» سلامت دهان » خرید گوتا و سایر مواد دندانپزشکی با کیفیت بالا
دندان
سلامت دهان

خرید گوتا و سایر مواد دندانپزشکی با کیفیت بالا

اسفند 5, 1402 10280

در دندانپزشکی از ابزار و مواد مختلفی استفاده می شود، گوتا، باندینگ، کامپوزیت، مواد شستشو و… همگی مورد نیاز یک مطب دندانپزشکی هستند. در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی این مواد به صورت عمده خریداری شده و برای دندانپزشک مهیا می گردند.

بدون شک خرید مواد دندانپزشکی با کیفیت در نتیجه کار درمانی تأثیر به سزایی دارد. به همین علت خرید بهترین مواد با کیفیت بالا همیشه در اولویت قرار می گیرد تا بیماران بهترین نتایج را از فعالیت های پزشک دریافت کنند. در ادامه بیشتر با مهم ترین مواد دندانپزشکی و ویژگی های آن ها آشنا می شوید تا خریدی مطمئن تر از آن ها داشته باشید.

نیک دندان مرکز فروش معتبر مواد دندانپزشکی

گوتا چیست و چه کاربردی دارد؟

دندانپزشک با توجه به وضعیت دندان ها، درمان های متفاوتی را برای فرد در نظر می گیرد. عصب کشی، زمانی مورد نیاز است که آسیب به ریشه دندان سرایت کرده باشد. گوتا دندانپزشکی، یکی از مواد مهمی است که در انتهای مراحل عصب کشی مورد نیاز است. این مواد از جلبک دریایی و مواد گیاهی خاصی تهیه شده و کانال دندان به وسیله آن پر می شود. گوتا توسط دندانپزشک با سیلر مخلوط شده و کانال دندان را پر می کند. با توجه به این که این محتویات، دارای میزان کمی مواد شیمیایی هستند، هیچ گونه آسیبی به بافت های زنده لثه و ریشه دندان نمی زنند. همچنین عصب ها را دچار مشکل نخواهند کرد.

بخوانید  ایا لمینت به دندان اسیب میزند ؟

انواع گوتا و ویژگی های آن ها

هنگام خرید گوتا دندانپزشکی، از شما می پرسند که کدام نوع آن را نیاز دارید. پس باید انواع گوتا دندانپزشکی را بشناسید و با کارایی هر کدام آشنایی داشته باشید. به طور کلی، انواع گوتا دندانپزشکی در دو نوع استاندارد و غیر استاندارد وجود دارند. گوتاهای استاندارد بر اساس استانداردهای iso سایزبندی شده اند و مواد آن ها مشخص است. تیپرهای دو که مهم ترین آن ها ۴ و ۶ درصد است، برخی از انواع گوتا دندانپزشکی هستند.

گوتاهای غیر استاندارد هم برای درمان های فرعی قابل استفاده هستند و از استاندارد iso تبعیت نمی کنند. قیمت گوتا دندانپزشکی در انواع مختلف متفاوت است و باید قبل از خرید گوتا، در مورد قیمت آن ها اطلاعات لازم را به دست آورید.

خرید گوتا

گوتا چیست و چه کاربردی دارد؟

باندینگ چیست و در چه مراحلی از دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد؟

گاهی اوقات، بخشی از دندان شکسته یا نیاز به ترمیم جزئی دارد. حتی ممکن است بیمار برای بستن فضای باز بین دندان های خود مراجعه کند. در این مواقع از باندینگ دندان استفاده می شود؛ موادی رزینی که فضای خالی دندان با آن پر می شود و ظاهری طبیعی به خود می گیرد. خرید باندینگ دندانپزشکی با توجه به کیفیت آن باید انجام گیرد. قطعاً واکنش باندینگ با لایه اسمیر و بخش های دیگر دندان طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوان کیفیت ترمیم را افزایش داد.

بخوانید  علت بوی بد دهان چیست و راه های از بین بردن آن کدام است؟

هر چند قیمت باندینگ دندانپزشکی نسبت به موادی مانند آمالگام بیشتر است؛ اما با توجه به ظرافت و کیفیت بالاتری که دارد، بسیاری از دندانپزشکان آن را جایگزین آمالگام های نقره و طلا می کنند. قیمت باندینگ دندان با توجه به کیفیت آن نیز متفاوت است و باید هنگام خرید باندینگ دندانپزشکی این موارد را بررسی کنید.

