» دانستنی ها » درمان زخم و پانسمان زخم در منزل
درمان زخم و پانسمان زخم در منزل
دانستنی ها

درمان زخم و پانسمان زخم در منزل

آبان 15, 1402 110210

زخم ها دارای انواع مختلفی هستند که برای هر کدام از آنها نیاز است تا به خوبی مراقبت صورت بگیرد تا در مدت زمان کوتاهی زخم بهبود یابد.

اگر پانسمان زخم در تایم های مشخص شده و تمیز کردن آنها انجام نشود قطعاً زخم عفونت خواهد کرد و مشکلات جدی را برای بیمار پدید می آورد یا حتی منجر به ایجاد خطر جدی و تهدید جان بیمار خواهد شد. شاید تصور کنید که میتوان هر فردی پانسمان و درمان زخم را انجام بدهد اما این موضوع نیاز به رعایت نکات دقیق داشته و توسط پرستاران حرفه ای و کاربلد باید انجام شود.

در شرایط مختلفی استفاده از درمان زخم در منزل و پانسمان زخم در منزل به عنوان بهترین گزینه خواهد بود چرا که برخی از بیماران به دلیل کهولت سن یا ناتوانی های جسمی و همچنین عدم دسترسی به پزشک و پرستار و تعطیلی ها نمی توانند به صورت منظم تمیزکاری زخم را انجام بدهند و به درمان زخم کمک کننُد و به همین جهت برای اینکه این دغدغه‌ها برطرف گردد، از مجموعه های ارائه دهنده خدمات پرستاری و پزشکی در منزل استفاده می‌شود که می‌توانند خدماتی نظیر پانسمان زخم در منزل تهران یا درمان زخم در منزل تهران و… را برای بیمار به بهترین شکل ممکن انجام بدهند.

بخوانید  شب یلدا و بهترین خوراکی های شب چله یا یلدا را بیشتر بشناسیم ؟ چیلله گئجسی

تعویض پانسمان زخم

زخم ها دارای انواع مختلفی هستند و برخی از آنها به پانسمان نیاز دارند اما اگر زخم سطحی باشد نیازی به پانسمان آن وجود ندارد.

از جمله زخم هایی که حتماً باید پانسمان شوند و تعویض آنها به موقع انجام شود می‌توان به زخم جراحی، سوراخ شدگی، پاره شدگی، زخم های عمیق، زخم بستر اشاره کرد.

متاسفانه زخم بستر در بین بیمارانی که کهولت سن دارند بسیار دیده می‌شود و از ناتوانی در نشستن نشأت می گیرد. این زخم ها حتما نیاز به بررسی روزانه دارند و تعویض به موقع پانسمان ضروری است تا روند بهبودی آنها انجام شود اما با توجه به اینکه تردد و رفت و آمد برای این عزیزان قطعاً دشوار است می توان به راحتی از درمان زخم در منزل و پانسمان زخم در منزل استفاده کرد.

زمانی که پرستار به منظور درمان زخم در منزل اعزام می‌شود در قدم اول زخمی که در قسمتهای مختلف بدن ایجاد شده را به دقت بررسی می کند تا عمق زخم و شدت جراحت تعیین شود و پس از آن به ضدعفونی کردن محل زخم می پردازد.

بخوانید  تفاوت چیلر هوا خنک و کندانسینگ یونیت چیست؟

به خاطر داشته باشید که پرستاران حرفه ای و کار بلدی که از مجموعه های معتبر به منظور پانسمان زخم در منزل و درمان زخم در منزل حضور پیدا می‌کنند قبل از هر اقدامی از وسایل ضروری مثل دستکش و ماسک استفاده می‌کنند و حتما دست ها را به خوبی می شویند و ضدعفونی می کنند تا مبادا راهی برای ورود میکروب ها و آلودگی ها به زخم وجود داشته باشد.

ضدعفونی کردن مداوم و مکرر زخم موجب می‌شود تا علاوه‌بر اینکه زخم سریعاً روند بهبودی خود را پشت سر بگذارد بلکه به پیشگیری از عفونت نیز کمک می کند. همچنین استفاده از پانسمان زخم در منزل موجب می‌شود تا سطح زخم از میکروب ها و آلودگی ها به دور باشد و در سریعترین زمان ممکن به بهبودی برسد.

استفاده از خدمات پانسمان زخم در منزل تهران چه مزیتی دارد؟

عزیزانی که در پایتخت زندگی می کنند از ترافیک های سنگین و شلوغ های شهر به خوبی آگاه هستند و یکی از اصلی ترین و مهمترین دلایلی که به سراغ درمان زخم در منزل تهران و پانسمان زخم در منزل تهران می روند این است که در وقت و هزینه ها صرفه جویی کنند و راحت تر به خدمات دسترسی داشته باشند.

بخوانید  نکات بسیار مهم در مورد تولید محتوای درسی

با استفاده از پرستاران حرفه ای و با تجربه هیچ جای نگرانی برای روند پانسمان و نتایج آن باقی می‌ماند چراکه آنها با دانش و تجربه ای که دارند می توانند انواع زخم را به خوبی پانسمان و تمیز کنند و همچنین در این راستا از تجهیزات مناسب استفاده می نمایند و در نهایت نیازی به خروج بیمار از منزل وجود ندارد.

به راحتی در منزل خدمات پزشکی و خدمات پرستاری دریافت کنید

آرین طب ارائه دهنده خدمات پزشکی در منزل می باشد که شما می توانید به منظور بهره مندی از خدمات متنوعی از جمله گفتار درمانی در منزل، سونوگرافی در منزل، نوار قلب در منزل، رادیولوژی در منزل، پانسمان زخم در منزل تهران، فروش تجهیزات پزشکی، مشاوره روانشناسی، مراقبت از سالمند، مراقبت از کودک، فیزیوتراپی در منزل، تزریق سرم در منزل، پرستاری آی سی یو در منزل، آزمایشگاه آنلاین، داروخانه آنلاین، اجاره تجهیزات پزشکی، پزشک متخصص در منزل، پزشک عمومی در منزل، خدمات پرستاری در منزل، تست پی سی آر و آزمایش آنتی باد  از کارکنان حرفه ای و باتجربه ی این مجموعه استفاده نمایید.

ضمنا خدمات این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته بوده و شامل خدمات اورژانس نیز می باشد.

بخوانید  پرستار در منزل چه وظایفی دارد؟

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

آواتار واحد نویسندگی دندان لند

واحد نویسندگی دندان لند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×