» دانستنی ها » آیا حیوانات با هم حرف میزنند ؟
آیا حیوانات با هم حرف میزنند
دانستنی ها - سرگرمی

آیا حیوانات با هم حرف میزنند ؟

تیر 6, 1402 170336

آیا تابحال سوالاتی از قبیل اینکهآیا حیوانات با هم حرف میزنند و یا اینکه حیوانات چگونه با هم ارتباط برقرار می کنند و غیره مغز شما را مشغول کرده اند؟ بسیاری از افراد از جمله محققین و دانشمندان مطالعات متعددی در این باره انجام داده اند و هنوز هم گره این قبیل سوالات باز نشده است.

تمام حیوانات دارای زبان مخصوص به خود هستند. همین گربه هایی که هر روز در اطراف خود می بینید با میو میو کردن میخواهند با انسان ارتباط برقرار کنند و خواسته ی خود را ابراز کنند.

هر حیوانی برای ارتباط برقرار کردن با همنوع خود یه سری حرکات و آواها را انجام می دهد که درک آنها برای انسان تا حدودی مشکل است. برقراری ارتباط به صورت غریزی از بدو تولد در حیوانات وجود دارد و برای یادگیری آنها نیازی به آموزش ندارند.

حیواناتی که حرف میزنند

آیا حیوانات با هم حرف میزنند
هر حیوانی برای برقراری ارتباط با انسان یک روش مجزا و شگفت انگیز دارد. در این بین حیواناتی هستند که قادر هستند حرف زدن انسان را تقلید کنند و مانند او حرف بزنند. به طور مثال ویکی نهنگ قاتلی است که قادر است برخی از کلمات را تقلید و تکرار کند.

بخوانید  هرآنچه باید درباره ماساژ تایلندی بدانید

کلاغ جولیان هم یکی از حیواناتی است که یک کوهنورد اور ا پیدا کرد و با مراقبت مراکز توانبخشی حیوانات توانسته است کلمات و عبارت های زیادی را تقلید کند.

اما در این بین حتما شما هم شنیده اید که برخی از طوطی ها قادر به حرف زدن هستند. طوطی آمازون یکی از پرندگانی است که استعداد بسیار زیادی در حرف زدن دارد.

این طوطی در پشت گردن خود زائده زرد رنگی دارد که به خوبی می توان آن را از نمونه های دیگر تشخیص داد. این طوطی استعداد عجیبی در تقلید صدای انسان دارد و از نوجوانی این قابلیت در او شکوفا می شود. پرنده طوطی حتی قادر به تکرار صدای آهنگ است.

در این بین برخی از گونه های مرغ عشق ها قادر به تکرار کلمات هستند. فرقی نمیکند مرغ عشق نر باشد یا ماده باشد چون هر دو گونه قادر هستند صدای انسان را تقلید کنند. البته ناگفته نباشد که مرغ عشق نر استعداد بیشتری در تقلید دارد.

در باغ وحش کره جنوبی کوشک که یک فیل ۲۲ ساله است می تواند صدای انسان را تقلید کند و این کار باعث شگفتی عموم مردم شده است.

بخوانید  معرفی رشته های بین المللی برای مهاجرت

آیا سگ ها حرف میزنند؟

برقراری ارتباط در تمامی حیوانات متفاوت است. برخی از حیواناتی که قادر به حرف زدن هستند در واقع تنها قادر به تقلید جملات و کلمات هستند و با این قابلیت توانایی برقراری ارتباط با همدیگر را ندارند.

در این بین سگ ها یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی هستند که از درک و فهم بسیار بالایی برخوردار هستند. درست است که سگ ها قادر به تقلید صدای انسان نیستند اما قابلیت آموزش و درک بالایی دارند و به راحتی منظور صاحبان خود را متوجه می شوند.

سگ ها نمی توانند با زبان و لب هایشان برای ادای جملات و کلمات استفاده کنند. اما برخی از گونه های سگ مانند هاسکی سیبری سعی می کند با استفاده از صداهایی که در پیرامون او وجود دارد صداهایی شبیه نه را بگوید.

چرا حیوانات نمی توانند حرف بزنند؟

آیا حیوانات با هم حرف میزنند
بر اساس تحقیقات انجام شده در خصوص زبان حیوانات به این نتیجه رسیده اند که حیوانات زبانی با الگوی خاصی که توسط انسان استفاده شود، ندارند. این به این معنی نیست که حیوانات زبان ندارند. در واقع حیوانات با صداها و حرکاتی که از خود نشان می دهند با هم ارتباط برقرار می کنند.

بخوانید  معرفی بهترین و جدیدترین اسپرسو ساز های دلونگی + قیمت انواع اسپرسو ساز دلونگی

در واقع هیچ حیوانی به طور غریزی قادر به بیان کلمات و جملات نیست و حیواناتی مانند طوطی تنها قادر به تقلید و تکرار هستند. اما همه ی حیوانات از بدو تولد به صورت غریزی قادر به برقراری ارتباط با همنوعان خود هستند.

