای افرادی که هیچ دانشی در این باره ندارند توصیه می شود در زمان خرید موارد زیر را در نظر داشته باشند.

  1. باید در زمان خرید نیاز خود را مشخص کنید. باید معلوم نمایید چه استفاده ای از آن می خواهید بکنید. همچنین از چه امکاناتی بهره مند باشد. به عبارت دیگر با شناخت از انواع این سازه ها بهتر می توانید تصمیم گیری کنید.
  2. در فرایند بررسی انواع مختلف این سازه ها مشخصات فنی را در نظر داشته باشید. توجه به تجهیزات بکار رفته در ساخت، درب و پنجره، عایق، اندازه و متراژ آن شاید نظر شما را درباره خرید تحت تاثیر قرار دهد.
  3. اگر تصمیم دارید یک کانکس سفارشی را خریداری کنید سعی نمایید حداقل یکبار هم که شده ناظر فرایند تولید آن باشید.
  4. توجه به امکانات و تجهیزات متعلّقه می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند. هرچند وجود این تجهیزات می تواند قیمت و کیفیت سازه را تحت تاثیر قرار دهد.
  5. قبل از خرید حتما به صورت تلفنی یا از طریق سرچ اینترنتی قیمت این سازه را استعلام کنید.
بخوانید  5 واقعیت ترسناک درباره مضرات خواندن و تماشای اخبار که احتمالا نمی‌دانستید ؟

روش های خرید کانکس

برای خرید کانکس و یا حتی خرید کانتینر می توان از طریق وب سایت های اینترنتی خرید خود را انجام دهید. اما باید فروشگاهی را برای خرید برگزینید که قابل اعتماد باشد و ویژگی های یک سایت معتبر را داشته باشد.

روش های خرید کانکس

می توان برای خرید یک سازه به صورت حضوری و مراجعه به شرکت های فروشنده یا تولید کنندگان این محصول خرید خود را انجام دهید.

عوامل موثر بر قیمت خرید کانکس خوب

عوامل زیادی است که بر قیمت کانکس تاثیر گذار هستند. حتی نام برند یا تولید کننده سازه نیز می تواند قیمت آن را تغییر دهد.

  • برای داشتن خریدی مناسب با قیمت ایده ال بهتر است پارامتر های زیر را در نظر داشته باشید:
  • مهمترین عاملی که می تواند قیمت یک کانکس را عوض کند اندازه آن است. همان گونه که در زمان خرید یک واحد مسکونی هر چه متراژ بیشتری داشته باشد بهای آن بیشتر است این سازه ها نیز اینگونه هستند. به گونه ای که گاهی در زمان خرید برخی از تولید کنندگان این سازه ها را متری می فروشند.
  • نحوه طراحی، تجهیزات و ساختار یک سازه پیش ساخته شده می تواند فاکتور تعیین کننده قیمت باشد. مثلا اگر این سازه یک طبقه باشد یا یک اتاق قطعا ارزان تر از یک سازه دو طبقه یا دو اتاق است. هر چند بیشتر سازه های از پیش ساخته شده در بازار حالت یک سالن بزرگ دارند و از امکانات کمتری بهره مند هستند.
  • با توجه به جنسی که در ساخت این سازه بکار رفته است می تواند قیمت نهایی آن را تغییر دهد. استفاده از جنس هایی که استحکام، عایق بندی، کیفیت و دوام یک سازه را افزایش دهد بی شک از جنس های معمولی گران قیمت تر است.
  • اسکلت و شاسی بکار رفته در این سازه می تواند عمر مفید، استحکام و کیفیت را افزایش دهد. بیشتر در محصولات معمولی از تیر آهن به عنوان شاسی استفاده می کنند.
بخوانید  فروش نایلون عریض ، نایلون گلخانه ای و کشاورزی

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×