کامپوزیت و ویژگی های آن

موادی که برای ترمیم و انجام عمل های زیبایی روی دندان مورد استفاده قرار می گیرند به نام کامپوزیت شناخته می شوند. کامپوزیت ماده ای به رنگ سفید است که ظاهر دندان را زیبا کرده و برای طراحی لبخند و اصلاح ایرادات دندان طبیعی از آن ها بهره می برند. در کلینیک های دندانپزشکی، پس از تراش دادن بخش های آسیب دیده و پوسیده، کامپوزیت فضای خالی را پر می کند تا دندان طرح اولیه و طبیعی خود را به دست آورد. زیبایی کامپوزیت و ماندگار بودن آن قطعاً به نوع کامپوزیت خریداری شده وابسته است. به همین علت توصیه می شود خرید کامپوزیت دندان را از مراکز معتبر انجام دهید و از کیفیت های بالا خرید کنید.

بخوانید  پلاک دندان چیست و چه عوارضی دارد؟

معمولا انواع کامپوزیت دندان در ۴ مدل به بازار عرضه می شوند. کامپوزیت های ماکروفیل، کامپوزیت های میکروفیل یا ریزدانه، کامپوزیت های هیبریدی، نانوهیبریدی و میکروهیبریدی و آخرین نوع هم کامپوزیت های نانوفیل هستند که جدیدترین نسل از این مواد محسوب می شوند و از کیفیت و ظرافت بیشتری برخوردارند. پزشک با مشاوره ای که با بیمار دارد، تشخیص می دهد که کدام نوع را مورد استفاده قرار دهد.

چه نوع کامپوزیتی برای شما مناسب است؟

مانند سایر مواد دندانپزشکی، فروش کامپوزیت دندان هم از انواع مختلفی انجام می گیرد. کامپوزیت ها در انواع فلو، آی پی اس، هیبرید، نانو هیبرید و… در بازار وجود دارند که هر یک از این مواد برای استفاده مخصوص به خود کاربرد دارند. کیفیت کامپوزیت دندان بر روی ماندگاری و عدم تغییر رنگ آن در طول زمان تأثیر به سزایی دارد. از طرفی طیف وسیعی از رنگ بندی های بسیار نزدیک به هم در کامپوزیت ها وجود دارد.

انتخاب رنگ معمولا بر اساس هماهنگ شدن با دندان های اطراف یا سلیقه بیمار انجام می گیرد. به همین علت در یک کلینیک دندانپزشکی حرفه ای، انواع کامپوزیت دندان با رنگ های مختلف باید در دسترس باشند تا بتوان با توجه به شرایط بیمار از آن ها استفاده کرد.

بخوانید  آبسه یا عفونت دندان و درمان آن

خرید گوتا و سایر مواد دندانپزشکی با کیفیت بالا

خرید کامپوزیت دندانپزشکی

خرید عمده انواع مواد دندانپزشکی با کیفیت بالا

امروزه دندانپزشکی با هزینه های بالایی همراه است و کلینیک ها سعی می کنند بهترین مواد دندانپزشکی را برای بیماران در نظر بگیرند. از طرفی به هزینه ها و قیمت خرید نیز باید توجه داشته باشند. در بین مراکز فروش عمده کامپوزیت دندان، گوتا، باندینگ و سایر مواد دندانپزشکی، باید مراکز معتبر را پیدا کنید.

فروشگاه بزرگ و خوش سابقه نیک دندان به شما این امکان را داده است تا با خیالی راحت بهترین مواد را تهیه کنید. در این مرکز فروش کامپوزیت دندان و لوازم دندانپزشکی، بهترین مواد به صورت اصل و در کیفیت های مختلف ارائه می شود. قیمت این مواد کاملا بسته به کیفیت آن هاست. اگر جزو افرادی هستید که ترجیح می دهید مواد درجه یک را انتخاب کنید، نیک دندان بهترین و باکیفیت ترین مواد را برایتان به صورت تضمینی تدارک دیده است. از طرفی می توانید از گزینه فروش عمده نیز بهره ببرید و با قیمتی مناسب تر این مواد را برای کلینیک خود تدارک ببینید.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.00
آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×