چگونه با حیوانات حرف بزنیم؟

با تمام این تفاسیر هنوز هم یک سوال ذهن کاربران را درگیر میکند که چگونه با حیوانات حرف بزنیم و ارتباط برقرار کنیم؟ برخی از حیوانات مانند سگ ها آموزش پذیر هستند و با لحن صاحب خود متوجه می شوند که چه کاری انجام دهند. به طور مثال دستورات ساده ای مانند نشستن، دست دادن، غلت زدن و … را به راحتی انجام می دهند.

در واقع حیوانات زبان انسان را نمی فهمند اما لحن انسان را متوجه می شوند و بر اساس لحن گفتار واکنش نشان می دهند. اگر شما چند جمله را با لحن یکسان به یک سگ بگویید احتمالا واکنشی نشان نمی دهد اما اگر با شادی یک جمله را به سگ بگویید دم خود را تکان دهد و یا همان جمله را با ناراحتی بیان کنید شرمسار شود.

بخوانید  درآمد پرستار در عمان

حرف زدن با خروس

چرا دندان حیوانات خراب نمیشود
همانطور که گفته شد تمام حیوانات برای برقراری ارتباط با خود دارای زبان هستند. اما این زبان برای انسان معنی نشده است. خروس ها جزء حیواناتی هستند که با حرکات خود سعی در برقراری ارتباط می کنند. اگر دو خروس بالغ را در حین جنگیدن را مشاهده کنید خواهید دید خروسی که احساس ضعف می کند فرار میکند و یا اگر کنار دیوار باشد سر خود را به نشان ضعف و درماندگی داخل سطل یا سوراخی فرو می کند و با این روش اعتراف به شکست می کند.

مسئله حرف زدن حیوانات موضوع اصلا عجیبی نیست و بارها حیوانات مختلف را دیده اید که برای برقراری ارتباط حرکات مختلفی را انجام داده اند. خروس هم درکی از کلمات ندارد اما تا حدودی با لحن صدا می تواند بفهمد که انسان چه خواسته ای از او دارد. به طور مثال انسان با درآوردن صداهایی از خود خروس را متوجه می کند که موقع غذا خوردن است و او را برای خوردن دعوت می کند.

حرف زدن حیوانات فارسی

تمام حیوانات برای برقراری ارتباط و انتقال پیام هایشان به همدیگر حرف می زنند. شاید انسان ها قادر به فهمیدن صحبت بین حیوانات نشوند اما منکر این نیستند که حیوانات فاقد زبانند. همانطور که گفته شد حیوانات درکی از معانی کلمات ندارند. به طور مثال به یک سگ بگویید بشین و سگ بنشید به این منظور نیست که سگ معنی کلمه نشستن را درک کرده بلکه سگ تنها از طریق لحن فرد توانسته تشخیص دهد که بنشیند.

بخوانید  چطور یک گیمر حرفه ای شویم و از این راه کسب درآمد کنیم؟

پس با هر زبانی که با حیوانات حرف بزنید حیوان به لحن شما توجه می کند. حرف زدن با طوطی آمازون هم به هر زبانی چه فارسی و چه زبان دیگری هم باشد ممکن است. چون طوطی تنها کلمات را تقلید می کند و فرقی نمی کند به چه زبانی باشد.

حرف زدن حیوانات فارسی یا انگلیسی تفاوتی ندارد چون حیوانات زبان بدن را متوجه می شوند نه چیزی که لب هایتان می گوید.

حرف زدن حیوانات با خدا

شاید برای همه ی ما درک مسئله حرف زدن حیوانات کمی سخت باشد اما واق واق کردن سگ، قوقولی کردن خروس، ناله کردن گربه، آواز خواندن پرندگان مختلف و … همگی نشانه هایی از حرف زدن حیوانات با یکدیگر یا با خدای خود است.

هر حیوانی یک شیوه ی منحصر به فرد برای برقراری ارتباط دارد که درک آن برای انسان سخت و دشوار است. همه حیوانات مانند انسان قادر هستند که در مواقع شادی و ناراحتی، جشن و عزا و … با هم یا با خدای خود ارتباط برقرار کنند. اما بیان احساسات در گونه های مختلف و جنسیت های مختلف متفاوت است. برخی از حیوانات با علائمی از قبیل رایحه، نور و برق و برخی دیگر با رقص و حرکات بدن توانایی برقراری ارتباط دارند که فهمیدن معنای حرکات و درک آن ها برای انسان تا حد زیادی مشکل است.

بخوانید  کدهای خطای کولر گازی اینورتر گری و راهنمای کامل عیب یابی

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×