» اخبار » آیا معده درد باعث قلب درد میشود؟
آیا معده درد باعث قلب درد میشود؟
اخبار

آیا معده درد باعث قلب درد میشود؟

آذر 5, 1402 90350

سوزش سر دل و درد حمله قلبی می‌تواند مشابه باشد، تفاوت را یاد بگیرید. بعد از یک غذای خوشمزه در خانه استراحت می‌کنید. متوجه می‌شوید که احساس خوبی ندارید. شما ناراحتی معده دارید. احساس سوزش در ناحیه قفسه سینه شما وجود دارد. آیا معده درد باعث قلب درد میشود؟ ممکن است سکته قلبی باشد؟

آیا معده درد باعث قلب درد میشود؟

ناراحتی قفسه سینه شایع ترین علامت حمله قلبی است که می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد. اما همچنین می تواند نشانه سوزش سر دل باشد که ربطی به قلب ندارد و از علائم رایج سوء هاضمه است. گاهی اوقات تشخیص یکی از دیگری دشوار است.

آیا معده درد باعث قلب درد میشود؟ اگر مطمئن نیستید که درد شما سوزش سر دل است یا حمله قلبی، و درد قفسه سینه شما مداوم است، فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید. شما فوراً معاینه خواهید شد تا حمله قلبی را رد کنید. اگر معلوم شود که درد قفسه سینه شما یک حمله قلبی است، پزشکان برای کاهش هر گونه آسیب قلبی تلاش خواهند کرد.

بخوانید  خرید لپ تاپ استوک قسطی

اگر سوء هاضمه است، باید مطمئن شوید که به یک مشکل مزمن تبدیل نمی‌شود. ممکن است بتوانید با مصرف یک آنتی اسید بدون نسخه یا سایر داروها تسکین سریع پیدا کنید.

چه رابطه ای بین علت های درد معده و تنگی نفس وجود دارد؟

سوء هاضمه چیست؟

سوزش سر دل از علائم سوء هاضمه یا رفلاکس اسید است. زمانی اتفاق می‌افتد که اسید معده به مری، لوله غذایی که گلو را به معده متصل می‌کند، برگردد. این جریان برگشتی باعث احساس سوزش یا درد در قفسه سینه می‌شود. یکی دیگر از علائم، نارسایی است، که زمانی است که غذا در پشت گلو بالا می‌آید.

بسیاری از غذاها از جمله غذاهای تند می‌توانند باعث سوء هاضمه شوند. سایر کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری از سوء هاضمه انجام دهید شامل حذف الکل، سیگار، مرکبات، آسپرین و همچنین خوردن نزدیک به خواب یا اواخر شب است.

سوء هاضمه چیست؟

درد قفسه سینه ناشی از معده

آیا معده درد باعث قلب درد میشود؟ ممکن است این درد درد قفسه سینه باشد. وقتی درد قفسه سینه را تجربه می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند مشکلی در قلبتان است، مانند حمله قلبی. اما آیا می‌دانستید که برخی از بیماری‌های گوارشی می‌توانند باعث درد شدید قفسه سینه شوند؟

بخوانید  بهترین دندان پزشکان در تهران

چه مشکلات گوارشی باعث درد قفسه سینه می‌شود؟ آیا معده درد باعث قلب درد میشود؟ درد قفسه سینه دلایل زیادی دارد، و برخی از آنها می‌توانند در دستگاه گوارش شما شروع شوند. به خصوص دستگاه گوارش فوقانی، که لوله‌ای است که غذای شما را از دهان شما به معده شما می‌برد. در اینجا نگاهی به برخی از شایع ترین علل گوارشی درد قفسه سینه می اندازیم:

بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)

بیماری ریفلاکس معده (GERD) تنها شایع ترین علت درد قفسه سینه غیر مرتبط با قلب است که تقریباً دو سوم این موارد به بیماری گوارشی نسبت داده می‌شود.

ریفلاکس زمانی ایجاد می‌شود که اسید معده به سمت عقب حرکت می‌کند و از معده به مری می‌رود که معده و دهان شما را به هم متصل می‌کند. بیماری ریفلاکس معده می‌تواند علائم زیادی ایجاد کند، از جمله:

  • سوزش سر دل و درد قفسه سینه
  • دل درد
  • استفراغ
  • مشکل در بلع
  • طعم ترش در دهان شما
  • بوی بد دهان مزمن

در صورت عدم درمان، این بیماری می تواند باعث زخم و خونریزی شود.

بیماری کیسه صفرا (کوله سیستیت)

بیماری کیسه صفرا معمولاً زمانی ایجاد می‌شود که سنگ‌های صفراوی لوله‌ای را که از کیسه صفرا به بقیه دستگاه گوارش شما منتهی می‌شود مسدود می‌کند. این هنگامی که این اتفاق می‌افتد، صفرا در کیسه صفرا انباشته شود.

بخوانید  یادگیری زبان انگلیسی از  مبتدی تا پیشرفته با معرفی بهترین متد های  روز

این تجمع باعث التهاب و درد می‌شود که هم در سمت راست بالای شکم شما قرار می‌گیرد و هم به سایر نواحی بدن از جمله کمر، شانه و سینه شما تابش می‌کند که اغلب پس از خوردن یک وعده غذایی سنگین، به ویژه غذایی با غذاهای چرب یا چرب بدتر می‌شود.

درد قفسه سینه ناشی از معده

سایر علل گوارشی درد قفسه سینه

اگرچه کمتر رایج است، برخی از شرایطی که مری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند نیز می توانند باعث درد قفسه سینه شوند، زیرا می‌توانند از حرکت طبیعی غذا جلوگیری کنند، باعث اسپاسم یا انقباض شوند و حتی بدن شما را به اسید طبیعی معده حساس‌تر کنند. این شرایط عبارتند از:

  • حساسیت احشایی یا مری
  • اختلالات حرکتی مری
  • ازوفاژیت ائوزینوفیلیک
  • قورت دادن مایعات بسیار داغ یا مواد سوزاننده

سخن آخر

آیا معده درد باعث قلب درد میشود؟ نه اما باعث درد در قفسه سینه می‌شود. اگر درد قفسه سینه را تجربه می‌کنید و علت آن را نمی‌دانید، مهم است که فوراً به پزشک مراجعه کنید. اگر درد قفسه سینه همراه با تنگی نفس، سفتی در قفسه سینه، درد در بازو، عرق سرد یا حالت تهوع دارید، با اورژانس تماس بگیرید

بخوانید  سمعک زیمنس چیست؟ + کاربردها و مزایای مهم آن

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×